Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De had ik al gezien ja. Maar ziet er imho behoorlijk afgetoeterd uit :(
Ach, misschien zet ik het nog wel ff in de ijskast tot volgend voorjaar. (twijfel twijfel)
ok, dat kan ik dan beter doen inderdaad.
Als er verder nog iemand interesse heeft: http://link.marktplaats.nl/296207608
Heel mooi ding zo te zien.origineel gepost door m400
onbegrijpelijk, onbegrijpelijk:puke:puke?
origineel gepost door DevilraY
Originally posted by McLambo
Wat is hier precies de wetenschappelijke werking van? :hmmzVan die slingerpot in z’n tank, bedoel je? Dan loopt je pomp/injectie niet zonder benzine als je in een lange bocht zit.
Hmm, ik begrijp het niet helemaal; die kronkel is van de binnenkant uit toch ‘ open’ . wat weerhoud de brandstof om alsnog weg te lopen in de bocht?
Gisteren een hele mooie gespot op marktplaats. Een gele. Ziet er nog volledig origineel uit, en in goede staat. Vraagprijs is ook niet abormaal.
1 probleem: er zit een open dakje in :(. Is het uberhaubt mogelijk om dat ongedaan te maken? Een 400r misschien in de toekomst, daar hoort natuurlijk geen open dakje in. :thumbdown
Ben wel benieuwd hoe dit afgelopen is. Kom ook uit ermelo, en wil niet het risico lopen mijn wagen bij deze garage achter te laten :thumbdown:o (u2u garagenaam?)
Wat is hier precies de wetenschappelijke werking van? :hmmz
vet leip zeg! :wors
zijn dat webers? 45 staat voor 4.5 mc kanalen?:thumbup
Die klepstoters enzo, is dat standaard?
Aan de lekbak te zien heb je het blok recentelijk in de kleur gezet.
Welke verf gebruik je hier voor? Gewoon met een kwast? Of hoe gaat dat?10 november 2009 om 17:40 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310013Ik had daar destijds op mijn c2.0ne ook een aluminium pijp op zitten, die kun je in vrijwel alle diameters en bochten vinden.
Wellicht dat er iets passends in te vinden is.Hoe zit het eigenlijk met de papieren bij het ombouwen naar een 2.4?
Ik lees dat ombouwen naar een 6-cil aardig in de papieren loopt.Hoe zit dat van 4-cil naar grotere 4-cil?
Is daar een topic van?origineel gepost door Tiedo
gister bij een goede kennis een hele ascona verzameling gespot:o:thumbup
Heuy, is er niet eentje te koop? king:
Zo, dat is niet verkeerd! :thumbup
Hoeveel PK levert het blok standaard? 125?
Zo zoiets in die regionenen ook mogelijk zijn met een injectie systeem?
9 november 2009 om 19:00 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310011En dus uitermate geschikt? Heb nog niet eens een acona, maar twijfel of ik dit vast zal aanschaffen. Zou dit op de lokale sloop ook terug te vinden zijn? Of schaars?
Zou je me kunnen vertellen aan welke kenmerken ik zo’n 3L spruitstuk kan herkennen?
Henk, als ik kijk naar het spruitstuk van marktplaats, die in het kratje ligt, en ik kijk kan naar de vorm van de poorten, dan komt dit overeen met de kleine poorten hierboven aan de pagina. Hierdoor twijfel ik…
9 november 2009 om 17:16 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310009http://link.marktplaats.nl/280759294
Hier is zo’n 6-cilinder inlaathuis. Is er zo van een foto af te zien of deze grote of kleine poorten heeft?
Prijs is ok dacht ik
Wat laat je allemaal aan het blok doen?
(ook leuk om te weten; wat doet dat in de papieren? ) :P
Mooi project, prachtige ascona. Zo wil ik hem ook wel! :kewlpics:wors:wors
Hoe staat het met het projectje?
Ben wel benieuwd wat de status van die ‘ project ‘ is :-)
8 november 2009 om 13:28 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526800Misschien interessant om ook de kosten een beetje te vermelden als je dat wilt?
Geeft voor ons toeschouwers een idee of dat wellicht voor ons ook interessant is?
Heeft een 2.4 zelfde boring als 2.0, dat je 2.4 zuigers hebt?
Bedankt voor de tip Louwe. Praten we dan gewoon over een normale ‘keuring’ van 45 euro? Of is dit een speciale keuring voor ingevoerde auto’s?
Ook die site: mobile.de staan er wat op. Niet zo veel als ik verwacht had, maar toch enkele 10tallen
Op Marktplaats ben ik ook al een aantal interessante B Ascona’s tegengekomen:
http://link.marktplaats.nl/294482648
Mooie wagen. 2.0S, dus goeie basis. Mooie kleur intereur (weet iemand in welke uitvoering dit standaard zat?). Is alleen een 4-deurs!http://link.marktplaats.nl/274997032
Heeeel mooie. Eigenlijk helemaal goed!. Alleen een sky-dak. Dat wil ik niet. en ook Beetje tuur!. Ook weer dat mooie beige interieur.http://link.marktplaats.nl/288533017
1.6S, dus zou goede as moeten hebben, maar 4-deurs :hmmzhttp://link.marktplaats.nl/289357138
Sja.. wel een 2-deurs, maar ziet er behoorlijk afgeragd uithttp://link.marktplaats.nl/290744669
2.0S, ziet er wat wat afgeragd uit, en …4-deurs :thumbdownhttp://link.marktplaats.nl/279719512
4-deurs :(http://link.marktplaats.nl/280886247
Op zich interessant, intereur is zwart, maar dat kan altijd verander worden. Het is een 1.6N en ik had begrepen dat deze dan een ‘smalle’ as heeft.http://link.marktplaats.nl/284479002
Helemaal goed, maar is al een keer opgeknapt geweest, en daarom te duur voor mijn doel. (heeft ook roest aan de binnenkant achter)Dus ja, ik zoek verder. Ik vraag me wel af waarom het merendeel van de ‘originele’ 4-deurs zijn. Misschien dat deze destijds vooral door gezinnen aangeschaft zijn, die er wat voorzichtiger mee omgingen als de 2-deurs rijders? :wtf
Wat zou dat kosten? Gesmede zuigers?
En de stelling dat de standaard 2.4 zuigers niet echt sterk zijn….. Wanneer loop je daar tegen aan? Moet je dan die motor heel erg op zijn donder geven? Of al bij een kleine vermogens aanpassing?
Bedankt voor de tip. Mijn pa had ook al de suggestie om vooral in Duitsland te kijken. Daar zijn er waarschijnlijk veel meer verkocht :-)
Weet iemand hoe dat zit met een old-timer uit Duitsland halen? Invoerrechten? BPM????:vertag
Is het slechts een kwestie van de Lexmaul ipv het standaard inlaatspruitstuk plaatsen? Of komt er meer bij kijken?
Dit is weer wat anders dan gasklephuizen toch?
De C2.0NE heeft standaard 115 pk, maar er volgens mij ook een versie met 130 pk, wat lekker potent is.
Wat is de aanduiding van deze motor, en wat zijn de verschillen met een C2.0NE?
Een 2.0 CIH kan met carbs of injectie worden uitgevoerd. Zijn er voor de C2.0NE nog leuke upgrades om meer vermogen/koppel eruit te halen?
Op zich is mijn ervaring dat een C2.0NE blok sterk is, en de gemiddelde autosloop heeft er wel een paar compleet liggen.
Bedankt voor de peptalk louwe!. Het werkt goed hoor! :thumbup
Vandaag als wijze van ‘voorpret’ via marktplaats al vast een gebruikershandleiding uit 1979 voor Rekord, Kadett, Manta en Ascona op de kop getikt voor de 1.3, 1.6, 1.9 en 2.0E motoren. Kan ik daar alvast lekker in bladderen :cool:origineel gepost door silver-vectra-sport
Ik heb wat nieuwe foto’s van de mijne gemaakt.
Heb er een aantal dingen aan gedaan:nu is hij verlaagd:

Wat ik eens wil weten is: Waar heb je deze prachtige ascona gevonden, en was hij op dat moment in deze staat?
Dit is echt precies wat ik zoek. Ook met 1.9s of hoger
-
AuteurBerichten