Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb dit op alle mogelijke manieren geprobeerd maar lukt niet :(
Voor zover ik het kan zien zit er een palletje voor o.i.d.Ik lees van andere grote opels dat er een band o.i.d. kan zitten waar je aan moet trekken om dit te ontgrendelen, maar kan ook geen band vinden…
haha ja, je hebt op zich gelijk, ben al weer stiekem naar wat spulletjes op zoek.
Ter voorbereiding op gordels achterin wil ik de achterbank er even uit halen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de zitting los.
Lijkt of hij aan de voorkant aan de boden vastgehaakt zit met vergrendeling…. iemand een tip?Werkt dit ook zo met een Rekord E?
Krijg de zitting niet los. :swear
nee, lekker origineel! :jerry
mag niks kosten, als 3e Opel king:
Ben tevens op zoek naar het volgende setje wieldoppen in goede staat:

Als iemand wat heeft liggen, houd ik mij aanbevolen!
Voor de achterbank? Wat is de staat van de set?
Werken de oprollers nog?p/m me anders even een foto’tje met prijs.
hij is echt mooi geworden, misschien beetje hoog aan de achterkant, maar dat kan nog inzakken.
Wat voor tegenslagen heb je gehad dan?
Ik heb deze destijds ook speciaal moeten halen.
Bij de 1e poging de remleiding te monteren draaiden we de draad eruit, dus toen is er een helicoil geplaatst…
king: Nou, ik ben het aan het :thumbup :thumbup :thumbup dat je nog wat tegekomt dan ;-)
Nou hij staat bij de spuitert!
Toch een gek gezicht; de schuur inlopen en… geen ascona ;-).
Ondertussen spulletjes aan het opzoeken voor het opnieuw opbouwen, en weer een plannetje erbij:
De originele rally Ascona’s hadden volgens mij een 24Mhz bakkie aan boord voor communicatie met de pitcrew etc.
Hiervoor zat een grote antenne op het dak, en de bijbehorende apparatuur aan boord. Ik heb dit wel eens in originele staat gezien bij een Rally Ascona op de Eifel rally. Zag er erg retro uit! :agent
Weet iemand of dit spul nog te verkrijgen is, en of het nog legaal is om dit in de auto te hebben?
Ik heb het zelfs nog liggen, maar dan haal ik gelijk een andere remcilinder, zit nu een nieuwe goedkopie op en het ding zweet al langs de koppelingen :(
Zoals het er nu naar uit ziet gaat de Ascona woensdag vertrekken richting de spuiter. Hij gaat er zich dan een poosje op uitleven.
Ondertussen kan ik mooi de laatste spulletjes in orde en compleet maken voor het opbouwen!
Ik heb ondertussen ook nieuwe raamsnorren gevonden voor op de deuren, buitenkant. Bij Opel Classicparts, voor een tientje per kant!Afgelopen zaterdag alvast weer de kofferbak in orde gemaakt, die is zo goed als klaar, moet alleen nog een lampje met schakelaar in komen:
Alvast ingepakt voor de spuiter:
Nou het is meer dat mijn remleiding een tikkie te kort is naar binnen, en de bochtjes wat te krap.
Dus in plaats van de hele leiding te moeten vervangen, dacht ik: laatste stukje stahlflex, maar wellicht is een metertje of 3 koper goedkoper :D
overigens nog een vraagje: ik zie in sommige rally auto’s dat men niet met koper naar binnen werkt (richting hydraulische handrem) maar met stahlflex.
Hoe sluit je dit op de handremcylinder aan?
2e helft maart kan ik pas weer bij de spuiter terecht, dus ben alvast begonnen met opbouw aan de binnekant.
vanmorgen kofferbak uitgespot en tank en bedrading teruggezet. Daarna helaas weer vroegtijdig op moeten houden; storing op het werk. :swearZou het aannemelijk zijn dat de witte kleur van de Ascona i2000 (zoals op het plaatje hier links) opel 452 polar wit is?
De andere kleur wordt: Powerrot 79u of Magmarot 547 (volgens mij dezelfde)Het rood mag niet oranje-achting zijn, maar moet meer wijn-rood zijn. Hel, maar zonder bruin of oranje tint.
king: king: Dan kan ik je de hand schudden
Hey, dat wist ik niet!
Heb die kapjes net weer gespoten, lol
Ik dacht dat het redelijk goed was gegaan met de bumpers, maar de achterbumper kan overnieuw.
Verf is gaan branden met elkaar, dus die heb ik vandaag weer kaalgemaakt..Eens kijken wat we nu voor grond-laag gaan gebruiken
Ondertussen druk aan het zoeken naar bestickering voor de Ascona, lijkt echter onvindtbaar.
Het lijkt erop dat ik het moet laten namaken aan de hand van foto’s van de Ascona B i2000 Gruppe2 1979. Ben benieuwd of zoiets mogelijk is, en hoe mooi dat wordt.Terwijl het buiten (en in de garage) erg koud is, maar een binnenklusje begonnen:

Rustig de bumpertjes ontroesten terwijl de grondverf uithardt
Volgens mij zag ik die kromming vroeger ook in de originele 400’s. Ik dacht dat dat voor bodem vrijheid was.
Kijk daar kan ik wel wat mee, ik heb een stukje opgeruwd met de haakse slijper met borstel erop. Daarna in de motip.
Hechting was aanzienlijk beter dan zo op geschuurd chrome.Ik zal hem eens goed schuren machinaal, kijken hoe dat gaat met een goeie primer.
-
AuteurBerichten














