Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
De dealers worden te duur !
De service laat bij sommigen te wensen over.
En dan gaan ze over de kop he ?Rik :D
En vroegah verkochten ze nog nieuwe auto’s als warme broodjes (Kadettjes als je wilt Rik) maar goed tegenwoordig staat Opel op nr 5 in de Nederlandse verkooplijsten….
20 oktober 2012 om 09:45 In reactie op: Centrale deurvergrendeling werkt niet van een astra station #17975920midnight black
DeelnemerJuist is een kiekert, alleen lijkt mij inderdaad dat het probleem in de deur doorvoer zit nu dat je zegt dat de speaker het ook niet doet.
Haal de kabelboom bij de deur maar eens los en snijd voorzichtig de rubber mantel overlangs open.
Succes.19 oktober 2012 om 21:48 In reactie op: Centrale deurvergrendeling werkt niet van een astra station #17975923midnight black
Deelnemerde besturingsunit van de cv zit bij de meeste Opels onder de A-stijl aan de pasagierskant.
19 oktober 2012 om 19:16 In reactie op: Centrale deurvergrendeling werkt niet van een astra station #17975925midnight black
DeelnemerDat is op afstand moeilijk te zeggen, maar waarvan heb je de stekker nu losgetrokken? Delco is een merk wat elektronica maakt voor ondermeer de auto industrie.
midnight black
DeelnemerGewoon doen wat Wim zegt, naar de sloop gaan, zo’n display halen en hooguit 40 Euro voor betalen anders zijn het afzetters :vertag
midnight black
DeelnemerWelkom, kom maar door met wat :kewlpics van je Astra!
midnight black
DeelnemerEen slecht staaljaar? Ze willen graag roesten bedoel je? :jerry
Astra G heeft geen roestproblemen, je hoort af en toe wel eens wat maar ten opzichte van vroeger en veel concurrenten is het geen issue.
8 klepper voldoet op zich om mee te komen en kan maar weinig aan kapot.midnight black
Deelnemer@kadettcabrio89 wrote:
omdat dit topic toch nog open staat. Wil ik dit even aanwakkeren. Hoeveel verschil zit er daadewerkelijk tussen de handmatig bediende en elektrisch bediende kap? Een handmatige kap heeft ook zuigers voor het bewegen van de kap. Kun je dit gedeelte dan gewoon opbouwen met de motor en zuigertjes van de elektrische kap + de bedrading die erbij hoort?
Is op zich denk ik niet zo moeilijk, bestaat volgens mij uit:
-hydromodule
-2x hydraulische cilinder achter de zijbekleding (ik denk dat het bij een handbediende kap gasveren zijn om het lichter te laten werken)
-slangen vanaf de cilinders naar de hydromodule
-rits relais
-schakelaar en bedradingEnne met een beetje moeite is het mooier te maken als origineel: die italianen hebben ook maar een kabeltje van achter naar voren gegooid!
18 oktober 2012 om 19:18 In reactie op: Centrale deurvergrendeling werkt niet van een astra station #17975919midnight black
DeelnemerWelkom, zou ondermeer kunnen liggen aan een probleem met de bedrading, de cv-unit of de cv-servo van het bestuurdersportier.
midnight black
Deelnemerniks gevonden???
Heb je heel de auto met de tuinslang nat gehad? Straal vol op alle mogelijke naden/doorvoeren e.d.
Kan ook zomaar via de achterklep komen door de kabeldoorvoer of de rubber die niet goed zit.
Succesmidnight black
Deelnemermidnight black
Deelnemer@Astra_DLS wrote:
Bij welk RPM bereik gelden die waardes? Als de Leon ze eerder beschikbaar heeft, kan dat ook een reden zijn waarom deze sneller is.
Ligt aan een hoop zaken, bijvoorbeeld ook versnellingsbak verhoudingen, maar de fabrieksopgave zijn ook niet altijd heilig (hoewel ze bij Opel meestal niet overdrijven)
midnight black
DeelnemerControleer ook maar de dakgootjes waar de daklijsten over geklikt zitten (voor de dakdragers) en (als het een 3 deurs is) de zijruitjes.
midnight black
Deelnemer@ASTRA0182 wrote:
Hoe weet je of een auto nou op 3 cillinders rijd ?
want ik merk dat mijn auto wel hard optrekt maar vanaf +- 3000 toeren begint ie pas echt agressief te zijn..Dat is een eigenschap van de motor, deze 16 kleppers worden pas een beetje wakker boven de 3000 tpm.
midnight black
DeelnemerEn waarschijnlijk dan alleen in combinatie met een climate control.
midnight black
DeelnemerWelkom, dit is een forum om elkaar te helpen :thumb
Wacht de foto’s af: altijd mooi: projectjes!midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Alleen is de X18XE nooit geleverd in de Zafira, dat zal een X18XE1 zijn, en dat is een heel andere motor..
Dat neemt niet weg dat je nogsteeds een mechanische Cruise Control nodig bent.
Willem
:thumbup
midnight black
Deelnemernog nooit tegengekomen, is dat dan een optie? (dan wel weer eentje die ik dan nog niet heb ;) )
midnight black
DeelnemerHaha, klopt wel iets van “Lupo” betekend wolf en zo’n Pheaton is wel een wolf in schaapskleren (halve bevolking denkt dat het een Passat is :jerry )
midnight black
Deelnemer@zaffiepaul wrote:
HALLO ONIX 666,
HET IS NIET MOGELIJK OM DE RUGLEUNINGEN VERDER NAAR ACHTER TE LATEN GAAN OMDAT HET ZIJBESLAG ( GEDEELTE WAAROP DE RUGLEUNING VOOR OF ACHTEROVER GAAT) HIER NIET OP IS BEREKEND.
MOCHT JE TOCH GAAN VERANDEREN HOU ER DAN REKENING MEE DAT WANNEER JE EEN AANRIJDING KRIJGT EN ER KOMT EEN ONDERZOEK, I.V.M. LETSEL, EN ZE VINDEN JOUW AANPASSING DAT BESTAAT DE MOGELIJKHEID DAT DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ DE SCHADE DIE DAARUIT VOORT VLOEIT OP JOU PERSOONLIJK GAAT VERHALEN.
NATUURLIJK GAAN WE ER VAN UIT DAT ER NIETS GEBEURD MAAR JE WEET HET NOOIT.
VEILIGHEID STAAT VOOROP ZOALS OOK RINUS AL SCHRIJFT.GROET, PAUL :thumbup
En die berekeningen heb je thuis liggen :hmmz
Heb het toevallig vandaag even bij mij bekeken, normaal gesproken valt de blokkering van een achterbankleuning meestal aan de zijkant in een slotvanger die op de carrosserie bevestigd zit. Bij bijvoorbeeld een Corsa D (die heeft namelijk een leuning die onder 2 hoeken vastgezet kan worden) zit een kunststof bevestiging! Bij de Zafira zit dit anders omdat de bank moet kunnen schuiven: bij het scharnierpunt zitten meerdere inhammen op een metalen schijf waarop de blokkering zit. In principe zou je de plaats van de inham kunnen aanpassen of er 1 bij kunnen maken. Als je dit goed doet is het net zo sterk als origineel.midnight black
DeelnemerIs dat bij de Zafira C???
midnight black
Deelnemer@Focis wrote:
Wil cruise control inbouwen in Zafira-A; x 1.8 xe.
Ook mogelijk met die hendel en tech2 omzetten?Bij een X18xe heb je een gaskabel ipv fly by wire (elektronisch gestuurde gasklep) dus hiervoor dien je een aparte cruise control unit onder de motorkap te hebben.
midnight black
DeelnemerDe strip onder aan het raam zorgt er niet voor dat het waterdicht is, deze zorgt alleen voor de aansluiting tussen de ruit en de parafaan.
Zit de kunststof afdekking bij de luchttoevoer naar het interieur onder de parafaan wel goed?midnight black
DeelnemerDie 2e foto is heel strak: mooie weerspiegeling in de weg :thumbup
midnight black
DeelnemerEen Volkswagen eigenaar met gevoel voor humor: (Of hij wil de bijtelling zo omzeilen…)

-
AuteurBerichten



