Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou op een gegeven moment de Ascona een cm of 4 willen verlagen. Iets sportiever, maar het moet wel comfortabel blijven. Ik zit er dan aan te denken om ook gelijk andere schokbrekers eronder te zetten, om te voorkomen dat het zo’n bokkend hok wordt. Moet ik met 4 cm speciale ‘korte’ schokbrekers monteren? Of kan ik nog af met een setje ‘normale’ lengte.
Veel lui op dit forum gebruiken gele koni’s om te verlagen, maar deze zijn nog aardig prijzig zag ik. Wat is er buiten de mogelijkheid om ze in hardheid af te stellen beter/anders aan dan rode koni’s?
Komt dat CIH2.2 blok tzt vrij? Of houdt je die als reserve?
En dan praat je over de binnenkant? Kan dat met tectyl? Gaat dat niet stinken als je de kachel aanhebt?
En die ijzermenie, maak je daarvoor de binnenkant kaal? Of gewoon huidige staat, beetje opschuren, ontvetten en menie d’r over heen?
U2u! :wors
radiateur: 46cm breed, 36 hoog en 4 dik. (koelend oppervlakte)
Ok, weet iemand toevallig of dit nu een brede of smalle is? Kan pas zaterdag weer bij de ascona om dit te meten:swear
Gisteren nog ff bij de Brezan geweest, en die zwarte bitumen matjes op de bodem kosten 8.50 per stuk van 30×60 cm :o
Als ik het weer in de originele staat wil herstellen, kost me dat dus ver boven de 100 euro voor die dingen. Hmm,Weet er iemand nog een betaalbaar alternatief ? Stuk dak-leer? Of gewoon een hele grote viltmat?
Bij deze >KLIK< oproepje of iemand nog van die rubberen stoppen weet te vinden.
De bodem is wel rood, maar beetje mat, en hier en daar komt de grondverf er doorheen. Zal wel een luie spuit robot geweest zijn :P
Vrijdag avond dus de bekleding helemaal verwijderd, en ik kwam nog 1 klein plekje op het binnenscherm rechts achter tegen van 2×2 cm.
In de bodem zitten van die rubber stoppen, maar deze zijn bij mij helemaal versteend, en sommigen zijn al gebroken.
Zijn deze nog ergens te vinden? En zitten die verlijmd? Of gewoon erin drukken en klaar?Ook zie ik dat het metaal (onder de vloermat) in de fabriek niet is voorzien van de kleur van de auto. Er zit een soort grijze basis verf op (grondverf), en hier en daar een veeg rood waar de nevel is neergeslagen. Ik zat te denken om dit te ontvetten, en ff met scotsbright iets op te ruwen, en dan met een kwast en roller misschien een laag grondverf, en daarna wit of zwart erop te zetten, als extra bescherming. Heeft dit zin? Ik heb het nu toch helemaal open liggen.
Ik lees die aanpassingen van het blok, bak en koppeling en denk: :wtf
Mijn toekomstplannen omvatten ook een ander blok en bak, maar zijn deze aanpassingen noodzakelijk? Of alleen om hem meer dan 1 rondje op het circuit heel te houden?
Je hebt geen extra stabi-stang over/onder de veerpoten?
Voor de rest: bloedmooie Ascona, zeker met die 400-aspecten die er hier en daar in zitten…
Ik ben dus ook de bodem aan het vrijmaken.
Foto 1 van je laatste update, wat is dat? Waar kijken we naar?
En wat smeer je erop? Is dat menie?
Heb je verder nog iets met de bodemplaat gedaan? Of was deze al zo mooi grijs. Ik zit er over te denken om alles een extra laag verf o.i.d te geven (tegen toekomstige roest) aan de binnenkant…
En die doppen die in de gaten moeten, zijn die nog nieuw te krijgen? Bij mij zijn ze helemaal versteend.
En wat is volgens jou dan niet goed aan een hoes? Want ik hoop er deze week 1 van iemand te krijgen, een afdankertje, maar voor de ascona goed genoeg.
Van de binnenkant is die van de zachte spul, zodat er geen krassen op komen, en ter hoogte van de ramen zitten van die stukken stof over elkaar heen (flappen) zodat het vocht er nog goed uit kan.nu ik toch het complete interieur eruit heb liggen is het misschien wel interessant om eens rond te kijken voor wat anders.
Heeft iemand nog iets compleets liggen?:cool:
Ook viel de radiateur uit elkaar toen ik hem eruit haalde, dus daar zoek ik ook nog een andere voor >KLIK<
Wat voor motor zit erin? Brede of smalle radiateur?
Ik wilde zeggen SR stuur en dashboad, maar ik zie dat die niet helemaal meer origineel zijn.:(
11 december 2009 om 12:55 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492170Hah! Breekt dan niet de hele bodemplaat in stukken? :D
Super, ik zie namelijk wat uiterlijke eigenschappen die ik ook graag in mijn ascona wil terug laten komen (geen zijlijsten, zwarte raampezen, zwarte B-stijl etc), dus elke info is mooi meegenomen :wub
Hmmm,, juist. Lijkt erop dat ik misschien maar 2 weken vakantie moet nemen :-)
Is het nog verstanding om een gasmasker te dragen bij het verwijderen van die teermatten? Klinkt alsof dat een grote stinkende smeerboel gaat worden :hmmz
IK las laatst nog ergens een stukje van iemand die deed bij de laatste rit kwart liter 2-takt olie in de tank, en dan reed ie daar 30/40 km mee, zodat de uitlaat ook ‘ lekker vet’ is van de binnenkant. :wtf
11 december 2009 om 11:42 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492167origineel gepost door asconahobbyist
die zwarte matjes dat zijn teermatjes,zijn stukken van 50 bij 50 cm ,deze zijn van 3M.
Is zelfklevend,knip of snij je zo op maat.
Je plakt ze erin,dan met de fohn verwarmen en in vorm drukken.
Zit er origineel ook in.Is met name voor geluidsisolatie.
Een goede automaterialenzaak,Brezan,Lasaulec,Rijsbergen kunnen dat zeker leveren.
Tis niet heel goedkoop maar wel nodig want als je goed wilt restaureren moet alles eruit om zeker te weten dat er geen roest zit.Interessante info.
Hoe krijg je die dingen er uit bij de oude bodem? Het lijkt muurvast te zitten.
Bloedmooie ascona!
Misschien leuk als je ff een topic opent over deze wagen. Zo te zien heb je er ook aaridg wat werk in gestoken, hij is zo strak!.
Zeker handige info!
Ik wacht ook tot de kerstvakantie, maar haal vanavond aan de binnenkant vast de vloermat eruit, wellicht dat er nog wat meer plekjes tevoorschijn komen, dan pakken we dat in 1 keer aan.
Alleen nog een manier zien te vinden om die zwarte matjes eruit te krijgen, of zit daar nooit roest onder?
Duidelijk!
Bedankt voor de tip! Ik heb de foto’s onder elkaar gezet. Welke browser gebruik je?
Dus lassen, vlakslijpen, kitten en dan tectyl erover. Niet eerst nog een coating (primer o.i.d.) over de kit en metaal voor de tectyl?
Ik denk dat het nog een uitdaging wordt om een vervangend stuk plaat zelf te maken. Het is precies in een hoek, en ik heb een donkerbruin vermoeden dat er onder tectyl nog meer rottigheid zal zitten, mogelijk zelfs richting de dorpel :o Kijk maar bij de foto van de onderkant, waar de dorpel overgaat in het voorscherm…
Ik wilde eigenlijk de tectyl laten zitten totdat ik er daadwerkelijk mee aan de slag ga. Dat zal waarschijnlijk in de kerstvakantie zijn.
Heel leuk al die reacties! :wub
Geeft me moed !king:
Hij staat inmiddels gezellig tussen de hooibalen in een schuur ergens. Nu kan ik er eens rustig mee aan de slag, zonder me over regen druk te maken!
10 december 2009 om 21:15 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481280Hmm, wat kost zo’n geintje?
Ik heb ook bubbeltjes en krispies precies bij de naad. Zal binnenkort de bekleding er eens afhalen een kijkje aan de binnenkant nemen…. :mad:
Okay, duidelijk! VOL spuiten, is dat ff flink erin spuiten? of tot de rand toe vol? of.. ? (sorry, noob vraag ik weet het)
Er zitten 2 slechte imitatie voorschermen op (hoekig, en scheve naden), en inderdaad, bij de vooruit hebben ze er wat kit ingelegd. Ik begrijp dat dit origineel dus niet zo is. Zit er ook een constructie kit o.i.d. tussen de schermen en het chassis in bv de motorruimte?
Ik zal proberen om de schermen voorzichtig los te halen, zodat de kit niet een stuk lak meeneemt.
-
AuteurBerichten