Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Soort van koelings tunnels zoals de OPC’s hebben?
Wat een gevaarte zeg zo’n hydraulische handrem! :o
En al die blauwe stangen zitten er normaal gesproken niet op, maar is extra versteviging als ik het goed begrepen heb?Ik zie trouwens ook dat je vooraan niet al de rubbers voor powerflex hebt vervangen?
Linksonder:

Goed bezig! Hij staat ondertussen in de bookmarks!
Kijk, dat zijn de tips waar we het voor doen :-) 82 per kant dan neem ik aan?
Is dit spul ook rubberachtig? Of meer zoals hard plastic?aha! een wielkastrand :-). Ik zal morgen eens kijken hoe erg de schade bij mij is. Als ik het goed gezien heb, is de roest nog niet het hoekje van de wielkastrand om. Hopelijk valt er nog wat te redden. Ik zal in ieder geval proberen de roest zo veel mogelijk te ‘amputeren’ voordat het verder gaat.
OK bedankt.
Welk merk bodyschutz heb je goeie ervaring mee?
Hey Maurice,
Dit nog eens door zitten kijken, en ik heb 2 vragen:
Bitak van binnen schermen verwijderen, en opnieuw aanbrengen: Hoe haal je dit eraf zonder het gelijk kaal te maken?
2e vraag: op de foto terug van de spuiter sluit je linkervoorscherm niet goed aan bij de keienvanger. Hoe heb je dit weer passend gekregen?
Thanks!

:o
Waarmee heb je die diverse moterdelen weer zo mooi goud en zilver gekregen? Of zijn dat nieuwe onderdelen?
en zo te zien moest er hier en daar een gaatje gelast worden in de motorruimte. Was dit lastig?
Hoe heb je dat hoekprofieltje zo netjes in de bocht van de wielrand gekregen?
En aan de binnenkant, hoe ga je dat roestbestendig maken?
Je moet het nog even netjes glad slijpen neem ik aan?
Jij spuit denk ik de hele auto over, maar ik niet, dus ik moet nog eens even kijken hoe ik dit weer kan repareren en onzichtbaar maken met behoud van de originele lak er omheen :hmmzthanks
voorals nog is er niet veel sky zwart interieur te vinden. Deurpanelen van een Manta hebben een extra gat waar het ‘op slot’ knopje zit ben ik achter gekomen, dus dat moet echt van een ascona zijn.
Nou ja, geduld is een schone zaak!
27 december 2009 om 13:44 In reactie op: OPEL MANTA 400 2,4 16V GRUPPE B ROTHMANS ORIGINAL te koop op #17568774Nou, rapporteer aan ebay zou ik zeggen! :hmmz
ik doe dat ook vaak op marktplaats. Zit in de computers, en je ziet vaak dat mensen dingen te koop aan bieden en daar een text bijschrijven die nergens op slaat, en misleidend is.Impressive!.
Het interieur is inderdaad nog heel mooi. Zat dat in de wagen toen je hem kocht? of ergens gevonden? Waar vindt je nog zo mooi zou je zeggen.
Dat stralen van het onderstel, dat is zeker noodzakelijk omdat je anders niet overal goed bijkomt? Zat er veel roest op?
Hierzo de plaatjes van Matz’ Hyves pagina:











Die horen er helemaal bij toch? Volgens mij zijn het of deze, of chromen.
origineel gepost door asconac20let
ik ben niet zn held in forum’s maar hier een linkje naar de mijne.mvg Mats
http://matske-vdb.hyves.nl/album/43683654/ascona_c20let/ubqEc7Pu/fotos/795483326/0/k2_c/de ascona staat nu warm binnen, en word voorzien van een nieuwe inlaat.
Dat ziet er leuk uit zeg! Misschien interessant voor de andere forum leden om een klein lijstje te maken met modificaties? Ik zie koni’s, 2.0 16v met turbo intercooler? schijfremmen op de achteras, dikke stabi-stangen etc etc. mjammie! :P
Zou kunnen inderdaad. Maar om zeker te zijn, zal ik het toch even weg moeten halen uit de naad.
Ik weet alleen niet goed hoe. Misschien met de verfbrander op 100-150 graden, en dan zachtjes waaieren tot het vanzelf smelt en wegloopt? Als het roestvrij is, zet ik er gelijk weer een laag ml op.Nog even een vraag over de bekleding? Zoals op de eerste foto’s te zien is, zit er van dat zandkleurige interieur in. Uiteindelijk wil ik graag alles pikzwart hebben binnenin, maar voorlopig zien de zandkleurige stoelen er nog prima uit (deurpanelen ook etc), maar de stof die ligt wat los op de stoel. Was dat vroeger gebruikeleijk? Of is die stof over de jaren wat opgerekt, en ligt het daarom zo los? Indien ja, is dat nog op te lossen? Of lekker laten zitten?
Top, Bedankt! Omdat het op een plek is die zichtbaar is, vind ik het wat lastiger. Stukken uit de bodem mogen wat mij betreft qua schoonheid en tikkie minder zijn, want dat zie je toch nooit meer terug…
Aan de buitenkant is het allemaal wat minder rooskleurig.
Bij alletwee de achterspatboarden is de rand op dezelfde plek verrot:


Ik kan het proberen zo ver mogelijk weg te slijpen, maar dan houdt ik echt niks over.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit te herstellen? (zonder compleet nieuwe spatboard randen erin te moeten lassen?)Tips welkom!
Inderdaad: Hij komt uit antwerpen, en de kleur is Flamecorood!
Heb nu bijna de vloermatjes eruit. Als iemand nog een goedkoop adres weet voor dit spul dan houd ik mij aanbevolen.
Heb een pot Brantho-korrux bemachtigd voor kaal metaal. Iemand ervaring mee? zoek maar eens op google
Klinkt goed, ik zal eens uitzoeken wat ik allemaal nodig heb voor een elektronische onsteking.
Wat zou dat meer opleveren aan pk’s. 3-5?
Ik woon in Ermelo :P
Maar ik kom gerust even kijken als je zover bent hoor :-)
Z1.8xe. Ik zal het in mijn acbterhoofd houden. Op een sporadische storing na ( vaak na hem even de sporen gegeven te hebben) is het nu zonder problemen. egr is afgedicht.
origineel gepost door Makko
Dat is een tank met retourleiding, twee aansluitingen.Ja he? We hadden bij de brandstofleiding bij de motor ook een retour gezien. Dit is volgens mij niet standaard voor een 1900N, of wel?
Is alleen maar een voordeel als ik er een injectieblok in wil gooien dacht ik! :thumbup
origineel gepost door Christian-tsx
deze ascona is nog in goede staat zo te zien.:thumbuphaal je alle matten eruit, of alleen plaatselijk bij de stoppen?
oja, en die vlokken die op roest lijken, zitten die in de dorpel?
dan is je dorpel van binnenuit aan het roesten ( is vaak zo).
zoveel mogelijk eruit halen, en dikke laag ML inspuiten.Ik weet nog niet goed wat ik zal doen… eigenlijk wil ik alles eruit hebben, maar het is echt KL*TE werk, en nieuwe matten zijn best prijzig…
Wat zou je aanbevelen?
En doe roest vlokken zitten in de naad van het spatboardscherm achter. Waar je vanuit de kofferbak tegenaan kijkt zeg maar, als je zo van achter richting de wielkast kijkt. Ik heb met een looplamp al een keer goed omhoog gekeken, of er onderaan de ramen aan de binnenkant niets roestte, maar niks te zien. Enige plek die ik niet kan zien is onder het hemeltje, maar die haal ik er liever niet af. Ik zal morgen wel eens proberen betere foto’s van de ‘ vlokken ‘ te maken.
Ik heb de foto even gedraaid voor de duidelijkheid:

Hier zie je in de naad een dikke laag ML zitten, maar erop liggen oranje vlokken.
Totaalzicht waar we tegenaankijken:

Kleurnummer is 500 heb ik al gezien. Zal vanavond nog eens naar het plaatje kijken.
-
AuteurBerichten