Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een V8 in de Vec-B gaat echt niet passen. Ik heb mijn blok eruit gehaald, en er weer in gepropt, nou ik zeg je daar is echt geen ruimte voor bijpassende 2 cilinders en nog maar niet te spreken over de versnellingsbak. En in de lengte richting plaatsten gaat ook niet echt.
11 januari 2009 om 17:29 In reactie op: jah is wel zo makelijk om me even voor te stellen he #17461566Wat voor uitvoering is het ? Je zegt lachen bij de pomp, 2.5 / 2,6 v6? en uitvoering kan ik zo niet zien, gezien de velgen ben ik geneigd een sport te zeggen. maar is het een Diamond ? of welke ? king:
ergens richting de 250 op de A3, was nogal druk en kon zo geen maatje vinden bij wie ik er achter kon gaan hangen.. Awwel, was hard zat :P
Hehe, dit moet wel echt het meest zinloze, doch brilliantste topic zijn van 2009 ;)
vind de angel eyes niet mooi… but, those are just my two cents :)
Nee peter, je zal ondertussen toch wel gelezen hebben dat ik de motor eruit heb liggen :P ga er niet de kap terug op zetten voor dat ff. Zeiltje erover heen, dat moet het wel droog houden
jaah, lekker hoowr :)
Zo jongens, al lang belooft, maar hier issie eindelijk dan
Wel nog work in progress, motor ligt er nu uit :

How 2…….Motor eruit takelen x25xe
en natuurlijk ook voor al jullie kleinere motoren,maar dan zal het wat verschillen hier en daar.
How To : Motor eruit takelen x25xe
Waarom zou je uberhaubt overwegen om dit te doen, als het eigenlijk niet nodig is. Goeie vraag, vanaf de brug kan je heel veel doen. Voor mij loonde het om het blok eruit te halen.
Vervangen moet worden :
– een aircoleiding met een afgebroken bout in de condensor ( moet dus uitgeboord worden )
– olie kering bij het vliegwiel
– cruise control wordt ingebouwd
De benodigheden wil je dit voor elkaar krijgen :
– Doppen set 4 – 32 ( let op dop 15, 16, 18, en halve maten, deze zitten niet altijd in de box )
– Steek, Steek-ring, ring-ring ( let op maat 15, 16, 18ring, zit niet altijd in de box )
– Torx gangbaren maten, en van 4 – 10 ook halve maten
– Reverse Torx
– Inbus maten ( ook halve werkt fijner )
– Tangen, ( combinatie, zijkinp, en tang voor het samen knijpen slang klemmen )
– Bokjes
– Goeie krik
– Motortakel 1ton zeker
– Hamer ( zware )
– Hamer kunstof
– Massieve stalen pijp van meter of 1,5 ( loshalen fusees )
– Fusee drijvers
– Banden ijzer
– Schildertape
– Doosjes ( of doppen )
– Remmenreiniger
– wandellamp
Gok dat dit het wel zo’n beetje was, hiermee kom je een heel eind.
Allereerst wat iedereen nodig heeft is ruimte. Om mee te beginnen is de motorkap eraf gehaald, Dit moet met iemand samen gebeuren, zo voorkom je dat de kap op je veerpoten naar beneden donderd, en je vanalles krom buigt Deze is los te halen door als eerste voorzichtig de ruitensproeier eruit te wippen, en vervolgens de buis eruit te trekken. 4 bouten, maat 13.
Vervolgens kijk je neer op de motor. Een moeilijk iets om mee te beginnen zo lijkt. Echter zolang je alles stapgewijs afbouwt is er niks aan de hand. Alles nummeren is ook een goed iets. Eerst de accu en bak waar deze mee vast zit. Wijst zichzelf waar het mee vast zit.
Lucht filter bak, en lucht massa meter naar gasklephuis.
Het inlaat spruitstuk zit vast met reverse torx boutjes, maat 10 meen ik. Wat ik heb gedaan is na dat ik alles los had weer terug gedraait in het blok, raak je ze zeker niet kwijt.
Nu de rest, begin met de auto op bokken te zetten, het liefst zo hoog mogelijk, je kan nu al het beste de olieen en koelvloeistof en dergelijke eraf laten.
Bovenop is het verder een kwestie van slangetjes demonteren, erop schrijven waarvan ze zijn, en een voor een loshalen.
Schroeven is goed, maar te veel is idioot. Wat niet los hoeft is de dismodule, de kabelboom die op de radiateur loopt, de slang achter de radiateur en de abs pomp en relais box.
Wel los zoals je hier kan zien, zijn de kabel circuits, Ronde groenige pot, en alle koelvloeistof slangen, benzine leidingen, kabelboom distributie kant koelvloeistof slangen naar de verwarming, de hydrailische koppeling, zit vast met een borg veertje, haal deze eruit, en je plopt de slang zo los. Lekt olie !
Ook stuurbekrachtiging los gooien op de pomp ( steek 23 ) en eentje bij het reservoir. Schroef ring. Dit lekt olie, heb bakje bij de hand.
De airco moet los bij de pomp, deze zit vast met Inbus 6,5 let op dat je de bouten niet dol draait. Oh en haal de airco ook even leeg natuurlijk.Schakel mechanisme, 1 stang, borgboutje, rustig met een platte schroevendraaier eruit wippen.
Ook nu al naar de bak gaan kijken, het schakel mechanisme zit op de bak vast, 3 boutjes, maat 10
Je hebt nu alles bovenop wel zo’n beetje gehad, vast nog een paar kabelboompjes die ik vergeten ben, maar daar kom je snel genoeg achter, wat wel en niet lost hoeft.
Vanaf hier was de foto kamera stuk gegaan.
Nu mag je onder de auto gaan liggen, ik heb hier helaas geen fotos van maar het wijst zichzelf behoorlijk.
De uitlaat zit aan 2 kanten vast. Verwijder de hitteschiltjes, dit verhelpt een hoop gevloek, je komt er veel makkelijker bij.
De 2 lambda sondes, in de uitlaat als eerste los halen, alvorens de uitlaat zelf, anders hangt de uitlaat aan 2 draadjes. Steek 23 meen ik. Zorg wel dat de draden niet meer vast zitten met tyreps, je moet namelijk ze een keer of 4 – 8 rond draaien, anders komen ze er niet uit. Dit om te voorkomen dat je de draden breekt.
Deze eruit, tijd voor de uitlaat. 2 x 2 bouten, maat 17 meen ik. Lekker met verlengstukje los ratelen.
Onder zitten nog een paar kabeltjes, van airco inschakeling, ect, haal deze ook meteen los.
Bij het diffrenttieel huis, verderop, rechter steek as, zit deze ook nog vast met 2 torx bouten. Kan je nu ook meteen loshalen.
De bak steunen kan je nog laten zitten.
De wielen moeten eraf, samen met de komplete remklauw, en het liefst de schijf.
Fusees is maat 18, eerst de moer los, bout eruit. Als je besluit deze met een hamer eruit te slaan, sla op de moer, anders beschadig je de draad.
Vervolgens de stalen staaf tussen draag arm en carrosserie plaatsten, en vrolijk gaan hameren op de staaf, terwijl iemand op het uiteinden staat te springen. Zorg wel dat het stuur rechtuit staat anders slaat het fusee zichzelf vast. Je hebt fusee drijvers?, deze plaats je rond het fusee en tik je het fusee uit de houder. Draag bij het loshalen van het fusee gehoorbescherming.
Als je ze aan beide kanten los hebt kan je de steek assen eruit halen. Deze zitten geborgt met een moer, maar 30, en split pen. Rechts zit behalve de 2 torx, ( al eerder los gehaald hij niet meer vast ) dus Deze los, nu kan je de veerpoot naar voren trekken, en voorzichtig met de kunstof hamer steekas eruit tikken. Gebruik hier geen andere hamer voor, of je helpt de draad naar de kloten. De steek as trek je aantal keer uit de bak, en schiet er als het goed is zo uit. Wederom dit lekt olie, dus zet een bakje neer.
Aan de linker kant is het wat lastiger. Je hebt 5 inbus boutjes, waarvan je er lastig bij kan. Zorg voor de juiste maar, en gebruik inplaats van een ratel de andere vaste… ding. Hier heb je meer gevoel in. Trek ook de veerpoot naar de andere kanten, om zo er goed bij te komen. Hier een boutje doldraaien in funest. Alles los, ook weer paar rukjes, en de as floept er zo uit.
Nu zit onder alles los behalve de motor steunen.
Er zitten 2 motor steunen, 2 bak steunen.
Aan de kant van de distrubutie 1 boven op, andere bij de stuurbekrachtiging. De stuurbekrachtiging is erg klote bij te komen, tenzij je snap-on ratel / doppen set hebt, deze zijn lekker klein. Ik heb het los gekregen met ring 15.
Haal heel deze steun los. Onder inde chassisbalk zit die vast met moer 16, Hier voor kan je lange dop gebruiken als je die hebt.
Het is raadzaam om de aircoleidingen los te halen / te verwijderen op het punt dat je hier net niet ziet. Torx 10.
Ook om nu nog even de koplampen eruit te talen. Ik heb het niet gedaan, maar kwam beetje in de knoei. ( zie ander how to hiervoor )
Je hebt alle ruimte nodig voor het eruit takelen.
De 2 baksteunen, 1tje kan je van bovenaf bij, en zijn 3 bouten, maar 16.
Andere moet van onderaf, zit vast 3 bouten, maar 19.
HANG VAN TE VOREN DE MOTOR AL IN DE TAKEL OP SPANNING.De motor klapt anders ietwat naar beneden.
Je hebt alles los. Takelen. Alles wat nog vast zit merk je snel genoeg.
Gebruik het banden ijzer om de motor voldoende schuin te houden, en heb ook al een plan waar je het neer gaat leggen. Banden ijzer tussen bak en ABS / motorruim plaatwerk, schuin duwen, zodat de abs niet geraakt wordt. Wiebel de motor een en weer, laat hem de plek zoeken.
Het takelen kan in je eentje, maar is aan teraden om dit met zijn 2e te doen.
En tada, met wat gefriemel of lomp geweld is het blok eruit.
Olie ravage

Hoge druk reiniger later, iemand is flink aan het kitten geweest,
Ook kwam ik klei tegen op het differentieel huis, iemand heeft keer flink lomp gereden.
Weer mooi schoon alles,


De howto van bak loshalen en keringen komen andere keer, ben nu te lui om er nog een te schrijven.
Fotos gemaakt veccie en blok voor jullie,
rest volgt vlug, zie het vectra topic :)
Bak eraf gehaald, kering uitgeboord, Airco condensor gereinigt en nieuwe draad getapt, Lekte daar, nieuwe leiding besteld ( lekte ook ) nu nog het wachten op kering,
Morgen cruise control bestellen
0 – 120 in…… tja ?
Mijn veccie A klokte ik op de 14 sec, naar 100, dus B1, full op, station automaat… godskelere, denk dat je bij de 18 sec nog steeds aan het tellen bentMya op een gegeven moment weet je ook wel wat elk knopje doet.
Is de nieuwe insignia niet iets? of zit ik nu een beetje buiten je budget ? :Ppff winterbanden, doe ik niet aan :P
Nee ben voor jullie een mooie how to aan het maken,
Ben mijn motor eruit aan het halen, en, is een redelijk werkje. Dingen die momenteel een beetje rottig waren, waren het los halen van de airco leidingen, en de schijven kan ik er niet afhalen, aangezien een of andere Klootjanus ( exuses ) van een gare monteur van de vorige eigenaar de kleine bevestigings boutjes, vast en dol ( de kop ) heeft gedraaid met een luchthamer of ratel. Iig, de inbus 6 is nu een rond gat.
How to wordt : Motor uit takelen
Kering vervangen ( kwaal x25xe )
Dus mochten jullie nog leuke dingen willen weten, nu ligt alles lekker open. dus kan er mooi fototjes van maken.Heb er nu nog geen op de computer staan want heb mijn kamera laten liggen in de garage hehe.
Ben nu bij het punt, alles is afgebouwt. nu moeten fusees nog los, steek assen eruit, en dan takelen. Even kijken hoe ik morgen in de tijd zit, maar houd jullie geupdated natuurlijk. :)
origineel gepost door wim-v6
Veren verdraait in de schotel, heb ik ook gehad bij mijn Vectra.Maakt dat een soort raspend geluid bij in en uit veren ? zo ja heb ik het ook, en Hoe heb je het verholpen. Het kan geen kwaad lijkt me.
Mijn lieve A verkocht ! :) voor 800 pegels. Misschien was de auto nog wel meer waard, maar nu kan mijn B lekker in de garage staan :) en kan ik daar aan beginnen :)
Redelijk aan de prijs ?! 350 euro, voor complete vervanging van je speakers met kabelboom en alles ( ex radio ) vind ik niet gek veel, wanneer je gaat kijken naar die aftermarket zooi, dan kan je evenveel of meer kwijt zijn en dan heb je vaak nog niet eens kwaliteit geluid.
Wat betreft de speakers in de hoedenplank, Is het wel mogelijk om de maten over te nemen en zelf houders te maken voor je speakers.
Op ebay.de staat namelijk een achterkant ( stond ) en behalve dat hij wat dieper is, zijn de maten en relief wel het zelfde. Je kan dus met wat hobbyen de speakers ook daar in maken. Dat is wat ik wil gaan proberen althands :P
oei! dat ziet er heerlijk strak uit :)
Krijg je niet een lekker oneven spuitlaag erop + hoop spuitnevel als je het in die cabine spuit ?
Hoop voor je iig dat het resultaat netjes wordt ;) plamuur zit er zat op iig ;)
Nah, ik kwam zoals je zag hem tegen op youtube :) maar hij zal er vast wel meer over kunnen vertellen dan ik (over het bose systeem)
Anders moet hier even naar het Omega gedeelte er extra naar vragen bij Hans-V6, hij is hier geloof ik ook een member en heeft het in zijn Omega zitten.
Een kopen doe je hier :
http://cgi.ebay.de/BOSE-SOUNDSYSTEM-OPEL-OMEGA-B-LIMOUSINE-KOMPLETT_W0QQitemZ110303338455QQcmdZViewItem?hash=item110303338455&_trkparms=72%3A1229|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
Deze heeft ipv bassbox speciale hoedenplank speakers, dus moet even kijken hoe je dat het beste kan maken, maar ik zag op dezelfde ebay.de ook al een mal staan voor de omega, Afmetingen overnemen, uitsnijden en ze erin hangen en je hebt een perfect systeem.http://www.youtube.com/watch?v=ImdnLja9Ozw
schijnt dat in combinatie met de NDC 1100 radio het al helemaal feest is.
Hier is hans als je er vragen over hebt. Zelf heb ik nog b2, anders wil ik het echt gaan doen ( het geluidssysteem inbouwen )
http://www.opel-forum.nl/member.php?action=viewpro&member=Hans-V6
@ sw_reijnders
daar kan je idd wel leuke dingen mee doen met die rol koolstof dinges :)
Hoeveel stiller is de onyx als je vorige B? en wat zijn nog meer grote verschillen vind je ?
Uhuh, Creme leer is nog wel te vinden, Maar in de combinatie geen caravan + 2.5v6 is vrij zeldzaam. Ik zal eens kijken of ik een foto van het stuur kan hotlinken.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vo1norgnv4on
Deze, Kijk eens naar het stuur. Daar zit geen Airbag achter lijkt me, terwijl de passagiers kant het wel heeft. Ook lijkt het me stug, dat na een ongeluk, ze er geen terug plaatsen. ?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vowoptetuwpl
Dit is er een die ik tegen kwam in de uitvoering die ik wilde. midden consoletje vervangen door grijse irmscher of zwart, en dan wil ik uhm wel.Enige is, de 2.6 is Niet te chippen / tunen als de x25xe meen in ? ( omega 3L nokkenassen erin, en andere meuk ) of is dat alleen kop vervangen ?
Edit :
Vind trouwens jou Onyx inderdaad ook erg mooi :) alleen ben ik niet zo van het nephouten midden console, zou ik uitwissellen :)
En een van mijn droompjes, is kijken of er het bose systseem van de omega in kan, zonder al te veel meuk :)
Mya, helaas was die net weg toen de foto camera er was.. Maar dat zal snel nog gebeuren, echter ik zit nu alweer naar een nieuwe te kijken.
Een B2 Onyx. Maar er is er maar 1 in de hele wijde wereld die in duitsland te koop staat, met beige leer, xenon, en alles erop en eraan, Maar geen 2.5 v6, En geen bestuurders airbag.. Is dat achteraf in te bouwen ?!
Maar goed, eerst de b1 maar eens verkaufen, dan die andere pas halen :PZo zoals gezegt, Fotos maakt mensen hier geil, Van mijn B1 heb ik helaasch nog geen fotos, maar wel van mijn eerste vectra die ik nog steeds in bezit heb hier.
En momenteel te koop !





Maar dat is niet gek boeiend :) Over de B1 komen later fotos :D
ps kat wordt niet bij advertentie bijgeleverd :P -
AuteurBerichten