Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2015 om 18:15 In reactie op: Astra F Meeting 2015 2e Editie te Nijkerk 30-08-15 #18289424
midnight black
DeelnemerWaar zijn ze dan?
29 augustus 2015 om 21:52 In reactie op: rechterruitenwisser doet niets meer (links wel), wat nu? #18294588midnight black
DeelnemerDie rubberstrip is een kwaaltje opzich, er zit metaal in wat gaat roesten en dan wordt het dik en klemt het niet meer goed, enigste goede oplossing is een nieuwe strip besetellen. Heb er destijds bij mij een nieuwe op gezet en de uiteinden waar het metaal zichtbaar is gelijk heel goed in de tectyl gezet.
29 augustus 2015 om 21:46 In reactie op: Opel kadett E 1989 motor lampje gaat elke keer branden #18294768midnight black
DeelnemerWelkom!
Ten eerste als je een 1.3i Kadett hebt dan heb je geen carburateur maar een hele moderne Kadett met monopoint injectie!
Mijn eerste ingeving zegt luchtmassameter al zit ik me meteen te bedenken hoe dat bij deze motoren ook alweer geregeld is….. :hmmz
Ga er nog ff nachtje over slapen.29 augustus 2015 om 21:40 In reactie op: Astra F Meeting 2015 2e Editie te Nijkerk 30-08-15 #18289418midnight black
DeelnemerOpkomst vorige keer lijkt groter als met de E tjes…. Veel plezier, als ik een originele F GSI had gehad was ik ook gekomen…..
28 augustus 2015 om 21:05 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870893midnight black
DeelnemerIk heb een paar stalen strippen gebruikt waar haaks een verstevigingsstripje op is gelast, dit aan de carrosserie gebout en boven met de originele gordelbout vastgezet. Voordeel van deze gordels is dat er geen stijl bevestiging op zit (de geleiding die op de raamstijl zit).
Succes.midnight black
DeelnemerNieuwe pedaalrubbers heb ik ook pas gedaan, kost weinig en ziet er gelijk veel beter uit! Als je een brancard of wieg voor het reservewiel haalt zorg er dan ook voor dat je de kunststof schotel erbij hebt waar het wiel op ligt, hiermee schuif je het wiel veel makkelijker eronder uit en weer onder. (Dit hebben ze namelijk niet allemaal.)
midnight black
DeelnemerXep is met de twinport inlaat. Compleet zal sowieso uitwisselbaar zijn.
midnight black
DeelnemerTen eerste: nette Corsa en die stalen velgen vind ik eigenlijk best mooi staan.
ten tweede: mooie foto’s!
Zo weer genoeg complimenten ;)midnight black
DeelnemerDat vind ik nu leuk ;)
midnight black
DeelnemerIk heb mijn Zafira al bijna 7 jaar he ;) in die tijd 2x gerepareerd en 1x vervangen. Overigens alle keren links.
midnight black
DeelnemerKnijpschoentjes werken maar heel kort, beste is om een stukje kabel te vervangen aangezien deze door het vele bewegen hard worden en dan makkelijk breken. Het intapen van de kabels helpt wel maar het blijft een ontwerpfout (de kabels moeten een te grote knik maken, oplossing is zo maken als bij de voorportieren met een dubbele knik maar dat was kennelijk te duur….) Als je de achterdeuren vaak gebruikt dan komt de reparatie nog wel een keer terug.
midnight black
DeelnemerHmm herkenbaar probleem, mijne doet dit ook wel enigzins: bij koude start slaat ie echt binnen 1 tel aan, warm duurt ooit wel een tel of 7 a 8. Helpt het als je dan een teentje gas geeft bij het starten? (bij mij wel iig.) Ik heb de ook eens een keer de stationairklep en aansluiting schoongemaakt toen werkte het een tijdje beter.
midnight black
DeelnemerJep!
midnight black
DeelnemerKont van zowel Astra F als G cabrio is zelfde als van de sedan helaas want voor het mooie had dekont iets korter mogen zijn net als bij de Kadett.
midnight black
DeelnemerIk schat dat er niks anders op zit dan een koprevisie, als je klep echt lek is doordat deze bijvoorbeeld verbrandt is dan zal de betreffende cilinder niet goed kunnen werken.
midnight black
DeelnemerGewoon lekker olie in blijven gooien als het niet erger wordt dan 1 l op 1000km kun je heel wat olie kopen voor zo’n bedrag. Gebruiken idd redelijk veel over het algemeen.
14 augustus 2015 om 20:07 In reactie op: Zafira 2.2 2001 zakt in toeren na koppeling intrappen #18293533midnight black
DeelnemerDe Zafira A is als 2.2 benzine en 2.2 diesel geleverd, vandaar mijn vraag.
14 augustus 2015 om 18:48 In reactie op: Zafira 2.2 2001 zakt in toeren na koppeling intrappen #18293531midnight black
DeelnemerGaat het om de diesel 2.2 of de benzine 2.2?
14 augustus 2015 om 18:44 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239467midnight black
DeelnemerMijn ervaring is bij korte stukken relatief veel olieverbruik en op de lange afstanden, met of zonder zware belasting nauwelijks olieverbruik. Wat betreft de trekkracht; rijd meestal met caravan rond de 95 a 100km per uur, loopt dan 26 a 2700 tpm en heeft het prima naar zijn zin, benzineverbruik is in die toestand op vlakke weg met volbeladen caravan geregeld nog iets beter dan 1 op 10! Onder de 2500 moet je niet zitten met de caravan, dat vindt ie niet fijn.
12 augustus 2015 om 19:34 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239604midnight black
Deelnemer@Dolby wrote:
Met de 2.2 16V te weining vermogen. Kan ik me bijna niet voorstellen. Dan zou je inderdaad wat Willem hierboven zegt te laag in de toeren moeten zitten. Want deze motor heeft een heerlijk koppel en vermogen om mee te rijden. Ik heb net terug van vakantie heb maar 600KM gereden vol bepakt met dakkoffer alleen zonder caravan. Maar merk bijna geen verschil in rijden terwijl de auto maximaal beladen ben. Alleen het accelereren duurt iets langer dan normaal. Maar is ook te verwaarlozen.
Ik denk toch dat dat je met caravan te weinig toeren draait. Bij mijn motor komt er een heerlijke brom vanaf 3000rpm. Dan lijkt het wel alsof je een kickdown krijgt.
Ik persoonlijk vind de 2.2 16V een heerlijk motor. En vooral meer als voldoende power. Vind zelfs dat deze motor als een diesel rijd in de lage toeren. Omdat hij vanaf 2500rpm al goed oppakt. (dit is wel zonder caravan). Zou er iets aan de hand kunnen zijn met jouw motor?Net terug vanaf Millau met een volbepakte Zafira inclusief 5 personen en een caravan erachter van 1200kg en ik moet zeggen dat de tijd voor mijn gevoel de “enorme” trekkracht van de Z22se in begint te halen, bij Luik zit een leuk klimmetje maar de A75 richting Millau is ook bekend om de lange klimmen en ik wordt voort behoorlijk vaak ingehaald door mede caravanners die niet de minste moeite lijken te hebben om omhoog te rijden. Maar goed er zijn voort middenklasse dieseltjes met om en nabij de 400Nm koppel….
Terugkomend op mijn Zafira: 1/2 litertje op de vakantierit bijgevuld over circa 3000km zwoegen waarbij hij nu bijna op 227.000 staat en geen steek heeft laten vallen. (ergste is dat de cd wisselaar is vastgelopen maar ook in Frankrijk hebben ze muziek)24 juli 2015 om 22:35 In reactie op: Airbag in deur bestuurderskant (Opel Astra G 1.6-16v) #18291406midnight black
DeelnemerZeldzame uitvoering, dat vraagt om :kewlpics Er staat inderdaad airbag op de stijlen dat schrijf ik ook, het is 1 curtain en de bevestigingen daarvan zitten in de stijlen.
24 juli 2015 om 10:44 In reactie op: Airbag in deur bestuurderskant (Opel Astra G 1.6-16v) #18291403midnight black
DeelnemerIn een astra g kunnen maar 6 airbags zitten! In het dashboard, stuurwiel, beide voorstoelen (optioneel) en een inflatable curtain ofwel gordijn airbag, dit is 1 airbag per kant in de dakrand, op de a, b en c stijl staat dan airbag. Deze zijn alleen na de facelift geleverd. Crashsensoren zitten wel in de deuren en voor de dash/stuurbag tussen de voorstoelen achter de handrem en bij de Zafira A onder de pook.
21 juli 2015 om 21:25 In reactie op: Waar zit de pomp benzinetoevoer in mijn Opel Astra x1.6xel? #18291314midnight black
DeelnemerWelkom! De benzinepomp zit in de benzinetank.
midnight black
DeelnemerEn de VAG motoren zijn een drama betreft de kettingen, ze zijn niet voor niets weer overgestapt op een riem.
midnight black
DeelnemerHmm dat is inderdaad spijtig en gaat de E1 naar een liefhebber of ingeruild? Ik ken dat trouwens, hobby mag geld kosten maar in Den Haag maken ze het een onnodig dure hobby voor die paar plezierritjes per jaar dat moet toch anders kunnen!
-
AuteurBerichten