Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemerhuh Zafira die uitlaten vreet: heb net een nieuwe, originele heeft het net geen 185000 uitgehouden! 4 ton op de teller: op naar de half miljoen!
midnight black
DeelnemerWelkom, tja scheelt bijna niks Corsa of Zafira maareh welke van de twee het ook wordt: je hebt een goede smaak :thumbup
midnight black
DeelnemerGefeliciteerd, (met lichte tegenzin :jerry ) maareh een ECHTE Volvo of een halve Ford of Mitsubishi?
midnight black
DeelnemerStaat in het instructieboekje, de nr’s van de zekeringen staan aan de binnenkant van het deksel
midnight black
DeelnemerZijn kennelijk dan toch die italiaanse invloeden van Bertone he :jerry
midnight black
DeelnemerDie inklembeveiliging zit op alle moderne elektrieke ramen van Opel, net zoals met 1 druk op de knop open en dicht op alle ramen, verlichting in de schakelaars en sluiten van de ramen met de sleutel. : Je hebt elektrische ramen en elektrische ramen op je auto: daar kunnen veel automerken nog wat van leren :vertag
Test van het systeem ooit gedaan met een appel!midnight black
DeelnemerIk zal eens in mijn foto schoenendoos op de computer kijken :jerry en anders eens een nieuw fotootje maken: leuk onderwerp!
midnight black
DeelnemerAfgelopen zaterdag in Schijndel op de sloop geweest, wat lag er ondermeer:
-stuk of 5x Zafira A
-stuk of 5x Vectra B
-stuk of 5x Astra G
-3x Omega b, + 1 net binnen B2 station, nog compleet
-Stel Corsa B
-Kadett Cabrio, (nee de dakhandels zijn al weg :D )
-Vectra C, (alleen de carrosserie!)
-Astra H (uitgefikt)
-Corsa C (uitgefikt)
-nog een heel deel Astra’s F
Mag altijd lekker in de rondte struinen daar, zal wel eens een keer foto’s maken.midnight black
DeelnemerAls het raam in stapjes omhoog gaat en dan weer even terug dan is de inklembeveiliging geactiveerd: Motor voelt teveel weerstand en stopt even/gaat terug, dit is beveiliging dat je vingers niet klem kunnen komen te zitten. Dus teveel weerstand ofwel door stroeve rubbers ofwel raamuitlijning. Ik zou inderdaad beginnen met flink siliconenspray, dat deurpaneel kan er altijd nog af.
midnight black
Deelnemersiliconenspray in de raamgeleiders spuiten, werkt bij mij altijd super.
midnight black
DeelnemerKoper moet wel enigzins weten wat ie koopt maar ik ken een heleboel mensen die nog niet eens weten wat een klep is, dus dan is het al lastig om te weten of het er 8 of 16 zijn! Als er ergens op de aankoop staat dat het een 16 klepper zou moeten zijn dan is dat gewoon een vorm van oplichting. :vertag
midnight black
DeelnemerKunnen inderdaad wel weer een hint gebruiken…
midnight black
DeelnemerOk, ik ga het eens met azijn proberen, dat heb ik tenminste zo staan en anders kan ik altijd nog voor APC gaan.
Bedankt.midnight black
DeelnemerDie producent van harry heeft wel smaak :thumb
midnight black
DeelnemerOp papier staat 1600 16 klepper? Is dat iets van de partij die de auto verkocht heeft? Als dat zo is dan is er sprake van dwaling: opzettelijk iets anders verkopen dan wat werkelijk het geval is :vertag
30 maart 2012 om 19:34 In reactie op: Stukje achtervering spontaan afgebroken Astra G Sport! #17924802midnight black
DeelnemerHeb ze destijds bij de dealer gehaald, meen iets van 25/30 euro.
midnight black
DeelnemerEr zijn kastjes van Connect2 in de handel waarmee je in ieder geval bij Sony, de wisselaar aansluitkabel op dat kastje zet en dan een kabel door naar de wisselaar, op dat kastje zit dan een usb aansluiting waar je usb stick in kunt doen en de radio herkent dan een extern apparaat. Kun je dus bedienen en op display radio aflezen.
Wil zelf graag ook zo een ding hebben maar zijn nogal duur en volgens mij alleen vanuit Engeland te krijgen.30 maart 2012 om 10:53 In reactie op: Stukje achtervering spontaan afgebroken Astra G Sport! #17924794midnight black
DeelnemerInderdaad ook eens gedaan bij mijn Astra G: originele veren vervangen voor verlagingsveren, hoefde alleen maar de schokbreker los te halen om voldoende ruimte te krijgen om de veer te verwijderen. Heb toen inderdaad ook de onderste rubber vervangen (en 3 dagen later mijn auto total loss, dus liggen nog ergens splinternieuw op de sloop :cry ) Moet trouwens wel een speciale dop hebben om de bout van de schokdemper los te krijgen. (omgekeerde torx, ik weet niet hoe het heet)
midnight black
DeelnemerIs dit dan een 2.2 direct? (Z22YH) of en Z22SE want die zijn volgens mij allebei geleverd in de gts.
midnight black
DeelnemerBij het deurpaneel van de Zafira inderdaad te werk gaan zoals Vectra2004 omschrijft alleen moet je de raamstrip boven niet losmaken van het deurpaneel! Het deurpaneel na verwijderen van de schroeven vanaf onderen naar boven loshalen (voorzichtig bij de kunststof klemmetjes anders breken de klemmetjes of erger de kunststof nokjes van de deurbekleding!) Nu zit heel het paneel los maar hangt ie alleen nog aan de raamstrip: paneel van onder iets van het portier af trekken en dan omhoog duwen. Vervolgens nog bedrading los van speakers/schakelaar en de kabel van de deurontgrendeling losnemen.
@Bandido, dikke kans dat de bedrading in de kabeldoorvoer naar het linkerachterportier ergens gebroken is. (is namelijk een kwaaltje) Om dit te checken hoeft de portierbekleding er niet af: Stekker onder bij portier loshalen en rubber vanaf B stijl terughalen om de bedrading te controleren.midnight black
DeelnemerIs zeldzaam: staat er slechts 1 op marktplaats (een harde :hmmz )
midnight black
DeelnemerMooi!!
midnight black
DeelnemerGrappig zo’n verkoper met verstand van techniek ;) Bij de Z22SE is zowel het blok als de cilinderkop van aluminium, (alle moderne Opel blokken zijn voor zover ik weet gietijzeren blok en alu kop, alleen de 2.4 uit de Antara (ook weer geen Opelblok) heeft een gietijzeren blok en kop!
Maargoed de aluminium blokken worden niet in piepschuim gegoten maar in zand: ze hebben een vorm van inderdaad piepschuim, in dit geval het motorblok, dit wordt in een gietblok geplaatst en de omliggende ruimtes worden gevuld met gietzand, men gaat gieten en het piepschuim smelt weg/verdampt en het vloeibaar aluminium komt ervoor in de plaats. (daarom ziet het gietsel eruit als piepschuim maar dat is alleen de buitenkant)28 maart 2012 om 19:40 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870826midnight black
DeelnemerJa weet ik alleen als je em op het postkantoor hebt geschorst dan moet je ook op het postkantoor de schorsing opheffen.
(Enne was m’n Digid kwijt en die heb je ook nodig voor online schorsen :vertag , online ook goedkoper dacht ik. )27 maart 2012 om 19:40 In reactie op: motor loopt slecht na wisselen distributieriem, OPGELOST #17899235midnight black
DeelnemerWas het nou de timing?
-
AuteurBerichten