McLambo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 3,245)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: schakelaar achterruitverwarming #18436788

    Klopt het dat deze schakelaar goed warm kan worden? Ook als de achterruit verwarming niet aanstaat?

    In reactie op: Auto remt slecht, handrem doet raar #18374758

    Het is zon eenvoudige, met enkele cilinder. Hij zit goed aangesloten. Ik begrijp inderdaad dat het rempedaal harder moet worden omdat de handrem cilinder bij aantrekken de retourleiding moet afsluiten.(toch?)

    Echter komt het rempedaal omhoog. M.a.w: de handremcilinder pompt olie terug naar de HRC.

     

    Dat lijkt mij niet goed.

     

    Vraag 2 is: mag de HRC wel olie terugnemen als je het rempedaal bedient? Of zou hij retourstromen ook moeten afsluiten?

    In reactie op: Auto remt slecht, handrem doet raar #18374755

     

    Originele HRC van een Open Ascona 1.9N, standaard rembekrachtiger.

    [img]https://i.imgur.com/wiVNHgQ.jpg[/img]

    Ja, er zit zo’n apparaat tussen met 4 aansluitingen:

    [img]https://i.imgur.com/O7PMdJI.jpg[/img]

     

    In reactie op: Koppeling Getrag 240 aan CIH22E #18374553

    Ik heb hem er destijds aan laten zitten, en ze de 5-bak erin gestoken!

    In reactie op: 2.2E CIH met EFI #18374551

    Bijster interessant dit. Wat kost de set ongeveer? wil je daar iets over zeggen?

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #18374544

    Nou, 1 ding is zeker: jij bent niet bang ;)

    In reactie op: Remdruk verdeler ascona b #18374543

    Bedoel je dat blokje met de grote knop?

     

    l3nAZ

     

    die van mij is ook niet helemaal fris meer. Ik vraag me af, of je zoiets simpelweg kan vervangen door een ‘ wilwood’  met draaiknop…

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18374540

    Ik heb 2 vragen voor de Opel deskundigen:

     

     

    1. in 2016 is de Ascona gespoten, eerst met een epoxy primer, en toen deze helemaal uitgehard was met een goede 2 componenten lak, en daaroverheen blanke lak.

    Ik heb sindsdien 300 km gereden met de Ascona, maar nu begint de lak op de naden tussen de verschillende carroseriedelen te barsten. De spuiter wil dit wel herstellen, maar ik ben bang dat het daarna zo weer openbarst. De wagen is nogal stijf geveerd, en ik heb het vermoeden dat door het torderen van de carresorie dit gebeurt… Iemand tips om dit voorgoed op te lossen? Laagje kit in de naden? welke soort?

     

     

    2. Tijdens de restauratie heb ik een hydraulische handrem gemonteerd, zo in de remleiding naar de achteras.

    Toch is het niet mogelijk om de achterwielen te laten blokkeren met de handrem, en remt het achter niet heel hard. Tevens als ik rem met de voet, en ik trek de handrem aan, dan komt het pedaal omhoog…. wat is hier aan de hand?

    In reactie op: Sparco Stoelen opknappen #18374285

    ff een oude koe uit de sloot trekken!

     

    De stel is destijds perfect hersteld. Niet met leren delen, maar met een soort stevige canvas stof. Zeer tevreden over.

    Ben momenteel op zoek naar een 2e Sparco Evo 3 of XL.

    Iemand nog wat liggen? :D

    In reactie op: Advies over afdekhoes ivm stalling buiten #18374284

    Mocht iemand nog met hetzelfde dilemma zitten: het is uiteindelijk een Softgarage hoes geworden, op maat voor een Ascona B,

    fits like a glove; auto blijft lekker droog

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18374283

    Dat zou zeker een optie zijn, maar ik ben met name benieuwd naar wat andere manta/ascona rijders onder de wagen hebben liggen… :bye:

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18373679

    Hallo,

     

    Komt er nog wel eens iemand op opel forum?

     

    Heb een vraag over mijn Ascona; hij is weer van stal gehaald na meer dan een jaar ‘ slapen’

    Klein probleempje met de lak die begint te barsten boven de kitnaden, maar dat wordt door de spuiter bekeken binnenkort.

    Wat me opvalt is dat de auto zo laag op de grond ligt. Er zitten OMP -4 cm veren onder, maar vanwege de wielkastverbreders is het effect versterkt.

    ook is het zo dat bij het nemen van drempels etc ik bijna gelanceerd word. Ik zou de auto dus graag wat meer veerweg geven, maar dan wel met ‘ rally waardige ‘  veren eronder, en niet de originele die een ‘ zacht’  gedeelte hebben.

     

    Hoe hebben jullie dat met rally en/of rally replica Ascona’s dat gedaan?

    In reactie op: remdrukverdeler nu met foto! #18367316

    Even een oud topic reanimeren:

    Ik heb het tegengestelde als Ghanz: Mijn Ascona remt niet zo best achter; ik heb er tijdens de restauratie dikkere remcilinders op gezet achter. Die moeten waarschijnlijk meer olie hebben. Ik heb het zelfde apparaatje er tussen zitten als op de foto’s.

    De vraag is nu: welke kant moet ik de knop op draaien, en hoeveel???

    In reactie op: Gespot op mp/speurders e.d. #18357898

    Leuke site! echter klopt de informatie niet helemaal… mijn oude Rekord staat als ‘ verlopen APK’  terwijl die de afgelopen, en komende 2 jaar weer APK heeft ;)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18357896

    Nu ik er over nadenk; misschien toch nog wel een Rekord erbij: een mooi schaalmodel van een Rekord E2. Eens kijken of er eentje in het zilvergrijs te vinden is. Voor de collectie ;)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18357877

    Nee, binnenkort maar weer eens de Ascona van stal halen en verder mee prutsen ;)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18357875

    Afgelopen zaterdag de Rekord verkocht. meer dan 2 jaar met veel plezier in gereden en gesleuteld. Kan van de bucketlist af ;)

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18356897
    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18356250

    Alles goed afgesteld, loopt nu super!

     

    APK er weer voor 2 jaar op, deze Rekord is nu te koop: https://link.marktplaats.nl/m1287595263

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18355119

    Van de zomer eens verder met de 2.4 opbouwen. Kan wel wat inspiratie gebruiken.

     

    Zijn er mede opel rijdens die een mooie/snelle 2.4 hebben waar je nog fatsoenlijk mee op de openbare weg mag/kan rijden?

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18354225

    [quote quote=18354220]Lijkt er op dat je vlotter blijft hangen. Dit kan gebeuren door de carburateur op de kop te houden. Verder zou de elektronische choke niet goed kunnen functioneren. Als je deze eens los koppelt?[/quote]

     

    Bedankt voor de tips….

     

    vlotter heeft ook mijn verdenkingen.

    Wel vreemd dat de problemen alleen beginnen na een kwartiertje rijden.

     

    Als deze niet goed afsluit (rotzooi, of door het warmworden=uitzetten) dan blijft de brandstofpomp via het stationair circuit brandstof doorpompen vermoed ik.

    Maar eens even een revisie setje bestellen met vlotter en naald

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18354215

    Afgelopen zaterdag hebben we het ELS er tussenuit gehaald, andere ontsteking erin, en hem haarscherp op tijd gezet.

     

    Proef rit gemaakt, en het leek allemaal in orde. Rest van de zaterdag verder nog rondgereden met een grote smile op mijn gezicht!  :smiley-car:

     

    Dus vanmorgen mee naar het werk gereden, en na zo’n 15 minuten rijden, aan het eind van een lange weg; motor valt uit, en vanaf dat moment heel beroerd lopen.  Precies hetzelfde als de vorige keer.

     

    Ben uiteindelijk wel bij mijn werk gekomen, maar dan loopt hij zo:

     

     

    en bijbehorende roetvlek op de stoep:

    IMG_20180326_080702

     

    Dus;

    Ok, wie kan mij weer een stapje verder helpen.

    symptomen: zie filmpje

    gegevens:
    – ontsteking omgeruild met goed exemplaar, staat perfect op tijd
    – Varajet omgeruild met een redelijk ongebruikt uitziend modelletje
    – voor montage Varajet schoongemaakt, alle kanaaltjes met gitaarsnaren gangbaar gemaakt
    – nieuwe bougies
    – warme lucht buis ontbreekt op luchtfilter

    Extra info:
    – koude start gaat perfect, loopt mooi
    – na +/- 15 minuten rijden wanneer motor warm is beginnen de problemen
    – loopt dan niet meer stationair
    – deellast heel beroerd
    – volgas gaat als de brandweer
    – het stinkt naar benzine
    – je ziet de tankmeter teruglopen per km

    Ik ben geen monteur, maar als ik zelf een oorzaak zou moeten aangeven denk ik dat hij veel te veel benzine krijgt, maar wat ik hier nou aan moet doen?
    Voor zover ik weet kun je de deellast trap niet afstellen in een varajet. Zou de vlotter niet goed afsluiten? Ik zit nu slechts te gissen, hopelijk dat iemand met verstand van zaken me verder kan helpen.

    De rekord wil ik binnenkort verkopen, maar dan moet hij wel in orde zijn zodat de volgende eigenaar er net zoveel schik van heeft als ik ;)

     

    In reactie op: McLambo’s Rekord – Verkocht! #18354099

    2.0S standaard uitvoering

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18353944

    sja, dat heb ik natuurlijk allemaal al  :-)

    In reactie op: McLambo’s Ascona B Project. #18353936

    Hoe kan zoiets dan? De aandrijfas kan toch maar op 1 manier in de bak??

    Hoe zou ik dat kunnen controleren? Op de brug, wielen eraf, en langzaam ‘vaart maken’  ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 3,245)