Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de tip! gelijk die site gebookmarked!
Vanavond haal ik er ff een gebruikte op op bij Manta24v, omdat ik de 1.9N er op een gegeven moment uitwip :-)
origineel gepost door Bekkeman
Hiervoor moet je een gecombineerde oliesensor plaatsen. En geen ‘aan-uit’ schakelaar die er orgineel zit….
Niet veel werk, maar ook niet helemaal plug and play…
Hoe kan ik aan de buitenkant van het blok zien of de goeie oliedrukmeter (de gecombineerde) er zit, of niet?
Maar ligt dat daan aan de schokbrekers, of aan de verlaging? Of zijn die gele weer korter dan rode of standaard schokbrekers?
Bedankt u2u’tjes heb je al gezien. Er zat ook een soort roestwater in de radiateur( oranje goedje) dus dat vervang ik gelijk met de waterpomp. Wat voor moderne soort koelvloeistof kan ik er het beste ingooien en hoeveel liter? (sorry er zat geen boekje bij)
dan nog: hij houd ff in van stationair naar deellast (optrekken vanuit stilstand) ik denk om te beginnen maar eens de carborateur schoon te maken…. Goed idee?
6 december 2009 om 21:15 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481276Bedankt voor de info!
en de foto van de binnenkant van de deur: Deze is nog van een onbehandelde deur, right? Ik zie onderin namelijk een roestige naad. :o
Wat is de ET waarde van de standaard Ascona velgen?
en met rode koni’s is die dan nog enigszins comfortabel? Gele zijn heel hard, of niet?
Hoe zit dat nou? met de goede banden maat moet de auto toch even hoog liggen bij verschillende velgenmaten?
origineel gepost door mauscona
morgen tectyl spuit door de asci halen, en dan een proefrit!Hey, zou je eens kunnen uitwijden waar je allemaal tectyl aanbrengt, en op welke manier? Gebruik je ook nog andere roestwerende middelen op andere plekken?
6 december 2009 om 13:42 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481274
Interessant topic dit! :kewlpics
Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?
En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?
Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?
weer wat geleerd :-)
Nog even wat vraagjes: ben vandaag wezen kijken:
– Lager waterpomp kapot. Zijn deze nog ergens voordelig te krijgen (hele waterpomp) bij brezan meer als 70 euro
– 1 wiellager achteras zingt. Hier zou een nieuwe in moeten. Zijn deze los te krijgen en weet iemand typenummer? 1.9N
– Geel interieur zonder hoofsteunen. Hier zou ik voor de veiligheid hoofdsteunen in willen. Kan ik die erop zetten? of moeten er nieuwe stoelen in.Verder hard ding, hier en daar wat pitjes en oppervlakte roest. Heel mooi allemaal
Hmm, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik weet niet of je al een keuze gemaakt hebt; ik zie 15.000 per jaar en caravan. Dan is wellicht een 2.2 een betere keuze vanwegen het extra koppel.
Zelf heb ik ze alletwee gereden, en mede doordat ik LPG in moest bouwen heb ik voor het Z1.8Xe blok gekozen. Lager belastingtarief, en ik had al ervaring met dit blok uit een Astra Coupe op LPG. De 2.2 (oude blok) heeft wat meer koppel, maar nauwelijks meer vermogen, dat ook nog eens door het meergewicht bijna teniet wordt gedaan. Ik rijdt veel woon werk verkeer en zit dan alleen in de Vectra, dan is het goed vertoeven. Op vakantie met 4 man en de koffer vol, dan blijf ik maar op de rechterbaan :hmmz
Toegegeven 80 in zijn 5 en je trapt dan het gas in, dan gebeurt er niets schokkends, maar schakel je 1 of 2 keer terug, dan gaat ie echt als de brandweer.
Ik heb de GTS met de korte bak, en vanaf stilstand vol gas wegtrekken dat is echt een feest. Bij de 80-110 zit ff een doodstuk, maar daarboven kom je in het favoriete toerenbereik van de motor (3000-5000 toeren) en kom je moeiteloos met het overige verkeer mee (en sneller) tot aan de 170/180. Daar houdt het wel weer een beetje op. Mijn verbruik algemeen gemeten over 3000 km= 8.2 liter op de 100 km, maar dat komt dan ook wel door mijn rechtervoet :-)Ik heb denk ik ook een klein voordeel omdat ik op LPI rijdt. Het levert merkbaar meer koppel als op benzine (vpower)
Nog geen dag spijt gehad van mijn keuze tot nu toe!
Het enige waar ik benieuwd naar was, waren mijn schokbrekers. Maar ik heb nooit zin om 1 minuut langer bij een opel dealer aanwezig te zijn dan strict noodzakelijk is. Dan erbij; het lijkt me echt zo’n typisch: we vinden toch wel wat feestje :vertag
Pijnpuntjes bij de C1 GTS: achter schokbrekers, die kunnen bij 121.000 km al 2 keer vervangen zijn. Verder kan de voortrein bonken bij het over drempels gaan. Je kan met een looplamp kijken of er een voering over de onderste winding van de veren zitten, dan heeft ie de modificatie al gehad. Stuur huis is ook een zwakpunt. Mijn GTS had deze al vervangen.
Heerlijk dit soort gezeik. Heb er met mijn C1 ook al een paar keer last van gehad dat bv de display in het midden, of de gehele ECC unit dienst weigert :wtf
Bij 315.000 km heb ik hem ingeruild, en de velgen erop laten zitten. De lak was er al flink aan het afbladderen, alhoewel ik dit telkens met een penseeltje en silber-kleur bijwerkte. Volgens de garage ging die op de boot naar Africa!
Wat is die van jouw er voor een? een 2000?
Zit een dikke laag tectyl op de bodem. Ik neem de krik wel mee, maar is er een manier om ‘onder’ de tectyl te kijken? (zonder het eraf te scrapen waar de verkoper bij staat :) )
Wat heb ik vandaag gedaan?
– Setje Bosch Areotwin Retrofit flatblade wipers van EBAY UK (30 euro incl verzending) gemonteerd :-)
Had niet goed opgelet, het was een setje right hand drive. Maar kwartiertje werk en nu zijn het lefthand driveOok ff nieuwe naaf laten installeren rechts achter vorige week, en gelijk mijn ebay UK Osram NightBreaker (3 setjes, 50 euro incl verz) geinstalleerd in dim-licht.
Ebay, you gotta love it! :wors:wub
zonde! Waarom moeten ze er af dan?
Link gefixed! :thumbup
Ik ben bang dat ie inmiddels naar de Eeuwige Parkeerplaats verhuisd is, maar nog wel een paar plaatjes.
Toen ik deze wagen had, was het elke dag feest om naar het werk te rijden:Het was een 2.0i 8v op LPG G2. Net echt een snelheidsmonster, maar redelijk vlot. Hij lag wel een kart op de weg. Ik heb op menig klaverblad sportwagens van allure ingehaald (had denk ik ook met de hoeveelheid lef van de bestuurder te maken :angel




RIP :cry)
4 december 2009 om 10:40 In reactie op: CIH 3.0 slaat aan en direct weer af. Laatste update wat betr #17537833Heb je ook foto’s van dit kanon? Opel Mantona :wtf
Eentje op Speurders gezien waar ik denk ik eens ga kijken: http://www.speurders.nl/overzicht/opel-ascona-55281412.html?q=55281412 :hmmz
Het schiet nog niet op met het vinden van een plekje voor stalling (omgeving Ermelo anyone? :-) ), dus ik zit te denken om de auto de eerste tijd onder een hoes op de oprit te stallen.
Nu vond ik in een ander topic een link naar een belgisch bedrijf die hoezen maken van tyvek materiaal: http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=6&lang=nl.
Ik wil de graag weten of sommigen van jullie ook de Ascona onder een hoes hebben staan, en of dit afdoende is om roest te voorkomen?
-
AuteurBerichten