Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben op zoek naar een goede 2e handse
23 maart 2014 om 14:19 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225983Van wat ik op internet lees zijn het rekbouten, dus moeten die vervangen worden.
Nu zie ik ze van 2 euro per stuk tot 26 euro per stuk. Wat zijn de ervaringen met de verschillende merken?
Ik ben wel even benieuwd hoe je dat met dat ‘ slakkenhuis’ gedaan hebt van de injectie.
Hoe heb je deze uiteindelijk kunnen demonteren?
23 maart 2014 om 13:49 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225982Zou dit wat zijn? Alle benodigde pakkingen zitten erin:
http://www.mister-auto.nl/fl/cilinderkoppakkingset/opel-vectra-c-gts-1-8-16v-122pk_v16743_g319.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zit erin:

Ik heb totaal geen ervaring met verschillende merken pakkingen, en weet ook niet of dit een betrouwbaar merk is…
23 maart 2014 om 12:58 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225980Nope, zelf gedaan, alweer de 3e set voor deze auto, hiervoor had ik een astra met z18xe, ook zelf gedaan, gaat altijd goed.
Nee, als er iets mis was met de montage had ik wel verwacht dat dit kort daarna aan het licht was gekomen, nu is het 40.000 verder.. Kan ook gewoon pech hebben natuurlijk…
Ik denk dat ik er wel gewoon weer Gates opzet, of zijn er andere alternatieven van minstens dezelfde kwaliteit?
23 maart 2014 om 12:49 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225979nee dat is niet goedkoper, en ook nog eens bijna een dag extra werk.
Nou, gelukkig gebeurde het bij stationair toerental, dus die klappen dat valt nog wel mee. Er staan geen eens afdrukken in de zuigers (ja, het roet is daar weg, maar geen voelbare afdruk)
Dus ik gok het erop :)
Met de zuigers is gelukkig niks mis, beetje roet aanslag.
Maar kijk eens naar de kleppen… :shock:
Bij de voorwielen of achterwielen?
Loopt dat ergens aan? zo ja; waar?
hey mooi! ziet er inderdaad netjes uit.
Die van mij staat op Eibach veren (Caravan), dus is 1 cm lager, dat moet het probleem niet zijn, dunkt mij…
Kijk, dat klinkt goed!
Ik heb een goeikoop setje banden op de kop getikt, maar deze zijn 1 maat ’te groot’: 215/55R17.
Ben benieuwd of het past. De prijs was dusdanig dat ik ze niet kon laten liggen. KM teller pas ik wel aan met opcom. king:Heb je de motor al laten draaien? verbetering?
De koppeling ontluchting zit rechtsvoor op het blok als je voor de auto staat. Gebruikt hetzelfde reservoir als de remmen.
Iemand ervaring met het plaatsen van banden onder een Vectra C die 1 hoogte-maatje groter zijn dan standaard?
Dus 215-55R17? km-teller is geen probleem, die kan ik bijstellen. Het gaat me erom dat het past ;)
@Fearless wrote:
Netjes! Je zou die rubbers weg kunnen halen en een bus tussen de beide stangen in. En dan die paarse onderop de onderste stang.
Dan heb je geen uitdrogende rubbers er meer tussen zitten.De 2 stabi stangen moeten onafhankelijk van elkaar kunnen blijven kantelen t.o.v. de 2 armpjes.
Met een stalen bus ertussen kan dit dus niet meer.Verder heb ik me opzet een aantal rubbers ertussen gelaten (ook de verbinding met het chassis) om te zorgen dat er niet té veel krachten op de onderdelen komen. Zo kan het nog iets wrikken.
Onder de auto, je kan het met een speciale tang doen, maar als je het niet erg vind om wat spetters benzine over je heen te krijgen kan het ook met een punttangetje.
Let wel dat er 3,5 bar druk op de leiding staat…
Komt goed, er zat al een dikke laag ML op alles, dat beetje roest aan de tankvulopening sluit ik ook af.
Bedoel je de binnenkant of de buitenkant?
Al weer een tijdje bezig met zoeken en ik denk het gevonden te hebben! Het zat voor mij toch in een onverwachte hoek.
Afgelopen week was ik alvast voor de apk-keuring mijn kentekenverlichting in de achterbumper aan het vervangen (kapot), toen ik besloot om ook eens de bodem van de kofferbak te bekijken.
Wat bleek: er stond zo’n 4 cm water in mijn reservewielbak (waar tevens mijn LPG tank in zit…) :wtf Dus wat gebeurt er bij remmen? Juist dan klotst de hele zooi naar voren, en spoelt er water naar onder de acherbank :hmmz
In eerste instantie verwachtte ik dat het water door 1 van de 2 doorgangen die de LPG inbouwer in deze bak naar buiten had gemaakt naar binnen kon komen. Ik heb een van de bodemstops uit de bak getrokken om zo het water eruit te laten lopen. (waterval!)
Alle bekleding eruit gelaten, zodat de boel goed kon drogen.Na een paar daagjes was de boel aardig opgedroogd, maar bespeurde ik enkel nog een nat spoor naar de rechter achterhoek van de wagen. Dus ook hier de hele bekleding weggehaald.
Weer een half uurtje zoeken later bleek dat het water ergens tussen de binnen- en buitenkant van de auto vandaan kwam in de buurt van het rechterachterwiel. Het kwam helemaal in de hoek door een open dorpeltje naar binnen… Tijd om hier verder te gaan zoeken, alleen is die plek op geen mogelijkheid te bereiken.. :swear
Gelukkig heeft elke mobiele telefoon tegenwoordig een camera en een zaklamp, en die combinatie bleek voortreffelijk te werken om het euvel op te sporen.
[youtube:2ci1iv3l]http://www.youtube.com/watch?v=FXrClz8u4os[/youtube:2ci1iv3l]
In eerste instantie lijkt de rand van de wielkast te zijn waar het vocht naar binnen komt.
Vanmiddag het wiel eraf gehaald, en de kunstof spatschermen verwijderd. Op zich zag al het carroseriewerk er netjes uit, en zat de boel goed afgedicht (recentelijk gerepareerd door schadeherstelbedrfijd)
Per toeval kwam ik er op een gegeven moment achter dat als je het rubber rondom de tankvulhals eruit haalt, hier ook het binnen en buitenscherm bij elkaar komen, maar dat bij mijn wagen hier de benodigde kit ontbreekt die die boel waterdicht af moet sluiten.
Wat er dan kan gebeuren is dat water dat achter het benzineklepje wegloopt, maar nog belangrijker: opspattend water en vuil in de wielkast via deze kier als het ware wordt ‘opgezogen’ als je auto rijdt (ivm licht vaccüum in de auto).
Voordat ik de auto in aug 2008 aanschafte had deze schade gehad waarbij het rechterarchterpaneel vervangen is. Hierbij is men op verschillende plaatsen vergeten te kitten, waardoor ik deze reparatie deels opnieuw het moeten laten uitvoeren ($$$$).
Het water heeft zich dus jaren lang zo een weg naar binnen kunnen vinden, vandaar dat er hier en daar al wat roest zit.. :fy1Ik heb de open verbinding nu grondig afgekit, en laat dit een aantal dagen drogen. Daarna plaats ik het rubber terug, en wordt het geheel goed in de tectiel en ML gezet en hopelijk ben ik er dan vanaf! TZT nog een keer de LPG tank uit het gat liften, de boel eens licht opschuren en met een anti-roest middel afdichten.
Wordt vervolgt!
Volgende stap wordt de kofferbak. Deze wil ik ook wat rally-allures geven en moet een reservewiel, accu en sproeiertank huisvesten. Ook wil ik vast de brandstofpomp een degelijk plekje geven.
Eerst eens op zoek naar inspiratie…
-
AuteurBerichten









