Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zaterdag hoop ik meer te zien. Dan staat ie op de smeerput. De hele onderkant zit onder een dikke laag antiroest (ik denk tectyl), dus het zal nog lastig worden om een goed beeld te krijgen. Ik heb niet zo’n zin om gelijk de tectyl eraf te schuren, aan het begin van het winter seizoen. Daarom haal ik hem van de binnenkant ff leeg. Ik wil zowie zo de stoelen even goed schoonmaken (Meguiars interiour cleaner doet wonderen) en laten drogen, en dan kan ik hopelijk vanuit de binnenkant een goed beeld krijgen van de slechte plekken.
Standaard plekken voor gaten weet ik wel zo’n beetje, maar scheuren?? Please explain :o Zijn de voorschermen er zo af te pakken? Of zit dat meestal ook vast gekit?
Het gaat mij er meer om dat de zuigerveren etc niet vast gaan zitten; daarom wilde ik hem ff elke maand een kwartiertje laten lopen, en de auto ff een stukje heen en weer rijden in de schuur ? zoals boven aangegeven zal ik er af en toe mee heen en weer moeten tussen de garage en stalling, dus dan loopt ie evengoed een stuk.
Als alternatief; kan ik hem ook elke maand ff laten lopen?
Wielen etc kan ik er niet afhalen, want ik denk dat ik deze winter wat tripjes moet maken tussen de stalling en de sleutelschuur (20 km)
Het hele onderstel staat op dit moment in in een dikke laag tectyl. Moet ik dit er dan afhalen? Of die laag tectiel gewoon goed bijhouden?
origineel gepost door Stender
Even 1 tip; ga er niet ’s winters mee rijden, zeker niet als er gestrooid is :thumbupDe hele winter niet rijden??? :cry
Bleeee, hoe ga ik dat volhouden?? Op zich is er nog al wat te doen voordat ie er weer een tijdje tegenaan kan, maar toch…
WD40?? Da’s toch kruipolie? Is dat niet slecht voor de lak? Dat koop je toch in die blauw met gele bussen?

En wat bedoelje dan met ‘ alles ‘?
En nu staat ie op de dam thuis:


Oops! :o



Omdat ik vandaag van huis uit werk, heb ik er even een elektrisch kacheltje in staan om de boel goed te drogen. Ik heb van mijn weerstation de buitensensor in de auto staan, dus kan goed de temp en luchtvochtigheid in de gaten houden :cool:
Dat kan ik inderdaad ook ff doen ja. Moet dat verbouwings topic dan in ‘ Ascona’ of ‘ Restauratie’ ?
Okay, dat ga ik dus ff onthouden! :-)
Dat is toch wel een enorm voordeel als je kennis van zaken hebt. Ik zit in de computers, dus ik moet het echt van dit forum (en zeer handige pa) hebben :-)
Op zich scrok ik eerst best wel van het gat, ik had gedacht dat de Ascona nog helemaal hard was, maar naar een kwartiertje dacht ik: Daar komt vast wel een oplossing voor :-) :P
Heb je een topic bijgehouden hier van het opknapwerk?
Hey bedankt voor de tip! U2u onderweg, en het lijkt me ook leuk om een keer je Ascona komen te bekijken!
Hoe lang is het geleden dat je dit stuk gerepareerd hebt? Is het nog steeds hard?
Heb ik ook nog even een vraagje: Ik wil mijn B-Ascona ergens droog neerzetten, maar hij is niet geschorst en ik wil er zo veel mogelijk in rijden bij mooi weer (ook ‘ s winters wel).
Nu is hij nog vrij hard, met hier en daar een klein gaatje in ‘die bodem’ en een maat van mij heeft aangeboden om hem in een oude schuur bij hem op de boerderij te zetten. De schuur is droog, en er staan ook een paar caravans gestald.
Probleem: het is een oude schapenstal geweest, maar dat is jaaaaaren geleden. Is er nog steeds kans op amoniak? Het is voor de eerste paar maanden, ik ben nog op zoek naar een permanente stalling voor de winters
Rotte plek zit er een paar centimer boven. Heb voorzichtig mijn vinger door de roest gedrukt, maar sta hier op de oprit met een zaklampje te klungelen.
Zaterdag hopelijk op de brug, en dan zal ik eens kijken tot hoe ver hij rot is. Zo nu te zien is een plek zo groot als een tennisbal. Bijrijder kant lijkt nog hard te zijn.
Typisch zo’n rotplek waar stenen etc van het voorwiel tegenaanslaan.
Wat gaat er over het nieuwe plaatwerk aan de buitekant en binnenkant?
Thanks, ik heb de stoel eruit gehaald, en de bekleding helemaal open geklapt.
Daar was een nieuwe verassing: :(Ik ga ff in mijn eigen topic verder hierover: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113981&page=3
Weer slecht nieuws te melden.
Vanavond de bestuurdersstoel eruit gehaald, en alles wat in de weg zat om de vloerbekleding helemaal omhoog te halen.
en ik keek zo naar buiten! :o Ventilatie in de bodem!
Het is precies op de plek waar je je linkervoet neerzet tijdens het rijden (het voetenplankje) bij de hak, in de punt:

Zijn hier kant en klare plaatdelen voor beschikbaar om er in te lassen? Of wordt het zelf buigen en zetten?
Zo he!
Aangezien het sinds zaterdag hier zo’n beetje aan 1 stuk door geregend heeft, dacht ik vanavond om 21:30: Eens even kijken of de Ascona goed droog is gebleven van binnen. (goeie test). Zondagavond nog stiekum een klein stukje gereden ondanks de kapotte waterpomp, en toen viel het me al op dat de hele boel beslagen was van binnen.
Dus ik trek die deur open…:o:o:o:mad::swear:swear:swear:cry:cry:cry
Staat er gewoon 2 cm water in de auto aan de bestuurderskant! Ik sloeg gelijk helemaal in de paniek! Als die nog niet rot was (en dat was die niet), dan wordt ie dat nu wel!
Ik zag ook gelijk de boosdoener. Het was niet de regen. Omdat de waterpomp twijfelachtig was, en we toch 120 km naar huis moesten rijden, hebben we van de vorige eigenaar een 10 liter jerrycan met water meegekregen, en die had ik voor nood achter de stoel laten staan… Er zat niet veel meer in, ding is dus lek :argue:argue:swear:swear:fy1 GRRR.
Ik heb zo goed en kwaad als het ging met een badhandoek het water eruit gehoost, en daarna de dorpel eraf gehaald, gordel los, en zo goed en kwaad als ging de vloerbekleding omhoog gehaald. Vilt matten eruit en een alle kranten die ik maar bij het oud papier kon vinden eronder gepropt. Ik durf geen raampje open te laten staan, dus ik hoop dat het zo toch nog wat opdroogt.
Echt pech. Ik had zojuist ook een tijdelijk droog onderkomen voor hem geregeld waar die morgen heen zou gaan. Ik zit er nu over te denken om morgenavond toch ff de bestuurdersstoel eruit te halen, zodat de mat helemaal omhoog kan, en er dan ff zo’n gamma-kacheltje in te zetten de hele avond met de ramen op een kiertje..
Balen zeg.. nu maar ff een borreltje voor de schrik :(
Nou, dit is hem geworden:




1.9n uit 1979. Heeft bijna altijd binnen gestaan. Nu staat hij bij mij op de stoep nat te worden in de regen :cry
Dus ben naarstig op zoek naar een schuilplekje voor hem.Weet iemand te melden welke uitvoering dit is aan de kenmerken aan de binnen en buitenkant?
Kan een moderator dit topic misschien hernoemen naar “McLambo’s Ascona-B project” ?
Ik heb ook even de foto’s en het laatste nieuws uit het ‘show je ascona’ gekopieerd
Zo he!
Aangezien het sinds zaterdag hier zo’n beetje aan 1 stuk door geregend heeft, dacht ik vanavond om 21:30: Eens even kijken of de Ascona goed droog is gebleven van binnen. (goeie test). Zondagavond nog stiekum een klein stukje gereden ondanks de kapotte waterpomp, en toen viel het me al op dat de hele boel beslagen was van binnen.
Dus ik trek die deur open…:o:o:o:mad::swear:swear:swear:cry:cry:cry
Staat er gewoon 2 cm water in de auto aan de bestuurderskant! Ik sloeg gelijk helemaal in de paniek! Als die nog niet rot was (en dat was die niet), dan wordt ie dat nu wel!
Ik zag ook gelijk de boosdoener. Het was niet de regen. Omdat de waterpomp twijfelachtig was, en we toch 120 km naar huis moesten rijden, hebben we van de vorige eigenaar een 10 liter jerrycan met water meegekregen, en die had ik voor nood achter de stoel laten staan… Er zat niet veel meer in, ding is dus lek :argue:argue:swear:swear:fy1 GRRR.
Ik heb zo goed en kwaad als het ging met een badhandoek het water eruit gehoost, en daarna de dorpel eraf gehaald, gordel los, en zo goed en kwaad als ging de vloerbekleding omhoog gehaald. Vilt matten eruit en een alle kranten die ik maar bij het oud papier kon vinden eronder gepropt. Ik durf geen raampje open te laten staan, dus ik hoop dat het zo toch nog wat opdroogt.
Echt pech. Ik had zojuist ook een tijdelijk droog onderkomen voor hem geregeld waar die morgen heen zou gaan. Ik zit er nu over te denken om morgenavond toch ff de bestuurdersstoel eruit te halen, zodat de mat helemaal omhoog kan, en er dan ff zo’n gamma-kacheltje in te zetten de hele avond met de ramen op een kiertje..
Balen zeg.. nu maar ff een borreltje voor de schrik :(
origineel gepost door g.klijn
ik heb ook ff een vraagje omtrent hydro stoters kan ik die zonder meer zomaar inbouwen in elke cih of zijn er nog varianten waarbij het niet kan het zou gaan om een 1900s blok uit 1968
bvd gijsZelfde vraag voor een 1.9N uit ’79
Wil hem op den duur wel iets luxer maken. klokje erin. sr dashboard en stuur, en een paar sportieve stoelen.
Zat te denken aan GSI interieur uit Manta-B, maar ik hoor dat de achterbank uit een manta weer niet past. Ik wil wel graag een ‘passend’ interieur in dezelfde kleur :angel
Er zit op aardig wat plekken van die bobbeltjes, dat de roest al onder de lak zit, en op sommige puntje van die puistjes waar er al net een puntje roest doorkomt.
Hier wil ik als eerste mee aan de slag. Ik zoek even het kleurnummer op, en hopelijk is er een Motip voorhanden die overeenkomt.
Ik zal eens op zoek gaan in het restauratie topic over hoe ik deze plekjes duurzaam kan bijwerken.
Er staat ergens in de toekomst op de planning dat ie een keer helemaal overgespoten wordt, maar dat kan nog wel 2 jaar duren.Dank u!
Ik had al gezien dat er 1.9* op het blok staat.
het is meer de uitvoering waar ik benieuwd naar ben :-) (vanwege de chrome bumpers enzo….)plannen: op korte termijn stalling vinden, motor nakijken, roest behandelen, bodem in orde maken, lak verzegelen en dan eerst eens een half jaartje lekker in rond tuffen! tegelijkertijd wat ideeen op doen op meetings enzo, puzzeltochtjes etc
Nou, dit is hem geworden:




1.9n uit 1979. Heeft bijna altijd binnen gestaan. Nu staat hij bij mij op de stoep nat te worden in de regen :cry
Dus ben naarstig op zoek naar een schuilplekje voor hem.Weet iemand te melden welke uitvoering dit is aan de kenmerken aan de binnen en buitenkant?
Nou, in zoverre; ik zit er wel over te denken om zelf een OBD connector o.i.d. te kopen. Wordt een beetje moe van om elke keer bij opel 23,- ex te moeten af rekenen als de computer weer zit te piepen . :swear:thumbdown:(
Die had ik ondertussen al lang bij elkaar kunnen hebben
Volgens mij heb je’m 60 mm verlaagd, of niet?
Is er dan nog veerweg over, of staat ie dan rubber op rubber
-
AuteurBerichten