Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mickel_MV6
Deelnemer1 op 6 a 7 km, 3.2 automaat, rij bijna alleen maar korte stukjes.
Mickel_MV6
DeelnemerIn de intercooler zitten geen uitlaatgassen alleen “schone” lucht,
Als deze erg lek is je verbranding wel minder maar daar ruik jij weinig van omdat deze pas werkt bij hogere belasting.
Die hulp verwarming heeft zijn uitlaat onder de motorkap, als deze dus aanstaat kan er denk ik wel wat uitlaatgassen binnen komen.
Schakel de hulp verwarming eens uit en kijk of het over is.
Mickel_MV6
DeelnemerIk heb er nog geen en zou hem graag van je overnemen!!!!!
MVG Mickel
Mickel_MV6
DeelnemerErgggg mooi project, doe je goed!
Mickel_MV6
DeelnemerBen van een Omega MV6 over gegaan naar een Vectra C1 GTS 3.2.
Hier wat foto’s van de advertentie.



Zal eerdaags eens wat betere foto’s maken.
Weinig plannen er mee, vindt het zo wel prima.
Mickel_MV6
Deelnemer@johan1981 wrote:
Hebben ook ff op de stekker van aircopomp gemeten (dat kleine 2-polige stekkertje), op die stekker meten we geen spanning, dus met een beetje geluk is de pomp dus niet kapot.
Welke zekeringen en/of relais moet ik nakijken? Of zou het een sensor kunnen zijn? Systeem is vorig voorjaar gevuld en heeft toen ongeveer een week gewerkt, daarna was het ineens afgelopen. Met werkende airco de motor afgezet en half uur later deed ie het niet meer, lijkt me dus sterk dat het systeem leeg is.
Balen dat hij nog niet is goed gekeurd, maar is toch niet te gek veel wat je er aan moet doen.
Als de airco leeg is dan zal de airco-pomp ook niet meer inslaan anders zou deze stuk gaan, daar zorgt een druk schakelaar voor.
Airco kan ook leeg lopen als het systeem niet gebruikt wordt. Je had vorig jaar toen je hem had laten vullen direct terug moet gaan.
Mickel_MV6
DeelnemerDelen van wiel ophanging en/of stuurinrichting moet je niet warm stoken maar gewoon vervangen!
Mickel_MV6
DeelnemerAls binnen een week een band schuin is afgesleten dan is er iets heel erg fout, of je rijd heeft veel kilometers.
Camber is een hoop aan af te stellen met de originele bouten.
Mickel_MV6
DeelnemerIs ook iemand bij neer gestoken om kwart voor 6 s’ochtends.
Misschien was de buurvrouw niet blij dat ie zo vroeg zijn wiel aan het wisselen was.
Mickel_MV6
DeelnemerAfstellen kost iets meer tijd maar is gewoon goed te doen zonder gereedschap.
Mickel_MV6
DeelnemerEven uit het hoofd is dat de temp-sensor in de 4×4 bak, is een meer een schakelaar dan een sensor.
Deze verbreekt als de temp in je verdeelbak boven de 160 graden komt.
Dus kan je deze doorverbinden om de storing weg te krijgen en evt later een nieuwe sensor erin.
Is een tijd geleden voor me, dus schiet met niet af als het niet klopt.
Mickel_MV6
DeelnemerVerstuivers of pomp kunnen het ook zijn!
Mickel_MV6
DeelnemerJe kan ook een externe speaker aansluiten op de Parrot, alleen 2x plus, 1x massa en mute aansluiten en dan hou je de rest origineel.
Mickel_MV6
DeelnemerIn de versnellingsbak is het druklager en cilinder in eens! Kom je lastig bij.
Heb je nergens lekkage, dan weet je tenminste wat je moet vervangen.
Mickel_MV6
DeelnemerWelk bouwjaar, is misschien ook wel handig om te weten?
Mickel_MV6
Deelnemer[rquote=1838974&tid=140144&author=Sjors-V6]
Je moet dan echter wel een weerstand schakeling maken (schema heb ik)
[/rquote]
Zou ik graag een keer van je krijgen.
Mickel_MV6
Deelnemer[rquote=1837341&tid=140144&author=J-Omega]Het kan wel werken, maar dan moet de radio een output van 2 Ohm ondersteunen. Anders komt het niet goed i.c.m. de Soundprocessor.
Een JVC AVX2 kan er bijv. prima mee overweg. [/rquote]
De speakers van het Bose systeem zijn 2Ω, sound-processor kan maar 2Ω aan!
Je kan er wel een andere radio aanzetten maar je krijgt problemen met het volume, hij kan niet zacht genoeg!
Mickel_MV6
DeelnemerWat voor kleur is de auto?
Mickel_MV6
DeelnemerIk hoop het voor je, ben alleen bang voor je dat het vaker gaat gebeuren en uit eindelijk helemaal niet meer werkt!
ABS unit krijgen inwendig problemen met contacten, hierdoor valt inwendig de stroom weg.
Heb hier ook een tijdje mee gereden en op het laatst werkt het helemaal niet meer.
Mickel_MV6
DeelnemerJe hebt een U2U!
Mickel_MV6
DeelnemerWat laad hij bij?
Wat kan het zijn:
-dynamo slecht
-massa accu–>blok slecht
-accu slecht
-multi-riem staat te slapGrtz Mickel
Mickel_MV6
DeelnemerJe leest het denk ik niet goed!
Het programma heet TIS2000, staan alleen schema’s in van modeljaar 2002 en 2003 van de Omega-b
Alle modeljaren van de Omega van voor dat jaar staan er niet in.
Schema’s staan rechtsonder!
Mickel_MV6
DeelnemerSchema’s staan er pas in vanaf modeljaar 2001.
Staat de diesel ook tussen weet niet of die precies hetzelfde is!
In het begin scherm kun je als het goed is direct schema’s kiezen van daaruit kom je wel verder.
Mickel_MV6
DeelnemerHet is geen pdf, het is een schermafdruk!
Rechts klikken op de afbeelding en dan opslaan en vanaf daar afdrukken.
Dit komt uit TIS, programma van Opel.
Mickel_MV6
DeelnemerAls de deur op safe-lock staat moet je hem gewoon met de sleutel open kunnen draaien!!
Ik denk dat het gewoon bevroren is bij jou!
-
AuteurBerichten