Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
midnight black
DeelnemerKabelbreuk vanaf de accu of een probleem met de massa vanaf de accu?
midnight black
DeelnemerWelkom, je topicje staat volgens mij alleen op de verkeerde plek, maar dat kan de moderator vast wel oplossen.
En inderdaad: nieuwsgierig naar foto’s van je auto en hoe het bevalt om een Opel te rijden in plaats van een Renault.midnight black
DeelnemerStaan er hier in Nederland zat met Vauxhall gril bij de autodemontage: want zijn Vauxhalls, kijk maar eens op onderdelenzoeker.nl.
Oja dat afbladderende chroom zie ik bij heel veel grillen van na de facelift, bij die van voor de facelift bijna nooit (zit ook niet zoveel chroom aan…)midnight black
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Kadett-E 1.2S ohv 12SC van 125.000km naar 180.000km: alleen een keer op 3cilinders thuis gekomen (klepveerplaatje afgebroken)
Kadett-E Caravan 1.6i HP C16SE van 90.000km naar 105.000km: Nooit, nog geen hikje
Kadett-E Caravan 1.6i C16NZ van 170.000km naar 370.000km: 1x ontsteking (hall-gever) kapot, en ik wist dat ie gaar was haha, gesleept midden in de nacht door m’n Pa
Astra-F1 Caravan 2.0i C20NE van 165.000km naar 255.000km: nooit, wel een keer voorpijp afgebroken, maar mee thuis gekomen
Kadett-E Combo 2.0 16V C20XE van ??? km naar ??? km: meerdere keren ivm steeds loskomende koelslang.
Vectra-B1 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 78800 naar 210.600km: 1x Versnellinssbak dood in Duitsland, en op zijn laatste rit uiteraard, Total los, motor deed het nog, en de bak ook haha
Corsa-A3 1.6i HP GSi E16SE-II: van 130.000 naar 170.000km: nooit, ondanks deze ALTIJD gemarteld werd
Vectra-B2 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 232.800km naar 244.900: Nooit. (huidige auto)
Ascona-C 1.6S 16SV van 125.000km, naar 131.000km: Nooit.De Omega i3000 C30SEi en Golf-III CL 1.4 gaan we het maar niet over hebben, kan ik pagina’s mee vol schrijven…
Willem
Mooie verhalen over degelijke Golfjes, kom maar door met die trammelant!
midnight black
DeelnemerAstra G: nooit pech mee gehad vanaf 30000km naar circa 130000km gereden (alleen een keer zonder benzine gestaan, maar denk dat de auto daar niet veel aan kan doen ;) )
Zafira A 1.8: 1x stopte ie ermee, garage gebeld zou me komen halen, toch zelf nog maar eens aanfrotten en starten: liep ie weer, zelf naar garage gereden bleek luchtmassameter kapot (was nog garantie :thumbup )
Zafira A 2.2: nog nooit pech mee gehad (afkloppen)
Kadett Cabrio: nooit pech mee gehad (mee naar Spanje op vakantie geweest: file bij >30gr C, staan daar serieus veel moderne auto’s langs de kant met de kap open…..dan heb ik toch een kleine glimlach op mijn gezicht :D )midnight black
Deelnemer-Mn astra station ook onder de dekens vandaan gehaald, en even laten lopen, blijft mooi lopen :wub

Wouw, wat een mooie Astra station :thumbup
midnight black
DeelnemerDie zonnekleppen waren zelfs een optie in een Corsa A…wat betreft de Astra: ziet er goed uit :thumbup
midnight black
DeelnemerNou, dat is een heel verhaal maar gelukkig met een happy end! Hopelijk is ie binnenkort weer in oude staat thuis. Was er niks te zien van inbraakschade? Stuurslot defect ofzo? Succes nog met de afhandeling.
midnight black
DeelnemerJa nou zijn we nieuwsgierig….
midnight black
DeelnemerBen al bijna zo lang lid als het blad bestaat maar valt me op dat ik het steeds sneller uit heb….
midnight black
DeelnemerVolgens mijn vraagbaak zou het zekering 29 moeten zijn, in het instructieboekje staan de achteruitrijlampen niet apart benoemd bij de zekeringkast dus vandaar dat je die niet vind ;)
Check de schakelaar van de achteruitrijverlichting op de bak ook maar even op werking, mocht de zekering nog heel zijn.midnight black
DeelnemerNou af en toe een aparte storing: als de auto op contact staat en de radio (origineel Opel: Philips CCR 600 met Philips 4cd wisselaar) speelt op een voorgeprogrameerde zender dan gaat deze eraf op het moment dat ik de auto start. Als ik dan weer op het zenderknopje druk dan pakt ie wel gelijk weer de voorgeprogrameerde zender.
:hmmzmidnight black
DeelnemerEhh, welkom hier!
midnight black
DeelnemerHopelijk heeft ie niet teveel last van bruine uitslag ;) Succes met het opknappen!
midnight black
DeelnemerMooi, kabelbreuk? Ben blij dat er steeds meer echte liefhebbers voor de Kadett Cabrio hier komen :thumbup
midnight black
Deelnemer@Silver wrote:
wacht ff…in diezelfde autoweek, een multitest met 7 auto’s in het C-segment.
Opel Astra laatste plaats :assTja, teveel optimisme in 1 aflevering is natuurlijk not done…
midnight black
DeelnemerJawel de schakelaartjes en de kunststofjes waren niet premium…..
(Maar ze gingen dan ook niet kapot!)midnight black
DeelnemerGoed bezig, ik zou zelf nog even de handgreep van het naar voren/achter stellen verwisselen enne, heb jij altijd hetzelfde aan of heb je een hele kast vol? :jerry :jerry
midnight black
Deelnemersizaire-freres
midnight black
DeelnemerRegendans :wtf Wij hebben daar tuinslangen voor….
27 november 2012 om 21:15 In reactie op: Rij jij in een klassieke Opel, vul dan de enquete in #18078708midnight black
Deelnemer+1
midnight black
Deelnemer@Toni (Manta A) wrote:
Dag mensen, ik zit met een probleem.
Ik ben van mijn C kadett nu al bijna 5 jaar :shock: king: mijn sleutel kwijt. Inmiddels ben ik al 2 keer verhuisd (Kadett staat elders in een gehuurde schuur) en heb al tig keer alles over de kop gehad maar vind hem dus nergens terug. Heb ook al van een sloper een zak met een paar honderd oude Opel-sleutels meegekregen maar natuurlijk geen een die pastte. :???: De deuren heb ik natuurlijk al lang open gekregen en in de auto liggen ze ook niet. Mijn laatste hoop is dus dat de sleutel in de kofferbak ligt. Volgens mij is er een manier om de koffer open te krijgen zonder schade (en sleutel) dus als iemand me die methode zou kunnen pm’en zou erg fijn zijn.
Ik neem aan dat een originele sleutel niet meer te bestellen is (geslepen) voor een Kadett van ’74? De Opeldealers hier in de buurt zijn een weinig behulpzaam als het om een klassieker gaat. Ik heb uiteraard wel alle papieren van de auto, en de deuren zijn dus ook open. Mocht er een slotcilinder zijn waar genoeg informatie uit te halen is om een sleutel bij te maken mag dus ook. Mocht iemand een manier weten om aan een sleutel op chassisnummer te komen hoor ik het ook graag!
Je zou natuurlijk met een lampje/cameraatje in de kofferbak kunnen kijken door de gaten van de achterlichten of van de kentekenplaat of je de sleutel ziet liggen. Dan zou je eventueel met een magneetje kunnen gaan vissen.
midnight black
DeelnemerWelkom, alweer een Kadett Cabrio liefhebber :thumbup En de auto ook nog eens opknapt :thumb
Nou nog even wachten op de :kewlpics (En de zon natuurlijk zodat die kap naar beneden kan ;) )midnight black
DeelnemerOja en check de wielkasten voor ook maar eens: foto op topicje van mijn Zafira over de composthoopt achter de wielkast….
midnight black
DeelnemerHet is al vaker gezegd, tegen de tijd dat die roest serieus zichtbaar wordt dan is de auto 10 jaar oud en aangezien de gemiddelde levensduur van een auto nog geen 10 jaar is…. Die holle was spray heb ik ook maar het valt niet mee om tussen de 2 plaatdelen te spuiten (al wel geprobeerd namelijk.)
Heb je trouwens de afwerkstrip op de deur die de aansluiting met de wielkast maakt er ook al eens afgehad? -
AuteurBerichten