McLambo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 3,245)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18336915

    [quote quote=18336909]Volgens mij als een i2000, alleen dan bovenzijde wit, onderzijde rood. Maar heb zelf ook nog geen foto’s gezien.

    [/quote]

    Helemaal goed!

    Overigens gisteren de pezen in de vooruit gezet, met een aangepast steekmesje. Ging een stuk makkelijker dan de achterruit. Ook vanwege het feit dat het 4 losse stukken zijn ipv 1 lang (stug) stuk met 4 bochten.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18336696

    Vanavond was ik weer bij de Ascona, en bleek er een teleurstelling te zijn.

    De pees van de achterruit begint in de hoeken te bladderen, blijkt gewoon chrome-pees te zijn met een soort folie erop: :(

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170112_18_32_17_Rich_zpsvl9fresk.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170112_18_32_17_Rich_zpsvl9fresk.jpg[/IMG][/URL]

    Ik heb contact opgenomen met ps-autoteile met de vraag of ze wat voor me kunnen betekenen. Dit doet zich alleen in de hoeken voor.

    Daarna de voorruit erin gezet. Dit ging op zich vrij soepel, al heb ik het idee dat het rubber aan de bovenkant wat ‘bol’ staat:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170112_19_25_28_Rich_zpsa8qxxj2d.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170112_19_25_28_Rich_zpsa8qxxj2d.jpg[/IMG][/URL]

    In vergelijking met de bovenkant van het achterraam rubber (zie foto hierboven) zit de voorruit aan de bovenkant minder strak.

    Ik heb helaas geen vergelijkings materiaal. Mogelijk dat iemand kan aangeven of dit zo goed zit?

    Het rubber zit in ieder geval rondon goed om de sponning (binnenkant gecontroleerd), en als ik de rubber lip optil, sluit het verder goed aan:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170112_19_26_15_Rich%202_zps96tavomx.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170112_19_26_15_Rich%202_zps96tavomx.jpg[/IMG][/URL]

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18336588

    [quote quote=18336584]Ja heerlijk klusje

    Hier hebben ze wat hulpstukjes voor als je straks je voorraam moet doen

    https://www.midlock.nl/Midlock/Ruitverwijderaars.html#21408

    [/quote]

    Bedankt voor de tip!
    Ik heb echter al verschillende soorten tooltjes te leen gehad, maar de pees is heel erg stug, dus die floepte er steeds weer uit.
    Uiteindelijk met veel geduld en een klein schroevendraaiertje de pees erin gewipt.

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18336540

    We zijn alweer een half jaartje verder, en tot nu toe een tevreden rijder van deze mooie sloep.

    Nu met die pekelzooi op de weg hebben zich een aantal roestplekjes laten zien (zaten onder de hammerite), en onder de motorkap zit een gat in het spatboard waar ik wat mee aanmoet.

    Afgelopen weekend was het voor het eerst eens behoorlijk koud, en dit vond de Rekord niet leuk!
    op 1 dag zijn zowel een handvat waar je je binnen mee kan vasthouden als een deurklink afgebroken.

    Deurklink heb ik al gevonden via via en is onderweg. Momenteel is van die deur de hele binnenkant eraf. Mooi moment om even de roest van binnen te controleren op roest en waar mogelijk te behandelen.

    Sowieso sluit deze deur slecht, dus ik wil een keer het rubber opnieuw monteren.

    Enig puntje dat een beetje blijft hangen is het brandstof (mis)gebruik.
    De Varajet is al een aantal keer bekeken en bijgesteld, en ook is er een revisie set in gekomen met nieuwe pakkingen, naalden en een nieuwe vlotter.

    Gisteravond wilde ik het verhoogd stationair toerental even afstellen, omdat tijdens -8 bleek dat het net iets te weinig choke kreeg.
    De Rekord had 3 dagen stil gestaan, dus blokkie was goed koud ;)

    Afstelling gedaan, daarna starten, en toen zag ik het volgende:

    Het vermoeden is dat het vlotter niveau te hoog staat waardoor de brandstof de kanalen in loopt richting de luchtpoorten.
    Rekord stinkt ook altijd enorm naar brandstof na het uitzetten, zelfs na nieuwe pakkingen etc.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18336526

    Ik dacht dat ik al aardig wat @%&$#)#-klusjes achter de rug had met de Ascona, maar deze week met stip binnen in de Top3: Pezen trekken:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170105_20_37_39_Rich_zpstokicq1j.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170105_20_37_39_Rich_zpstokicq1j.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20170105_20_37_24_Rich_zpsvqkesugi.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20170105_20_37_24_Rich_zpsvqkesugi.jpg[/IMG][/URL]

    In reactie op: verschil tussen varajet 2 carbs? #18336343

    Ouwe koeien uit de sloot!

    Ben ook wel benieuwd naar een definitief antwoord op de vraag van de topic starter.

    Ik heb een 2.0S met een problematische Varajet 2, en ik zie regelmatig advertenties langs komen voor nieuwe Varajets voor een 1.6S..

    Past zoiets?

    In reactie op: Manta 400R turbo project #18336220

    wat een werk, wat een werk! respect hoor. Ik zou het niet meer kunnen opbrengen om opnieuw te beginnen ;)

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18336213

    [quote quote=18336100]Ok mooi, heb ik foto’s van de gespoten buitenkant over het hoofd gezien? Of zijn die er nog niet?

    [/quote]

    Daar zijn er een paar van, maar ik maak nieuwe als hij helemaal klaar is, soort van hoogtepuntje zet maar ;)

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18336051

    Na een behoorlijk aantal uurtjes frunnniken, passen en meten zitten de stoelen erin.
    De bestuurders stoel is verstelbaar middels het welbekende frame wat hier voor te verkrijgen is.

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161231_15_37_15_Pro_zpsitocbmsi.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161231_15_37_15_Pro_zpsitocbmsi.jpg[/IMG][/URL]

    Vanwege mijn postuur heeft de bestuurderspositie een Sparco Evo 3, deze past maar nèt in de Ascona:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161231_15_39_40_Pro_zpsfbq3zdfy.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161231_15_39_40_Pro_zpsfbq3zdfy.jpg[/IMG][/URL]

    Ik heb lang getwijfeld of ik het verstelbare frame zou plaatsen, maar ik ben hier achteraf toch wel blij mee.
    Voor het in-/ uitstappen kan hij mooi naar achteren, en daarna kun je de perfecte zit positie opzoeken.

    1 probleem dat ik heb opgemerkt is dat zelfs met een Evo3/XL stoel de gaten voor de schouder gordels te laag zitten.
    Zelfs als ik het kussentje uit de stoel haal zijn mijn schouders nog te hoog.

    Ik heb de specificaties er even op nageslagen, maar het enige model van Sparco dat ietsie hoger is, is een Sparco 2/L.
    Om zomaar deze stoel op de gok te bestellen vind ik te kostbaar, dus ik zal binnenkort ergens moeten gaan paszitten.

    Ik heb ook ergens gelezen dat OMP stoelen heeft voor ‘grote’ mensen, maar deze hebben dan alleen onder montage. Is dat net zo sterk als met die frames aan de zijkant?

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18336050

    [quote quote=18335980]Netjes allemaal. Is ie al gespoten?

    [/quote] Yep, rood-wit.

    de focus ligt nu op het apk klaar maken, van het voorjaar zomer wordt de buitenkant verder compleet gemaakt met striping en bestickering

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18335863

    Vanmiddag het ruitenwisser mechaniek vervangen. Oude systeem met de plastic kupjes was uitgelubberd.
    Ik heb er nu 1 met stalen verbindingen ingezet, nog spelingsvrij.

    Verder ook een setje UHF 7/16 moerplaten binnen gekregen voor de 5/6 punten van de gordels. Moest ze iets bijslijpen, maar het zit er weer in :)

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18335716

    Ok, dan volgt hier een kleine inhaal slag:

    Ik zag dat de laatste foto’s van de koplampjes zijn die klaar waren;

    Kofferbak zo goed als klaar:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20160220_14_18_35_Pro_zps7zqcrebq.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20160220_14_18_35_Pro_zps7zqcrebq.jpg[/IMG][/URL]

    Alu wandjes tegen het rond slingeren van losse delen in de koffer (met als gevold een deuk):

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/temporary_zpsgkcxxjlt.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/temporary_zpsgkcxxjlt.jpg[/IMG][/URL]

    Dikke laag wax in alle ruimten die straks achter de ‘bekleding’ wegvallen:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20160924_15_17_54_Pro_zpskz6kvgoh.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20160924_15_17_54_Pro_zpskz6kvgoh.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/temporary_zpszfhntnuo.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/temporary_zpszfhntnuo.jpg[/IMG][/URL]

    Terug van de spuiter ontdekt dat 1 hoek van het dashboard afgebroken was, dus alles overgezet in een andere behuigzing (non-SR, toch net even anders):

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/b6000677-2f16-411c-a2d1-7e9350e68a03_zpstspcy0c6.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/b6000677-2f16-411c-a2d1-7e9350e68a03_zpstspcy0c6.jpg[/IMG][/URL]

    Best vervelend om klussen 2x te doen :(:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161005_10_50_32_Pro_zpspgfsahpu.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161005_10_50_32_Pro_zpspgfsahpu.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161009_16_49_35_Pro_zpsnjf6zoix.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161009_16_49_35_Pro_zpsnjf6zoix.jpg[/IMG][/URL]

    Gaatje voor de dagteller reset ontbrak:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161023_14_21_25_Rich_zpswiagtvvo.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161023_14_21_25_Rich_zpswiagtvvo.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161009_17_00_37_Pro_zpsxrkuvsqz.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161009_17_00_37_Pro_zpsxrkuvsqz.jpg[/IMG][/URL]

    Redelijk tevreden over het resultaat:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161023_16_19_58_Rich_zpsef4xhpbr.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161023_16_19_58_Rich_zpsef4xhpbr.jpg[/IMG][/URL]

    All systems go! :

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/temporary_zpssxtri6su.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/temporary_zpssxtri6su.jpg[/IMG][/URL]

    Behalve het blauwe lampje voor grootlicht; lampje in de console doet het wel overigens (is getest)

    Daarna maar eens aan het poetsen geslagen. Binnenkant was voorzien van een jaren dikke laag stof, vet, spuitnevel etc:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161005_10_50_38_Pro_zps3py7lqpp.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161005_10_50_38_Pro_zps3py7lqpp.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/temporary_zpsi9xh5f1f.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/temporary_zpsi9xh5f1f.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/temporary_zpsggjcka7s.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/temporary_zpsggjcka7s.jpg[/IMG][/URL]

    Ook de ruiten weer voor de dag gehaald en schoongemaakt. Kwam er achter dat er in 1 hoek van de voorruit een foutje in het lamineerwerk is gekomen:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20160917_16_05_04_Pro_zps7hc7kh6u.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20160917_16_05_04_Pro_zps7hc7kh6u.jpg[/IMG][/URL]

    Creatief opgelost:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20160924_16_16_04_Pro_zpsn5n01xqh.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20160924_16_16_04_Pro_zpsn5n01xqh.jpg[/IMG][/URL]

    Hierna begonnen met het interieur dat ik jaren geleden al eens gemaakt heb van aluminium platen met skai bekleding.

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/temporary_zpsv2j20w2z.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/temporary_zpsv2j20w2z.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161126_16_18_10_Pro_zpsvd55fe0l.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161126_16_18_10_Pro_zpsvd55fe0l.jpg[/IMG][/URL]

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/temporary_zpsmbhkxprl.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/temporary_zpsmbhkxprl.jpg[/IMG][/URL]

    87 bekledings pinnetjes!!

    Daarna begonnen met het terug bouwen van de traanplaten en stoelen, daar ben ik nu mee bezig:

    [URL=http://s1100.photobucket.com/user/mclambo/media/WP_20161206_16_17_19_Pro_zpsn8rdjc4u.jpg.html][IMG]http://i1100.photobucket.com/albums/g417/mclambo/WP_20161206_16_17_19_Pro_zpsn8rdjc4u.jpg[/IMG][/URL]

    Grappig; als ik deze post zo doorlees lijkt het zo even wat dingetjes, maar ik heb de laatste tijd de hobby weer goed opgepakt, en ben er de afgelopen 2 maanden echt uren en uren bezig geweest.

    Er gaat ook een hoop tijd zitten in het opzoeken van de goede onderdelen, passend schroefwerk, etc etc.
    We houden de vaart erin; eind februari is mijn huur van opslag afgelopen en wil ik hem rollend met APK kunnen verhuizen :D

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18335714

    [quote quote=18335712]We blijven ontwikkelen maar de betafase is afgelopen.

    [/quote]

    Ok, dat houdt dan ook in dat berichten die nu worden gepost niet op een later tijdstip weer worden vervangen door een oudere backup?

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18335711

    [quote quote=18335482]Als het forum uit de test fase is, zal ik wel eens wat updates en foto’s plaatsen van de vorderingen!

    [/quote]

    Iemand enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn?

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18335482

    Als het forum uit de test fase is, zal ik wel eens wat updates en foto’s plaatsen van de vorderingen!

    In reactie op: Vectra GTS – Condensor zelf vervangen #18319207

    het was echt te suf voor woorden. De koppeling tussen de droger en condensor zat gewoon los. Ik kon de moer met mijn hand losdraaien…

    Maandag gaat hij opnieuw.

    In reactie op: Vectra GTS – Condensor zelf vervangen #18319205

    Uiteindelijk was het vervangen van de condensor en droger 10 minuten werk. Echt; meer niet.
    2 koppelingen los, 2 boutjes los en je pakt hem er zo uit!

    Dus hop: nieuwe erin, tijdje op 5 bar gezet, koppelingen met een sopje dreft gecontroleerd; OK!

    Toen naar een stek station om hem te laten vullen. Haal hem aan het einde van de dag op: toch nog lek! Tussen de droger en de condensor notabene, dit zat uit de verpakking al gemonteerd, dus ik heb er verder niet naar gekeken.
    Dus dat eerst weer fixen en dan opnieuw aanbieden….

    In reactie op: Vectra GTS – Condensor zelf vervangen #18319203

    Gisteravond even gekeken of we de ringetjes er uit konden halen en mee langs de dealer/garage.

    De ringetjes die eruit kwamen zien er zo uit: (bovenste had gelekt, gezien de fluor vlekken rondom de koppeling:

    Vanmorgen bij de garage geweest, maar dit kende ze niet. In plaats hiervan een setje “gewone” airco ringen mee gekregen:

    Maat komt ongeveer overeen, dus hier gaan we even een gokje mee wagen, en op druk zetten. Kijken of het dicht blijft.
    Iemand ooit eerder de ringetjes gezien die eruit komen? Is dat origineel GM?

    In reactie op: nummer airco ringen #18142337

    Ben je er ooit nog achter gekomen?

    Moet die van mij ook vervangen, gTS van 2003

    In reactie op: Vectra GTS – Condensor zelf vervangen #18319202

    Tis toch allemaal wat langer gaan duren dan verwacht, maar inmiddels heb ik een vervangende condensor met droger binnen. Er zitten alleen geen o-ringen bij.

    Deze zal ik moeten bestellen; kunnen ze dat bij Opel zo voor me opzoeken in de computer denken jullie?
    In het filmpje van jraaf staan typenummers voor de o-ringetjes van een Astra, ik weet alleen niet of deze ook op de Vectra C passen… :hmmz

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18315470

    Goeie spatlappen erop aan de voorkant (alhoewel op het papiertje Kadett D stond :???: )

    Achterkant lukt niet niet, hiervoor zit de bumper te ver van de carresorie af, dan sluit het niet mooi aan. Moet ik nog iets op verzinnen…

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18315469

    Bedankt.. ik vraag me af hoe je zoiets weet, zal wel ervaring zijn ;)

    Ik zet ze te koop op het marktplaats gedeelte van dit forum.

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18315467

    @Haasje17 wrote:

    Zijn corsa A spatlappen

    :thumbup :thumbup

    weet je toevallig nog of het van de TR, of de Hatchback is?
    Dan zet ik ze erna te koop ;)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18315465

    Afgelopen weekend een setje spatlappen op de kop getikt voor de Rekord, op de gok.

    Na passen bleek het toch niet passend te zijn (is wel makkelijk pas te maken), dus ik ga verder op zoek naar een setje 1718547.

    Heeft iemand enig idee voor welk model onderstaande spatlappen wel zijn?
    Gezien het model verwacht ik een auto uit hetzelfde tijdperk (70/begin 80)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18315464

    Oef, hele klus nog… denk dat ik er maar vanaf zie!
    Probeer het rubbertje er wel eerst van de voorkant en daarna van de achterkant weer op te zetten door hem achtereenvolgens te openen en daarna te kantelen.

    Bedankt voor de tip evengoed!

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 3,245)