Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemerlampschakelaar: knop uittrekken en aan de onderkant in het sleufje met een schroevendraaiertje bijvoorbeeld de blokkeerclip induwen dan kun je de knop er aftrekken en vervolgens het schakelaarhuis deblokkeren en eruit trekken. (Werkt trouwens hetzelfde bij ondermeer de Astra F en Corsa B want zelfde schakelaar)
30 september 2015 om 14:18 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229925midnight black
DeelnemerNa hoeveel tijd mocht je weer rijden? Heb het een keer (al 10 jaar geleden hoor) bij de dealer laten doen en die zeiden toen dat de auto moest overnachten ivm de kit voldoende uitgehard was en dus voldoende sterk was.
midnight black
DeelnemerNa hoeveel km moet je olie bijvullen? en hoeveel dan? Blauwe walm uit de uitlaat?
midnight black
DeelnemerOpeltje, hij zal de Multitimer bedoelen denk ik. Als deze klachten sinds de modificaties zijn zal ik toch beginnen daar te zoeken. Wat heb je gewijzigd aan je binnenverlichting?
midnight black
DeelnemerEven terugkomend op de achterklep: Ben benieuwd of het ook te maken is zonder de knop in de deur, hier kun je namelijk ook instellen hoe ver de klep opent.
midnight black
Deelnemer@Dolby wrote:
Lol de een heeft plantjes en de andere heeft een grasmat in de wielkast. :thumb
Ja net of ik nooit poets….. :???:
midnight black
DeelnemerIk heb bij mij de plantjes van de afdichting rondom het glas verwijderd. :shock:
midnight black
DeelnemerToevallig vandaag bezig geweest met het schoonmaken van mijn schuifdak; aan beide zijden aan de voorkant zitten afwateringsgaatjes.
Aan de achterkant is zo niet te zien maar afgaande op de tekening zal daar inderdaad ook wat zitten.midnight black
DeelnemerHoe activeer jij deze dan? Zou het zelfde moeten zijn als bij mijn Zafira: 2x rechtsom met de sleutel (1e keer is op slot 1 x knipperlichten branden en 2e keer is op safe lock en alarm, nog 1x knipperlichten branden) Of anders zelfde met de a.b. van de sleutel, 1x drukken op slot, 2x drukken is s.l. en alarm. Bij inschakelen gaat de led in de alarmlicht schakelaar knipperen.
midnight black
DeelnemerAls ik kijk naar bijvoorbeeld de Insignia met elektrische klep daar heeft de rechter demper een apart kanaal buitenom de demper lopen, ik schat in dat deze dus hydraulisch wordt aangestuurd. Hele zware gasveren lijken mij ook lastig om de klep dicht te krijgen bovendien belast je de scharnierpunten zwaarder!
midnight black
DeelnemerWat er af fabriek onder wordt gestoken is zelfs model afhankelijk: De Antara van mijn vader is af fabriek met Hankooks geleverd. De Corsa van mijn moeder met Continental en de Adam moet ik nog even kijken….
17 september 2015 om 18:11 In reactie op: Astra X1.6XEL Club, zeg maar ‘ombouwen’ naar CDX model #18296092midnight black
DeelnemerGaten in het schutbord voor de airco zijn voorbereid hoor. Als je de auto toch een half jaar stil kunt zetten en je hebt de donor bij de hand is het met bijna alle onderdelen een kwestie van over schroeven. De airco moet je wel eerst leeg laten trekken voor deze over gebouwd kan worden.
midnight black
DeelnemerHmm mijn ervaring met Michelins is juist dat deze gauw uiterlijk haarscheurtjes in de wang krijgen, dit is dus inderdaad niet poreus want dan zou deze overal lucht verliezen. Bijvoorbeeld Vredesteins zie ik niks van haarscheurtjes, zal misschien met de rubbersamenstelling te maken hebben maar zegt zo gauw ook niks over de kwaliteit en of je eerder een klapband krijgt of iets dergelijks.
16 september 2015 om 17:43 In reactie op: Astra X1.6XEL Club, zeg maar ‘ombouwen’ naar CDX model #18296083midnight black
DeelnemerDe climate was destijds een optie ook op de CDX, wel zeldzaam dus maar als je dan toch voor de full options gaat en dus het kachelhuis moet ombouwen voor airco dan zou ik gelijk voor een climate kachelhuis gaan, enigste extra wat je dan nog moet doen ten opzichte van een handmatige airco is de kabelboom aanpassen.
15 september 2015 om 18:09 In reactie op: Astra X1.6XEL Club, zeg maar ‘ombouwen’ naar CDX model #18296088midnight black
DeelnemerKabelbomen zijn een hoop verschillende in omloop, hebt ook deelkabelbomen: voor de elektrische ramen hoeft alleen de boom naar de stekkerdoos nabij de zekeringkast omgezet te worden. Soms zit inderdaad al bijvoorbeeld de stoelverwarming voorbereid, wat Haasje17 al aangeeft als de CDX climate heeft dan zal dat het moeilijkst over te bouwen accessoire zijn.
midnight black
DeelnemerHoe weet je dat je band poreus is? Een keer in de 3 jaar je bandenspanning van je reservewiel controleren is niet een beetje weinig maar veel te weinig! In ieder geval logisch dat ie na 3 jaar slap is. Advies is vaker controleren, als ie nou meteen weer leeg is dan zal je waarschijnlijk een lek hebben of is je ventiel kapot.
midnight black
Deelnemer@Andre_Ede wrote:
@harms wrote:
mooie auto hoop alleen dat ie achterin ruimer is dan de J
Dat verwacht ik niet, want de K is vooral lichter en wat kleiner dan de J.
Waarom, ik denk omdat er tussen de Insignia en de Astra nog wat gaat komen, Astra wat kleiner, Insignia wat groter dan past er 1 tussen.
Dan gaan ze weer terug naar 1970 toen ze de Ascona tussen de Kadett en Rekord op de markt brachten, ware het niet dat de Ascona werd opgevolgd door de Vectra en die op zijn beurt door de Insignia :hmmz
midnight black
DeelnemerJe kunt een ontstoorder plaatsen in de voeding maar zou niet nodig moeten zijn en ook niet zeker dat het helpt.
midnight black
Deelnemerkeyless entry??? Wat heb je gekocht dan? Elke G dient met een afstandsbediening in de sleutel geopend te kunnen worden?
6 september 2015 om 18:42 In reactie op: Wie weet waarom de 1.6 niet meer verkocht word in Nederland? #18198125midnight black
DeelnemerDaar hoef je zeker geen spijt van te hebben, dit blok loopt met diverse ontwikkelingen en verbeteringen al weer heel wat jaartjes mee waardoor de kinderziektes er zeker uit zijn, de turboblokjes moeten zich nog bewijzen en het verschil in verbruik valt in de praktijk vies tegen daarentegen voelen ze wel veel levendiger aan (bij het juiste toerental).
midnight black
DeelnemerInderdaad en een Xtrail gaat max naar 2000kg inclusief maximaal toegestane belading dus mag de caravan maximaal 1500kg wegen.
Je moet dus eigenlijk een trekauto kiezen die 1650kg mag trekken en maximaal inclusief belading 1850kg weegt!
Deze Xtrail mag deze caravan dus ook niet met BE rijbewijs trekken want max 1500kg op een caravan van max 1650kg!midnight black
DeelnemerJongens, check de link in mijn post: het gaat om het toelaatbare gewicht. Is ook logisch want als je staande wordt gehouden is er meestal geen weeg mogelijkheid.! Dus het mag niet tenzij je de caravan laat terug keuren.
midnight black
DeelnemerUiteraard wel in de juiste volgorde!
midnight black
DeelnemerNee mag niet, ze kijken naar de maximaal toegestane massa’s en totaal hiervan overschrijdt de 3500kg. Ze hebben de regelgeving trouwens wel veranderd: voorheen was de regel dat je een aanhangwagen met B mocht trekken als de auto leeg zwaarder was als de max massa van de aanhanger. Vindt dit niet zo’n goede wijziging, betekend dat ik nu met mijn Kadett cabrio mijn Knaus van 4,70 mtr mag trekken…. meer info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen” onclick=”window.open(this.href);return false;
midnight black
Deelnemer22 goed: agent fout, Mercedes zonder gordel fout en die strepen op de weg…. die waren er ook nog niet toen ik mijn rijbewijs haalde. Wat meteen aangeeft dat er meer aandacht geschonken moet worden aan nieuwe regels en borden en dergelijke.
-
AuteurBerichten