Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mich
DeelnemerHeel vlakbij zelfs!! Ik kom uit Dordrecht…leuk om even te gaan kijken. Dus ik neem aan dat het 27 Aug. wordt?
Zelfde locatie ook?16 augustus 2010 om 08:01 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515812Mich
DeelnemerWij zijn er zo goed als zeker ook weer bij…alleen niet met de Manta dit keer maar met de Calibra.
15 augustus 2010 om 20:23 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713041Mich
DeelnemerKan bijna niet anders dan een massa probleem zijn.
Mich
DeelnemerNiet per ongeluk de brandstofleidingen omgewisseld??
Aanvoer op de retour en andersom…….Mich
DeelnemerBalansasssen zeg je…ik denk dat het dan om een Z22SE gaat. Ik vermoed eerder dat hij een X22XE motor zoekt.
Mich
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
ow sorry heb/had alleen interesse in de injectoren :(Geen probleem…als je niets vraagt, weet je ook niets.:)
Mich
DeelnemerWel op de goede pool gedaan neem ik aan?
Groen is – bobine.Mich
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
heb je de motor nog (xev) en verkoop je de injectoren?Inlaatspruitstuk en injectoren ben ik al kwijt.
Motor heb ik nog wel, maar het onderblok is volledig aan bonken gereden…4 gaten in het blok!!
Kop moet er nog af, maar ik vermoed dat deze ook flink beschadigd is…maar dat moet ik nog even bekijken.
Ik heb nog wel het een en ander liggen van de XEV.Mich
Deelnemerorigineel gepost door kadettgsicrosser
het is aan de kant van de motor!!
octaan stekker kan wel een probleempje geven!( code: 36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection)
heb het al eens gehad met een crosser.
iemand nog meer opties??Bedoel je dat er geen octaanstekker aan zit aan je XE draadboom? Misschien is die ooit afgeknipt en zitten de draden ingetaped. Heb ik ook ooit eens gehad met een XE draadboom. Zat ook geen octaanstekker aan terwijl deze er wel hoorde te zijn. Was gewoon botweg afgeknipt en de draden waren toen bij de kabelboom ingetaped.
Mich
DeelnemerDat bedoelde ik ook…naast de ecu…heb je een groene en zwarte stekker zitten…aan de draadboom van de auto(de mijne is ook origineel XEV) zitten idd. iets van 4 draden extra in. Mijn vorige Calibra was een C20NE uit 1994, en bij die zaten die extra draden er niet bij…was gewoon kleur bij kleur en geen draden over.
Onder de motorkap houd ik ook een stekker over..idd. vlakbij het ruitensproeiertankje. Weet ook niet precies waar die van is, maar alles werkt, en dan vind ik het wel best.Mich
DeelnemerJe houd aan de draadboom van de auto idd. een paar draden over
bij je voeten aan de pass.kant (groene en zwarte stekker).
Bij mij hetzelfde.
Maar dit levert geen problemen op.Mich
DeelnemerVan een kofferklep van een CC kun je ze ook gebruiken.
Mich
DeelnemerPast idd. zomaar.
Mich
Deelnemerorigineel gepost door kadettgsicrosser
en hoe zit het dan met de stuurpomp? die van de xev heeft een multiriem en van xe een v-snaar.Hiervoor kun je het beste even multiriempoulie gaan zoeken van een nieuwer type C20XE…die met DIS ontsteking…past er zo op zonder iets aan te passen, en dan kun je gewoon je eigen stuurpomp houden.
Ik heb precies hetzelfde gedaan.
Ik heb pas geleden een Calibra X20XEV gekocht met opgeblazen motor, en die vervangen voor een C20XE.Mich
Deelnemerorigineel gepost door kadettgsicrosser
heb net even de ronde stekker naast de accu los gehad maar die ziet er heel anders uit dan die van de c20xe. heeft iekand ook een bedradings schema van de x20xev?en 1 van de c20xe?gr,
Je kan gewoon je huidige kabelboom van je Astra waar die ronde stekker aan zit gebruiken op de C20XE. Hier zit alleen maar je startsturing, oliedrukdraad en de draden voor je dynamo in….Is gewoon het pricipe als van de Calibra…zitten dezelfde draden in.
Mich
DeelnemerHeb nu een paar duizend kilometer al achter de rug met mijn Calibra C20XE met een BC…Mijn gemiddeld verbruik ligt op 7,3l/100 km
Niet slecht dus.Mich
Deelnemerstaat mij idd. ook zoiets van bij dat ik het zo gedaan heb.
Mich
DeelnemerIk heb ooit eens 1 keer lagers vernieuwd achter aan de Manta.
Ik weet alleen nog dat ik een slagtrekker heb gebruikt om de as eruit te krijgen…het lager weet ik niet meer..kan me niet herrinneren dat ik iets verwarmd heb om het lager eraf te krijgen…maar ja…is al 15 jaar geleden ofzo.Mich
DeelnemerIk koop altijd koelvloeistof bij de Gamma of Praxis…kost iets van 8 of 9 euro voor 5 liter. Doe ik al 14 jaar in de 16v en heeft nooit enig probleem opgeleverd.
Mich
DeelnemerKan ook idd.
Ik heb al een pomp…moet alleen nog gevuld worden.Mich
DeelnemerZou mooi zijn…heb hem echt hard nodig.
Mich
DeelnemerAutomatic Transmision Fluid.
Oftewel automatische bak olie.Mich
DeelnemerDie 75/80 heb ik ook wel eens gebruikt.
Gaf geen problemen.Mich
DeelnemerMisschien niet ergens in de aandrijflijn een rubber naar de klote??
Mich
DeelnemerAch..valt wel mee. Gewoon doen!!
-
AuteurBerichten