McLambo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 3,245)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564008

    I know, maar het is redelijk zacht materiaal die bumper

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564005

    Hmm, ben ik mooi klaar mee dan. Wilde ze sowieso laten stralen, vanwege roest aan de binnenkant en aan de steuntjes

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17564000

    Chromen bumpertjes moeten satijn zwart worden.

    Mijn spuiter geeft aan dat we beter niet over het chrome kunnen spuiten, en dat dit bij voorkeur eraf moet.

    Nu heb ik al met verschillende mechanisch gereedschap geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, maar het lijkt wel of het deels in het metaal zit…
    Zijn er andere manieren om dit voor elkaar te krijgen? liefst niet met zuur

    In reactie op: ventilator / aanjager valt uit – Vectra C #18258730

    Kun je alleen de motor vervangen, of moet dan de hele ‘unit’ vervangen worden?
    En krijg je daar dan ook de regelaar bij in geval van ECC?

    Kan een complete onderkand voor een dikke honderd euro vinden:

    http://www.mister-auto.nl/fl/interieurventilator/bolk-bol-c031615_g2669_a999BOL-C031615.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Maar ik steek het liefst geen ene euro te veel meer in de Vectra, daar hij op de nominatie staat ingeruild te worden komende jaar.

    Voor degenen die het motortje gedemonteerd hebben: is dit er eentje met koolborstels? of wordt hij met een wisselend veld aangedreven?
    Mijn motor valt spontaan uit regelmatig, en een tik onder het dashboard en hij doet het weer…

    In reactie op: ventilator / aanjager valt uit – Vectra C #18258728

    Vanwege tijdgebrek en geen zin, heb ik het een jaar lang laten aanmodderen,

    maar nu was ik het echt zat, dus ik heb aan de rechterkant het dashboard een stuk gedemonteerd.

    Ik heb zicht op de aanjager behuizing. Onderin zit de motor.
    Als de aanjager niet aanslaat, en ik geef een heel klein tikje op de motor, of wiebel er even iets mee, springt hij aan.
    Je hoort wel iets brommen, als in: een versleten lager ofzo.

    Of zouden dit bijvoorbeeld versleten koolborstels kunnen zijn, heeft deze aanjager koolborstels?

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563997

    Zo, daar staat ‘ie dan:

    In de etsprimer en drie dikke lagen vulprimer.

    Nu maandje uitharden, kan ik ondertussen de vervolg stappen bedenken, stickers of spuitmallen regelen, en… o ja, sparen :???:

    In reactie op: TIP nieuwe raamlikkers ascona/manta B #18287415

    Top!

    Mijn rubbertjes zijn helemaal gekrakeleerd(?)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566604

    Ben wel benieuwd hoe de rally je afgaat.. Geen grindbakken en curbstones hoor! gewoon stoeprandjes en lantaarnpalen langs de weg :shock: king:

    In reactie op: mijn ascona 2.0n 1979 project #18063822

    @rvkasper wrote:

    Van de week even de eerste stoel pas gemaakt. Was een behoorlijke klus om hem op de rails niet te hoog in de auto te krijgen


    De stoel zit heel iets van het midden van de stoel maar dit kan niet anders maar is ook minimaal. Verder ook nog weer wat kleine deeltjes klaar gemaakt voor montage

    Standaard staat het stuur ook niet helemaal recht voor de bestuurder, hebbben meer oudere opeltjes.

    In reactie op: mijn ascona 2.0n 1979 project #18063821

    Zo, da’s andere koek! Gaaf hoor!

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563994

    De bedoeling is dat hij qua uitvoering op de i2000 groep 2 gaat lijken, maar dan met een eigen invulling:

    Inclusief de texten. Nu heb ik op e-bay bv kant en klare stickers gezien voor het ‘opel euro handler team’ van een kadett c GTE.

    Weet iemand toevallig of dit dezelfde zijn als op de i2000 groep 2?

    Meest ideaal is spuitmallen zodat de text netjes gespoten kan worden en onder de blanke lak verdwijnt… als iemand dit heeft/weet?? king:

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563993

    De Ascona is bijna klaar om richting de spuiter te vertrekken.

    Het heeft me bijna 3/4 jaar gekost om hem helemaal ‘schoon’ te maken en te schuren, een enorm langdurige en vervelende klus.
    Op den duur werd het steeds moeilijker om maar weer een paar uurtjes te gaan poetsen, heeft daarom ook een poosje stil gelegen van de zomer :???:

    Maar goed, nu weer met goeie moed er tegen aan. Ik zal proberen hier regelmatig updatjes neer te zetten.

    In reactie op: Slecht lopen/starten Z18XE; LMM? #18284829

    Ben benieuwd naar de uitkomst van dit probleem…

    In reactie op: Z18XE; nieuwe spanningsregelaar, maar welke #18290804

    Eerlijk gezegd niet, maar ik heb het onderdeel al binnen. Zal deze week eens de dynamo demonteren (nog geen tijd voor gehad).
    Mocht het niet passen, dan kan het nog teruggestuurd worden.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563990

    Ik ben ook overgestapt op http://www.mijnalbum.nl, photobucket is erg traag tegenwoordig, en staat bomvol met reclame.

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563987

    Gefixt!

    In reactie op: mijn ascona 2.0n 1979 project #18063763

    Ook helemaal kaal gehaald voor het spuiten… ik heb die van mij netjes dofgeschuurd.
    Of er roest onder mijn lak zit.. geen idee. :???:

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563986

    Na het monteren van de brede randen voelde het voorscherm wat wiebelig aan.

    Leek me goed om dit in orde te maken voordat er lak op komt:

    Nu een stuk steviger, zit bijna geen beweging meer in.

    Ik heb al contact gehad met Mitchel (ZakhooiTM), maar ook een adresje in Ermelo gevonden, waar men de security codes kan ophalen (via de officiele weg), en de ECU voorzien van de laatste software.

    In reactie op: Z18XE ECU: zelf repararen?? #18268123

    Rectificatie: Het is toch een probleem in de ECU! :jerry

    Ik heb de kabelboom losgehaald, draden van de LMM en lucht-temp meter gevonden, en helemaal gevolgd naar de stekker van de ecu, ecu stekker uit elkaar om het nummertje van deze 2 adertjes te achterhalen, doorgemeten en geen probleem gevonden.

    Pas als ik aan de stekkervoet die op de ECU zit ga wrikken (zelfde gebeurt waarschijnlijk als de motor toeren maakt -> trilling) dan valt het signaal weg.

    Nu is de volgende vraag: Wie heeft er zelf een ECU weten te fixen, ik wil het wel proberen namelijk. (topic titel aangepast)

    In reactie op: Z18XE ECU: zelf repararen?? #18268119

    Niet trekken aan draadjes, maar de boom langzaam heen en weer bewegen, ik ben er dus zo achter gekomen waar de breuk zit, en dat is niet bij de ECU, maar bij het gasklephuis.
    Als ik daar de kabelboom beweeg, beweegt deze niet bij de ecu.

    Ik kan voor de zekerheid nog eens de stekkers van de ecu bewegen, al heb ik die vandaag losgehad, en netjes ingespoten met elektrospray.

    In reactie op: Z18XE ECU: zelf repararen?? #18268121

    Waarom zou ik op de ECU gaan tikken als ik er al achter ben dat er een kabelbreuk in de kabelboom zit?

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #17563984

    Hallo,

    Jazeker, al gaat het wel langzaam.

    Ik ben bezig de Ascona te wassen met ontvetter om alle opgedane verontrijniging van de afgelopen 5 jaar van de originele lak af te krijgen, daarna kan hij geschuurd worden.

    Best een rotklusje. Ik heb in het begin de raamsponningen ontroest en in een special soort verf gezet, maar nu blijkt dat deze niet ’thinner-vast’ is, dus dat moet er allemaal weer af, voordat er een 2 componenten lak overheen kan :swear

    In reactie op: ventilator / aanjager valt uit – Vectra C #18258725

    Nee, dat werkt allemaal prima.

    Ik heb dinsdag de OPCOM eraan gehad, en een hele bubs foutmeldingen verwijderd.

    Sindsdien werkt het allemaal weer naar behoren. Even aanzien hoe lang dit goed gaat… ;)

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 3,245)