Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
I know, maar het is redelijk zacht materiaal die bumper
Hmm, ben ik mooi klaar mee dan. Wilde ze sowieso laten stralen, vanwege roest aan de binnenkant en aan de steuntjes
Chromen bumpertjes moeten satijn zwart worden.
Mijn spuiter geeft aan dat we beter niet over het chrome kunnen spuiten, en dat dit bij voorkeur eraf moet.
Nu heb ik al met verschillende mechanisch gereedschap geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, maar het lijkt wel of het deels in het metaal zit…
Zijn er andere manieren om dit voor elkaar te krijgen? liefst niet met zuurKun je alleen de motor vervangen, of moet dan de hele ‘unit’ vervangen worden?
En krijg je daar dan ook de regelaar bij in geval van ECC?Kan een complete onderkand voor een dikke honderd euro vinden:
http://www.mister-auto.nl/fl/interieurventilator/bolk-bol-c031615_g2669_a999BOL-C031615.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar ik steek het liefst geen ene euro te veel meer in de Vectra, daar hij op de nominatie staat ingeruild te worden komende jaar.
25 november 2015 om 11:00 In reactie op: [HOW-TO] -Vectra C/Signum piepende kachelventilator oplossen #18098942Voor degenen die het motortje gedemonteerd hebben: is dit er eentje met koolborstels? of wordt hij met een wisselend veld aangedreven?
Mijn motor valt spontaan uit regelmatig, en een tik onder het dashboard en hij doet het weer…Vanwege tijdgebrek en geen zin, heb ik het een jaar lang laten aanmodderen,
maar nu was ik het echt zat, dus ik heb aan de rechterkant het dashboard een stuk gedemonteerd.
Ik heb zicht op de aanjager behuizing. Onderin zit de motor.
Als de aanjager niet aanslaat, en ik geef een heel klein tikje op de motor, of wiebel er even iets mee, springt hij aan.
Je hoort wel iets brommen, als in: een versleten lager ofzo.Of zouden dit bijvoorbeeld versleten koolborstels kunnen zijn, heeft deze aanjager koolborstels?
Top!
Mijn rubbertjes zijn helemaal gekrakeleerd(?)
Ben wel benieuwd hoe de rally je afgaat.. Geen grindbakken en curbstones hoor! gewoon stoeprandjes en lantaarnpalen langs de weg :shock: king:
@rvkasper wrote:
Van de week even de eerste stoel pas gemaakt. Was een behoorlijke klus om hem op de rails niet te hoog in de auto te krijgen


De stoel zit heel iets van het midden van de stoel maar dit kan niet anders maar is ook minimaal. Verder ook nog weer wat kleine deeltjes klaar gemaakt voor montageStandaard staat het stuur ook niet helemaal recht voor de bestuurder, hebbben meer oudere opeltjes.
Zo, da’s andere koek! Gaaf hoor!
De bedoeling is dat hij qua uitvoering op de i2000 groep 2 gaat lijken, maar dan met een eigen invulling:

Inclusief de texten. Nu heb ik op e-bay bv kant en klare stickers gezien voor het ‘opel euro handler team’ van een kadett c GTE.
Weet iemand toevallig of dit dezelfde zijn als op de i2000 groep 2?
Meest ideaal is spuitmallen zodat de text netjes gespoten kan worden en onder de blanke lak verdwijnt… als iemand dit heeft/weet?? king:
De Ascona is bijna klaar om richting de spuiter te vertrekken.
Het heeft me bijna 3/4 jaar gekost om hem helemaal ‘schoon’ te maken en te schuren, een enorm langdurige en vervelende klus.
Op den duur werd het steeds moeilijker om maar weer een paar uurtjes te gaan poetsen, heeft daarom ook een poosje stil gelegen van de zomer :???:Maar goed, nu weer met goeie moed er tegen aan. Ik zal proberen hier regelmatig updatjes neer te zetten.
Ben benieuwd naar de uitkomst van dit probleem…
Eerlijk gezegd niet, maar ik heb het onderdeel al binnen. Zal deze week eens de dynamo demonteren (nog geen tijd voor gehad).
Mocht het niet passen, dan kan het nog teruggestuurd worden.Ik ben ook overgestapt op http://www.mijnalbum.nl, photobucket is erg traag tegenwoordig, en staat bomvol met reclame.
Gefixt!
Ook helemaal kaal gehaald voor het spuiten… ik heb die van mij netjes dofgeschuurd.
Of er roest onder mijn lak zit.. geen idee. :???:Na het monteren van de brede randen voelde het voorscherm wat wiebelig aan.
Leek me goed om dit in orde te maken voordat er lak op komt:

Nu een stuk steviger, zit bijna geen beweging meer in.
19 februari 2015 om 21:07 In reactie op: Iemand een adresje om een Simtec 71.5 vrij te programmeren? #18273975Ik heb al contact gehad met Mitchel (ZakhooiTM), maar ook een adresje in Ermelo gevonden, waar men de security codes kan ophalen (via de officiele weg), en de ECU voorzien van de laatste software.
Rectificatie: Het is toch een probleem in de ECU! :jerry
Ik heb de kabelboom losgehaald, draden van de LMM en lucht-temp meter gevonden, en helemaal gevolgd naar de stekker van de ecu, ecu stekker uit elkaar om het nummertje van deze 2 adertjes te achterhalen, doorgemeten en geen probleem gevonden.
Pas als ik aan de stekkervoet die op de ECU zit ga wrikken (zelfde gebeurt waarschijnlijk als de motor toeren maakt -> trilling) dan valt het signaal weg.
Nu is de volgende vraag: Wie heeft er zelf een ECU weten te fixen, ik wil het wel proberen namelijk. (topic titel aangepast)
Niet trekken aan draadjes, maar de boom langzaam heen en weer bewegen, ik ben er dus zo achter gekomen waar de breuk zit, en dat is niet bij de ECU, maar bij het gasklephuis.
Als ik daar de kabelboom beweeg, beweegt deze niet bij de ecu.Ik kan voor de zekerheid nog eens de stekkers van de ecu bewegen, al heb ik die vandaag losgehad, en netjes ingespoten met elektrospray.
Waarom zou ik op de ECU gaan tikken als ik er al achter ben dat er een kabelbreuk in de kabelboom zit?
Hallo,
Jazeker, al gaat het wel langzaam.
Ik ben bezig de Ascona te wassen met ontvetter om alle opgedane verontrijniging van de afgelopen 5 jaar van de originele lak af te krijgen, daarna kan hij geschuurd worden.
Best een rotklusje. Ik heb in het begin de raamsponningen ontroest en in een special soort verf gezet, maar nu blijkt dat deze niet ’thinner-vast’ is, dus dat moet er allemaal weer af, voordat er een 2 componenten lak overheen kan :swear
Nee, dat werkt allemaal prima.
Ik heb dinsdag de OPCOM eraan gehad, en een hele bubs foutmeldingen verwijderd.
Sindsdien werkt het allemaal weer naar behoren. Even aanzien hoe lang dit goed gaat… ;)
-
AuteurBerichten

