Mich

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 284)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hoe zwaar weegt een c20xe? #17690447
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door folkyc20xe
    met of zonder olie ? :afro

    ik zeg 85 kilo ( +of- 5 kilo voor de olie) :sleeping

    Met olie denk ik.
    Ik heb dit van een Engelse site af gehaald.
    Daar is de vraag ook een aantal keer gesteld, en 1 iemand wist zeker te weten dat zijn XE incl aanbouwdelen 140 kg weegt. Anderen hadden het over 125 kg…dus ik heb een beetje het gemiddelde genomen.

    De vraag was overigens ook: INCL. aanbouwdelen.

    In reactie op: Olie, Wat is nu waarheid? #17678915
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door corsaboy
    de motor is ontwikkeld in de jaren 80.
    Toen had je volgens mij alleen als dure olie 10w40…

    Het hangt ook weer af waar je de motor voor gebruikt.
    Die van mijn krijgt straks waarschijnlijk of 15w50 of 20w60 voor zijn kiezen…

    Dat heeft als reden dat ik er niet mee op straat rij, maar wel een extreme belasting verwacht van de motor als die draait..

    In de jaren 80 had je ook volsynthetische motorolie!!
    Denk aan Mobil Rally formula 1!! Was ook 5w40 meen ik.
    Voor die tijd was dat echt hele dure olie. Kostte toen het lieve bedrag van fl. 12,50 per liter.
    Hedendaags rijd ik al 13 jaar op 5w40 met mijn C20XE en nooit ergens last mee gehad.

    In reactie op: Eventuele problemen bij ombouw #17688673
    Mich
    Deelnemer

    Tsja…goeie vraag….dus een goed antwoord:

    Een X20XEV moet ik weer aan gaan schaffen…
    de C20XE komt uit mijn huidige Calibra…dus..Geen kosten!!
    Ik heb vorig jaar net alle pakkingen, keerringen, o-ringen,koppakking..kortom alles wat je maar kan bedenken vernieuwd aan dit blok. Ook heb ik een buisje leten persen in het oliekanaal. Dus ik zou wel gek zijn om een ander blok te nemen.


    @svdk20
    : Dat de kabelboom veranderd moet worden snap ik. Heb ik met mijn huidige Calibra ook gedaan..is van oorprong een C20NE…maar hangt nu een C20XE in.
    Het gaat mij om de boardcomputer(niet de ecu dus)…hoe zit dat aangesloten op de XEV, en werkt dat nog als ik er een XE inhang??

    In reactie op: Eventuele problemen bij ombouw #17688670
    Mich
    Deelnemer

    Da’s mooi…..
    En nou nog de boardcomputer???
    Ik weet niet waar die allemaal op aangesloten zit.

    In reactie op: hoe zwaar weegt een c20xe? #17690444
    Mich
    Deelnemer

    130-140 kg

    In reactie op: olielek (nu gefixt!) #17686276
    Mich
    Deelnemer

    Mooi gedaan.
    Persoonlijk zou ik allen die L deksel in die mooie blauwe kleur van je auto gespoten hebben.

    In reactie op: Eventuele problemen bij ombouw #17688668
    Mich
    Deelnemer

    Niemand die hier meer verstand van heeft?
    Gaat mij meer om het electrische gedeelte.

    In reactie op: Eventuele problemen bij ombouw #17688667
    Mich
    Deelnemer

    Het passen van de pomp moet geen probleem zijn. Onderblokken van een XEV en een XE zijn wat vorm betreft exact gelijk.

    In reactie op: aftap plug 5 bak gezocht #17682329
    Mich
    Deelnemer

    Ik heb even moeten zoeken, maar
    ik heb er dan toch 1 voor je gevonden.
    Laat me maar weten hoe en wat.

    Grt. Michel

    In reactie op: olielek (nu gefixt!) #17686271
    Mich
    Deelnemer

    Nog wel korter zelfs.
    M6x25 volstaat al.

    In reactie op: een hele mooie manta cc #17687036
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door Mich
    Tsja…ik zou em voor dat geld ook wel gekocht hebben…als ik het geld had.
    Tis toch een vrijwel een nieuwe auto.
    Ik zou wel geprobeerd hebben er wat af te krijgen, maar als dat niet ging, nam ik hem toch mee voor dit bedrag.

    hee leef jij ook nog:D:D:D

    Ja ik leef nog idd…..:P:Pik kon alleen lange tijd niet meer inloggen,:wtf en dat had niets te maken met verkeerde speliing e.d. en ook niet met het wissen van cookies…kwam er gewoon niet meer op. Ik had meerdere keren aan een bepaald persoon gevraagd of hij er iets aan wilde doen maar kreeg nooit antwoord..:fy1helaas. Sinds kort aan een ander gevraagd die er wel wat mee deed..en …voila!!!:)

    In reactie op: Radio inbouwen B ascona #17687509
    Mich
    Deelnemer

    Onderaan je zekeringkast aan de voorkant zie je links en rechts een contact zitten.
    Als ik mij niet vergis is de rechtse een geschakelde plus, waar de radio standaard op aangesloten zit.
    Even meten dus.

    In reactie op: een hele mooie manta cc #17687033
    Mich
    Deelnemer

    Tsja…ik zou em voor dat geld ook wel gekocht hebben…als ik het geld had.
    Tis toch een vrijwel een nieuwe auto.
    Ik zou wel geprobeerd hebben er wat af te krijgen, maar als dat niet ging, nam ik hem toch mee voor dit bedrag.

    In reactie op: Krakende deur #17687633
    Mich
    Deelnemer

    Zoiets dergelijks heb ik ook gehad.
    Bij mij zat de deurvanger in de deur los.

    In reactie op: hoogteverstelling stuur inbouwen #17685759
    Mich
    Deelnemer

    Da’s ook wel weer waar.
    Maar goed…ik zelf zit niet zo debiel in een auto, dus zou het voor mij geen probleem moeten zijn.

    In reactie op: hoogteverstelling stuur inbouwen #17685757
    Mich
    Deelnemer

    Wie zal het zeggen…
    de zitpositie die je nu noemt…zo zit volgens mij niemand in een auto…lijkt me erg onaangenaam.


    @AsconaC20NE
    : Is idd. alleen een kwestie van stuurkolom overzetten, en is zeker goed te doen. Waarschijnlijk moet je alleen wel even de stuurkolom kappen een klein beetje aanpassen.
    De kappen die om een verstelbare kolom zitten met een stuur zonder airbag passen weer niet op dezelfde kolom icm. een airbagstuur.

    En een tip: als je begint…eerst de accupool los maken!!!!
    Dan 1 minuutje wachten voordat je de badrading van de airbag los haalt.(is voor het ontladen). En bij in elkaar zetten
    eerst de bedrading aansluiten voordat je de accu weer aansluit…anders krijg je een airbag storing.

    In reactie op: Zouden we Opel ook zover kunnen krijgen? #17674904
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door bettus accu
    mmm, dan is voor mij de pret er eigenlijk een beetje vanaf…

    ik moet kunnen zoeken naar onderdelen…king:

    nou, leuk hoor!! 9 van de 10 keer vind je alleen maar ouwe troep…geef mij dan maar nieuw.

    In reactie op: hoogteverstelling stuur inbouwen #17685754
    Mich
    Deelnemer

    Ik snap wat je bedoeld, maar in de vectra waar ik het over heb zit net zo’n grote airbag.
    Is hetzelfde of practisch (optisch gezien) hetzelfde stuur.
    Dus dan zou het in een Calibra toch ook goed moeten werken.

    Maar goed….dan heb ik voor een Calibra toch iets redelijk unieks.

    In reactie op: hoogteverstelling stuur inbouwen #17685752
    Mich
    Deelnemer

    Hmm…okay….nou dan heb ik iets gefabriceerd wat de fabriek dan niet gedaan heeft.
    En voor de rest zie ik het probleem ook niet.
    Zoals ik al zei heeft de Vecta van mijn ex het ook.
    Stuur is hetzelfde, en ook de stuurkolom zit volgens mij ook vrijwel/geen verschil in.
    Dus waarom in een Vectra wel, en in een Calibra niet denk ik dan?

    In reactie op: Oliedruk C20XE #17683496
    Mich
    Deelnemer

    Plunjer zit aan de andere kant op het oliehuis.

    In reactie op: hoogteverstelling stuur inbouwen #17685749
    Mich
    Deelnemer

    Ik heb dat idd. gedaan.
    Heb zelf een Calibra 2.0l 8v uit 1994.
    Van mijn collega een Engelse Calibra 2.0l 16v uit ’91(idd.,rchts gestuurd!!!!) overgenomen voor €100 omdat deze compleet verrot was, en ik een geleider nodig had voor mijn schuifdak. Een onderdeel wat bij de Opel €753 kost!!!
    Voor €100 had ik nu een hele auto!!
    Dak gerepareerd, 8v plaats gemaakt voor de 16v, en tevens ook de verstelbare stuurkolom overgezet, met het originele stuur van mijn auto er weer gewoon op. (Incl. airbag)
    Het is dus mogelijk!!


    @2slow
    : Volgens mij kunnen ook de latere modellen met airbag een verstelbaar stuur hebben.
    B Vectra van mijn ex heeft dit ook gewoon.
    Is misschien wel geen Calibra, maar het idee is exact hetzelfde.

    In reactie op: hoeveel pk #17420055
    Mich
    Deelnemer

    origineel gepost door mr-turbo
    een paar jaar terug een frisse 2.4 met nieuwe 40mm (!) webers en sportuitlaat , die deed toch maar iets van 125 pk ofzo op de bank :vertag

    En dat terwijl standaard 126 pk is.

    In reactie op: weerstand #17685340
    Mich
    Deelnemer

    Dus als ik naar een goede electronicazaak ga zou ik gewoon een nieuwe kunnen halen, en die erop zetten???

    In reactie op: weerstand #17685337
    Mich
    Deelnemer

    Dat probleem heb ik vrij recentelijk ook.
    Geen enkele stand werkt, alleen de hardste.

    In reactie op: Manta B c20xe ombouw UPDATE 7-6 VRAAGJE #17658819
    Mich
    Deelnemer

    Ik heb de motorrubbers gewoon omgewisseld. Probleem opgelost.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 284)