Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben rustig verder aan het prutsen. De bekleding is er zo goed als uit, en het valt erg mee aan de binnenkant. 2 gaatjes tot nu toe.

Gat 1 helemaal linksvoor:

gatje 2 ::o Is er nog niet helemaal door.

Dikke laag drap overal aan de binnenschermen. Zet hier denk ik nog een mooie dikke laag overheen, nu ik er toch goed bijkan:


Bij de hechting van het binnen en buitenscherm rechtsachter liggen vlokken die op roest lijken. Kan alleen nergens roest in de buurt zien waar het vandaan zou kunnen komen:

Tank lijkt wel nieuw. Is er aan de leidingen te zien of er een retour op zit?


Ben de rubberen vloermatten er aan het uithalen om te kijken of er geen roest onder zit. Tot dusver roest vrij, op 1 stop na, daar hebben ze een keer wat geraakt aan de bodem:





En weer ff wat primer erop voor nu. In de kerstvakantie hoop ik een paar dagen in een verwarmde garage te staan, en dan wil de kale plekken behandelen met Bantho-Korrux, waar ik een pot van heb nu :thumbup


Waar is trouwens aan zichtbaar uit welke fabriek deze Ascona komt?
Opmerkingen, tips en commentaar van harte welkom! king:
Wim,
Ik heb ook het gaatje in het gasklep huis iets opgeboord, en hierdoor ging die heel beroerd stationair lopen. Ik heb er uiteindelijk maar een boutje aan de nippelkant ingedraaid, en deze weer op de orginele diameter geboord.
Enig idee wat’s wrong?
Het wordt wat voorspelbaar maar…
je hebt een u2u! :jerry
En van welke motoren kan ik die componenten afpakken? Er zitten hier aardig wat auto-slopen in de buurt, dus misschien heb ik wel ergens prijs! :)
Interessant. Zal ook wel de nodige centjes kosten denk ik?
Mijn ascona is 30 jaar oud, ik moet nog eens kijken wat de toestand van alle rubbers is van de ophanging, maar ik kan me voorstellen dat het een en ander verdroogd of uitgelubberd is. Dan zijn die PU bussen inderdaad wel interessant. :hmmz20 december 2009 om 15:41 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492182Ik ben niet met een grootschalige restauratie bezig, maar loop alleen de pijn puntjes langs. Ik laat het hemeltje er dus lekker inzitten :-). Maak het wel schoon
20 december 2009 om 13:25 In reactie op: Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over! #17492180Nieuw hemeltje?
Wordt dat nog gemaakt? of moet je dat ergens speciaal laten maken?En de deurrubbers; ook nieuw: Of de oude gebruikt?
Wat zijn pu bussen precies?
Dat is wel zo, maar de meeste old-timers brengen de winter in een winterslaap door :sleeping
Wat kost me die radiateur eventueel?
Mag U2U
Heb je buiten de vooras nog verdere verstevigingen aan de Ascona aangebracht?
Een maat van me is schilder, en als ze ergens bij een klus metaal moeten schilderen, dan doen ze daar eerst een laag Brantho-Korrux: http://www.brantho-korrux.de/ op.
Dit spul hecht zich zo goed op het metaal dat het niet meer te verwijderen is met bv een staalborstel of schuurpapier. Alleen met een schuurschijf op de slijpkop krijg je het er nog vanaf zegt ie :o
Nu kan ik waarschijnlijk voordelig een pot van hem krijgen, en het lijkt mij wel wat om de binnenschermen, en reparaties aan de carroserie mee te behandelen voordat de grondverf of tectyl erop gaat.
Hier een stukje van een site:
Brantho – Korrux Produkten
EXTRA TROEF:
– Penetreert in overblijvende roest (ST2) en voorkomt onderroest.
– Milieuvriendelijk: lood- en chromaatvrij
xyleen- en aromaatvrij,
– Universeel toepasbaar op o.a. ijzer, staal, gegalvanisserd staal, zink, aluminium, RVS, trespa, non-ferro metalen, PVC en polyester.
– Zelfs te verwerken bij temp. -10° en +30°.
– Hitte bestendig 200 – 300°.
– Temperatuur-shock ongevoelig.
– Levensmiddelen en speelgoed keur.
– Kwaliteitskeur van de TUV en BLAUWE ENGEL.
– Uitstekende dekkracht.
– Zeer hoge weerstand tegen oliën en chemikaliën.
– Kan 2k Coating vaak vervangen.PRODUKT INFO:
Vaste stof gehalte: 68%
Verbruik: 8,5 m^2 per liter / 60 mu droog.
Stofdroog: 30 min.
Overschilderbaar: na 30 min.
Doorgehard: 8 tot 10 uur.
Verwerking: kwast, rol of spuitLeverbaar in de RAL KLEUREN:
1006 – 1007 – 1015 – 1021 – 2000 – 2004 – 2011 – 3000 –
3002 – 3009 – 3020 – 5007 – 5010 – 5012 – 5021 – 6005 –
6011 – 6018 – 7001 – 7011 – 7023 – 7032 – 7035 – 8016 –
9001 – 9002 – 9005 – 9006 – 9007 – 9010 – 9011Iemand hier bekend mee?
Die van mij staat gelukkig binnen king:
haha bruut! :wors
Ik zou ook geen water met koelvloeistof in het koelcircuit doen. Deze 2 mengen slecht, en het water kan voor nieuwe roest zorgen heb ik me laten vertellen.
Kleurcode staat ook op het typeplaatje, toch?
Op zich een mooie kleur, maar de kleur is denk ik over de jaren heen verlopen. Het is nu een tintje of 2 meer bruin/oranje achtig geworden. Ik heb al Commandant gehaald om hem op te frissen. Eerst maar eens een beetje roest behandelen in de kerstvakantie.Mooi Wark!
Wel hardcore hoor, die vooras! :wors
Je gebruikt nog de normale filterbox zie ik?
Ik heb een 2-deurs, dus dan past er niet zo veel van het interieur. Ben wel op zoek naar stoelen met hoofdsteunen…. maar wil gelijk voor een setje sportstoelen gaan..
Hoe is het onderstel; helemaal origineel?
Zitten daar gaatjes? Ik dacht dat er pinnetjes op het plaatwerk zaten…
Duidelijk verhaal over de banden. Ik vind dat ook niet echt mooi. Hou er zowiezo niet van als de wielen buiten de auto steken. volgens mij rijdt dat ook voor geen meter met zo’n lage ET waarde(spoorzoeken etc)
Liever heb ik dat de band net iets buiten de velg steekt, dan kun je ook nog eens ‘op de tast’ langs een stoeprandje parkeren.
Wat betreft vering: Misschien interessant om eens een ‘verzamel’ topic te openen met de vraag wat iedereen onder zijn ascona heeft liggen, en of men hier tevreden over is of niet?
Okay, dus de binnenkant blijft waarschijnlijk de originele kleur dan :hmmz
ML zit werkelijk overal, en het druipt overal tussendoor/uit. Dat is echt een onbegonnen klus.Maakt ook niet echt uit. Alles wat in het zicht zit binnen, is ML vrij, dus dat kan ik gewoon meenemen in de nieuwe kleur.
Komt goed. Mijn pa heeft een compressor en tectyl spuit. Ook heb ik mijn A-vectra (plaatje links) helemaal met ML onder handen genomen destijds, gewoon met spuitpussen.
Ik zal voor de zekerheid ff een paar bussen halen, en de holle ruimtes van de Ascona aan de binnenkant een extra laag geven. Ook de kofferbak heeft een aantal van die ruimtes waar je eigenlijk niet goed bijkunt met schuren/spuiten. Ik denk dat ik hier ook maar een extra laag ML op zet.
Uiteindelijk zal de buitenkant van de auto in een andere kleur worden gespoten, kan ik ook over ML heen spuiten? (kofferbak ruimte bv), of moet ik het er tzt weer afhalen? En waarmee krijg je het goed weg?
Thanks voor de tip. Hoe gaat dat met de binnenkant van de zijkanten van de wagen? Ik heb nu achter de interieur panelen eruit, en kijk zo tegen de binnenkant van het achterscherm aan. Ik kan ook de binnenkant van de wielkasten van de achterwielen zien zitten. Het is voor het meeste roest vrij, en er zit een dikke laag roestbescherming op (soort stroop, wat ze destijds hadden). Gewoon laten zitten? Of ook verwijderen, en menie er over?
En dat zijn dan ook KONI veren? Is dat beter dat veren en schokbrekers van hetzelfde merk zijn?
En dat banden ‘ getrokken’ zijn op de velg, is dat een andere manier dan dat je ze er normaal op legt?
(sorry voor de beginners vragen) :mad: :P
Hey Robbie! Wauw, en nog een bak ruimte in de achterkassen. Wat voor veren heb je gebruikt? Ik zou denk ik voor 40/60 willen gaan als ik dit zo zie.
Ik denk niet dat er voor nog veel comfort inzit, (drempels, kuilen in de weg) of wel?
-
AuteurBerichten