Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mich
DeelnemerNokkenaspoulies zaten gewoon goed vast
Maar dat spietje kan nog wel eens een goed idee zijn.
Ga ik morgen maar effe naar kijken, moet nu werken:thumbdown:thumbdownNog meer ideen zijn van harte welkom.
Mich
DeelnemerAch ja….Alzodoende leer je.;)
Ik kan ook niet alles weten.
Maar goed…het werkt weer en dat is het belangrijkste.
Voor de rest wel een makkelijke ombouw geweest moet ik zeggen.Mich
DeelnemerStuurbekrachtiging werkt inmiddels weer.
Pomp was toch kapot ondanks dat ie HEEL was toen van de
oude motor afkwam.
Maar ik denk dat ik wel weet hoe dat komt.
Ik ben gaan rijden zonder te ontluchten, en vemoed dat daardoor de pomp stuk is gedraaid.
Mazzel dat ik nog zo’n ding had liggen.Maar de methode voor het ontluchten klopt inderdaad wel. Bedankt voor de tip.
Mich
DeelnemerOrigineel is het een 2l 8v uit 1994.
Binnenkort dus een C20XE.Mich
DeelnemerDat dacht ik….maar…..Ik heb 2 F18 bakken!!
Een CR en een WR(zit er nu nog onder).
Wat zou daar de beste keus uit zijn?
Mich
DeelnemerDan wordt het toch de F18 denk ik.
Mich
DeelnemerWat is het voornaamste verschil tussen de 2.
Verschil in overbrenging neem ik aan?Mich
DeelnemerF20 zat er standaard achter, en die bak heb ik er ook bij.
Maar heb ook nog een goede F18.Mich
DeelnemerAlles zit erin en werkt!!
Top! Bedankt voor je uitleg.
Interieurverlichting van de kachelschuiven is
makkelijk te vervangen.
Je hoeft het geheel maar een klein stukje naar achteren te trekken, en je kan met een punttangetje bij de fitting komen.
Nieuw lampje erin, en met het tangetje weer terug duwen.Ik zag daar effe gauw maar 1 lampje inzitten.
Of zitten er meer?Greetzzz… Michel
Mich
Deelnemer@marcoe16v: ik heb je een u2u gestuurd, weet niet of je dit
al gezien hebt.
Daarom ook maar even zo dan: Kan ik morgen bij je langs komen om die cockpit op te halen???
Nou ja…vanmiddag eigenlijk he!!
Misschien wil je me even een belletje geven?Telnr is: 06 – 52664036
Oh ja…Ik kom uit Dordrecht…niet zo ver van Spijkenisse dus.
Mich
DeelnemerDat denk ik dus zelf ook.
Calibra is uit 1994, C20NE
Mich
DeelnemerAlle massa’s gecheckt, en zijjn goed.
Iemand nog een idee???
Mich
DeelnemerTsja…ik heb zelf echt geen flauw idee.
Ik rijdt al 21 jaar Manta…heb nu pas sinds 2
weken een Calibra, zodat de Manta gestald kan worden.
Dus ik weet nog niet echt hoe een Calibra technisch in elkaar steekt.Maar misschien geen slecht idee om er even naar te kijken.
Ik vind em namelijk bij het starten ook niet echt lekker rond gaan.Mich
DeelnemerOkay…niet zo’n zelfde soort ring dus, maar het is wel gelukt.
Erg makkelijk eigenlijk, maar zoals met alles; je moet het maar effe weten.Nog bedankt.
Mich
DeelnemerAha…net zo’n veering waarmee de as in de bak zit dus.
Ik had eigenlijk wel zo’n vermoeden maar wist het niet zeker.
Ik ga het eens effe bekijken, bedankt voor je snelle reactie.Mich
DeelnemerVeel werk? Valt best mee!
Ik heb dit ooit eens in het verleden bij mijn zus haar Manta gedaan. Injectie op een 18s blok.
Was met een half dagje gepiept.Mich
Deelnemerorigineel gepost door 2000
origineel gepost door corsaracer
gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??De meeste beginnen rond de 25nm, maar mocht het nodig zijn dan koop ik er een kleintje bij. De sleutel zal hoofdzakelijk gebruikt worden om de motor op te bouwen
130Nm zou al ruimschoots zwaar genoeg zijn.
Mich
DeelnemerMijn eerste auto in 1987 was bijna een rode Ascona sport geworden. Een ORIGINELE.
Was echt een hele mooie auto, maar ja…
Ik had zelf niet veel geld in die tijd. Mijn ouders hebben altijd wel gezegd dat ze mee gingen betalen aan m’n eerste auto, maar ze weigerden mee te betalen aan deze omdat ze vonden dat een 2.0l E om mee te beginnen te snel was.
Bovendien vonden ze de prijs voor een eerste auto ook te hoog. De Ascona moest toen 5500 gulden kosten, wat overigens een vrij nette prijs was gezien de leeftijd.
Ik meen dat ie maar een jaar of 6 oud was.Mich
DeelnemerOf kijk op http://www.mantaclubzuidholland.nl.tt voor info.
Daar staat ook alles op.Mich
DeelnemerGrootste onzin…wegwerker zeker???
Mich
DeelnemerIn de VS loop je het risico dat je achter de tralies wordt gezet als je veel te hard langs wegwerkzaamheden rijdt, dan hoeft er nog niet eens wat gebeurd te zijn.
25 december 2008 om 20:12 In reactie op: Oldtimers (of auto's van 8 jaar en ouder) moeten worden #17452039Mich
DeelnemerIk denk dat ik maar net doe of ik dit niet gelezen heb idd.
Mich
Deelnemerorigineel gepost door Kale gek
kheb 1000 in belgie openstaan, al enkele jaren lijkt mij dat als ze je staande houden en je kunt het gelijk betalen dat het goed is..1000 euries!!!???
Meerdere neem ik aan of is het er maar 1?
Vraag me toch af wat je daarvoor uitgevreten hebt…Mich
Deelnemerorigineel gepost door Tommy666
Jah die boetes weet ik ook niet:P. Maar ja zou natuurlijk best kunnen. Met al die verdragen die ze daar tegenwoordig over afsluiten, die willen natuurlijk ook hun geld en dan zullen ze het gewoon maar op zo’n manier proberen te krijgenAls dat zo was zou ik nu ook problemen moeten hebben gehad met het oversluiten van m’n hypotheek.
Vorige week net alles goedgekeurd…dus dat zal vast niet dan.
Maar ik dacht dat dit idd. via het CJIB ging tegenwoordig.
Maar echt druk maak ik me er niet om…is nu al 3 jaar geleden.
Ik heb er zeker 4 keer een schrijven over gehad van de rechtbank uit Liestahl zelf, waarvan de laatste keer zeker 1 a anderhalf jaar na de pleegdatum was. Daarna nooit meer iets van vernomen…ze hebben het maar opgegeven denk ik. Maar ja…ik moet natuurlijk niet naar Zwitserland gaan en vervolgens aangehouden worden…al is het maar aan de grens voor een routine controle, want dan ben ik flink de sjaak denk ik zomaar.Mich
Deelnemerorigineel gepost door Tommy666
Ik zeg ook dat er niks aan de hand is zolang je betaald dan is er ook verder geen sprake van een registratie. Ze houden alleen bij dat je het abo afgesloten hebt. Maar zodra je niet betaald krijg je dus wel een registratie. BKR houdt dingen bij die je niet betaald (maar ook niet alles), dus b.v. telefoonabo, krediet e.d.Ook wordt vaak gedacht dat bij BKR alleen schulden bekend zijn. Ook dit is niet het geval. In ons bestand, het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) staan alle betalingsverplichtingen die consumenten op overeenkomsten hebben, en niet alleen diegene waarbij betalingsproblemen zijn ontstaan. Dit geeft namelijk een vollediger beeld van het leen- en betaalgedrag van iemand. Met deze informatie helpen wij voorkomen dat iemand financieel gesproken te veel hooi op zijn vork neemt”.
Alle kredieten staan geregistreerd bij BKR….dat weet ik ook wel. En dit zijn dan ook eigenlijk schulden…want je hebt geld geleend…en dat is dus een schuld.
Een negatieve registratie houdt bijv. in dat er een A van achterstand achter je naam komt te staan voor een bepaald krediet dat je hebt afgesloten.
Maar zoals een boete opgelopen in Zw. die dan daar geregistreerd zou staan omdat je hem niet hebt betaald…
geloof ik eigenlijk weinig van. -
AuteurBerichten