Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemer@Mr.F wrote:
Hier een foto:

Denk dat’t met een scheermesje ook niet echt wil.
De rest is allemaal spik en span, dus erger me er nogal aan hahaEven -offtopic : Hee MrF, ABS op je Astra, toe maar :thumb
midnight black
DeelnemerDa’s een splinternieuwe Astra toch?? :thumb Ziet er super uit.
midnight black
DeelnemerPoe, da’s een hele vooruitgang en dit interieur past erg goed bij je lichte dashboard. Ik vind het ook erg authentiek (dit interieur staat ook in een originele folder die ik van de cabrio heb.) :thumb
midnight black
DeelnemerExcuse me, back on topic: nog 6 dagen tot aan de Opel testdag :D
midnight black
DeelnemerHelemaal :thumb (en als je het mij vraagt had Pininfarina even een mindere dag….)
midnight black
DeelnemerTijden zijn veranderd: werk bij een loodgietersbedrijf en de prijzen van met name lood en koper zijn de laatste jaren met gemak verdubbeld.
Als ik zie dat er mensen zijn die koperen hemelwaterafvoeren van huizen af jatten en hun leven wagen om wat dikke kabels bij onze vrienden van de NS mee te bietsen dan zal er ook wel handel zijn in accu’s.midnight black
Deelnemer@astraTD wrote:
@joop1970 wrote:
Netjes schoon weer. Je heb die dakramen ook elektrisch he, zijn vaak in astra’s geleverd!
Ja ik weet het maar ik doe het liever met de hand, het zal maar eens wezen in een stortbui dat het motortje zich begeeft.
zo denk ik ook over de elektrische ramen, wat niet erop zit gaat niet kapot.Origineel elektrisch schuifdak is bij Opel altijd te sluiten: haalt klein kapje eraf en daarachter zit een soort schroef waar je je sleutel in kunt doen als soort van schroevendraaier! (Ik heb nooit getest hoelang het duurt voor die dan gesloten is, kan goed dat de bui dan al voorbij is :jerry )
midnight black
Deelnemer@Vinci wrote:
Mooi topic, erg leuk ook om de overeenkomsten en verschillen te zien tussen een D en een E Kadett (zoals ik die zelf heb) Zijn nog best veel dingen exact het zelfde! Zeker als je het vergelijkt met een E van voor 1989! Die vloer, en de balk onder de voorstoelen, reservewielbak etc. zijn volgens mij 100% gelijk aan elkaar….
D kadett was ook eerst Opel met voorwielaandrijving en de motoren dwars voorin, die bovendien maar 5 jaar in productie is geweest.
Ik denk dat er stiekem heel veel van een D en een E overeenkomstig is.midnight black
Deelnemer@emiel5 wrote:
Klok een uur vooruit, weer een uur minder licht om te knutselen..
Probeer nu uit te zoeken hoe het kan dat m’n kadett blijft lopen als ik de sleutel er uit heb :???:Bij ons is ie een uur terug gegaan hoor!
midnight black
Deelnemer
Merk, type en bouwjaar aub.
midnight black
DeelnemerOok goede avond king:
midnight black
DeelnemerEn wat moet een oud ijzerboer met een defecte accu :wtf
Kan hij alleen de plus en minpool gebruiken :hmmzWeet je welk materiaal die accu zo zwaar maakt?
Weet je ook wat een nieuwe rol 18 ponds tegenwoordig kost?
midnight black
Deelnemereeuh Simca cinq dan ?
midnight black
Deelnemer@Mr.F wrote:
’t is zo’n accu met grijze sticker Opel sticker erop, die zijn al heel wat jaartjes oud denk ik
Originele Opel accu’s :thumbup
26 oktober 2012 om 19:31 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472030midnight black
DeelnemerMooi dat ze ook Ferrari’s doen daar maar wil je die beste mensen wel even op het hart drukken dat het hier om een super Calibra gaat en dat ze dus hiervoor nog
even iets meer hun best moeten doen :D ;)25 oktober 2012 om 20:24 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870820midnight black
DeelnemerZoals de aangepaste titel al zegt: net geschorst vanaf de luie stoel: 5 minuutjes: ideaal :D
midnight black
DeelnemerVolgens mij zitten er ook nog een paar schroeven onder de voorruit, of heb je die al los?
midnight black
DeelnemerWelkom, veel plezier met de Signum!
Laat ons even meegenieten en maak wat :kewlpics
Denk dat je zo’n bak nog wel via de dealer kunt bestellen?midnight black
Deelnemer
Hoezo een Ampera een groene auto, deze Omega was z’n tijd vooruit :jerry
midnight black
DeelnemerFiat Topolino 500 convertible uit zeg 1947?
25 oktober 2012 om 18:42 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059216midnight black
DeelnemerBedankt!
Snap alleen niet als het zo’n simpele modificatie is waarop er niet standaard warme lucht mee uit de middelste roosters kwam, ik dacht dat het gecompliceerder en dus duurder zou zijn en dat het daarom niet was. Maargoed dit is weer een modificatie voor de winter bij mij. :D
25 oktober 2012 om 11:04 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059170midnight black
DeelnemerOja, had ik al gezegd dat je goed bezig bent? :thumb :thumb :thumb
25 oktober 2012 om 11:04 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059172midnight black
Deelnemer@Vinci wrote:
Zo, nu is bijna alles rood, nog een paar hoekjes afwerken, want dit zijn nog maar de eerste twee dunne laagjes rood… Hier en daar zie je dan toch nog hoekjes primer. Denk dat ik ook nog even met de kwast tekeer ga, want daarmee kom ik net wat makkelijker in moeilijke hoekjes… Was ook begonnen met naden etc. met de kwast te doen….










Heb ook een ventilatie kast uit een late Kadett gescoord, dus met uitsparing voor de schakelstang onderin. En die helemaal opgefrist, nieuw schuim er in op de kleppen, en ook de middelste roosters blazen straks warme lucht! Heerlijk voor de winter!! king: Was simpel aan te passen, gewoon een schotje erin lijmen en een stuk uitzagen….
Morgen even de achter as voorzien van een vers laagje hammerite…. En nog een zooitje van die draadbussen er in trekken, voor de zijschermen, voor de benzineleidingen, benzinepomp beugel, remleidingen en dan ga ik die op mijn manier op de bodem schroeven….
Heb ook de vloer aan de binnenkant met een dikke laag dempmateriaal beplakt weer. En een nieuw stukje tapijt gescoord (wel erg vuil, dus hoop dat ik het een beetje schoon krijg.) voor een hoge tunnel Kadett, want met de andere schakel mechaniek en middenconsole is het altijd zo geweest dat de randen van het oude tapijt niet meer er op aansloten…. Nu hoef ik alleen maar de tunnel verder op te vullen met wat plak schuim en dan is het net een late Kadett qua pasvorm.
En dan kan nu echt bijna het grote inbouwen/opbouwen weer gaan beginnen! king:
Kun je een how2 maken van het kachelhuis dat nu ook in het midden warme lucht blaast? Dat wil ik namelijk ook! :wors
midnight black
Deelnemer@arjontje wrote:
Winterbanden er onder, wacht daar nog wel even mee.
Van de zomer mijn bodemplaat al behandeld.Verder mag het lekker gaan vriezen en dikke pak sneeuw vallen.
Dan rijden tenminste de bange mensen niet op de weg.Bodemplaat van een Vec B behandeld?
Waarmee dan en is dat noodzaak of preventief? Zou het dan ook nuttig zijn voor mijn Zafira?midnight black
DeelnemerAirco 5 minuten voor aankomst uitzetten zodat de verdamper droogt door de rijwind helpt te voorkomen dat er schimmels op gaan groeien (en dus stank en een ongezonde lucht binnenkomt)
-
AuteurBerichten