Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb een B1 sedan en geen spriet op het dak :P
ik zal eens kijken naar de versterker…
waar kan ik die PRECIES vinden? hoe kom ik er bij?dan ga ik kijken of hij het nog wel doet, of uberhaupt wel stroom krijgt :)
—
dashboard lampjes is duidelijk nu :)
—
5: ok, dus geen defecte choke temp sensor? :)—
elek ramen: jaaaa, maar ..:P hoe krijg je de deurkaart er af?in iedergeval bedankt voor alle reacties !
ja ja… heb de reden niet gezegd :D
ik doe kranten… buitenwijk… met de auto… rijden stoppen rijden stoppen….
dat verklaart een boel :sleeping
en euh… ik heb een automaat :D net zo chill!
ik las alleen de titel….
en ik dacht: HAHAHA SUKKEL :jerry
Dat, omdat er verschillende steekmaten e.d. zijn.
zoiets overkomt je 1 keer en nooit weer :D sorry voor mijn reactie, maar ik vond het wel even grappig -offtopichttp://www.kinderachtig.nl king: maar regels zijn regels :angel
wil hij niet ivm de fraude gevoeligheid.
daarom staat hij te koop.vandaag ook een bod van 2000 euro gekregen. maar ik ga eerst de autoruil aankijken.
daar kan ik ook nog wat extra voor vangen :thumbjullie denken dat het allemaal zo mooi en prachtig is….
nou dat is het pas als je 24 bent, kwam ik achter.als je 18 bent krijg je de auto NOOIT! op de oldtimer verzekering en met moeite een normale verzekering omdat hij 122 pk heeft en de verzekering dit veel vind voor een beginnend bestuurder.
ik betaal gewoon 85 euro in de maand aan verzekering door dit pauper gedoe….
mijn vader heeft een belastingvrije 200 serie (230) en betaald 73 euro PER JAAR !!!! dit omdat hij op de oldtimer verzekering staat.
daarbij dat ik 1 op 7.1 rijd en dit dus gewoon verschrikkelijk duur is…ya feel me? :hmmz
als ze gaan janken moeten ze de post maar editen. :swear
thanks !
en ik ben nu niet aan het adverteren, er werd om mijn auto gevraagd… kan er weinig aan doen.
kijk maar raak voor een knaak :)LINK VERWIJDERD
-offtopic :jerry
mooi spul heh !
het enigste nadeel is, is dat door de jaren heen bepaalde dingen slijten waardoor het KE-jetronic systeem niet meer goed werkt.
hier kom je altijd behoorlijk aan het zoeken geblazen. maar de eerste dingen zijn gewoon vacuum, bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap. als dat het niet is, is het wat lastiger te vinden, maar bepaalde ‘checks’ zullen je er brengen.ik had het ook over mijn auto, niet over de opel.
een recentere auto heeft gewoon een veel logischer systeem :)een accumulator is een klep.
een klep die zorgt dat er druk op het brandstofsysteem blijft staan zodat je de auto weer kunt starten zonder dat er eerst weer brandstof door het gehele systeem gepompt moet worden.1 zit er bij de brandstofpomp en 1 zit er bij de motor die de retour regelt.
de retour word weer aangedreven door een EHA electric hydraulic accumulator.
zo zit het bij mijn benz.
haha ok.
ze zijn de 2e eigenaar dus dat scheelt ook nog wat.
ik zal ook vragen naar de boekjes.er zit apk op tot juni maar ik heb aangegeven voordat er uberhaupt een ruil plaatsvind er nieuwe apk op moet zitten. hier gaan ze mee akkoord.
ik word vrijdag gebeld :)
@Seth wrote:
Hoop dat ik niet teveel dingen naar je hoofd slinger en dat je er nog een beetje aan uit kan ;)
Grtz Seth
ik heb behoorlijk verstand van auto’s, alleen ben ik niet bekend met Opel.
ik ken zelf mijn 190E compleet uit mn kop en heb behoorlijk veel gedaan. zelf..
Nieuw
Nieuwe cardan olie
Nieuwe automaatbak olie
bak filter
multie v riem
oliefilter
motor vervangen met een uit 87
nieuwe remschijven voor
nieuwe remblokken voor
nieuwe remblokken achter
nieuwe handremblokken achter
nieuwe handremkabel rechts achter
Nieuwe voorlampen (osram plus 15% meer licht opbrengst)
derde remlicht
Centrale stuurstang
Fusee kogel linksvoor
motorsteun
Bougiekabels
Bougies
Verdelerkap
Rotor
Bobine kabel
benzinepomp
brandstofaccumulator
benzine filternog mensen met hints tips??
Hey rob ! een bekende xD
hoe gaatie man !
en hoe gaat het met je oale roestbakkie? :angel :jerryaah iemand met ervaring ! das mooi.
Wat ik doe is hem wel op het contact aansluiten. het ‘nakoelen’ van de motor heb ik eigenlijk geen belang bij aangezien dit ook stroom gebruikt en het naar mijn mening geen voordelen geeft.
vind het wel lekker als ik weer met warme motor kan starten :angelOk. plus min omdraaien. check.
die thermo schakelaar… waar haal jij die vandaan?
zoiets insolderen klinkt mij wel goed in mijn oren.
heb je er toevallig ook iets van foto’s van? vind het wel fijn om te weten hoe het het beste kan :)wat voor een soort relaisje moet er dan tussen?
zoiets zoek ik dan ook.wat ik dan denk te doen is twee thermoschakelingen te maken.
1 met een weerstand 1 zonder.1 met weerstand springt in bij 70-80 graden
1 zonder weerstand springt in bij 90-100 graden.
en UIT wanneer hij onder de 70-80 graden is.Klinkt dit logisch? of is er nog wat op aan te merken?
alvast bedankt voor de reacties trouwens ! :)
ok ik heb toch maar even geprutst….
er zitten 2 weerstanden aan waarvan 1 aangesloten op de electromotor.
de onaangesloten is gewoon van de voormalige airco en heb ik dus niet nodig.Bij rechtstreekse 12v maakt hij gierende toeren en bij 12v met weerstand ongeveer de helft.
het is dus een twee traps.
bij beide standen komt er een onmeunige luchtstroom O.o
kom er wel achter dat het een zuigende fan is…. terwijl ik een blazende nodig heb.
maar dit is denk ik alsnog wel te gebruiken door gewoon de blazende kant richting de radiator te sturen.
hij zit dan wel verkeerd om maar dit kan denk ik geen kwaad?verder … even een dom vraagje…. als je een nieuwe motor start draait de koelfan dan al meteen ? of slaat deze pas bij een bepaald aantal graden aan?
ik denk namelijk dat als hij al meteen op halve snelheid draait de motor/kachel er veel langer over doet om lekker warm te worden.dus zit ik met het volgende.
motor loopt: fan-> met weerstand halve toeren
90-100 graden : fan -> volle toerenOF
motor loopt: uit
40/50 graden: fan -> met weerstand halve toeren of 70/80?
90-100 graden : fan -> volle toerenwie o wie kan me hier mee helpen :)
ik kan de oude bedrading gebruiken. ( van de visco koppeling)
hierdoor zal de fan alleen aanslaan als de motor draait.ik weet alleen niet hoeveel traps deze is. want dan kan ik de snelste stand bijvoorbeeld op de 100 graden sensor (die al in de motor zit) zetten.
ik zou daarom graag wat meer informatie krijgen over de stekkers.
iemand die hier meer van weet?ik wil niet random gaan klooien met de accu… zou jammer zijn als ik m mol.
-
AuteurBerichten

