Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door bcoupe 1.6
zo op naar een beetje positiever …zo ziet mn nieuwe motor er nu uitik heb wel enkele onderdelen overmoeten zetten ..maja zat er ook niet op;)
Wat is dat mooie gouden kleurtje voor soort verf?
origineel gepost door B-ascona fr
origineel gepost door McLambo
Wil die erin gaan rijden, of voor onderdelen gebruiken?
Poetsbeurtje met commandant 4 zal wonderen doen denk ik.even advertentie lezen:vertag staat in dat ie zo uit het hok komt:hmmz
Ik had hem al eerder gezien, omdat ik zelf ook op zoek ben, maar toen stond dat er volgens mij nog niet bij. Persoonlijk ook jammer dat die gaten dicht zijn. Vind een auto zonder bumper toch een beetje een bejaarde zonder gebit zeg maar.
Het is een 2-deurs inderdaad, en dat is een stoere.
Zit wel aardig wat groene prut in de kofferbak (=alg?)Vanmorgen op het werk de accupolen losgehaald en 30 seconden tegen elkaar gehouden. Daarna tot half 5 de polen losgehad.
Toen de hele boel weer aangesloten, maar helaas; onmiddelijk ABS storing.
Eenmaal thuis toch nog eens de ABS stekker losgehad, en de contactjes allemaal wat strakker gemaakt met een speld, en de grote 4 met een klein schroevendraaiertje. Wat mij opvalt is de hoeveelheden zwarte tape en ongelijke lengtes van de kables dichtbij de stekker; net of er al een keer een nieuwe opgezet is.Maar goed; een stukje gereden en waarachtig: het lampje bleef uit. Zandweggetje opgezocht, en even een paar keer flink geremd: ABS werkt prima. Daarna nog een lang stuk gereden, verschillende keren gestopt en motor afgezet en een paar minuten laten staan, daarna weer starten. Een keer flikkerde het lampje aan bij het starten, maar was het daarna snel weer uit.
Ik ben voorzichtig optimistisch. Eens kijken hoe lang die uit blijft.
Jammer dat ik in mijn enthousiastme die flitspaal over het hoofd zag. :swearWil die erin gaan rijden, of voor onderdelen gebruiken?
Poetsbeurtje met commandant 4 zal wonderen doen denk ik.Bedankt voor de tip! ik heb hem nu bij brezan gehaald, met korting (vaste klant) . Is ook SKF. kostte me 230. Mijn pa heeft hem vervangen. Kost me een chineesje:-)
toch altijd minder dan de 550 die de opel dealer van me wilde ontvangen :-/
Kan dat uitlezen van de sensoren alleen bij opel? of ookbij de ‘merk onafhankelijke’ garage
Ja, dat kan wel zo zijn, maar de Vectra is volgeladen met familie zo’n 1600 kg, en daar is geen sneeuw en ijzel voor nodig om de boel te laten blokkeren.
Daarbij; de auto is verder helemaal in orde, en ik vind het behoorlijk storend dat dit ‘euvel’ gaan de is.
In de dagelijkse spits komt het vaak genoeg voor dat er een noodrem actie plaatsvind, en dat is echt zweten zonder ABS (spreek uit ervaring):fy1Dat is helaas 1 geheel, vandaar ook het kostenplaatje bijbehorend (275 voor de naaf)

Ik had hem ook wel willen overnemen zeg!. Ziet er mooi uit! :thumbup
Kheb dit topic doorgelezen, en allemensen zeg, ik hoop dat je genoeg elektrodes hebt! :o
Thanks again louwe!
Ik heb nu een aantal opties en wil binnenkort gaan kijken. Eentje is in Landgraaf, en dat is 2,5 uur rijden, enkele reis! Ik probeer dus zo veel mogelijk info en foto’s los te peuteren van de eigenaar om een goed beeld te krijgen.
Dat ie geschorst is, betekend dat ik hem met de autobrancare moet ophalen, dus daar kan ik rustig een dagje voor uittrekken! :-)
Staat nu een knalblauwe op speurders, met een record cih2.0 met vijfbak. Schijnt maar een klein beetje roest op te zitten. Ding is alleen geschorst:
Geld hiervoor hetzelfde als voor een import uit het buitenland?? Dus kenteken aanvragen + keuren is rijden weer?
Ik zal straks eens wat foto’tjes uploaden van Ascona prullaria wat ik ondertussen op de kop heb getikt :-)
Een Kluwer sleutel handboek dat al zo’n 23 jaar in het plastic zit. Dillema: ik durf hem niet open te maken :wub

Boekje dat in het handschoenen kastje hoort te liggen:



Folder die hoogst waarschijnlijk bij de Opel dealer in de koffiekamer lag”


Met optielijst! :vertag

De machtige SR! :worsEn een leuke poster waar Opel probeerde auto’s aan de man te brengen bij Rijscholen: :thumbup

Achterkant toont een mooi doorzicht van een Ascona:

Misschien hier maar eens een lijstje voor vinden. Leuk voor op de hobby kamer!
23 november 2009 om 18:26 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526819In welk opzicht doel je op ‘beter’? Betere kwalititeit? Of betere timing? :hmmz
Daarmee doel je op iemand van dit forum? :hmmz
En toch… Als je hem vergelijk met WRC coureurs, dan schijnt hij toch achter te blijven heb ik in 1 of ander autoblad gelezen.
2.4L met 55 webers: http://www.youtube.com/watch?v=u2_G7b6_txU
400; wat een beest is zo’n auto toch eh? http://www.youtube.com/watch?v=cp5WjqBjeiw
Met dank aan Henk wel! Ik wist alleen niet dat dit ook van toepassing was op bv de Nederlandse Rallysport. Dacht dat daar zo’n beetje alles toegestaan was.
Inmiddels reactie terug, dus wellicht binnenkort ff kijken.
Wat mij opvalt is dat de meeste harde en originele B’tjes die langs komen op verschillende sites een 1.9N motor hebben (75pk).
Valt er aan zo motor nog makkelijk iets te googelen/kietelen? Of is het beter er niets aan te doen en direct voor een ander blok kijken.
Hoe is het verder met de technische uitrusting van een 1.9N gesteld? (assen, remmen, ophanging) Is dit bestand tegen een 2.0, 2.2 of 2.4?Het ombouw project mag best uitdagend zijn, maar als er echt een compleet ander onderstel onder moet, is het wellicht verstandig om verder te kijken.
zoals eerder aangegeven; het is mijn bedoeling om er eerst een tijdje in te rijden zoals ik hem koop, en dan info en onderdeeltjes verzamelen. Wellicht dat ik hem wel gelijk na aanschaf verlaag en een setje stoere wielen eronder zet.
origineel gepost door Jigsaw
zien er leuk uit :Dis een 2.4 eigenlijk op kenteken te krijgen bij ascona b ? (zonder nieuwe typegoedkeuring) omdat hij ook in de 400 heeft gelegen ?
Dit zou ik ook graag eens willen weten, hoe zit dit, en hoe gaat dat in zijn werk?:wtf
Die had ik al gezien, maar helaas nog geen reactie gehad op mijn verzoek om een keer te komen kijken, of meer informatie. Ach, ik wacht rustig af…
Dan mag je denk ik alvast gaan sparen :o
Wat voor kleur wordt ie? :-)
Toch mooi dat je dit zelf beheerst, want het is een vak apart!. Biedt je je verdiensten ook aan aan forumleden? :D
Wat jammer dat het een 4-deurs is :cry. Verder hele stoere bak.
Aha, nu is me dat van die tank ook duidelijk :-) Ik dacht dat ie net als bij een B rechtop stond!
Al wat rondjes mee gereden?
-
AuteurBerichten