Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemer@RISL wrote:
De namen van de diverse kleuren zijn bekend gemaakt……:
Zwart – I’ll be Black
Rood – Red ‘n Roll
Geel – James Blonde
Grijs – The Greyfather
Mintgroen – Buzz Lightgreen
Bruin – A Star is Brown / Men in Brown
Blauw – Pump up the Blue
Oranje – Papa don’t Peach
Groen – Greenspotting
Wit – White my FireNou, dat “hippe” hoeft van mij niet zo, namen als Europa Blauw, Capri Yellow of Saturn Blue ofzo vind ik prima.
Dat “hippe” is nou net de opzet: kijk naar de DS serie van Citroen (verkopen beter als de reguliere citroen modellen) de Mini, de Fiat 500.
Hoe meer zaken om te personaliseren des te beter.midnight black
DeelnemerGelukkig stonden daar niet al te veel Astra’s F ;)
midnight black
DeelnemerHelaas is het repareren van de bestaande draden inderdaad meestal van korte duur, beter is om het laatste stuk kabel tot en met de stekker te vervangen en de solderingen in de kabelboom verderop te doen. Heb dit bij mij onder het bakje langs de voorstoel gedaan: ruimte zat en je hoeft weinig los te halen.
midnight black
DeelnemerTech2 is inderdaad de uitleescomputer van de dealer, is het een TID (Tijd, Info Display, met alleen tijd, datum, buitentemp) of een MID (Multi Info Display, met ook een boordcomputer en check control er in)? Lijkt me trouwens niet dat als ie program aangeeft dat ie kapot is. Kunt proberen om de stroom even van de accu los te koppelen. Let op dan moet je wel weer opnieuw de elektrische ramen, radio en dus het display programmeren.
midnight black
DeelnemerHe Astra F liefhebbers, even een beetje -offtopic maar toch: waar is de taart?
Vandaag precies 21 jaar geleden dat de Astra F in Nederland werd geintroduceerd!
Feestje :Dmidnight black
Deelnemer@RISL wrote:
Hmmm, ik verwacht wel een GSi of OPC, in ieder geval een klein bommetje om te concurreren met wagens als de A1 Quattro (al is die wel extreem duur en zeldzaam), Panda 100 HP en dat soort dingen.
Inderdaad, waarom zou Opel er maar een paar motoren in leveren terwijl ze groot zijn geworden met voor elk wat wils!
Ik moet trouwens zeggen dat ie steeds leuker begint te worden en durf wel te voorspellen dat dit wel eens een super dikke hit voor Opel kan worden.
(laten we het in ieder geval hopen voor Opel.)9 oktober 2012 om 20:56 In reactie op: Achteruitrijlichten van Zafira 2003 werken niet meer #17995464midnight black
DeelnemerWelkom hier….
Schakelaar zit bovenop bak met 2 draads stekker aangesloten, stekker lostrekken en contactjes doorverbinden: als de achteruitrijlichten dan branden dan is zeker de schakelaar defect.
midnight black
DeelnemerIs het niet eenvoudiger om deze symbooltjes uit een bestaande check info van een Kadett te slopen?
midnight black
DeelnemerMooi gevulde oprit :thumbup moet er veel gebeuren aan de GT?
9 oktober 2012 om 20:07 In reactie op: kabel motorkapvergrendeling geknapt Opel Astra F 1992 #17770710midnight black
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
Nou, het is allemaal gelukt !
De kabel had de dealer vanmorgen in huis.
Die heb ik dus opgehaald en toen kon ik ook meteen zien hoe nou de handel + houder (wit op de foto) verwijderd kon worden.daarna nog 20 minuten werk gehad en klaar is Rik king:
Ik heb wel meteen een extra kabel aangelegd alleen neemt deze een andere route.
Mocht het nu weer gebeuren dan heb ik een extra mogelijkheid om hem makkelijk open te krijgen.–foto’s komen later vandaag —
Rik :D
Huh, een extra kabel om de motorkap te ongrendelen in geval van een breuk? Wat zijn dat voor NASA praktijken :jerry
midnight black
DeelnemerMijn eerste 24 opties waren al bezet dus toen is het maar Midnight Black geworden naar de kleur van mijn mooie Opel Astra G van een aantal jaar geleden.
midnight black
DeelnemerSterker het klinkt ook niet interessant, wel leuk, advertentie over Opel tuning en dan laten ze een VAG 1.6 blokje zien :hmmz
midnight black
DeelnemerWelkom en we wachten de gegevens/foto’s van de auto wel af om onze professionele analyse en taxatie te kunnen geven. ;)
midnight black
DeelnemerHeb wel vaker zoiets gezien maar dan met een Tid, als je handig bent met elektronica kun je kennelijk van alles programmeren, er moet natuurlijk wel input zijn, hij zal dus een temperatuursensor tegen zijn accu hebben geplakt en die in het Mid programmaatje verwerkt.
midnight black
DeelnemerOei dan ga je voor DE concurrent van de Astra G! Dan kun je over een half jaar precies vertellen wat er echt beter is aan de Astra en wat aan de Golf. :hmmz
Mooi dat je hier blijft op het forum en veel plezierige km met de Golf.7 oktober 2012 om 19:09 In reactie op: kabel motorkapvergrendeling geknapt Opel Astra F 1992 #17770713midnight black
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
Hey mensen, nieuwe vraag:
Hoe krijg ik dit handelmechanisme los ?
Ik ben erachter dat je deze mee moet vervangen om de hele kabel te kunnen vervangen.
Het is 1 stuk zeg maar.Ik heb het zelf al geprobeerd maar zou het niet weten hoe.
Hieronder een foto.
Het gaat om het witte blokje waar die handel inzit.Wie weet het ?

Rik :D
Ha, je hoeft alleen maar de handel uit het witte blokje te wippen met een platte schroevendraaier ertussen. (de zwarte handel heeft 2 nokjes aan weerszijden die in gaatjes van het witte blokje vallen.
Succes.midnight black
DeelnemerEn al iets gehoord van Autoweek? Of hebben ze nog teveel Passat, Golf, Jetta aanmeldingen met 100.020km op de teller :jerry
midnight black
Deelnemer@sentinel69 wrote:
@midnight Black Ja , ik zag nog ergens een hele oude oranje ford taunus staan ,dus dat zijn dan wel weer leuke dingen ja , maar de opel sectie was grotendeels gestript en veel troep . En het water stond tot aan mijn kuiten ! Maar hoe dan ook zie ik dit liever dan alleen van die geplette zooi waar je niets meer mee kan ,dus als er nog meer zijn in provincie gelderland en de achterhoek bijv . bij voorkeur ,dan hoor ik het graag .
Ik heb trouwens wel een paar foto’s op die sloop gemaakt ,maar snap het niet hoe ik die foto’s hier op het forum zichtbaar maak.
Ik heb er ook nog een paar gemaakt (op de Autoweek site is een heel topic aan sloopauto’s gewijd door mensen die alle slopen alleen maar afstruinen voor de hobby, daar wilde ik ze eigenlijk aan toevoegen…) Maar de foto’s kun je hier posten door te gaan naar http://www.photobucket.com daar een accountje aanmaken en dan kun je daar eenvoudig foto’s opzetten, klik vervolgens onder de geselecteerde foto op IMG code en deze kun je vervolgens hier in de tekst plakken.
Succes.7 oktober 2012 om 18:51 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059228midnight black
Deelnemer@Vinci wrote:
Binnenkant gespoten in 2K onderstellen lak…


Helaas had ik mijn fotocamera naast een koeltasje in mijn rugzak en toen ik bijna geen tijd meer had en een foto wou maken was de hele lens intern beslagen met vocht…. Dus maar even met de telefoon gemaakt, maar de kwaliteit van de foto’s is daardoor niet echt je van het…
Beter dat die Kadett van goede kwaliteit is als de foto en ik zeg :thumbup :thumbup
midnight black
DeelnemerDaar houd ik zelf ook niet van, van uitgedroogd ( -offtopic )
midnight black
Deelnemer@Mr.F wrote:
:sleeping , Als ik jou auto ooit eens tegen kom he, reken er maar op dat de bumpers dan ZWART zijn! :jerry :jerry
Rik is gewoon originaliteitsfreak :jerry , bumpers waren origineel ook niet zwart (of ze moeten in mijn oude folders ook verkleuren :jerry )
midnight black
Deelnemer@sentinel69 wrote:
Vandaag op de sloop geweest bij van Zutphen in Veghel .
Begon al met het probleem dat die weg dicht was wegens werkzaamheden ,maar wat er aan oudere Opel stond was erg teleurstellend2 vectra A2 waarvan 1 automaat waar het dashboard ,stoelen , binnenwerk al uit was gehaald.
1 omega B sedan
1 grijze calibra
Heel veel c corsa
een paar astra’s
1 witte E kadett
1 ascona sedan
En verder was het gewoon troep (vond ik)
Eh ja dat klopt wel, gewoon een wei waarin feitelijk lukraak wat auto’s zijn geparkeerd en soms het gras een halve meter hoog!
Maar ik vind het wel charme hebben om daar nog wat heel oud spul (mercedes, opel, rover uit de jaren 60) daar te zien staan ontbinden.
Helaas heb je daar niet zoveel aan als je naar een specifiek onderdeel op zoek bent.7 oktober 2012 om 18:23 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870816midnight black
DeelnemerKap: deze bestaat uit:
-buitenlaag van pvc of stof (pvc is origineel geleverd)
-isolatie
-binnenlaag (de hemelbekleding, origineel een soort alcantara-achtige stof)De buitenkap is zelden nog origineel, vaak vervangen door pvc en soms door stof. let op beschadigingen, gaatjes, scheurtjes en of de pvc nog soepel is (in pvc zitten weekmakers die er onder invloed van zonlicht langzamerhand uitgaan waardoor de pvc harder/brosser wordt en dus sneller scheurt.
Let bij de hemelbekleding op vlekken die kunnen duiden op (voormalige) lekkages. Verder dat deze nergens gescheurd is.
Kap moet bij de voorruit strak aansluiten op de rubber (check de staat vd rubber).
Kapframe: let op roestvorming (als gevolg van lekkages) en of het frame niet krom is (kap moet soepel bewegen en strak aansluiten op ruiten)
Verder zit er vaak de kaphoes niet meer bij.
Als de kap elektrisch bediend is dan de werking checken, geen gekke geluiden, staat van pompje (deze zit achter een klein luikje ter hoogte van rechter achterlicht.)
Hier zit geen moeilijke elektronica in (in tegenstelling tot de Astra’s) alleen maar een rij relais.
Ten slotte, kap is standaard geleverd met een glazen achterruit met verwarming, controleer de draden, deze zijn gevoelig voor beschadiging.7 oktober 2012 om 13:17 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870821midnight black
DeelnemerNou om te beginnen bij de roest, (een ander mag me aanvullen want zal vast een plek vergeten :jerry )
-lekbakjes achter (kun je al checken aan de onderkant onder de achterbumper)
-spatbordranden achter
-aansluiting cabriokap op spatbord
-achterste stukken dorpels
-A-stijl achter de wielkuipen
-onderaan het schutbord
-binnenkant bodemplaat ter hoogte van de pedalen/voetenbak passagierVerder beste 1 met goede kap kopen en goede rubbers.
Let op cabrio specifieke zaken: zo zijn de elektrische raam motortjes van Bertone en niet van Opel: in principe niet meer nieuw te krijgen!
De dakhandels om het dak te sluiten moeten ook in goede staat zijn, check de prijzen die ze voor 2e hands vragen op MP maar eens :vertagDe techniek is verder zoals bij de meeste Opels: simpel, betrouwbaar en goedkoop.
Succes. (oja en als je toch maar 5000km per jaar gaat rijden: ga voor de 2.0i: veel meer lol als de 1.6i en het verschil in brandstofkosten bij 5000km per jaar is misschien 1x tanken.
midnight black
DeelnemerHa Rik: :kewlpics
Waarom eigenlijk die motorswap gedaan, was het originele blok nog niet zo goed los als die van de F :jerry
Mis je nou een dopje op bevestiging van de kaartenbak linksvoor? Als dat zo is wil ik wel eens voor je op de sloop kijken, weet nog een E life te staan. -
AuteurBerichten