Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mich
DeelnemerTsja…goeie vraag….als ik effe tijd heb, zou ik het even op kunnen zoeken in TIS. (als ik het kan vinden).
Mich
DeelnemerIk heb er een buisje in laten zetten. Is bij Andre Botter gedaan, en werkt nu al ruim een jaar perfect.
Mich
DeelnemerMooie Manta Chris!!:thumbup
Mich
Deelnemerorigineel gepost door Tukker1984
thnx wim, kende deze functie nie effe opzoeke wat t doet check control, t controleert iets denk k ahahahhaDeze 2 dus..
Uploaded with ImageShack.us
Nog wat fotos..
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
gr tukker
Zo kan je op je dashboard zien of er genoeg water in je sproeiertankje zit..dat doet het dus. Zodra je hem weer terugplaatst, even zorgen dat het scharnierende deeltje naar beneden kan.
Zo heb je waarschijnlijk ook in koelwatertankje een vlotter/zender in zitten die in het oranje op je dashboard aangeeft of daar genoeg in zit.Die ander foto die je laat zien van die 2 stekkers achter je veerpoot aan de linkerkant, dat is je diagnosestekker (voor het uitlezen), en je octaanstekker (95/98).
Mich
DeelnemerIk ken al die nummers helaas niet…alleen de 240.
5 bak van een Manta 18s of Rekord ohc is het makkelijkste.
Zijn geen aanpassingen voor nodig.Mich
Deelnemerorigineel gepost door max
Als je een andere kop monteerd let dan wel op je kopboutlengte!!Kopbout lengte maakt ook niets uit…
Koppen zijn immers gelijk…heb zelf van een nieuwere C20XE
de bouten in een oud type zitten…werkt prima.Mich
DeelnemerKomvliegwiel past ook…zit alleen maar een andere drukgroep op.
Mich
Deelnemerorigineel gepost door CORSAGSI
Ik had deze stekker ook gewoon los liggen in mijn c20xe volgens mij !!rest natuurlijk de vraag waarom ligt ie daar ?
greetz,
Waarschijnlijk omdat sommige auto’s bepaalde opties wel heeft en andere weer niet.
De kabelbomen zijn veelal redelijk hetzelfde, zodoende hoeven er van fabriek af niet zoveel verschillende soorten kabelbomen gemaakt te worden, en is zo dus kosten besparend. En zo zal je nog wel een aantal stekkers in je auto vinden die los hangen.Mich
DeelnemerOp zich maakt het helemaal niet uit welke kop je pakt.
De verschillende ontstekingen, DIS en met verdeler, past namelijk op iedere kop.
Het verschil zit enkel in de uitlaatnokkenas.
Alleen die bepaald welke ontsteking erop past.
Je hebt een nokkenas waar DIS op past, en 1 waar een verdeler op past. Beide nokkenassen passen op hun beurt ook weer in iedere cilinderkop.
Dus het ligt er nou maar net welke van de 2 uitlaatnokkenassen je hebt.
Je zou een Coscast kunnen nemen, maar een KS700 kop waarbij je preventief een buisje in het oliekanaal laat persen is dan weer sterker dan de Coscast (zegt iedereen).
De 400 en de 859 serie zijn wat minder dacht ik.Mich
DeelnemerIk vermoed dat het een stekkertje is die niet gebruikt wordt.
Als ik me niet vergis heb ik hem ook in de Calibra op dezelfde plaats, en hangt ook gewoon los.Mich
DeelnemerKan zij dat je een verkeerde drukgroep hebt idd.
Mich
DeelnemerBakken zijn gelijk.
Mich
DeelnemerBeetje vreemd dat ie niet past…die van mij is ook gewoon van een 2.4
Mich
DeelnemerHij hoorde een kort tikkend geluid..
Die heeft wel schade.Mich
Deelnemerorigineel gepost door Freestyler
origineel gepost door Mich
Ik heb dat nog nooit gedaan bij de cih blokken.
Door dat plaatje eronder kan die niet verspringen namelijk.
Je moet wel heel erg raar bezig zijn als je het voor elkaar krijgt dat ie verspringt.Zeg ook niet dat het moet gebeuren.
Zeg dat voorkomen beter is dan genezen ;)Heb het zelf namelijk al eens mee gemaakt, dat hij tijdens demonteren of monteren een tandje versprongen was
Voorkomen is idd. beter dan genezen…mee eens.
Ik heb het alleen in die 10 jaar dat ik met die blokken heb gereden en aan heb gesleuteld nog niet meegemaakt.Mich
Deelnemerorigineel gepost door Jägermeister
origineel gepost door Mich
Ik heb dat nog nooit gedaan bij de cih blokken.
Je moet wel heel erg raar bezig zijn als je het voor elkaar krijgt dat ie verspringt.Zegt de man die toch al de nodige cih’tjs kapot gereden heeft :P:P:jerry:jerry:jerry:jerry
Haha..dat komt ook alleen maar omdat die blokken niet zijn opgewassen tegen mijn wensen.
Voor een hele korte tijd misschien…zo’n 20.000km en dan zijn ze op:P:P
Neeeee…geef mij toch maar een 16v…blijft veeeeel langer heel bij mij.Mich
DeelnemerIk heb dat nog nooit gedaan bij de cih blokken.
Door dat plaatje eronder kan die niet verspringen namelijk.
Je moet wel heel erg raar bezig zijn als je het voor elkaar krijgt dat ie verspringt.Mich
DeelnemerWaarom tyraps?
Tandwiel blijft altijd op zijn plek.
Gewoon die 3 bouten en die plastic bout loshalen, tanwiel eraf wippen en klaar!
Zit namelijk een plaatje onder het tandwiel waardoor die niet naar binnen valt. Dus je hoeft niets te doen.Mich
DeelnemerAbsoluut een topper!:thumbup
Mich
Deelnemer:thumbup
dan heb je het helemaal goed gedaan.
Mich
DeelnemerIndien goed afgesteld idd. zal injectie wel wat zuiniger zijn denk ik. Mits je wel een injectiesysteem heb die van een wat latere Gsi afkomt, waarbij de brandstof toevoer wordt afgesloten bij het loslaten van het gaspendaal. De oudere hebben dat volgens mij niet. Vermogens winst zal er niet echt te halen zijn…wel zal de motor met injectie wat sneller reageren.
Open luchtfilter is ook geen probleem….er zijn setjes verkrijgbaar met adaptorplaatjes die zo op de luchtmassameter passen.
Mich
DeelnemerPiepen ligt meestal aan de remblokken.
Fading wil zeggen dat je lucht in je remsysteem krijgt door oververhitting. Dus dat is weer iets anders.18 augustus 2010 om 18:47 In reactie op: Koelvin gaat al direct aan, bij het draaien van de contactsl #17714826Mich
DeelnemerZender in de radiator stuk waarschijnlijk.
18 augustus 2010 om 09:30 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515842Mich
Deelnemerorigineel gepost door js 400
leuk man dat je er ook weer bij bent:thumbup:thumbup:thumbup
wij gaan morgen naar sevenum toe om de boel op te bouwen,en zitten nu nog uit te rusten na de meeting vanborculu,die ook super geslaagd was:thumbup:thumbup
dus kom alle gezellig langs op sevenum zou,en fest mee natuurlijk.
en de sprint is weer terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eindelijk 200m in verschillende klassen zodat ioedereen kans maakt!!!!!!!!!!!!!Natuurlijk! Ik ben er toch ieder jaar!! OPN Sevenum is eigenlijk het enigste evenement die ik zeker niet wil missen.
Ben wel benieuwd naar het sprinten….hmmm…net als ik de Manta niet meeneem…
Mich
DeelnemerOeps…niet goed gelezen denk ik…het vervolg was op 13 aug.?
Komt er nog een vervolg misschien???? -
AuteurBerichten



