Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
Deelnemerschot voor de boeg: Bentley?
midnight black
DeelnemerEn ze dan ook nog versleten….
midnight black
DeelnemerMet de wielenwissel meteen de composthopen achter de wielkuipen weggehaald:

Na:

Meteen maar weer eens met wat tectyl en van die rommel meer in de rondte gedaan en de wiekuipen op de naadjes van wat kit voorzien zodat er niet zo snel rommel meer achter kan komen. (behalve aan de onderkant zodat eventueel vocht en zooi er goed onder uit kan.)
Als ze nou eens bij Opel 2 kwartjes meer zouden besteden aan die wielkuipen dan zou er nooit modder en zooi achter hoeven te komen.midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
10W40 in de Z22SE, Kettingspannertje zal t met koude motor knap moeilijk hebben dan!!
Willem
Wat zou jij er dan ingooien? 5W40?
In zowel instructieboekje als vraagbaak staat 10W40 dus ik ga er vanuit dat dat goed is, maar tips zijn altijd welkom dus wat zou jou keuze zijn?midnight black
DeelnemerIs dat niet die plaat die er bij de dieseltjes voor zorgt dat het subframe zo lekker gaat rotten? Dan zou ik deze er eens lekker af laten!
midnight black
DeelnemerBedankt king:
midnight black
DeelnemerLijkt me niet veel geld…. ben benieuwd of die net zo krokant kunnen zijn als sommige Opeltjes.
midnight black
DeelnemerBen trouwens benieuwd hoe je dit wilt repareren in het voorjaar.
midnight black
DeelnemerHmm bij een 2005 is het wel snel, de mijne heeft het ook enigzins aan de rechterkant onder die rubber, maar heeft rechts ooit schade gehad dus ik dacht dat het misschien daar door kwam. Links is bij de mijne namelijk niks te zien (uit 2001) Het komt bij de mijne in ieder geval van binnenuit gezien de blaasjes in de lak en daar kun je maar moeilijk bij met iets van antiroest.
midnight black
DeelnemerZ22SE en C20ne: 10W40 Valvoline half synthetisch (trouwens niet zo’n dure olie voor een merk)
midnight black
DeelnemerOja, mooie 2 deurs alleen die wieldoppen: :puke
midnight black
DeelnemerHmm Rik dat klinkt niet als een NOOD oplossing. Je kunt de schakelaar er uit trekken en de bedrading op het stekkerblok doorverbinden met een stuk geisoleerde draad.
midnight black
DeelnemerJij gaat in 3 weken flink vooruit qua auto! En dan nog 1 met zo een super zeldzame optie? :hmmz
24 november 2012 om 15:05 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17375257midnight black
DeelnemerGefeliciteerd, maar dat wordt nog even voordat ie mee mag helpen :D
midnight black
DeelnemerTuurlijk wel, heel het dak met het binnenframe en plafond zet je over, de waterafvoer is alleen een goot in het binnenframe met 4 slangen eraan.
midnight black
DeelnemerWelkom, dat ziet er goed uit.
midnight black
DeelnemerIk heb trouwens al 3 auto’s met schuifdak gehad:
-Peu 205 met origineel schuifdak (mooi systeem trouwens met opblaas/leegloop rubber op motorvacuum) nooit lekkages
-Opel Astra F station met elektrisch Webasto dakje : ook nooit lekkages
-huidige Zafira origineel elektrisch dak: probleemloos.Wel heb je meer last van windgeruis met een schuifdak.
midnight black
Deelnemerwim-v6 wrote:Aftermarket rommel niet aan beginnen gaat altijd lekken, en ziet er niet uit (persoonlijk), origineel is haast onmogenlijk..Heb toch een keer ergens gezien dat ze het gedaan hebben: dak met origineel schuifdak van een sloopauto helemaal losgeboord op de puntlassen en compleet overgezet!
23 november 2012 om 21:07 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18096867midnight black
Deelnemerwim-v6 wrote:@ Rik:
Ik ben vorige week naar Teun en terug gereden (op de wintersloffen), maar zelfs dan stap je fris als een hoentje uit, gewoon 130/135 gereden waar 130 mocht mocht.
Dat is een Rit van 235km heen en 235km terug…
nu staat de teller na Olie op peil zetten op 3900km, en de olie staat nog steeds een streepje boven max, olieverbruik is echt nihil bij deze, ben daar wel blij mee…@ Asconahobbyist:
Ik wil nog wel voor een mooi motorkappie en deur gaan hoor.
Ik weet alleen iet of de deur gelijk is aan die van de Sedan??De vorm van de ruitomlijsting in ieder geval niet.
midnight black
DeelnemerVolgens mij moet je nr 38 hebben voor de remlichten….
Zou toch ook je schakelaar maar als verdachte aanzien: zit boven bij het scharnierpunt van het rempedaal, als de zekering ok is dan kun je de stekker van de remlicht schakelaar losnemen en door verbinden. Als de remlichten dan wel direct goed werken is je schakelaar lam.21 november 2012 om 20:36 In reactie op: Even een ( goede ) mededeling van mijn/onze kant! #18075932midnight black
DeelnemerGefeliciteerd!
20 november 2012 om 08:27 In reactie op: stuurbekrachtingslamp bij aansluiten stekker aanhanger #17988903midnight black
Deelnemerspanningsregelaar dynamo defect of misschien de dynamo zelf versleten.
midnight black
DeelnemerVolgens mij pakt ie inderdaad het signaal van de linkse abs sensor voor de snelheidsmeter, is trouwens niet toegestaan om met een defecte snelheidsmeter te rijden.
Misschien dat je de 2 abs sensoren voor kunt verwisselen om te testen?midnight black
Deelnemerbij photobucket bovenin even zorgen dat er niet beta…..meer achter .com staat: http://s1123.photobucket.com/albums/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij mij werkte ie toen weer normaal.Betreffende de kapjes, zou ik zo niet durven te zeggen, ik zou even het lichtbeeld van de koplampen af laten stellen, daar weten ze dan ook wel te vertellen welk
kapje weg kan.midnight black
DeelnemerIk denk dat de dynamo niet goed bij laadt, als je dan door blijft rijden zal de auto er zelf mee stoppen als de accu te ver leeg is. Meet met een multimeter maar eens wat je dynamo nog doet.
-
AuteurBerichten