Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zeker laten chippen, met zo’n groot blok, en tubro motor ga je het verschil echt wel merken !
Enne leuk audio systeem? Is het standaart Opel niet goed zat dan? ik vind in alle vectra’s die ik tot nu toe gehad heb best behoorlijk geluid liggen.
(sorry hoor, was nooit de bedoeling om mensen met een 1.9 in een kwaad daglicht te zetten) of eventueel zelfs minder te laten voelen.
Zijn nog steeds zeer mooie auto’s, maar van vermogen kan je nooit te weinig hebben :)
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door PAASHAAS
origineel gepost door Melvivio Op naar de 400Dkm ? :P
Zit je al over de 3 ton heen ? Dan ging ik voor een vervanger kijken….
Maar als je nog een tijd met de vectra wil rijden, waarom ga je dan niet (buiten je werkuren om) zelf aan de slag ?
Dan kun je je denk ik een hoop geld besparen.Ik heb de schade gezien, de deukjes vond ik nog wel meevallen maar de krassen die erop zitten zijn niet misselijk….
3ton, dan is de motor niet eens ingelopen joh.
die kan nog wel een tonnetje of 2 mee hoor…
Willem
Nou ik zit nog geneens aan de 200Dkm, net de 190 gepasseert.
Buiten werkuren om, zien ze niet echt zitten in dat bedrijf, plus het bij komend feit dat de kans vrij groot is dat ik het plaatwerk verknal. Voorbewerken zal nog we lukken, maar de rest. Zeker aangezien er nieuwe delen gelast moeten worden.
Alles bestellen via winparts is ook niet echt een optie, aangezien het alle panelen betreft (behalve Lv en Rv scherm)
Ja, maar met de 6cilinder chippen kom je op 220pk/450 NM en zo is er altijd baas boven baas.
De juiste keuze, altijd lastig, al zou ik het heel vlug weten.
Verbruik:
waarbij een niet gechipte 1.9 een gem. verbuik zou moeten noteren van 1 : 13.5
doet de v6 dit niet zo gek veel slechter, namelijk maar 1 : 10.5Dit vind ik te overzien, maar uit eigen zak, tikt het wel aan met 70dkm / jaar, maar als je een tankpas hebt / krijgt is dit dus geen probleem
Wegenbelasting:
De 1.9 / 3.0 zitten beide in het zelfde hoge schuitje van € 325 – € 344. Geen onderling verschil verder
Uitrusting : Feitelijk gaat het hier niet om een Cosmo uitvoering maar de Executive-uitvoering. Deze is voor particulieren niet beschikbaar en wordt alleen geleverd aan bedrijven.
afschrijving 4 jaar:
1.9 € 356/ 3.0v6 € 389
verzekering:
1.9 € 97 / 3.0v6 € 104
etc, etc, het komt er op neer, de v6 is net iets duurder om in te rijden, maar dat weet jij bij aanschaf. De totale kosten per km 1.9 56,0 ct/km /// 3.0v6 60,4 ct/km
Feitje De 3-liter V6 doet zijn werk erg goed en 160 rijden met nog geen 2100 toeren maakt dat de auto heerlijk rustig is van binnen.
Let bij aanschaf (ivm leder) dat het een multicontour stoel is. Deze is op 18 plekken instelbaar, en geventileerd.
Wat motorisch betreft, Je zal genoeg kilometers rijden om de motor goed schoon te houden. Wat je ziet bij 1.9 zijn egr kleppen, wervel kleppen, etc etc. Gerucht gaat dat de stelschoepen van de turbo bij een bepaalde kilometer stand willen gaan, maar ben vergeten wanneer.
Als je bij de proefrit de mogelijkheid hebt om een tech 2 mee tenemen, of om langs te gaan bij een opel garage, doe dit dan, ookal betaal je hier extra voor.
Deze kunnen de wervelkleppen, schoeppen turbo, turbodruk, EGR en eigenlijk alle dure dingen checken of de werking ervan goed is.
Maar mijn conclusie, Niet inhouden en slap voor lease rijdend nederland gaan met de in mijn ogen, net te trage 1.9, maar gun jezelf dat ene beetje meer, en word six-pack broeder oliestoker :D
Zo, vandaag het moment der waarheid. Zoals velen van jullie weten is mijn auto slachtoffer geworden van mishandeling tijdens carnavals nacht in eindhoven. Ik was hiertegen niet verzekerd, en dit is een les die ik nu leer.
Zo ben ik momenteel stage aan het draaien in een schade herstel plaats, waar ik voor een stage plek veel mag doen ! De beginsels weet en kan ik wel. Alleen zien mijn begeleiders het mij niet trekken om zowel het plaatwerk, als voorbewerken van mijn auto zelf te doen.
Het doen onder begeleiding, is helaas geen optie, want er is werk te veel, en dus zou er maar een ding opzitten. Het werk uitbesteden (waar ik wel zelf de en montage doe)
Nu dan het kosten plaatje, de grove schatting kwam ongeveer hier op neer. Voor het Herstellen plaatwerk (alles uitdeuken, nieuwe delen voor roest inzetten) Het voorbewerken, en het spuiten zelf van hoe de auto nu is, 2 – 2.500 euro.
Alleen ik had het idee nog, om de sierlijsten, uit te schuren, en zwart metalic te spuiten, zowel met een aantal andere dingen. Met het extra werk erbij 3 – 3.500 euro.
Dus helaas, is mijn auto, ondanks de opties die er op zitten, Total loss, net. Want buiten het feit om dat ik als student zijnde zo’n bedrag niet op kan hoesten, is het idd de investering misschien niet waard.
Kortom, nog maar eens goed nadenken, maar ik zie het somber in. Verkoop slaagt natuurlijk ook niet in de staat waarin deze nu is, Dus kan er mee door rijden totdat deze van de roest uit elkaar valt.
Denk dat dit nog wel de slimste optie is, Op naar de 400Dkm ? :P
ik kwam met mijn arm er net langs af tussen door op de plek van de steuntjes van de unit. En nee, ik heb geen vrouwen armpjes.
Als je het jezelf easy wilt maken kan je je accu er nog uithalen, en dan die accu bak ff verwijderen. Dat zou ik eerder doen dat er ook maar over denken om je ABS unit eruit te halen.
Netjes man !
Ey maar, houd de tellerbak de km stand bij ? Dus als je er een andere tellerbak in hangt die km stand 128dk terwijl joune richting 3 ton gereden heeft, dat snapt ie gewoon ? en gaat er niet over zeuren ?
zou wel erg simpel zijn.
Heb het al gevonden voor de airbag modules !
Het is cruciaal dat de codes die erop staan matchen.
Heren kort vraagje, Op een vectra B, zit onder middenconsole de module die onder andere de gordelspanners activeerd, en de airbags. Deze zijn gemaakt door siemens. Nu is bij klant van mij, zit er storing @ circuit, die niet gewist kan worden. Kortom, die computer is kaduk ^^ Ik al naar de sloop geweest andere module gehaald, maar nu zag ik bij inbouwen dat deze verschilde van de originele. Ook de GM nummers verschillen.
Stekker zou volgens mij wel passen, ook is de pin bezetting het zelfde. En de module komt ook uit een vectra B.
De vraag (ja jullie gokken het al) Zijn deze uitwisselbaar, en is dit aan te raden, Of zeggen dat bij het op contact zetten van de auto de airbags poof?
Me donderdag op weg naar de sloop voor wat onderdelen, ben ik lam geschrokken toen toen ik van de snelweg afkwam, en ineens zag dat de temperatuur steeg, niet zo’n beetje, maar flink rap tot boven de 100. Kortom, ik wist al hoe laat het was, geen koelvloeistof meer. Maar wat was er nu weer lek ??
Gelukkig was er naast die afrit een verzamelpunt voor de wegwerkzaamheden in die regio, en het was net 1600 uur dus de polen kwamen net terug om naar huis te gaan. Hele aardige mensen, en hebben mij, toen ik het op mijn beste duits aan hun vroeg op een paar flessen water, daarvan voor zien. Nou er moest dus ongeveer 6 liter in, kortom ik was zo’n beetje alles kwijt.
Na de refill heel rustig door gereden richting de garage, om eens kijken wat er aan de hand was. Ik verwachte het ergste natuurlijk.
Maar het viel gelukkig mee, sochtend had ik nog beetje met de kachel aan gereden,was toch nog beetje frisjes, en er zit een roemruchtige pot op die motoren, die koelwater doorlaat naar de kachel ventilator.Het membraam wordt vacuum geregeld, en dat is gescheurt geweest. Vacuum slangetje er even afgetrokken, zodat deze in de stand stond dat ie niet meer lekte, en gister het potje vervangen :)
Nu alles weer 100% :)
en bedenk dan nog eens, op gebruik na, goedkoper zal je niet echt gaan rijden, of je moet inleveren.
Maar die koppelings set? wat wil je er van hebben, drukgroep, vliegwiel, plaat zelf?
oh sjeik hoor, Maar met de beschadigingen valt het toch nog wel mee zo te zien ?
Ga je die nog weg werken ?Phoe mooie voor bumper, maar denk dat de rest het net een beetje te maakt. Maar geen geld idd !
Als ie lek is staat er geen druk meer op !
Enne auto zonder airco, Met dit weer, heppie je pilletje wel genomen ? :P
Condensor zit voor bij de bumper, en is hendig zelf te vervangen ( als je klein ratel setje hebt met paar verlengingen ) (volgens mij heb je wel ook torx dopjes nodig, but I’m not sure) Bokjes en krik is uiteraard ook een must.
Bumper moet eraf, Vin boven los gooien, eraf halen, droog pot rechterkant eraf schroeven, (NIEUWE BESTELLEN) en NIET bij de VOD, want daar issie net als de condensor 130 euro voor een droog pot (koekoek)
Maar daar hebbie de prijs voor de condensor, ongeveer 130 euro (iswel met korting gok ik)
jah, en dat doe ik dus op mijn werk waar bij ze zelfde soort spullen hebben, maar dan gratis :P
Gewoon van die bumper cleaner ook op de banden klappen :P werkt harstikke mooi :P
uhm lease bakken ?
leuk leuk :) Hoe heb je die pinnetjes gemaakt ? lange uren vijlen vijlen of cnc machine of iets dergelijks ?
En weet je toevallig waar te kopen ? En geeft dit problemen voor de lamp zodaning ? Oververhit deze dan niet ?
Want ja, bij mijn valeo set heb ik idd gemerkt dat er ontzettend veel strooi licht is hierdoor.
Tuurlijk iedereen mag voor de show de auto zoveel verbouwen als dat je zelf wilt, Heck, al zet je 6 ikettingzagen op de motorkap vinden ze dat nog geen probleem, echter wanneer je er de straat mee op gaat zullen ze je er snel vanaf plukken.
Over de xenon verlichting met de abnormale kleuren, Denk ik dat deze niet worden goedgekeurd aangezien blauwe verlichting alleen maar gedragen mag worden door overheids voertuigen, en gezien wordt als gevaren lampen. Politie mag deze dus ook niet altijd dragen.
en nu van het weekends snachts aan de kant gezet worden door meneer met de snor.
Ik zie de bui al hangen als ik dadelijk met lichten aan snachts weer eens door eindhoven rijd…
Maar goed, kijken of ik die agent niet om kan praten..verschilt maar 10 km, en heb leuk weekend gehad, bij vrienden in breda, dus 1 natte pot :P voor mij dan :P
btw, u2u terug
Zo Mensen daar issie weer :) Afgelopen weekend dus B2 koplampen opgehaald in breda die ik gekocht heb van onze eigen SuperFly-NL ! (vtn naam) Rudy :) En vandaag geinstaleerd ! Was nog een beetje klooien aangezien ik dus stekkertjes van een computer had gebruikt, en niet deze van de sloop gehaald had. De volgorde van kabels had ik niet ogpezocht dus was by trial and error instaleren. Maar werkt nu 100 procent, en mijn god wat een verbetering tov de b1 armaturen
Voor de mensen, Ja ik heb Aftermarket xenon erin, Q-line 6000K.
Fotoooooooo!




Wie kan mij meer vertellen over mijn binnen spiegel. Deze is van een Zafira B, maar ik weet niet wat wat doet. Er zitten 4 draden op. Bruin (massa?) Zwart, Grijs en Wit
Nu heb ik zwart en bruin gewoon aangesloten op de contact geschakelde massa en + van mijn leeslampjes, en nu brand er het gele lampje onder. Maar de spiegel doet nog weinig volgens mij. Iemand enig idee hoe wie waar wat ?
origineel gepost door opel-devil
Mijn vectra gaat heel misschien wel weg als ik er een leuke prijs voor kan krijgen …een vriend van me wilt hem misschien.Verkopen kan altijd, maar uit ervaring zeg ik, Nooit aan vrienden, komen altijd naar jou toe dan, dat wil je niet. geloof me. Klantjes is wat anders, maar dat weten ze.
Lijkt me wel zo verstandig, als het allemaal nog goed blijft rijden, en het niet te duur wordt, en je lol blijft hebben met de auto, om door te rijden ! toch?
Veel goedkoper ga je niet meer rijden. ( of je moet inleveren )
Ah zo hete die dus :) Ja die molex pc dingen ga ik doen, Morgen even naar computer shop, en die van een kapotte voeding afslopen. Maar de buitenste dim. kijk heb ik ze toch al in de goeie gezet :)
Heeft die knuppel uit engeland (van how to) ze in de verkeerde gezet :P
-
AuteurBerichten