Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toch zie je dat hier de bekleding ook slap hangt. Is dat nog op 1 of andere manier op te lossen? (plaatje extra schuim eronder?)
Als je een blok dat uit een voorwiel aangedreven wagen komt in een achterwiel aangedreven wagen hangt; hoe zit dat met het uitlaatspruitstuk? Zijn daar passende pijpen voor te koop? Of moet je dat allemaal zelf maken?
Ik heb al Commandant 4 staan om hem straks eens op te laten glimmen. Eerst nog aardig wat laswerk.
Daarna zal ik eens op een Ascona meeting komen kijken wat ik precies allemaal zwart moet maken! :-)
I like it! :-)
Ik heb al een setje velgen gekocht laatst. Manta GSI velgen, die komen er voorlopig onder. Ik wilde toch graag minimaal 14″ (ATS zijn 13 toch?)
Raamomlijsting zwart maken; is dat puur een kwestie van goed afplakken en spuiten?Ik heb ook chromen raampezen, moeten deze dan vervangen worden? Of worden die ook gespoten? (wat ik nu heb is chrome met zo’n plastic laag er over)
Deze rode hierboven is overigens wel errug laag. Zou er nog enige werking van vering over zijn?
origineel gepost door Robbie1974

Hier de site:
OMG, hij heeft zijn uitlaat rood gespoten!:wtf
:o Zo die is bruut zeg! Dat zou ik prima eind-doel vinden, maar ik ben bang dat mijn kennis en budget niet toereikend zijn :(
Zo! Rigoreus! Hoeveel uur ben je daar mee bezig geweest om dat er onderuit te halen?
Wat zijn de plannen?:kewlpics
Geweldig interessant topic dit. Dit is echt behoorlijk geavanceerd tunen als ik het allemaal zo lees! :o
ai ai ai. is dat nog wel te fixen?
Jemig de pemig zeg; als je dat uit je blote bolletje probeert te beredeneren, dan lukt dat bijna niet meer met zoveel componenten.
Ik begrijp ook dat dit ‘systeem’ heel dicht bij de grond geinstalleerd word, dus alleen voor circuit gebruik geschikt?:hmmz
Wat is daar dan weer de achterliggende gedachte van? Dat de achteras voldoende bewegingsvrijheid heeft om evenredig met de bereden ondergrond te blijven tijdens het ‘rollen’ van het chassis?
En halen jullie die mercedes veren dan van de sloop o.i.d.? Of ook nieuw. Grappig dat deze ook onder de ascona passen.
Zo’n w124 is volgens mij bijna 2x zo zwaar als een ascona, dus dat zal wel stug zijn idd.Als je halve veren neemt, hoeveel cm ‘lager’ komt ie dan te staan?
Dat onderstel ziet er zo strak uit!
Kost dat veel energie om het zo te krijgen?
En hoe zag jou onderstel er voor de tijd uit? Zwarte drab met roest?Voordat je de motorruimte oranje spoot, heb je toen ook eerst lagen olie,tectyl, ml of weet ik wat moeten weghalen? Hoe krijg je dat goed weg in alle hoekjes, gaten en gleuven? Lijkt mij een heidens karwei!
origineel gepost door Stender
Tja ik zou voor iets origineels gaan.Liefst natuurlijk de half-leren versie :P
of zoiets
Zo dat zijn 2 hele fijne stoeltjes. Mijn duits is niet zo goed, maar als ik het goed begrijp zijn dit echte ‘ouwe’ stoelen die overnieuw bekleed zijn..
Ik denk dat er alleen nog een setje rails ondermoet, niet?
Die extra stabistang, is dat de gene die onder de klok doorloopt? Is er een merkbaar verschil met deze extra stang?
En die veren waren van een Mercedes 123 dacht ik? Hoe zijn deze is stijfheid en reactie? Ze zijn wel erg dik! :thumbup
Zo’n kriksteun; is dat nog in zijn geheel nieuw te krijgen?
Ik vind die geblokte zetels wel wat hebben, maar het hangt af van de carroserie kleur of het erbij past. Ik vind het vooral mooi staan bij de wat oudere originele kleuren.
En heb je het donormateriaal van een sloper? of is dat nog nieuw te krijgen?
Mooie plaatjes hoor! :wors
bleee, flauw :-):thumbup
Nou vandaag alletwee de zijschermen eraf gehaald, en mezelf een weg gebaand door een laag van 10 mm zwarte ‘klei’ op sommige plekken.
er zitten toch nog een aantal gaten, sommige op lastige plekken. Maar we houden de moed erin. Hopelijk aan het einde van de week alles weer dicht.
Binnenkort foto’sBedankt het is los. Zat inderdaad een hoop kit tussen en een hoop narigheid. Maar meer daar over in mijn eigen topic :-)
Zo, vandaag de Ascona naar een verwarmde garage verplaatst! king:
En flink van leer getrokken. Ik heb de teermatten in het voorste gedeelte van de bodemplaat er nu uit, en als ik zie hoeveel tijd me dat gekost heeft tot nu toe, denk ik dat ik de matjes onder de achterbanklekker laat zitten :hmmz
Waarschijnlijk dat ik die in de kofferbak alleen op de bekende slechte plekken er voor een klein stukje uithaal.Maar goed. Verschillende kitnaden bloodgelegd, en bij sommige onderliggende lasnaden zit een heel klein beetje roest tussen. Voor zo goed en kwaad als het ging heb ik met een grote schroevendraaien de naad wat wijder gemaakt en met een staalborstel de roest verwijderd.
Nu wil ik het weer dichtmaken, maar wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik vond in de kast nog een tube met ‘constructie-kit’ wat volgens mij precies hiervoor bedoeld is, ook om de lasnaad straks weer af te dekken. Iemand ervaring mee? Anders moet ik voor 10cm naad een pod strijk-kit halen van een liter :mad:
Nou vandaag heb ik ook geprobeerd het voorscherm eraf te halen. Om het gat in de bodem te kunnen lassen moest het er zowiezo af, maar ik zag ook roest onder het scherm, dus gelijk maar ff aanpakken.
Alleen; nu krijg ik het scherm er niet af! Ik heb het hele rijtje bouten onder de kap los, de 4 onder de koplamp, bij de deur ook alle 4.
Er zit nu wel beweging in bij de koplamp, maar bij de deur zit het zaakje nog muurvast.Is er en bepaalde volgorde om dit lost te krijgen? Help! :o
origineel gepost door Manta 24V
Is gebeurd met slalom, heeft het 2 jaar volgehoouden, en opeens knak. :cry Mr-Turbo was erbij ;)Reactiestang heeft nu aan de voorste een uniball van een traktor, en de achterste poweflex. Kan het iig scharnieren. Maak alleen wel weer een vetnippel op de uniball ivm uitslijten waardoor je weer speling krijgt :o En zo blijven we bezig…
Maar het ziet er allemaal super uit :thumbup Ga zo door!!!:thumbup
Ik kan me hier helemaal niks bij voorstellen zeg :cry Is er geen plaatje ter verduidelijking beschikbaar? :wors
-
AuteurBerichten