Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En? nog goed gekomen?
Heb zelf ook een Vectra met C2.0NE (JX-NP-88) tot de 315.000 gereden op LPG. Blok liep op het einde wel wat minder op benzine, maar dat komt denk ik meer door mijn toenmalige rijstijl. :o
Vanwege dat het koppel al vrij vroeg in de toeren beschikbaar is, kon je de wagen redelijk rustig, maar toch aardig rap rijden. Ik heb nu een Vectra met een Z1.8XE, en die moet je toch flink in de toeren jagen om serieus vooruit te komen. :cool:
5 november 2009 om 06:31 In reactie op: gespot op Autoscout (correctie: hoort bij 'Manta') #17545631Setje originele wielen eronder en klaar is kees.
Ik hou wel van dat rally/race – achtige, maar de wielen zijn duidelijk een maatje te groot
Spuiten heb ik al iets voor gevonden waarschijnlijk. Kosten: verf en een dinerbon :-)
misschien kan ik eens aan komen waaien om te kijken wat je allemaal aan het uitvreten bent? :P? Ermelo-zwolle is ook maar een kippen eindje! :P
Zeer interessant topic dit, aangezien ik hetzelfde van plan ben!
Zou het leuk vinden als je af en toe ook eens een prijsje van onderdelen kan plaatsen, om voor mij als ‘ newbie’ een idee te geven waar ik aan begin :o
Die bumper: is dat nu een ‘ echte’ of een replica?
1e officiele straat versie.
Dus de straat versies zijn smal geweest? en die verbredingssets dus alleen voor in de autosport?
Deze is weer net een slag breeder dan een 400 volgens mij. Mij iets te extreem. Zelfs al had ik 17000 euro te besteden, dan deed ik het liever zelf denk ik. Veel leuker :thumbup
Levert dat nou nog veel extra power op, zo’n lexmaul …………. (noem het eens)….
Zo wat bruut zeg! Hij loopt nog een beetje onwennig met de turbo, of niet?.
Wat zijn hier nu voor aanpassingen voor nodig op het 2.2 cih blok? (behalve de Turbo uiteraard?)
Mijn hemel… dat wordt een cursus plaatwerker volgen denk ik… :thumbup
Van de 7 dagen van de week ben ik tot nu toe 4 dagen heel positief, 2 dagen twijfel ik, en 1 dag per week denk ik; waar begin ik aan!, of dat gaat nooit lukken :hmmzMaar goed, de bedoeling is dat er een CIH2.4 in komt. Beetje in de oude stijl, maar toch aardig wat vermogen en koppel, en een prima basis om nog wat geintjes mee uit te halen. Dus een 1.6S of hoger! Goeie tip!
Nou goed, verder lezen op dit mooie hoekje van het forum! :wub
Bedankt voor de reacties! Worden er ook wel eens meetings gehouden onder de Ascona rijders? Ik zou dolgraag eens jullie ascona’s in het echt bewonderen!Ik ben nu actief een beetje aan het rond kijken voor een mooie 2-deurs, maar het aanbod valt me vies tegen! Dingen zijn duidelijk schaars aan het worden. Voor elke B-Ascona staat er 5 C-kadettjes te koop.
Nu wil ik ook niet te snel toehappen, en eens rustig de boel een tijdje in de gaten houden.
Zoals gezegd wil ik er wel het 1 en ander aan uitbouwen voor meer vermogen en sportievere afstelling. Maakt het dan nog wat uit wat ik opzoek? Maakt het nog uit of het een 1.6 of 2.0n is? Maakt het jaartal nog iets uit?
Als er nog wat tips zijn waar verder opgelet moet worden bij het aanschaffen (zwakke punten, slijtage punten, roestpunten), dan zou ik daar erg blij mee zijn.
Ik heb al gezien dat de spatboardranden, veerdomes, en krikpunten gevoelig zijn voor roest.
En waar verf je zo’n blok dan mee? Want dit ziet er netjes uit hoor!
Ziet er heel goed uit!
Ik zie schijven op de achteras. Is dat makkelijk om te bouwen? Of is daar een hele andere as voor nodig?
Wauw, wat een superbrute bak zeg!
Hoeveel werk is dat nou? Dat afbouwen, spuiten en daarna weer opbouwen?
Bedankt voor de tip!. Dat van die remmen van een rekord zijn echt de dingen die ik zoek!
Wauw, zo snel al antwoorden!
Op dit moment denk ik dat ik goed moet zoeken naar een originele. Als jullie nog tips hebben (buiten Markplaatst om) waar ik ze zou kunnen vinden, dan houd ik me aanbevolen.
Het is zo dat ik altijd graag een Ascona had willen hebben, en nu zoek ik een substantiele hobby waar ik wat tijd, energie en geld in wil/mag steken. Tot nu toe heb ik veel digitale hobbies gehad, maar dat is bijna niet bij te houden die ontwikkelen. Ook had ik teveel hobbies, en dat heb ik nu al een stuk terug gebracht. Dus A en B gecombineerd; een Ascona-B
De ascona wordt een project om hopelijk samen met mijn pa aan te werken, om er een hoop energie en genoegdoening uit te halen, en om te onthaasten. Het hoeft dus niet allemaal in 1 maand klaar.
Om antwoord te geven op wat in bovenstaande topics wordt gevraagd: Wat wil ik nu eigenlijk:
Dat is meer een combinatie van dingen: Een Sportieve Ascona om voor te zorgen, maar ook zeker op zijn tijd eens lekker de sporen te geven. Ik denk dan aan een auto waarmee ik Rally’s bezoek (als toeschouwer :-), af en toe mee naar de Gamma kan als de Vectra bezet is, en om toertochtjes mee te maken op zondag-middag. Waarschijnlijk zal ik hem eens aan Pa uitlenen:P . Hij mag van mij best rally-wit zijn met 4-puntsgordels, en een paar dikke HELLA schijnwerpers op de bumper.
Kwa techniek is er van mijn pa’s kant uit een hoop mogelijk kwa kennis en middelen, maar ik wil hem niet met TE veel opzadelen, hij is best wel druk. Uiteindeljk zal denk ik ook het kostenplaatje meewegen.
Als ik hier boven dingen lees van andere achteras, andere remmen etc, dan is daarbij denk ik vooral de kosten de belemmerende factor. Als het allemaal voor niet al te veel te krijgen is, dan sleutelen we het er wel onder, dat is niet het probleem. Pa is al meer als 30 jaar monteur, heeft vroeger zelf aan Opeltjes gesleuteld, en beschikt over een garage met smeerput, en de meest uiteenlopende gereedschappen.
Nu ga ik maar weer braaf verder zoeken op het forum, naar mogelijkheden en opties.
Want bv; welke motor wil ik erin; dat is weer afhankelijk van de voor en nadelen van de verschillende types en generaties motorblokken, en welke verdere aanpassingen dit tot gevolg heeft. (S-motor, CIH-Motor, CNE-Motor, 2.0, 2.2, 2.4, carborateurs, injectie, etc etc etc)Ik meld me wel weer als ik weer wat concrete vragen heb.
Zo,
Afgelopen weken verschillende projectjes op dit forum bekeken, en de betere advertenties sites in de gaten gehouden.Ik denk dat nu wel een idee heb van ‘wat’ ik uiteindelijk voor eindresultaat wil hebben.
Het ‘hoe’ heb ik echter nogal wat vraagjes over. Zoals eerder gezegd, ik heb niet echt ervaring in de auto-wereld, en het bekijken van sommige ‘projecten’ die hier op het forum lopen, deed me wel een aantal keer achter mijn oor krabben, denkende:” Dat gaat mij nooit lukken”. :hmmz:o:cry Toch wil ik er een poging aan wagen. Misschien moet ik het qua ombouwen e.d. wat simpeler houden om het zowel technisch als financieel mogelijk maken.
Maar… om niet te hard van stapel te lopen heb ik enkele belangrijke vragen die nu van belang zijn, voor het uitzoeken van een Ascona.
Ik wil dus graag een 2-deurs Ascona; deze oogt een stuk sportiever dan de 4-deurs (die weer praktische voordelen heeft)Vraag 1: Is/zijn er bepaalde uitvoeringen die de voorkeur hebben om later omgebouwd te worden (al is het alleen maar een zwaardere motor)
Vraag 2: wat heeft jullie voorkeur: Originele auto kopen, of een die al gerestaureerd/getuned is? :angel
Vraag 3: Ik neem als voorbeeld de 1.9S: In hoeverre is deze auto standaard geschikt om getuned te worden
– Toelichting: Stel, ik zou een standaard 1.9S kopen, en hier een 2.4 in willen lepelen, in hoeverre zijn de remmen, aandrijving, ophanging, etc hiervoor geschikt?Ik weet dat er een verschil is tussen dingen die echt veranderd ‘moeten’ worden omdat het anders niet past/kapot gaat, en dingen die je logischerwijs veranderd bij het plaatsen van een zwaardere motor. Ik bedoel dan ook het 2e.
Hopelijk kom ik met jullie ervaring weer een stukje verder.
Groeten,
LammertMachtig mooi topic dit. Staat in mijn favorieten.
Wat moet dat een mooie tijd geweest zijn. Overal Ascona’s.
Tegenwoordig zie je ze nog zelden. Ik weet dat er in Ermelo een knal-blauwe rondrijdt, maar dat is ook de enige die ik wel eens tegekom.
(binnenkort hopelijk nog een in Ermelo natuurlijk :wub)
Ik had die van Piet al gezien op Marktplaats inderdaad.
Maar ik ben er nog niet uit of ik een originele Ascona wil, of eentje die al ‘onder handen genomen is’.
Ik ga rondkijken, en als ik een bak concrete vragen heb, dan post ik die hier. Sommige vragen hebben niet zozeer met techniek, alsmede met ervaring/inzicht te maken.
Eens kijken van het weekend!
Hier is de mijne. Dit is net na een poetsbeurt vorig jaar Maart. Mag aankomend jaar wel weer gebeuren, want je weet wat het is met rood :hmmz

En dit was afgelopen zomer, 1 week voor m'n bruiloft. Reed zo'n 90 op de A1, gaat er een X5 voor me boven op de rem staan. En sja, zonder ABS krijg je dan dit :fy1


Maar gelukkig is ie helemaal weer gefixt. Zit een hele nieuwe neus op!
-
AuteurBerichten