Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gheh, dit probleem heb ik destijds ook gehad met de A. Zocht me helemaal gek, maar uiteindelijk vond ik het euvel.
Ik heb dat rubberen slurfje er op een gegeven moment afgesneden. Het bleef verstoppen. Mijn natte bekledeing heb ik weer droog gekregen door er een hele berg oude kranten onder te proppen
Heb er ook last van, het hele jaar door. Wat ik ook heb is echt een *klonk* geluid de 1e paar drempels smorgens, gaat niet helemaal over na een tijdje. Komt bij de voorophanging vandaan. Mijne heeft al de modificatie op de veren gehad.
Huidige Vectra GTS Elegance uit 01-2003. Gekocht in 08-2008 met 87.000 op de teller. LPG in laten bouwen, en hulpveren eronder aan de achterkant.
Opties:
– Zelfdimmende inklapbare binnen en buitenspiegel
– Regensensor
– Zonnewerende vooruit
– geblindeerde ramen
– Sigmum covers bij de mislichtenHuidige kmstand: 127.000 :o









Ondertussen al aardig wat gezeur mee gehad: kapotte wielnaaf, ABS storingen, handschoenen kastje viel steeds open, krakende voorvering, interieur van achterdeur raakte los, haperende lambda-sonde, motorkap die niet meer open wilde, radiateur lek, thermostaat kapot.
Ik heb er in het voorjaar ook mee in een ketting botsing gezeten. Dat was ff schrikken zeg. :oGelukkig voor en achter gloedje nieuwe binnen en buitenbumpers.
Hij rijdt nu sinds 1,5 week weer storings vrij, dus ik hoop dat ik voorlopig weer even zorgeloos kan rijden.
Bij mij kwam die ook niet uit de hoek; thermostaat vervangen; Nu staat ie zo’n beetje altijd op 80-85 graden, in de file 90/90+
Even een updatetje: Nog steeds storingsvrij!king:
Het is wel geen Ascona, maar er rijden wel kadettjes mee volgens mij: http://www.youtube.com/watch?v=LC1YxaA5cNo :o
VSMotor M5. 1129pk 1000+nm koppel. Dit is echt een onngeloofelijk brute machine!filmpje van dragstrip: http://www.youtube.com/watch?v=lDuiA_A69-E
Het ding vertrekt bijna in een baan om de aarde! :worsIk kan het niet helemaal goed zien, maar is dat met injecteurs of een venturi ergens?
Ja, hij doet het! Dus dit chassis is beter dan de gene die je hebt? Is al een keer een poging aan gewaagd zo te zien! :-)
Nou je hebt in ieder geval wel moed om er aan te beginnen, of lijkt het erger dan het is?Nou ik zou er niet over klagen hoor! haha
30 november 2009 om 13:20 In reactie op: Manta bij TMF Complete Aflevering op pag 3! (Nu met film) #17546543Gaat er nog redelijk bedaard aan toe! Moet ook wel met publiek er langs natuurlijk. klinkt dat lekker hey zo’n 6 cilinder
origineel gepost door bcoupe 1.6
origineel gepost door McLambo
origineel gepost door bcoupe 1.6
zo op naar een beetje positiever …zo ziet mn nieuwe motor er nu uitik heb wel enkele onderdelen overmoeten zetten ..maja zat er ook niet op;)
Wat is dat mooie gouden kleurtje voor soort verf?
niet lachen:afro action spuitbus …die troep blijft nog goed zitten en kost 2e…….en moet de motor en dynamo steun overzetten maar nog eerst goed schoonmaken met thinner
:jerrymn vader zei dat voorheen de motoren die gereviceert werden goud kleurig werden gespoten ….dus heb ik ook bij deze :P
Toch leuk, beetje die oude gebruiken erin houden :-) Zou dit ook blijven zitten als de motor een keer goed op temperatuur komt?
origineel gepost door mauscona
dat zou moeten gaan, maar die zijn niet voor een redelijke prijs te vinden.:thumbdownIs dat vanwegen de schaarste?
Ook niet op een sloop o.i.d. dergelijks te vinden?
’t was me helemaal ontgaan, maar dit geheel gaat dus op LPG lopen? Nooit geweten dat dat kon met een GSI blok.
origineel gepost door mantaroel
deze heb ik ooit eens in elkaar geknutseld
Brute ascona zeg!. Hoeveel pk heeft dat nou?
Alleen die muziek! :(Record 2.2i geventileerd? Of past dat niet in 13″
Heeft zo’n ‘echte’ SFI nog voordelen t.o.v. dit prima uitziende vervangstukje?
En waar ging het filmpje over?
origineel gepost door Manta 24V
Ik pak altyd de schijven van een omega a met de klauwen. Dat zijn zo te zien dezelfde klauwen als een omegaZijn dit ook geventileerde schijven?
Werkt deze hele ombouw ook op een B Ascona/Manta? Of is dat net weer ff anders? (sorry, ff inbreken) :afro
origineel gepost door manta dre
ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfenen de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid
staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt
Zijn de schijven ook van een Astra F?
Foto’tje van onder de kap?
26 november 2009 om 12:53 In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310265origineel gepost door Redmanta84
Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .Is dat normaal/gezond dat er ook vuur uut de inlaat komt?:wtf
:wors
Wat een geluk als je zo handig bent!
De pook meer naar je toe zetten: is dat optioneel of niet anders mogelijk met een 5-bak?
En maak je dan gewoon een nieuw gat in de tunnel?
Ik weet wel dat ik niet zo snel meer een Opel van de eerste serie koop bij een nieuw model. Blijkbaar hadden ze de techniek nog niet zo onder controle.
Sinds 13 maanden de vectra, en er is eigenlijk continue wel wat: krakende veren, computerstoring, ECC die uitvalt, ABS Storing, blokkerende wielen, etc etc.
Morgen ga ik evengoed de computer laten uitlezen, want ik heb ook geregeld het plaatje met de steeksleutel. Wil toch wel weten wat dit is.
Werkelijk bizar die corsa!
Vond nog een leuke: http://www.youtube.com/watch?v=h-o-4Qs6-IQ&feature=fvw
-
AuteurBerichten