Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@marijnl1988 wrote:
Als jij je mistlampen werkend wilt hebben zul je inderdaad ook de Lichtschakelaar nodig hebben…
waarschijnlijk heb je nu enkele knops in zitten…welk bj is je auto..?
Bouwjaar 1998. Ik heb idd zo’n lichtschakelaar nodig. Even op de sloop kijken of ik er een kan vinden of anders via marktplaats.
@Martijn17 wrote:hoe kom je aan die Opel decal ???
Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/140997243056
Inclusief verzending rond de 6 euro en dan krijg je er 3.@Mr.F wrote:
mistlampen had ik ook ingebouwd in mn astra g, inderdaad zo gebeurd als het voorbereid is.
Het plaatsen van het relais, de zekering en het vervangen van de lichtschakelaarunit moet geen problemen opleveren. Ik kijk nog wel op tegen het demonteren van en het “zagen” in de bumper.
Daarnaast heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik de mist lampen aan de bumper moet vastmaken. Heb ergens gelezen dat dit met schroeven en zogenoemde speednuts moet maar heb nog geen duidelijke voorbeelden hiervan gevonden.
Het is weer weekend dus ik heb weer een paar dingetjes aan mijn Astra kunnen doen.
Eergisteren bij GM-tuningparts instaplijsten en wind deflectors besteld.


Hierna de wind-deflectors geïnstalleerd.
Hier ben ik wel eventjes mee bezig geweest daar mijn safety feature van mijn raam vervelend deed. Deze “nam waar” dat er iets tusssen het raam en zat er wilde daardoor niet sluiten.

Gelukkig sluiten de ramen nu zonder problemen en ziet het er ook nog eens goed uit! :agentVervolgens mijn rechter buitenspiegel voorzien van een Opel decal.


Als laatste gecontroleerd of mijn Astra voorbereid is op mistlampen: jawel!
Het kabeltje voor de linker zat keurig weggewerkt achter mijn bumper. Vervolgens mijn zekeringkast bekeken en deze mist, zoals ik al had verwacht, nog een relais op plaats 6 en een zekering op plaats 12.
Gelijk mistlampen besteld via winparts en ik ben van plan om van de week even naar de sloop te gaan voor het relais, het zekeringentje en misschien nog een lichtschakelaar met beide mistlampen knoppen.
Gaat weer een mooi avontuur worden! :mrgreen:
Geweldig topic met van start tot eind een beschrijving hoe mistlampen geplaatst dienen te worden. :thumb
Misschien dat iemand nog een keer een How To kan maken daar er veel verschillende topics over geopend worden maar je niet overal de het antwoord kan terug vinden. :hmmz
Thanks! Ik heb inderdaad flink rond gekeken op het forum van carclean. Inmiddels heb ik het volgende in huis staan:
Mothers Gold Clay Kit
Poorboys World Glass Cleaner
Poorboys World APC
Poorboys World Natural Look Dressing
Dodo Juice Born to be Wild ShampooVerder op de wensenlijst staan:
Poorboys World Wheel Sealant
Poorboys World White Diamond
Poorboys World Quick Wax Plus
Poorboys World Bird Sh#t Remover
Poorboys World Spray and Wipe
Collinite Pre-Wax Cleaner No. 840
Monello – Lancia Foam Kit
Monello – Artico Magico Snow FoamHeb het virus te pakken. :D
@turbootje wrote:
ziet er goed uit :thumbup
Thanks!
@Shane_Astra_g wrote:Pas op met het aanschaffen van carclean spullen, want voor je het weet zit je hele kofferbak vol met die dingen. :jerry (spreek uit ervaring)
Gr.
Te laat! :shock: Haha!
Mothers Gold Clay Kit
Poorboys World Glass Cleaner
Poorboys World APC
Poorboys World Natural Look Dressing
Dodo Juice Born to be Wild ShampooMijn kleine collectie tot dusver. Verder op de wensenlijst staan:
Poorboys World Wheel Sealant
Poorboys World White Diamond
Poorboys World Quick Wax Plus
Poorboys World Bird Sh#t Remover
Poorboys World Spray and Wipe
Collinite Pre-Wax Cleaner No. 840
Monello – Lancia Foam Kit
Monello – Artico Magico Snow Foam
Krat voor vervoer
Job well done! :agentToch maar besloten om wat extra detail spullen te kopen via carclean. :mrgreen:
Zo vandaag weer even aan de slag gegaan met mijn Astra.
Als eerste mijn tacho uitgebouwd en het lampje die het niet deed vervangen.
Daarna de carbon fiber afdekplaat geplaatst samen met de nieuwe chromen tellerringen. Deze druk je eenvoudig erin en dan zitten ze muurvast. Veel beter dan zelf met secondenlijm aan de slag te moeten.
Het eindresultaat! 8-)Hierna aan de slag gegaan met het plaatsen van een nieuw spiegelglas aan de linker kant. Zit nog niet 100% zoals die zou moeten zitten. Binnenkort dus maar even door een garage laten fixen.

Mijn OPC style grill vervangen door eentje met Opel Logo en een chromen rand. Staat toch net wat beter vind ik.

Vervolgens mijn Insignia sproeiers geïnstalleerd. Dit ging verrassend makkelijk. Helaas geen foto gemaakt van het mooie eindresultaat.
Daarna de resterende teksten op de kont van mijn Astra verwijderd. Föhn van mijn vriendin erop, flosdraad er achter en ze kwamen er van af. Vervolgens een hoop gepriegel met mijn nagels, spiritus en een doek maar het eindresultaat mag er wezen.

Tenslotte mijn auto van binnen en van buiten volledig schoon gemaakt.
– Gestofzuigd
– Ramen met Poorboys Glass Cleaner gedaan
– Gewassen
– Behandeld met een Clay-kit
– In de wax gezet
– Voorruit opnieuw met Rain-X behandeld

Van 11:30 tot 18:30 continue bezig geweest. Ben kapot! :lol:
Ik heb geleerd dat het volledig detailen van een auto niet echt mijn ding is. Is gewoon ontzettend veel werk om te doen. Zeker als je bedenkt dat ik eigenlijk ook nog had moeten glazen, mijn trimms nog had moeten doen en mijn velgen met een waxsealant had moeten behandelen.
Volgende keer breng ik hem weg naar een detailer voor een volledige beurt. Wassen blijf ik uiteraard wel gewoon zelf doen. Hierdoor staat een foamlans nog hoog op mijn verlanglijst. 8-)
Zo…. heel verhaal! :lol:
Die website laat bij mij al een aantal alarmbellen afgaan. Je kan er van alles en nog wat kopen, van goedkope horloges (meuk) tot websites aan toe.
Beetje een manusje van alles….
@Dolby wrote:
Je Airbag lampje blijft branden. Heb je het kunnen resetten of blijft de airbag lampje nog steeds branden?
Leuke updates heb je daar. :thumb
Deze heb ik al eens laten resetten door de Opel dealer, 2 weken daarna ging hij weer branden. sindsdien genegeerd. Kan dit kwaad?
Belangrijker: werken mijn airbags op dit moment?Thanks! Hopelijk kan ik met mijn topic een aantal mensen dat laatste zetje geven om ook met hun Astra aan de slag te gaan. Alles wat ik kan, kan iedereen namelijk daar ik echt twee onwijs linker handen heb. :D
@Rob-Epe wrote:
Klapmechanisme bijrijdersstoel repareren.
Aan de onderkant vd achterkant van de stoel even voelen en met beleid trekken/dwingen…
Zijkanten haal je dan ook zo los… Met een soort splitpennen zit het weer aan de binnenkant vast.
Ook zo los te halen.Je zult snel een gebroken kabel zien. Zelf heb ik deze dmw een kabelmof doorgekoppeld aan de nog hele kabel.
Werkt hier al 1,5/2 jaar goed.Het probleem is iets groter helaas. Heel het hendel mechanisme ligt er namelijk uit. Zal er vandaag of morgen een foto van maken.
Gisteren op eBay even nieuwe tellerringen besteld die je vast klikt ipv lijmt. Ook een Carbon Fibre plate gekocht voor mijn Tacho. Dit gecombineerd komt er zo ongeveer uit te zien:

Plaatje geleend van Ebay.
Dit zou bijna alle lijmresten moeten afdekken. 8-)
Iemand een idee hoe ik dat stukje onder de kilometerstand zwart zou kunnen krijgen?Zou iemand mij ook nog kunnen bevestigen of ik het juist had over de stand van mijn recirculatie klep? Mijn auto beslaat nog steeds namelijk als ik de airco uitzet.
@Jiang153 wrote:
@RISL wrote:
Het klinkt inderdaad alsof je een niet al te beste Astra hebt gekocht. En aangezien punten 2, 4, 5 en 6 zijn hierboven, doe ik nog een poging voor 1 en 3.
1)
Met dat eerste bedoel je denk ik je hoedenplank? Dit ding:

Waarom wissel je die niet in het geheel uit met je oude Astra G? Er vanuit gaand dat je dezelfde carrosserievariant hebt kocht?
3) Gaat dat geratel sneller als je meer toeren maakt?
Dan hoor je je kleppen en is je oliepeil mogelijk te laag of een klepstoter kapot.
Dit is ook gewoon als je auto stil staat en je geeft gas. Dit komt regelmatig voor, aangezien sommige type (afgetrapte) motoren in Astra’s soms flink olie kunnen verbruiken.Ja dat bedoel ik! :thumb
Ik heb die hoedenplank ook omgewisseld, maar die hoedenplank rust zeg maar uit op 2 uitstekende buisjes. Het linkerbuisje is dus zeg maar afgebroken waardoor die niet stabiel staat. Mijn vraag is daarom ook hoe ik dat stukje van het carrosserie over kan zetten
Dat geratel gaat wel sneller als je meer toeren maakt, maar als die stationair draait dan is die enorm stil :shock:
Heb wel wat vids op youtube bekeken, maar het leek daar niet echt op?
https://www.youtube.com/watch?v=nRKb8HYLzFg” onclick=”window.open(this.href);return false;Punt 1: ik begrijp precies wat je bedoelt. Bij mij was ook een van de twee uitstekende stukjes afgebroken.
Mijn oplossing: stukje bamboo met de juiste dikte en lengte (ong 15 cm) erin et viola! :mrgreen:
Zou hem eigelijk nog zwart moeten verven. :mrgreen: :idea: (of gewoon echt fixen hahaha)
@marijnl1988 wrote:
Leuk project !!
Wel een tip voor jou behandel je roest bij je tank zo spoedig mogelijk voor je het weef zit er gaten in…
Hier mijn pagina misschien leuk als inspiratiebron ;)Thanks! Zal ook gelijk even kijken!
Hoe dient roest behandeld te worden? Is dat eenvoudig zelf te doen?
@FKsport wrote:
@michield wrote:
Weer een kleine update vanuit mijn kant.
Op marktplaats heb ik een Tacho met witte tellerplaat, rode naalden en chromen tellerringen op de kop weten te tikken voor slechts 30 euro. :agent
Er lijkt rechts een kleine scheur in het plastic te zitten, mocht dat zo zijn dan gebruik ik die van mijn huidige Tacho. :hmmz
Foto van marktplaatsMocht iemand in de buurt van Schiedam zich geroepen voelen om me te helpen met het installeren van deze Tacho en het omzetten naar de juiste KM stand dan hoor ik dat graag. :thumb
Op ebay een mooie Opel sleutelhanger op de kop getikt. Autosleutel gaat nu los van de bos om mijn contactslot te ontzien. king:
Die tellerklok loopt wel heel stationair rond de 1000 toeren :P
Ik denk dat je sowieso de naald terug moet zettenIk heb alleen de wijzerplaat en de naalden gebruikt. :mrgreen:
Weer een update vanuit mijn kant.
Gisteren aan de slag gegaan met mijn nieuwe tellerplaat en naalden. Wat een avontuur….. :shock:
Met veel gehannes mijn tacho uitgebouwd. Hier werd ik geconfronteerd met het feit dat mijn auto uit 1998 komt en dus de plastic onderdelen ook. Het plastic onderdeel waarin je de Tacho zekert door middel van de hendel die je naar links/rechts kan overhalen viel zowat uit elkaar bij het geringste contact. Deze hangt nu los en zie je daardoor niet in mijn dashboard maar nu naast het stuur hangen op de eerste foto.


Tacho eruit, uit elkaar gehaald. Nieuwe wijzerplaat en naalden erop. Chromen tellerringen met secondelijm vastgezet. Deze even kort laten drogen en toen de tacho weer in elkaar gezet. Toen begon de horror…… niets vermoedend was ik aan een cursus “CSI vingerafdrukken opsporen” begonnen. Binnen enkele minuten verschenen er onder de plastic kap overal witte vingerafdrukken en vegen.
Lijmdampen + vettige sporen = witte uitslag. :shock:
Als een malle de tacho uit elkaar gehaald en geprobeerd de schade te beperken. Een uur en twee niet verwijderbare witte plekken later begonnen aan het inbouwen van mijn tacho.
Tacho aangesloten, auto gestart…… NIETS. Geen lampjes geen beweging van de naalden. Alleen af en toe het oplichten van lampjes bij het handmatig aandrukken van de stekker.
Na een hoop gehannes bij toeval bij het uitstappen een onderdeel gevonden die er toch vrij belangrijk uitzag. Dit bleek dus een onderdeel van de stekker te zijn die ervoor zorgt dat de stekker goed contact maakt. Echter ging dit ook niet van het lijen dakje.
Al met al 2 uur bezig ermee geweest.
Je ziet in het vakje waar de kilometerstand staat onder duidelijk nog witte lijmresten.Naalden werken weer en de meeste lampjes doen het ook. De kilometerstand ook na een paar keer kloppen op de tacho.

Helaas doet het lampje die het meest linker deel van de tacho moet verlichten het niet. Binnen kort maar eens het hele proces weer eens over doen en kijken of ik het linker lampje kan vervangen en nieuwe tellerringen kan bevestigen. :(

Meest linker verlichting lampje doet het niet.Naast bovenstaand avontuur ook nog even een lifehammer geplaatst en met mijn interieur filter aan de slag gegaan.
Wat een hoop zooi kwam daar uit zeg!
Genoeg “natuur” te zien na open maken filterhuis.
Voor….
Na het verwijderen van de interieurfilter en het aanzetten van de ventilatie…..Van het moment gebruik gemaakt en gekeken naar mijn recirculatieklep. Ik hoorde namelijk nu al twee weken niets meer gebeuren als ik op de knop drukte.
Het feit dat de ramen besloegen als de airco niet aan stond waren voor mij indicatoren dat er iets mis was. Volgens mij heeft het motortje het begeven. :hmmz
Zo stond hij toen ik mijn dashboardkastje eruit had gehaald. Volgens mij stond hij zo op “binnen”, kan iemand dat bevestigen?
Ik heb hem iig handmatig dicht gezet zodat hij, als het goed is, nu lucht van buiten pakt.Ik hoop komend weekend mijn Insignia sproeiers te installeren, hopelijk gaat dit wel zonder problemen.
Vorige week vrijdag ook maar weer een nieuwe grill besteld. Ik was niet helemaal tevreden over de look van mijn huidige. Een update zal spoedig volgen.Kan iemand mij vertellen of deze stand van de recurculatieklep lucht van buiten of van binnen haalt?

Ik ga binnenkort mijn interieur filter vervangen voor mijn Astra G (3drs 1998).
Iemand enig idee welke filter ik hier voor dien te kopen? Op winparts bieden ze er namelijk een hoop aan met verschillende breedte en dikte.
Iemand een idee?
@TWA wrote:
Thanx Rik :thumb
@ nova: ikzelf heb het met een kwast op gesmeerd, 15min laten intrekken vol in de zon en dan met een microvezel doek opgepoetst. Wel meerdere doeken gebruikt aangezien de eerste op een gegeven moment zo vet was…
Maar heb ook mn raamrubbers, spiegelkappen, parafaanplaat en daklijsten meegenonen. Top effect.
Greetz Emiel
Met een kwast is een goed idee.
Denk dat ik binnenkort even voor een ronde twee ga. :)
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk
Koopwijzer Astra G’s. :thumb
Succes met de aankoop. Zie graag foto’s tegemoet na de aanschaf! :king
Alle eer dient naar HarrieAstra te gaan! :king
Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk

Nice! :agent
Zo die foto van dat ongeluk. Een bij het voorwiel en de ander bij het achterwiel er vol opgeklapt volgens mij. :shock
@Mr.F wrote:
Nette teller :-)
Km stand kan ik evt wel veranderen voor je met de op-com, maar dan moet je wel weer naar zeeland haha king:
Dat zijn me net iets te veel kilometertjes. :shock:
Maar thanks for the offer! :thumbVandaag in de brandende zon mijn tankklep vervangen.

Mijn huidige rubber was geknapt waardoor er roest zit bij mijn tankdop zit. :swear
Iemand enig idee wat ik dien te doen hieraan?
Nieuwe tankklep sluit niet aan: van de regen in de drup gevalletje dus.
Met een stukje rubber mijn oude tankklep gefixed. Een hoop passen en voorzichtig knippen maar het resultaat mag er wezen voor iemand met twee linkerhanden. king:
Oude tankklep terug geplaatst. Ook deze sluit niet 100% aan maar stukken beter dan de andere klep.Er zijn weer een aantal nieuwe dingentjes binnen gekomen:

– lifehammer zwart
– Spiegel linksvoor (huidige hangt nog aan een laatste stukje lijm)
– Insignia ruitensproeiers
– Opel decals voor buitenspiegels (niet op de foto)Ik kan dus weer even door met mijn project. :agent
Weer een kleine update vanuit mijn kant.
Op marktplaats heb ik een Tacho met witte tellerplaat, rode naalden en chromen tellerringen op de kop weten te tikken voor slechts 30 euro. :agent
Er lijkt rechts een kleine scheur in het plastic te zitten, mocht dat zo zijn dan gebruik ik die van mijn huidige Tacho. :hmmz
Foto van marktplaatsMocht iemand in de buurt van Schiedam zich geroepen voelen om me te helpen met het installeren van deze Tacho en het omzetten naar de juiste KM stand dan hoor ik dat graag. :thumb
Op ebay een mooie Opel sleutelhanger op de kop getikt. Autosleutel gaat nu los van de bos om mijn contactslot te ontzien. king:
Iemand enig idee hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn als ik een nieuwe voor- en achterbumper (primer) zou willen laten spuiten?
Mijn huidige hebben namelijk veel lakschade en ik vrees op de sloop alleen maar bumpers met steenslag te vinden. :hmmzGelijk een mooie kans om naar mistlampen te kijken. :agent
-
AuteurBerichten
