Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mich
DeelnemerNw.prijs wil je denk ik niet eens weten. (weet het zelf ook niet).
Weet alleen dat ze errug duur zijn.Mich
DeelnemerIk heb 3 Manta’s en 1 B Ascona gehad dit dit ook hadden.
Een maatje van mij had een ook een Manta met hetzelfde probleem.Mich
Deelnemer2.4 plaat volstaat inderdaad prima.
Mich
DeelnemerVerschil zal je misschien niet 1 2 3 merken.
Zal je moeten vergelijken op een testbank.
Zoals ik al zei, ik weet niet in hoeverre dit klopt…ik
heb het ook maar van iemand die veel met tuning bezig is.Mich
DeelnemerIk ken de auto ook maar al te goed…is inderdaad de
Manta van Indow.Mich
DeelnemerEn van wat ik er dus van begrepen heb is dat je dan dus
iets minder koppel hebt.
Weet niet in hoeverre dit op waarheid berust.Mich
DeelnemerIk zou dan toch die 2.0l erin houden…heeft meer vermogen.
En anders misschien een 2.0l 16v een optie???
Ik zou iig. niet van een E naar een S gaan.
Maar dat is puur mijn mening.Mich
DeelnemerIk heb vrij recentelijk nog zo’n pomp bij de Opel gehaald…
geen probleem!!
En tsja…oud of nieuw type….maakt idd. niet zoveel uit.
Ik heb ze alle twee. Die plastic geleiderrollers werken net zo goed. Mijn vorige distributie set (met plastic rollers) heeft er 7 jaar en +/- 87.000km omheen gezeten. Ik weet het….mag max 4 jaar of 60.000km..maar toch.
Niets geen problemen, en de rollers waren nog in prima staat. Uiteraard heb ik ze wel vervangen. Alleen maar even om aan te geven dat de kwaliteit gewoon goed is.
Bovendien vind ik het nieuwe systeem makkelijker af te stellen met die wijzer op de spanrol. Mijn preferentie gaat dan ook uit naar het nieuwe systeem.Mich
DeelnemerHetzelfde probleem heb ik ook eens gehad.
Bij was er toen een brandstofleiding verrot…precies daar waar die door de kriksteun heen gaat.
Maar ja…wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo is.Mich
DeelnemerTsja…dat wist ik destijds niet.
Ik had toen een nieuwe nodig, en kreeg gewoon dezelfde die ik al had.
IK weet niet of die van Webcon toen ook al bestonden???Mich
Deelnemerorigineel gepost door dr_antrax
ok bedankt allemaal zal volgende week bij een paar informeren. heeft nog geen haast op moment. gaat pas om over een half jaar. bij speed equipement zou ik rond de 1700 euro kwijt zijn. 800 voor kop reviseren en bewerken, 700 euro voor wossner zuigers en 200 voor honenEn de lagers dan?? Vergeet je die niet??
Zou zonde zijn om zoveel werk op je hals te halen en dan de lagers niet te vervangen.
Complete lagerset ben ook zo’n €400 – €500 kwijt,
En dan maar hopen dat je krukas niet gepolijst of geslepen moet worden..kortom…met €1700 ben je er nog lang niet.Mich
DeelnemerDie van mij heeft nr.:
0227 100 200 en is van Bosch
Ik heb hem toen ooit eens nieuw gekocht en dat kreng kostte destijds in 1997 ruim 220 piek.Mich
DeelnemerIs 174 PK uit een C20XE weer niet genoeg???
Waarom heb je er niet gelijk een LET ingehangen dan?Mich
DeelnemerZo te zien is het ‘Every Which Way But Loose’
Mich
DeelnemerGewoon een 3 polige erop zetten misschien???!!!
Mich
DeelnemerBij het gasklephuis zit ook maar 1…. 6 polige stekker.
Deze is van de lmm, daarnaast nog een (ik meen) 3 polige…die is van de gasklepschakelaar.Mich
DeelnemerWeet niet of het onzin is maar, 5w40 is
veelal vol synthetische olie, 10w40 op synthetische basis.
Het is mij verteld dat het niet verstandig is deze te mengen.
Dus iig. weer volsynthetische olie erin dus.
Merk maakt idd. niet zoveel uit.
Al zou ik ook geen lidl, aldi of hema olie erin pleuren.
Bij Brezan is ook Brega Racing te krijgen (5w40).
Gebruik ik ook altijd en is niet echt duur.
Geloof dat een can iets van +/- 35 euries kost.Mich
Deelnemerhmm…zo moeilijk is dat toch niet??
Mich
DeelnemerKlepgeleiders ga ik bekijken zodra de kleppen eruit zijn.
Ik heb er goede hoop op dat alles nog wel heel is.
Bij mij gebeurde het niet met 6000 toeren, maar bij het starten, gelijk al bij het omdraaien van de sleutel, dus motor
heeft niet meer gedraaid. Misschien daardoor heb ik wel mazzel.
Ik zie het wel.Mich
DeelnemerHahaha…In een Manta heb je ruimte zat hoor!!
Maar is sowieso buiten de auto gebeurd in een motor bok.
Ik ga deze kop toch laten maken…met 2de hands weet je ook niet echt wat je koopt. Het kan goed zijn, maar kan ook de grootste T.r.ng bende zijn. Dan kost het maar wat meer…Jammer dan.
Zo te zien blijft het gelukkig alleen maar bij 8 kromme kleppen, en die heb ik nog reserve.Mich
Deelnemerorigineel gepost door cabriobully
Vaak gebeurd dit doordat mensen de krukasbout losdraaien en hem of niet vervangen of gewoon met de hand vastdraaien,weet niet hoe jij dit hebt gedaan?Een krukasbout dient belachelijk vast te zitten en zover ik weet word je geadviseerd om ze te vervangen aangezien het een trekbout is.
Ook ik heb dit vaker gehad namelijk,heb de bout vervangen en gewoon op nm,grades vastgedraaid en geen problemen meer gehad.
Hij zat wel goed vast…nou ja het is gebeurd…niets meer aan te doen. Iedereen bedankt voor de goede tips.
Mich
Deelnemer@TRpower…10 punten!!
Krukas spie is idd. volledig uit het tandwiel gebroken.
Gelukkig is de krukas onbeschadigd gebleven.
Wie heeft er voor mij nog zo’n tandwiel liggen?
Moet er 1 zijn van het nieuwe distributiesysteem
waarbij er een extra geleiderol op zit.
Tandwiel voor geblokte tandjes dus niet voor de ronde tandjes.Mich
Deelnemerorigineel gepost door freek corsa
origineel gepost door freek corsa
Nokkenas poulie los op de nokkenas, het gebeurt niet vaak.Ik doel op de spie in de nokkenas, dat die stuk is.
Dan is je poulie verdraaid op je nokkenas.
Nope…zijn allebei heel.
Mich
DeelnemerDat zou kunnen…mits je zo’n veertje erop hebt zitten.
Ik heb dat veertje sowieso niet…
Is een 93’er blok met het nieuwere distributiesysteem.Mich
DeelnemerZat effe te denken, in het geval van dat spietje, dan zouden ook de inlaatkleppen wel een knal moeten hebbben gehad
En die zijn allemaal nog heel. -
AuteurBerichten