Mich

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 284)
  • Auteur
    Berichten
  • Mich
    Deelnemer

    Nw.prijs wil je denk ik niet eens weten. (weet het zelf ook niet).
    Weet alleen dat ze errug duur zijn.

    In reactie op: fabriekfout of domme pech #17683982
    Mich
    Deelnemer

    Ik heb 3 Manta’s en 1 B Ascona gehad dit dit ook hadden.
    Een maatje van mij had een ook een Manta met hetzelfde probleem.

    In reactie op: sterke koppelingsplaat #17569956
    Mich
    Deelnemer

    2.4 plaat volstaat inderdaad prima.

    In reactie op: voor en nadelen licht vliegwiel #17561694
    Mich
    Deelnemer

    Verschil zal je misschien niet 1 2 3 merken.
    Zal je moeten vergelijken op een testbank.
    Zoals ik al zei, ik weet niet in hoeverre dit klopt…ik
    heb het ook maar van iemand die veel met tuning bezig is.

    In reactie op: bekende manta ???? #17566774
    Mich
    Deelnemer

    Ik ken de auto ook maar al te goed…is inderdaad de
    Manta van Indow.

    In reactie op: voor en nadelen licht vliegwiel #17561692
    Mich
    Deelnemer

    En van wat ik er dus van begrepen heb is dat je dan dus
    iets minder koppel hebt.
    Weet niet in hoeverre dit op waarheid berust.

    In reactie op: Rekord E 1.8S in Manta B 1.8S? #17556957
    Mich
    Deelnemer

    Ik zou dan toch die 2.0l erin houden…heeft meer vermogen.
    En anders misschien een 2.0l 16v een optie???
    Ik zou iig. niet van een E naar een S gaan.
    Maar dat is puur mijn mening.

    In reactie op: Distributie set #17553744
    Mich
    Deelnemer

    Ik heb vrij recentelijk nog zo’n pomp bij de Opel gehaald…
    geen probleem!!
    En tsja…oud of nieuw type….maakt idd. niet zoveel uit.
    Ik heb ze alle twee. Die plastic geleiderrollers werken net zo goed. Mijn vorige distributie set (met plastic rollers) heeft er 7 jaar en +/- 87.000km omheen gezeten. Ik weet het….mag max 4 jaar of 60.000km..maar toch.
    Niets geen problemen, en de rollers waren nog in prima staat. Uiteraard heb ik ze wel vervangen. Alleen maar even om aan te geven dat de kwaliteit gewoon goed is.
    Bovendien vind ik het nieuwe systeem makkelijker af te stellen met die wijzer op de spanrol. Mijn preferentie gaat dan ook uit naar het nieuwe systeem.

    In reactie op: motor moeilijk starten?????? #17547806
    Mich
    Deelnemer

    Hetzelfde probleem heb ik ook eens gehad.
    Bij was er toen een brandstofleiding verrot…precies daar waar die door de kriksteun heen gaat.
    Maar ja…wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo is.

    In reactie op: ontstekingsversterker c20xe #17542801
    Mich
    Deelnemer

    Tsja…dat wist ik destijds niet.
    Ik had toen een nieuwe nodig, en kreeg gewoon dezelfde die ik al had.
    IK weet niet of die van Webcon toen ook al bestonden???

    In reactie op: blok tunen waar??? #17542979
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door dr_antrax
    ok bedankt allemaal zal volgende week bij een paar informeren. heeft nog geen haast op moment. gaat pas om over een half jaar. bij speed equipement zou ik rond de 1700 euro kwijt zijn. 800 voor kop reviseren en bewerken, 700 euro voor wossner zuigers en 200 voor honen

    En de lagers dan?? Vergeet je die niet??
    Zou zonde zijn om zoveel werk op je hals te halen en dan de lagers niet te vervangen.
    Complete lagerset ben ook zo’n €400 – €500 kwijt,
    En dan maar hopen dat je krukas niet gepolijst of geslepen moet worden..kortom…met €1700 ben je er nog lang niet.

    In reactie op: ontstekingsversterker c20xe #17542799
    Mich
    Deelnemer

    Die van mij heeft nr.:

    0227 100 200 en is van Bosch
    Ik heb hem toen ooit eens nieuw gekocht en dat kreng kostte destijds in 1997 ruim 220 piek.

    In reactie op: blok tunen waar??? #17542968
    Mich
    Deelnemer

    Is 174 PK uit een C20XE weer niet genoeg???
    Waarom heb je er niet gelijk een LET ingehangen dan?

    In reactie op: manta in films #17537332
    Mich
    Deelnemer

    Zo te zien is het ‘Every Which Way But Loose’

    In reactie op: ff vr aagje omtremd inbouw 16v xe #17482526
    Mich
    Deelnemer

    Gewoon een 3 polige erop zetten misschien???!!!

    In reactie op: ff vr aagje omtremd inbouw 16v xe #17482524
    Mich
    Deelnemer

    Bij het gasklephuis zit ook maar 1…. 6 polige stekker.
    Deze is van de lmm, daarnaast nog een (ik meen) 3 polige…die is van de gasklepschakelaar.

    In reactie op: Olie wisselen #17521791
    Mich
    Deelnemer

    Weet niet of het onzin is maar, 5w40 is
    veelal vol synthetische olie, 10w40 op synthetische basis.
    Het is mij verteld dat het niet verstandig is deze te mengen.
    Dus iig. weer volsynthetische olie erin dus.
    Merk maakt idd. niet zoveel uit.
    Al zou ik ook geen lidl, aldi of hema olie erin pleuren.
    Bij Brezan is ook Brega Racing te krijgen (5w40).
    Gebruik ik ook altijd en is niet echt duur.
    Geloof dat een can iets van +/- 35 euries kost.

    In reactie op: ff vr aagje omtremd inbouw 16v xe #17482518
    Mich
    Deelnemer

    hmm…zo moeilijk is dat toch niet??

    In reactie op: 8 kromme kleppen #17521111
    Mich
    Deelnemer

    Klepgeleiders ga ik bekijken zodra de kleppen eruit zijn.
    Ik heb er goede hoop op dat alles nog wel heel is.
    Bij mij gebeurde het niet met 6000 toeren, maar bij het starten, gelijk al bij het omdraaien van de sleutel, dus motor
    heeft niet meer gedraaid. Misschien daardoor heb ik wel mazzel.
    Ik zie het wel.

    In reactie op: 8 kromme kleppen #17521109
    Mich
    Deelnemer

    Hahaha…In een Manta heb je ruimte zat hoor!!
    Maar is sowieso buiten de auto gebeurd in een motor bok.
    Ik ga deze kop toch laten maken…met 2de hands weet je ook niet echt wat je koopt. Het kan goed zijn, maar kan ook de grootste T.r.ng bende zijn. Dan kost het maar wat meer…Jammer dan.
    Zo te zien blijft het gelukkig alleen maar bij 8 kromme kleppen, en die heb ik nog reserve.

    In reactie op: 8 kromme kleppen #17521107
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door cabriobully
    Vaak gebeurd dit doordat mensen de krukasbout losdraaien en hem of niet vervangen of gewoon met de hand vastdraaien,weet niet hoe jij dit hebt gedaan?

    Een krukasbout dient belachelijk vast te zitten en zover ik weet word je geadviseerd om ze te vervangen aangezien het een trekbout is.

    Ook ik heb dit vaker gehad namelijk,heb de bout vervangen en gewoon op nm,grades vastgedraaid en geen problemen meer gehad.

    Hij zat wel goed vast…nou ja het is gebeurd…niets meer aan te doen. Iedereen bedankt voor de goede tips.

    In reactie op: 8 kromme kleppen #17521102
    Mich
    Deelnemer

    @TRpower…10 punten!!
    Krukas spie is idd. volledig uit het tandwiel gebroken.
    Gelukkig is de krukas onbeschadigd gebleven.
    Wie heeft er voor mij nog zo’n tandwiel liggen?
    Moet er 1 zijn van het nieuwe distributiesysteem
    waarbij er een extra geleiderol op zit.
    Tandwiel voor geblokte tandjes dus niet voor de ronde tandjes.

    In reactie op: 8 kromme kleppen #17521101
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door freek corsa

    origineel gepost door freek corsa
    Nokkenas poulie los op de nokkenas, het gebeurt niet vaak.

    Ik doel op de spie in de nokkenas, dat die stuk is.

    Dan is je poulie verdraaid op je nokkenas.

    Nope…zijn allebei heel.

    In reactie op: 8 kromme kleppen #17521100
    Mich
    Deelnemer

    Dat zou kunnen…mits je zo’n veertje erop hebt zitten.
    Ik heb dat veertje sowieso niet…
    Is een 93’er blok met het nieuwere distributiesysteem.

    In reactie op: 8 kromme kleppen #17521095
    Mich
    Deelnemer

    Zat effe te denken, in het geval van dat spietje, dan zouden ook de inlaatkleppen wel een knal moeten hebbben gehad
    En die zijn allemaal nog heel.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 284)