Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mich
Deelnemerorigineel gepost door folkyc20xe
met of zonder olie ? :afroik zeg 85 kilo ( +of- 5 kilo voor de olie) :sleeping
Met olie denk ik.
Ik heb dit van een Engelse site af gehaald.
Daar is de vraag ook een aantal keer gesteld, en 1 iemand wist zeker te weten dat zijn XE incl aanbouwdelen 140 kg weegt. Anderen hadden het over 125 kg…dus ik heb een beetje het gemiddelde genomen.De vraag was overigens ook: INCL. aanbouwdelen.
Mich
Deelnemerorigineel gepost door corsaboy
de motor is ontwikkeld in de jaren 80.
Toen had je volgens mij alleen als dure olie 10w40…Het hangt ook weer af waar je de motor voor gebruikt.
Die van mijn krijgt straks waarschijnlijk of 15w50 of 20w60 voor zijn kiezen…Dat heeft als reden dat ik er niet mee op straat rij, maar wel een extreme belasting verwacht van de motor als die draait..
In de jaren 80 had je ook volsynthetische motorolie!!
Denk aan Mobil Rally formula 1!! Was ook 5w40 meen ik.
Voor die tijd was dat echt hele dure olie. Kostte toen het lieve bedrag van fl. 12,50 per liter.
Hedendaags rijd ik al 13 jaar op 5w40 met mijn C20XE en nooit ergens last mee gehad.Mich
DeelnemerTsja…goeie vraag….dus een goed antwoord:
Een X20XEV moet ik weer aan gaan schaffen…
de C20XE komt uit mijn huidige Calibra…dus..Geen kosten!!
Ik heb vorig jaar net alle pakkingen, keerringen, o-ringen,koppakking..kortom alles wat je maar kan bedenken vernieuwd aan dit blok. Ook heb ik een buisje leten persen in het oliekanaal. Dus ik zou wel gek zijn om een ander blok te nemen.
@svdk20: Dat de kabelboom veranderd moet worden snap ik. Heb ik met mijn huidige Calibra ook gedaan..is van oorprong een C20NE…maar hangt nu een C20XE in.
Het gaat mij om de boardcomputer(niet de ecu dus)…hoe zit dat aangesloten op de XEV, en werkt dat nog als ik er een XE inhang??Mich
DeelnemerDa’s mooi…..
En nou nog de boardcomputer???
Ik weet niet waar die allemaal op aangesloten zit.Mich
Deelnemer130-140 kg
Mich
DeelnemerMooi gedaan.
Persoonlijk zou ik allen die L deksel in die mooie blauwe kleur van je auto gespoten hebben.Mich
DeelnemerNiemand die hier meer verstand van heeft?
Gaat mij meer om het electrische gedeelte.Mich
DeelnemerHet passen van de pomp moet geen probleem zijn. Onderblokken van een XEV en een XE zijn wat vorm betreft exact gelijk.
Mich
DeelnemerIk heb even moeten zoeken, maar
ik heb er dan toch 1 voor je gevonden.
Laat me maar weten hoe en wat.Grt. Michel
Mich
DeelnemerNog wel korter zelfs.
M6x25 volstaat al.Mich
Deelnemerorigineel gepost door js 400
origineel gepost door Mich
Tsja…ik zou em voor dat geld ook wel gekocht hebben…als ik het geld had.
Tis toch een vrijwel een nieuwe auto.
Ik zou wel geprobeerd hebben er wat af te krijgen, maar als dat niet ging, nam ik hem toch mee voor dit bedrag.hee leef jij ook nog:D:D:D
Ja ik leef nog idd…..:P:Pik kon alleen lange tijd niet meer inloggen,:wtf en dat had niets te maken met verkeerde speliing e.d. en ook niet met het wissen van cookies…kwam er gewoon niet meer op. Ik had meerdere keren aan een bepaald persoon gevraagd of hij er iets aan wilde doen maar kreeg nooit antwoord..:fy1helaas. Sinds kort aan een ander gevraagd die er wel wat mee deed..en …voila!!!:)
Mich
DeelnemerOnderaan je zekeringkast aan de voorkant zie je links en rechts een contact zitten.
Als ik mij niet vergis is de rechtse een geschakelde plus, waar de radio standaard op aangesloten zit.
Even meten dus.Mich
DeelnemerTsja…ik zou em voor dat geld ook wel gekocht hebben…als ik het geld had.
Tis toch een vrijwel een nieuwe auto.
Ik zou wel geprobeerd hebben er wat af te krijgen, maar als dat niet ging, nam ik hem toch mee voor dit bedrag.Mich
DeelnemerZoiets dergelijks heb ik ook gehad.
Bij mij zat de deurvanger in de deur los.Mich
DeelnemerDa’s ook wel weer waar.
Maar goed…ik zelf zit niet zo debiel in een auto, dus zou het voor mij geen probleem moeten zijn.Mich
DeelnemerWie zal het zeggen…
de zitpositie die je nu noemt…zo zit volgens mij niemand in een auto…lijkt me erg onaangenaam.
@AsconaC20NE: Is idd. alleen een kwestie van stuurkolom overzetten, en is zeker goed te doen. Waarschijnlijk moet je alleen wel even de stuurkolom kappen een klein beetje aanpassen.
De kappen die om een verstelbare kolom zitten met een stuur zonder airbag passen weer niet op dezelfde kolom icm. een airbagstuur.En een tip: als je begint…eerst de accupool los maken!!!!
Dan 1 minuutje wachten voordat je de badrading van de airbag los haalt.(is voor het ontladen). En bij in elkaar zetten
eerst de bedrading aansluiten voordat je de accu weer aansluit…anders krijg je een airbag storing.Mich
Deelnemerorigineel gepost door bettus accu
mmm, dan is voor mij de pret er eigenlijk een beetje vanaf…ik moet kunnen zoeken naar onderdelen…king:
nou, leuk hoor!! 9 van de 10 keer vind je alleen maar ouwe troep…geef mij dan maar nieuw.
Mich
DeelnemerIk snap wat je bedoeld, maar in de vectra waar ik het over heb zit net zo’n grote airbag.
Is hetzelfde of practisch (optisch gezien) hetzelfde stuur.
Dus dan zou het in een Calibra toch ook goed moeten werken.Maar goed….dan heb ik voor een Calibra toch iets redelijk unieks.
Mich
DeelnemerHmm…okay….nou dan heb ik iets gefabriceerd wat de fabriek dan niet gedaan heeft.
En voor de rest zie ik het probleem ook niet.
Zoals ik al zei heeft de Vecta van mijn ex het ook.
Stuur is hetzelfde, en ook de stuurkolom zit volgens mij ook vrijwel/geen verschil in.
Dus waarom in een Vectra wel, en in een Calibra niet denk ik dan?Mich
DeelnemerPlunjer zit aan de andere kant op het oliehuis.
Mich
DeelnemerIk heb dat idd. gedaan.
Heb zelf een Calibra 2.0l 8v uit 1994.
Van mijn collega een Engelse Calibra 2.0l 16v uit ’91(idd.,rchts gestuurd!!!!) overgenomen voor €100 omdat deze compleet verrot was, en ik een geleider nodig had voor mijn schuifdak. Een onderdeel wat bij de Opel €753 kost!!!
Voor €100 had ik nu een hele auto!!
Dak gerepareerd, 8v plaats gemaakt voor de 16v, en tevens ook de verstelbare stuurkolom overgezet, met het originele stuur van mijn auto er weer gewoon op. (Incl. airbag)
Het is dus mogelijk!!
@2slow: Volgens mij kunnen ook de latere modellen met airbag een verstelbaar stuur hebben.
B Vectra van mijn ex heeft dit ook gewoon.
Is misschien wel geen Calibra, maar het idee is exact hetzelfde.Mich
Deelnemerorigineel gepost door mr-turbo
een paar jaar terug een frisse 2.4 met nieuwe 40mm (!) webers en sportuitlaat , die deed toch maar iets van 125 pk ofzo op de bank :vertagEn dat terwijl standaard 126 pk is.
Mich
DeelnemerDus als ik naar een goede electronicazaak ga zou ik gewoon een nieuwe kunnen halen, en die erop zetten???
Mich
DeelnemerDat probleem heb ik vrij recentelijk ook.
Geen enkele stand werkt, alleen de hardste.Mich
DeelnemerIk heb de motorrubbers gewoon omgewisseld. Probleem opgelost.
-
AuteurBerichten