Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2012 om 21:08 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18096772
midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Prima, is allemaal hetzelfde; en past dus in:
Corsa-A (met interval)
Corsa-B
Tigra-A
Kadett-D (met interval)
Kadett-E
Astra-F
Ascona-C (met interval)
Vectra-A
Calibra
Omega-A
omega-Ben nog wel meer modellen
Willem
Eigenlijk alles dus waar nog geen multitimer in zit.
4 oktober 2012 om 21:07 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18096773midnight black
Deelnemer@asconahobbyist wrote:
Hey Wim,jij hebt trouwens geen Ascona C2,maar een C3

dit is een C1 eind 1981-eind 1984
dit is een C2 eind 1984-tot eind 1986
en de C3 eind 1986-eind 1988 al zijn er nog vele exemplaren in 1989 afgelverd,ben zelfs wel eens een 1e registratie 1990 tegengekomen.hier trouwens nog wat pics van exemplaren uit 1997,uit brazilie
is ook wel een leuke aanvulling voor de collectie! :mrgreen:



Die achterlichten hebben wat weg van de eerst serie Saab 9000! en die neus lijkt veel op een Omega A :hmmz
midnight black
DeelnemerDeze vraag hoort niet in het how to gedeelte.
midnight black
DeelnemerOp rdw staat ie nog niet als gestolen geregistreerd, zijn die altijd zo traag?
midnight black
Deelnemer@Oenatje wrote:
zo.n bakje heb ik nog wel liggen
vraag 2: neem ze van een omega b, zijn even groot maar die breken nooit meer omdat er een metalen klemmetje in verwerkt is
Van Vectra B zijn ook met een metalen klemmetje erin.
midnight black
DeelnemerOk tot over een jaartje dan, als je die Audi weer beu bent :jerry
Geintje, veel plezier met je nieuwe aanwinst. :thumbup
midnight black
DeelnemerCheck eerst je eigen startmotor even door deze uit te bouwen en even rechtstreeks op de accu te zetten. Bij mijn Kadettje had ik precies dezelfde klachten als jij maar de boosdoener bleek een half doorgesleten massastrip van de motor naar de carrosserie te zijn. Die zou ik dus ook maar een controleren.
1 oktober 2012 om 20:46 In reactie op: sloom in lage toeren,hangend toerental bij schakelen #18072741midnight black
DeelnemerWelkom, wat is traag en bij welk toerental? Deze motor levert zijn maximale vermogen bij 5400 tpm en dat is maximaal 115pk bij een auto van ongeveer 1300kg.
Echt flitsend zal het dus nooit worden, wat betreft het langzaam terugvallen van het toerental, dat hoort zo!midnight black
DeelnemerKunt misschien de schijven nog afdraaien als ze nog dik genoeg zijn en er een nieuwe set blokjes op.
1 oktober 2012 om 20:21 In reactie op: Klein Plastic voorwerp in het luchtkanaal gevallen…Wat nu? #18072239midnight black
Deelnemer@TedMechanic wrote:
Even bij Brezan een kunststofmagneet halen, dan heb je ‘m er zo uit.
:jerry :jerry
midnight black
DeelnemerOok een ketting heeft niet het eeuwige leven, Z22Se blokken van Opel (gm-blok) hadden bijvoorbeeld een slechte kettingspanner waardoor de ketting vervangen dient te worden en bij Volkswagen kunnen ze boeken vol schrijven over problemen met hun distributiekettingen in de TSI motorblokken.
De 3.2 motor van Isuzu heeft trouwens een distributieriem.midnight black
Deelnemer@marcelboukes wrote:
das grappig mijn eerste auto (opel ascona) kwam nog bij jou vader vandaan.
maar welkom hier.
Denk dat je beter kunt zeggen, (zoals wij dat in Brabant zeggen:) Houdoe :jerry
Heeft namelijk 2 hele berichten geplaatst en zijn Kadett staat op marktplaats:
http://auto.marktplaats.nl/opel/588493392-opel-kadett-2-0-gsi-cabrio-1989-8-klepper.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Check ook even het aantal eigenaren van de Kadett: 27 :wtf Ik zeg die auto gaat je niet bevallen :hmmz
29 september 2012 om 20:38 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870834midnight black
DeelnemerIs er iemand die weet wat voor hydraulische olie er in het reservoir van de elektische kap moet?
Hij maakte al een tijdje sputter geluiden bij het openen en sluiten en nu duurt het voort een eeuwigheid eer ie open of dicht is. :thumbdown29 september 2012 om 20:15 In reactie op: Klein Plastic voorwerp in het luchtkanaal gevallen…Wat nu? #18072236midnight black
DeelnemerEhh, waarschijnlijk vanaf de zuignap iets in het rooster van de voorruitontwaseming gevallen? Dat kan zo geen kwaad maar zal misschien wel herrie maken als de aanjager aan staat.
midnight black
DeelnemerWelkom hier, welke motorisering heeft je Zafira?
midnight black
DeelnemerWeet nog dat ik het eerste plaatje van een Astra zag en ik dacht: Kadett is echt veel mooier, naderhand (mede dankzij GSI) wel iets bijgesteld. Zelf een paar jaar geregeld met een F2 station gereden en was een geweldige auto: gooide zo een fiets achterin en dat is iets wat bij mijn Zafira NIET lukt…
midnight black
Deelnemer@RISL wrote:
Even een paar vragen dan.
De Astra F GSi, was die er als F1 en als F2? Of alleen F2?
De Astra H OPC, was die er als H1 of H2? Of beiden?
De Corsa D OPC, heb je als D1 en D2. Maar de Nürburgring Edition alleen als D2 toch?
Vectra C OPC was er alleen als C2 toch?
Calibra A DTM is er als A1 en A2 toch?
Vectra A Turbo is er als A1 en A2 toch?Astra F GSI was er zoals gezegd als F1 en F2 maar waar de F1 er sjiek uitzag was de F2 ineens een wolf in schaapskleren.
(ideale Astra GSI is volgens mij de F1 met de verbeterde roestprotectie van de F2 :jerry )
Calibra DTM was alleen als A2 (facelift is een groot woord bij de Calibra, maar de A2 is die met dat logo in de gril)
Vectra A was pas vanaf de A2 als Turbo en ook toen pas als V6, de sjiekste A1 was de 2000 maar die was in die uitmonstering bij de facelift gesneuveld.midnight black
Deelnemer@Mr.F wrote:
Fuck dat! Kom ik om 16:50 uur bij de Opel Dealer die tot 17:30 open is, moet nogal veel hebben ( distributieriem set + koppakkingset + KVS + Lakstift + sigarettenaansteker. ”Dat moet ik allemaal opzoeken wat dat kost dus ik bel morgen wel even” :sleeping
Effe denken, ik kom niet op het woord :hmmz iets met een letter ‘S’ geloof ik ….
?
?
?
owja: SERVICE :vertagmidnight black
DeelnemerMooi, dat je je hebt opgegeven voor klokje rond, ik ben al abonnee van autoweek sinds de autoweek waarin de nieuwe Astra F werd voorgesteld en toen waren ze nog niet zo VAG minded dus hopelijk kun je ze weer een beetje op het goede spoor brengen :jerry
midnight black
DeelnemerIk denk zelfs alle :jerry
Maar effe serieus, niet de dealer dan de automaterialen zaak of de sloop :Dmidnight black
DeelnemerBedoelde ook niet heel veel waard in geld he ;)
27 september 2012 om 20:43 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059295midnight black
DeelnemerVakman! :thumb
midnight black
DeelnemerGoed bezig :thumbup
midnight black
DeelnemerHet gaat hard met de Opel dealers :vertag
midnight black
Deelnemer@asconahobbyist wrote:
hmm,net als hier (regio amsterdam) dus. ik hoopte op van die leuke struin sloopjes waar de tijd stil heeft gestaan.
Die worden helaas voort zeldzaam…
-
AuteurBerichten