Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
fan-speed regulator? Wat is dat precies?
het is me wel opgevallen dat de kachel het snelst weer aanspringt (tussen 2 en 10 minuten) als ik de blazer handmatig op 7 zet (max)
Wim: weet je ook wat er kapot gaan aan de motor? borstels? bekabeling? elektronica?
7 oktober 2014 om 07:47 In reactie op: 2 vraagjes over het bandenspanningscontrole systeem #18256016Bedankt voor de suggesties, maar ik ben zelf erg tevreden over het systeem. Ik ben er al een aantal keer tijdig door geattendeerd op een lekke/lege band.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben ik is een antwoord op de vraag of deze speciale meters een vervangbaar binnenventiel hebben zoals hieronder afgebeeld.
Ik zelf heb niet zo’n dingetje waar dit er mee uit kan draaien, en ik wil ook niet per ongelijk mijn ventiel slopen met een tang oid :jerry
Heb jij 6 van die FF lampen, of aparte breedstralers onder zitten?
Ik heb 1 breedstraler, maar kan nergens een 2e vinden :(Schrijvers hebben soms last van een writers-block; ik heb al een tijd last van sleutel-block :(
Maar dat lijkt nu doorbroken te worden. Ik heb geruchten gehoord dat mijn huidige stalling nog ongeveer een jaar beschikbaar is, daarna wordt de hele bende gesloopt.
Dat is op zich weer wat ‘motivatie’ om hem dan eindelijk maar eens af te maken.. king:Ik zou het voor de zekerheid weer op 0 graden zetten. Het zal je maar gebeuren dat in een snelle bocht op de ring er splines afbreken o.i.d. :shock:
Wat kost een originele xenon lamp?
16 juni 2014 om 09:08 In reactie op: [HOW TO] – Vectra C1/C2 – Bedieningsknop clima repareren #18232029Ziet er toch nog vrij rigoreus uit!
Ik heb zelf een keer de printplaat uitgebouwd en het betreffende draai/druk schakelaartje met contact spray ingespoten. Helaas heeft dit maar een paar maanden geholpen daarna weer prut.
Als je aan het einde van de zomer nog steeds een goedwerkende knop hebt, probeer ik dit waarschijnlijk ook king:
/edit:
toch maar de stoute schoenen aangetrokken, en met succes!Wat me gelijk al opviel bij het uit elkaar halen is dat 2 van de 5 contactjes op de printplaat al losgebroken waren.
Desondanks alles gedemonteerd en schoongemaakt. Weer in elkaar, en drukken/draaien als nieuw!Bedankt voor de howto!
Op zoek gegaan voor een nieuw setje koplampen voor mijn Vectra GTS C1.
ik kom een setje originele Xenon koplampbehuizingen tegen. Hier zitten alleen geen lampen meer in.
Wie weet wat er allemaal voor nodig is (en misschien belangrijker: wat het allemaal kost) om dit werkend te krijgen in mijn GTS? (ik heb zelf een opcom)Hij loopt echt mooi, valt me op dat je de turbo bijna niet hoort.
Maar je hebt achter echt meer grip nodig inderdaad.Je zou wat onderdelen naar de kofferbak kunnen verplaatsen king:
@mantaray wrote:

ruitensproeiertankje in de koffer bak ? Ja waarom niet king:
Mooi tankje.. weet je ook welke auto deze uit komt?
Valt wel mee toch? De meeste hebben een steun op de bodem gemonteerd van aluminium waar 1 of 2 wielen op kunnen.
Ik kan alleen geen aluminium lassen, dus doe ik het met redelijk dunwandig staal om niet al te veel gewicht erin te monteren…Normaal zou ik je gelijk geven, de andere platen heb ik er zo ook uit gekregen, maar deze zat echt vast.
Met de verstripper was ik op een gegeven moment echt het rubber aan het verbranden voordat het loskwam. Die dampen die daar bij vrij komen zijn niet echt heel gezond, dus ik heb het met een combi van verwarmen en bikken voor elkaar gekregen.Het vervelendste werk was de as-tunnel. Vanuit de achterklep kon ik er net niet bij, en van af de andere kant moest ik me tussen de kooi wurmen… Maar het is voor elkaar! :thumbup
Zo, tis al weer een tijdje stil hier…
Ben de afgelopen maanden met van alles druk geweest, en zo nu en dan ook met de Ascona.
Heel fijn klusje; trildempingsplaten uit de kofferbak bikken. Wat een @&€@@€€ klus!
De opel medewerker die hem erin heeft gelijmd ergens eind ’78 krijgt van mij een pluim voor ijverigheid !:thumbup
Soms people van have it all!! :thumb
In het recente nummer van OMCN heeft iemand hydraulische stuurbekrachtiging ingebouwd omdat hij beweert dat van elektrische bekrachtiging de besturing ‘indirect’ wordt.. Ben je daar noet bang voor?
Moet er geen kooi om de stuurpen heen?
7 april 2014 om 13:19 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225994@louwe 16 klepper wrote:
ff balen zo,n pech
heb t vorig jaar met onze vectra ook gehad
ook z18xe enkel ging mijn riem naar de eeuwige jachtveldenheb er toen wel n frisse motor ingegooid
de oude had toen al 280.000 gedraaid op g3
de “nieuwe” 60.000al met al 2 dagen sleutelen
enkel wachten op de motor duurde wat langer……
verkoper kwam z,n afspraak qua aflevern niet geheel na :???:Mijn blok heeft 225.000 gelopen, maar ik had geen zin om even 1250 euro voor een nieuw blok op te hoesten.
Ik heb geluk gehad met een 2e hands kop die slechts 24.000 gelopen heeft.Het spul zit inmiddels weer in elkaar, en loopt goed.
De ‘nieuwe’ kop heeft enkel geen plek voor een EGR, dus die hangt er nu los bij :)
Eens onderzoeken of dat toch niet op de één of andere manier uit de computer te programmeren is bij de Vectra C.7 april 2014 om 13:18 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225993@arjontje wrote:
Dan zou ik graag willen weten waar je de gates set vandaan hebt. Want alle gates setjes die ik op Opel gemonteerd heb waren allemaal skf loop/spanrollen. En een gates riem. En de skf setjes die ik gezien/gemonteerd heb zaten natuurlijk skf loop/spanrollen, en gates riemen.
Gewoon van de Brezan, en ik heb nu een SKF set, en daar zit wel degelijk een SKF riem en waterpomp bij…
5 april 2014 om 20:12 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225990Nou, dat is niet helemaal waar. Er is duidelijk verschil te zien tussen de onderdelen van gates en SKF.
Op alle spanrollen van Gates bv: made in china.
SKF onderdelen zijn fysiek anders dan die van Gates.
31 maart 2014 om 18:56 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225988Zo, ondertussen zijn de meeste spulletjes binnen, inclusief een vervangende kop.
Deze is vandaag gevlakt.Als ik morgen de pakkingset en distributie binnen krijg kunnen we gaan knutselen ;-)
Ik ben alleen nog opzoek voor wat technische gegevens betreffende aanhaal momenten van de Z18XE.
Iemand die mij hierbij kan helpen? Het gaat me met name om de kopbouten en nokkenas lagerkappen.
Alvast bedankt!
24 maart 2014 om 15:24 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225987Bedankt voor de tip!
24 maart 2014 om 11:26 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225985Ik ga nu voor een complete set van SKF!
-
AuteurBerichten





