McLambo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 3,245)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ventilator / aanjager valt uit – Vectra C #18258722

    fan-speed regulator? Wat is dat precies?

    het is me wel opgevallen dat de kachel het snelst weer aanspringt (tussen 2 en 10 minuten) als ik de blazer handmatig op 7 zet (max)

    Wim: weet je ook wat er kapot gaan aan de motor? borstels? bekabeling? elektronica?

    In reactie op: 2 vraagjes over het bandenspanningscontrole systeem #18256016

    Bedankt voor de suggesties, maar ik ben zelf erg tevreden over het systeem. Ik ben er al een aantal keer tijdig door geattendeerd op een lekke/lege band.

    Waar ik eigenlijk naar op zoek ben ik is een antwoord op de vraag of deze speciale meters een vervangbaar binnenventiel hebben zoals hieronder afgebeeld.
    Ik zelf heb niet zo’n dingetje waar dit er mee uit kan draaien, en ik wil ook niet per ongelijk mijn ventiel slopen met een tang oid :jerry

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971706

    Heb jij 6 van die FF lampen, of aparte breedstralers onder zitten?
    Ik heb 1 breedstraler, maar kan nergens een 2e vinden :(

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563981

    Schrijvers hebben soms last van een writers-block; ik heb al een tijd last van sleutel-block :(

    Maar dat lijkt nu doorbroken te worden. Ik heb geruchten gehoord dat mijn huidige stalling nog ongeveer een jaar beschikbaar is, daarna wordt de hele bende gesloopt.
    Dat is op zich weer wat ‘motivatie’ om hem dan eindelijk maar eens af te maken.. king:

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566463

    Ik zou het voor de zekerheid weer op 0 graden zetten. Het zal je maar gebeuren dat in een snelle bocht op de ring er splines afbreken o.i.d. :shock:

    In reactie op: [HOW-TO] Vectra C1/Signum AFL xenonlamp vervangen #18184947

    Wat kost een originele xenon lamp?

    Ziet er toch nog vrij rigoreus uit!

    Ik heb zelf een keer de printplaat uitgebouwd en het betreffende draai/druk schakelaartje met contact spray ingespoten. Helaas heeft dit maar een paar maanden geholpen daarna weer prut.

    Als je aan het einde van de zomer nog steeds een goedwerkende knop hebt, probeer ik dit waarschijnlijk ook king:

    /edit:
    toch maar de stoute schoenen aangetrokken, en met succes!

    Wat me gelijk al opviel bij het uit elkaar halen is dat 2 van de 5 contactjes op de printplaat al losgebroken waren.
    Desondanks alles gedemonteerd en schoongemaakt. Weer in elkaar, en drukken/draaien als nieuw!

    Bedankt voor de howto!

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17444306

    Op zoek gegaan voor een nieuw setje koplampen voor mijn Vectra GTS C1.

    ik kom een setje originele Xenon koplampbehuizingen tegen. Hier zitten alleen geen lampen meer in.
    Wie weet wat er allemaal voor nodig is (en misschien belangrijker: wat het allemaal kost) om dit werkend te krijgen in mijn GTS? (ik heb zelf een opcom)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566456

    Hij loopt echt mooi, valt me op dat je de turbo bijna niet hoort.
    Maar je hebt achter echt meer grip nodig inderdaad.

    Je zou wat onderdelen naar de kofferbak kunnen verplaatsen king:

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563980

    @mantaray wrote:

    ruitensproeiertankje in de koffer bak ? Ja waarom niet king:

    Mooi tankje.. weet je ook welke auto deze uit komt?

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563978

    Jullie hadden het al geraden :-), hier de plaatjes van afgelopen week:

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563977

    Valt wel mee toch? De meeste hebben een steun op de bodem gemonteerd van aluminium waar 1 of 2 wielen op kunnen.
    Ik kan alleen geen aluminium lassen, dus doe ik het met redelijk dunwandig staal om niet al te veel gewicht erin te monteren…

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563970

    Normaal zou ik je gelijk geven, de andere platen heb ik er zo ook uit gekregen, maar deze zat echt vast.
    Met de verstripper was ik op een gegeven moment echt het rubber aan het verbranden voordat het loskwam. Die dampen die daar bij vrij komen zijn niet echt heel gezond, dus ik heb het met een combi van verwarmen en bikken voor elkaar gekregen.

    Het vervelendste werk was de as-tunnel. Vanuit de achterklep kon ik er net niet bij, en van af de andere kant moest ik me tussen de kooi wurmen… Maar het is voor elkaar! :thumbup

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563968

    Hmmm, wat is hier nu weer gaande??

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563967

    Zo, tis al weer een tijdje stil hier…

    Ben de afgelopen maanden met van alles druk geweest, en zo nu en dan ook met de Ascona.

    Heel fijn klusje; trildempingsplaten uit de kofferbak bikken. Wat een @&€@@€€ klus!
    De opel medewerker die hem erin heeft gelijmd ergens eind ’78 krijgt van mij een pluim voor ijverigheid !

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566431

    :thumbup

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566424

    Soms people van have it all!! :thumb

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566420

    In het recente nummer van OMCN heeft iemand hydraulische stuurbekrachtiging ingebouwd omdat hij beweert dat van elektrische bekrachtiging de besturing ‘indirect’ wordt.. Ben je daar noet bang voor?

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566417

    Moet er geen kooi om de stuurpen heen?

    @louwe 16 klepper wrote:

    ff balen zo,n pech

    heb t vorig jaar met onze vectra ook gehad
    ook z18xe enkel ging mijn riem naar de eeuwige jachtvelden

    heb er toen wel n frisse motor ingegooid
    de oude had toen al 280.000 gedraaid op g3
    de “nieuwe” 60.000

    al met al 2 dagen sleutelen
    enkel wachten op de motor duurde wat langer……
    verkoper kwam z,n afspraak qua aflevern niet geheel na :???:

    Mijn blok heeft 225.000 gelopen, maar ik had geen zin om even 1250 euro voor een nieuw blok op te hoesten.
    Ik heb geluk gehad met een 2e hands kop die slechts 24.000 gelopen heeft.

    Het spul zit inmiddels weer in elkaar, en loopt goed.
    De ‘nieuwe’ kop heeft enkel geen plek voor een EGR, dus die hangt er nu los bij :)
    Eens onderzoeken of dat toch niet op de één of andere manier uit de computer te programmeren is bij de Vectra C.

    @arjontje wrote:

    Dan zou ik graag willen weten waar je de gates set vandaan hebt. Want alle gates setjes die ik op Opel gemonteerd heb waren allemaal skf loop/spanrollen. En een gates riem. En de skf setjes die ik gezien/gemonteerd heb zaten natuurlijk skf loop/spanrollen, en gates riemen.

    Gewoon van de Brezan, en ik heb nu een SKF set, en daar zit wel degelijk een SKF riem en waterpomp bij…

    Nou, dat is niet helemaal waar. Er is duidelijk verschil te zien tussen de onderdelen van gates en SKF.

    Op alle spanrollen van Gates bv: made in china.

    SKF onderdelen zijn fysiek anders dan die van Gates.

    Zo, ondertussen zijn de meeste spulletjes binnen, inclusief een vervangende kop.
    Deze is vandaag gevlakt.

    Als ik morgen de pakkingset en distributie binnen krijg kunnen we gaan knutselen ;-)

    Ik ben alleen nog opzoek voor wat technische gegevens betreffende aanhaal momenten van de Z18XE.

    Iemand die mij hierbij kan helpen? Het gaat me met name om de kopbouten en nokkenas lagerkappen.

    Alvast bedankt!

    Bedankt voor de tip!

    Ik ga nu voor een complete set van SKF!

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 3,245)