Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij koppelt verder probleemloos.
Mogelijk dat we de choke even moeten afstellen.
Kwam gisteren bij het uitzuigen nog een verrassing tegen: water onder mat bij de bestuurderd.
Heb dat ‘schaap’ wat er onder de mat licht eruit gehaald, was echt een natte spons.
Even snel gekeken, maar ik zie verder geen roest op de bodem.
Wat zijn zoal de bekende lekkage puntjes bij de Rekord E? Dan begin ik daar met controleren.
Ja, ik heb het gevonden. Hiervoor moet de deurplaat ook gedemonteerd worden, dus dat wordt een leuk klusje voor een keer op zaterda, of bv hemelvaartsdag :D
Borrelend geluid uit het dashboard, met name bij bochten, is dat lucht in de kachelradiator?
Paar daagjes met de Rekord op pad geweest, en het begint te wennen ;)
Paar dingen die opvallen:
– cardan bromt wat, verder niet storend
– komt een constant hoog piepend geluid uit de bak, totdat ik de koppeling heel iets aantik, verder niet storend
– de automatische choke doet iets te goed zijn best. Bij koude start loopt hij op 2 of 3 poten, en na een rit van 10 minuten staat hij er nog steeds op, dus stationair toerental van 1500. Hier moeten we even naar kijken, mogelijk afstellen.
– ventilatie met de hand bedienen… is ECHt even wennen (ben climate control gewend, lol)
– achterruit verwarming doet nagenoeg niks… is deze mogelijk te ‘upgraden’ zodat er wat meer stroom door gaat?Ik zal nog eens kijken vanavond.
Ik had het rubberen verstelknopje er al af, maar die plastic dekplaat begon gevaarlijk te kraken, dus daar ben ik gestopt :D Leek wel of hij gelijmd zat…
Bedankt voor de tip!
29 april 2016 om 07:13 In reactie op: opel rekord station 2.6 vandaag nieuwe kleur gespoten #18181424@baboe wrote:
gisteren mn maatje wou de rekord verplaatsen maakte waarschijnlijk verkeerde beweging met het uitrijden van de loods en knalde tegen stilstaande auto op was totaal van de kaart wist niet meer precies wat er gebeurde maar afijn foutje ken gebeuren nou opzoek naar keienvanger en andere motorkap mag ook diesel kap zijn rekord was bijna zo goed als klaar voor et spuiten verder nog niks aan de koppeling gedaan weet et niet meer efe rust geven de koppeling voorlopig op hold als er iemand wat weet keienvanger en motorkap gr baboe


Sjees, dat is erg zeg. Zou er niet aan moeten denken met mijn project
Dat zou een optie zijn, maar ik weer nog niet of de Rekord voor de lange duur is ivm de werk locatie van mijn vrouw.
Voorlopig maar ff de stoel iets achterover dan..Heb jij geen Rekord meer Stender?
Hij is goedgekeurd!
enkel de koplampen en het co moesten iets lager worden gesteld king:
Vandaag het eerste ritje mee gemaakt, en er vielen me gelijk een aantal dingetjes op:
– ik zit met mijn hoofd tegen het dak aan. Ik kan de leuning in de sjonnie stand zetten, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Zijn er mogelijkheden om de stoel lager te zetten?
– de van binnen-uit-verstelbare binnenspiegel bij de bestuurder is niet meer van binnen-uit-verstelbaar king: . Ik vermoed dat het stel mechanisme los is geschoten. Ik heb al even aan de spiegel staan trekken, maar ik zie geen voor de hand liggende manier om hem eraf te krijgen…. iemand tips?
– bovenaan de bestuurdersdeur kun je duidelijk ‘buiten’ horen. Raampje zit goed dicht, en voor zover ik kan zien zit het rubber goed… Bekend verschijnsel bij een Rekord?Alvast bedankt,
Ben tevens op zoek naar een setje goeie spatlappen, orignele die op een Rekord E (2) horen.
Ook ben ik niet helemaal tevreden over de achterbumper, maar mogelijk dat we hier nog iets de zelf gefabriceerde steuntjes iets kunnen bijbuigen zodat hij beter bij de carroserie aansluit…
Bedankt, hij staat inmiddels bij de garage. Ondanks dat het maar een 2e… nee 3e auto is vind ik het heel spannend :hmmz
Belletje afwachten dus ;)
Nieuw knipperrelais was de oplossing.
Verder kwamen tijdens de proefrit nog een aantal kleine dingetjes naar boven; handrem afstellen, 1 ruitensproeier deed het niet, tankmeter deed het niet, etc.
Nu helemaal klaar, en hopelijk morgen in 1x apk’tje erop ;)
Ja, en de lampjes die erin zitten zijn ook van het goeie vermogen, dus zou verder niet weten waar het anders aan kan liggen…
Huidige knipper relais is ook goed, 2x 21W +4W
Maar ik ga zo even naar de Brezan, want daar hebben ze ze nog liggen van Meyle.
afgelopen weekend weer in elkaar gezet, tegenslag gehad met de lak, met name achterkant en het open dakje, dus zo goed en kwaad als het ging dicht proberen te maken.
Voor het mooie zou het nog een keer over moeten, maar daar is nu geen tijd meer voor.Morgen gaat hij voor de APK> :vertag
Nog even op zoek naar een knipper relais, want de knipperlichten knipperen nu heel vlug, ik weet niet of dat goed komt voor de keuring..Hoekje is best mooi geworden:
We moesten wel de vulhals iets ‘manipuleren’ om door het gat te passen, maar verder past hij goed
Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden:
Er zat een niet standaard luchtfilter in van een Ford, maar dat paste wel.
Hier heb ik er gelijk 2 van besteld bij de lokale onderdelen boer.
Indien gewenst kan ik het typenummer hier wel noemen.
Nou, voorlopig hou ik het ff bij het originele intereur, maar misschien dat ik wel even verder zoek naar een setje hoezen.
Gisteren tankje binnen gekregen:
Erg mooi ding, en dat voor 84 euro!
het probleem dat ik nu heb: op de tank zitten verschillende ontluchtings slangen, van 5 mm en van 12/13 (?) mm?
5 mm kan ik overal krijgen, maar 12/13 mm helemaal nergens… iemand tips?Tevens lukt het mij niet om ook maar ergens (Brezan, Hamu, Opel, etc) een luchtfilter te bestellen voor de 2.0S… waar halen jullie die vandaan?
Inderdaad; 1 telefoontje naar de Belastingtelefoon Auto en het is geregeld!
Stoelhoezen gaan weer in de verkoop.
Bedankt voor de tips! ik ga morgen even met de belastingdienst bellen, dat komt vast wel goed.
En wat de hoes voor de achterbank betreft, nu dat ik het weet; dat Car. voor Caravan staat klinkt het logisch.
Jammer voor mij, ik wilde de hoes speciaal voor de achterbank, omdat daar 2 kleine smeerkeesjes op komen te zitten king:
Mocht er iemand anders geïnteresseerd zijn in de hoezenset (met een E2 Caravan dus :)), dan is deze voor 30 euro over te nemen.
Goeie kwaliteit en pasvorm.Gisteren een blauwe brief ontvangen van de belasting dienst of ik a.u.b. in 1x 123 euro MRB wil overmaken, dan zit de Rekord in de overgangsregeling voor oldtimers.
Ik kan me herinneren dat ik bij het overschrijven op het postkantoor heb aangegeven juist NIET van deze regelijk gebruik te willen maken omdat ik de auto het hele jaar door voor woon-werk verkeer ga gebruiken.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik hem alsnog ‘gewoon’ in de MRB krijg?
Iemand tips?
Persoonlijk denk ik dat het plaatje in spiegelbeeld staat, en dat de opening gewoon op de goeie plek zit, anders zou hij onder geen één Rekord passen king:
-
AuteurBerichten
























