McKaamos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,983)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Show hier je corsa #17296327

    Schroefsetje ligt al klaar ;) alleen nog ff een setje nieuwe toplagers fixen.

    In reactie op: Show hier je corsa #17296325

    Shoe-test: Failed

    In reactie op: chiptune #18219433

    Auto’s zonder turbo nooit laten chippen.
    Tenzij je er al flinke aanpassingen aan gemaakt hebt, zoals andere nokken-assen e.d.

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17315897

    Astrawez, das geen TR, da’s n Sedan.
    TR’s zijn tweedeurs met een sedankontje ;)

    In reactie op: klep cleanen? #18203434

    @viktore30 wrote:

    als je camber redelijk negatief staat dan staat je sporing ook totaal verkeerd,
    heb t zelf ook gehad, en is dan gewoonweg te gevaarlijk om mee te rijden!!

    Dat is niet waar ;)
    Maar je kan er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat er gewoon geen reet meer van klopt als je de ophanging hebt vervangen.

    Sporing is veel meer dan alleen camber. Het is het totaalplaatje van alle variabelen. Camber is echter het item wat het meeste verandert bij verlagen. De rest verandert niet zo heel erg. Pas als je echt gek laag gaat, zal je neutrale toespoor krijgen en krijg je een lichtelijk vergrote rake-angle waardoor je op snelheid het stuur minder makkelijk kan draaien (automatisch centreren).

    In reactie op: Speakers #18215188

    @sjoerdie wrote:

    een alpine aanraden zonder gebruik van een versterker???

    no way.

    eigen vermogen van een alpine is echt bagger.

    de radio’s die een goed eigen vermogen hebben zijn de duurdere lijn van sony, en jvc.

    ik praat uit ervaring, en niet van lezen en horen zeggen

    Ik zeg al, t gaat niet hard, maar wel zuiver.

    Als het hard moet, zal er idd een versterker bij moeten.

    Sony gaat wel hard, maar is dan weer niet zuiver.
    Maja, zal ook wel deels afhankelijk zijn van je muzieksmaak. Voor sommige dingen is zuiver nou niet echt interessant… Dan gaat het gewoon om de BOEM BOEM.

    In reactie op: Speakers #18215186

    Goeie speakers maken echt wel veel verschil hoor.
    Maja, overstappen op Sony Xplod maakt idd niet zo veel verschil… Is nou niet echt kwaliteit spul. Gaat wel hard, maar mooi/zuiver? nahhh.

    Er zijn iig wel betere merken binnen de reguliere consumentenmarkt. Alpine is dan toch wel een van de betere in dat segment. Gaat misschien niet altijd zo hard, maar klinkt wel zuiverder.
    Of je gaat naar een specialist en dan kan je het dubbele (of vierdubbele) uitgeven voor speakers en dan krijg je ook echt goed spul. Maar dan is het weer zonde om het te monteren zonder daarbij de auto te isoleren tegen geluid van buiten.

    Een goeie radio monteren heeft trouwens ook voordelen. M’n neef had in z’n Vectra de originele radio vervangen voor een Pioneer, dat klonk al iets beter, en heeft daarna een Alpine CDE133BT van mij overgenomen (voornamelijk vanwege de BT Carkit functie die er in zit) en dat klinkt nog beter.
    En ja, dat was nog met de originele speakers… Goede aansturing/signaal is ook belangrijk voor goed geluid.

    Sony gaat hard, maar als je voor zuiver gaat zou ik echt wel ergens anders gaan kijken.

    In m’n Calibra zit tegenwoordig trouwens ook Alpine. G-Series speakers, slechts 13cm. 1 split set in de deuren (splitter, speaker en tweeter) en een combi set in de achterpanelen.
    Ik had eerder 16cm JBL’s in de deuren en Pioneer ovaaltjes in de hoedenplank, maar deze suffe kleine Alpine’s geven zo veel mooier geluid en betere bass…. echt knettergek.
    Een maat van me was altijd Pioneer gewend en hij stond ook raar te kijken om hoe goed het klinkt.

    In reactie op: klep cleanen? #18203430

    Uitlijnen idd.
    Je wielen staan waarschijnlijk behoorlijk onder negatieve of positieve camber, waardoor ze niet plat op het asfalt staan.
    Dat maakt sturen heel erg licht, maar geeft ook n gebrek aan grip waardoor het niet fijn aanvoelt in de bochten.

    edit: zie ook dit plaatje:

    Als t veel camber is, valt het prima vanaf de voorkant van je auto te zien. Gewoon op je knieen er voor gaan zitten, dan zie je wel of je wielen naar binnen of buiten vallen, zoals op t plaatje.

    Edit2:
    Oh, en als je een goede schroefset hebt, zit daar gewoon de mogelijkheid op om de camber te verstellen.
    Één van de twee fusee gaten is dan ovaal waardoor je de hele fusee kan kantelen.

    Heb je dat niet, dan zal je waarschijnlijk een set camber correctie bouten moeten halen.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609747

    Inmiddels al bijna n week geleden m’n Corsa op de bult gezet.
    Nog ff alle dure crap er af gehaald. Op naar n andere…

    In reactie op: Lekkage plaat onder handschoenenkastje #18216676

    Had ik ook met m’n Corsa. Heb toen t metaal goed schoongemaakt en ontroester er tegenaan gesmeerd.
    Daarna dichtgeplakt met glasvezel matten en polyesterhars.

    De puristen zullen t niet netjes vinden, maar het is geen dragend deel en uiteindelijk gaat t gewoon weer roesten als je er metaal in last. Er komt altijd zooi onder de accu terecht waardoor er vocht blijft staan.

    Dus opzich is het geen verkeerde optie en het is makkelijker dan lassen.
    Uiteraard wel van twee kanten dichtplakken. Ook de onderkant doen, dus ff je vloerbekleding achteruit halen en t dashboardkastje weghalen.

    In reactie op: klep cleanen? #18203428

    Beetje laat, maar mocht je nog op zoek zijn naar een gecleande klep, ik heb er nog een staan.
    GSi Rood, voor 3-deurs, met spoiler en elektrische ontgrendeling en de bijpassende gasveren.

    Doe me maar even een PM bij interesse.

    In reactie op: Koelvloeistof (on)voldoende beveiligd? #18195952

    Of -25 voldoende is, is afhankelijk van wat er gebeurt ;)
    Of je het risico wil lopen, dat is de vraag. Met de neus in de wind en b.v. wat verontreinigd water (regenwater+pekel bijvoorbeeld) wat daardoor minder snel bevriest kan een flinke windchill opleveren en de temperatuur onder de -25 trekken. Het is geen ondenkbaar scenario en kan absoluut in nederland voorkomen, ookal is de lucht temperatuur niet zo laag.

    Je kan een glas cola ook onder kamertemperatuur koelen door het glas nat te maken en er langsheen te blazen met een ventilator.
    Zelfde reden dat mensen netjes 37 graden lichaamstemperatuur kunnen behouden in een 50 graden hete woestijn. Buitenkant nat, briesje er langs, probleem opgelost.

    En ja, je kan wat koelvloeistof concentraat kopen en b.v. 500ml koelvloeistof af tappen en aanvullen met het concentraat.
    Kwestie van weten hoeveel liter koelvloeistof er in je auto gaat en wat de mengverhouding van het concentraat is. Even een beetje rekenen dus.

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851949

    zojuist de winterslicks er weer onder geschroefd. Het kwik daalt vannacht tot in de buurt van t vriespunt en morgen is t maximaal een graad of 5… mooi optijd, dacht ik zo.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121628

    165-60-14 komt dan het dichtste in de buurt.

    Je moet de hoogtemaat altijd kleiner maken als je velg groter wordt, anders wordt de totale diameter groter, waardoor het meer moeite kost om weg te komen en je een teller afwijking krijgt (je gaat dan harder dan wat je teller zegt) en dat kan boetes opleveren.

    In reactie op: wat heb je vandaag aan je calibra gedaan #17851932

    Irmscher, toch?

    In reactie op: corsa b x1.2sz wou even niet starten, #18181598

    Als een oliekanaal lekt naar een cylinder hoeftie daar niet per defintie onzuinig van te worden.
    Het oliekanaal is namelijk onder druk door de olie pomp, en dan verlies je niet zo veel compressie en blijft hij toch nog vrij zuinig lopen.

    In reactie op: Fail/Owned en andere grappige plaatjes.. #17719537

    Nee, want een Ferrari deelt geen enkel onderdeel met een Panda ;)
    Een Inca staat wel op hetzelfde chassis als een Caddy. Net als dat de Ibiza in essentie een Polo is, of een Leon stiekem een Golf.
    VW, Seat, Skoda en Audi delen ongelofelijk veel onderdelen, en het zijn in essentie dan ook dezelfde auto’s met hetzelfde weggedrag en vaak zelfs hetzelfde dashboard, maar iets andere bodypanelen en een ander embleem er op.

    De nieuwe Opel Combo lijkt ook verdomd veel op een Fiat Doblo, omdat het stiekem ook dezelde auto is.

    In reactie op: Fail/Owned en andere grappige plaatjes.. #17719535

    @Ewoud94 wrote:

    @midnight black wrote:

    Toont maar weer eens dat die Seats (Inca) ook roesten bij het leven ;)

    Het is een volkswagen ^^

    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

    Seat is ook Volkswagen ;)

    In reactie op: welke muziek luister jij ? #17847035

    [youtube:34uwdfw7]http://www.youtube.com/watch?v=C7ts62Cdglw[/youtube:34uwdfw7]

    In reactie op: welke muziek luister jij ? #17847033

    Volgens mij zijn er een paar muziekgenre’s in een flinke kop-staart botsing beland…

    [youtube:1tjfqbvt]http://www.youtube.com/watch?v=-v4QprpjNu0[/youtube:1tjfqbvt]

    In reactie op: Opel Corsa B te hoge CO waarde #18181896

    Lambda of de kat meestal. Lambda is wel te meten met een osciloscoop. Signaal moet constant wisselen. Doettie dat niet, is de lambdasonde stuk.
    Is die nog goed, dan kan je de katalysator vervangen.

    In reactie op: Fail/Owned en andere grappige plaatjes.. #17719532

    @Corsaliefhebber wrote:

    Brunette??? :shock: :jerry

    Als je het verft wel ja. Dat noemen we kunstmatige intelligentie.

    In reactie op: Opel Corsa B blijft als een slak over de baan rijden #18181071

    :wors @Oenatje wrote:

    toevallig kruipolie getankt?

    In reactie op: Opel Corsa B blijft als een slak over de baan rijden #18181067

    Sja, de ongeblazen dieseltjes zijn gewoon ongelofeloos traag. of 0-50 in 11 sec normaal is weet ik niet, maar ik weet wel dat ze niet vooruit te branden zijn.
    Als je nou een Turbodiesel had gehad, en die was je te traag, dan kon je WimV6’s voorbeeld volgen met een turbodruk regelaar, kleine aanpassing aan de dieselpomp en een turbodruk meter om het boeltje in de gaten te houden.

    In reactie op: corsa b x1.2sz wou even niet starten, #18181595

    Carterventilatie dicht en is er op een of andere manier olie bij de zuigers gekomen oid? Zou mijn eerste gedachte zijn iig.

    En een startmotor die moeilijk rond gaat en geen compressie spreken elkaar in de regel tegen.
    Bij weinig/geen compressie gaat de motor heel makkelijk rond dus zou de startmotor daar ook geen problemen mee moeten hebben.
    Denk eerder dat er, ivm de blauwe rook, olie bij de cylinders in is gekomen en dat comprimeert niet zo lekker, dus dat is zwaarder voor de startmotor.
    En olie ontsteekt ook niet door bougies waardoor de motor weigert te starten.

    Olielampje die weg gaat bij gas geven is meestal een oliedruk probleem.
    Hoe meer gas, hoe harder de oliepomp draait en hoe hoger de druk is, waardoor het lampje uit gaat.

    Zou zomaar kunnen dat je blok ergens inwendig olie lekt en verbrand.
    Koppakking gaar misschien?

    Edit: Oh en het knipperen, hoe snel gaat dat? beetje op de maat met de motor?
    Want dan denk ik absoluut dat het de koppakking is. Onder compressie wordt de olie tegen gehouden maar zodra er vacuum is in de cylinder wordt de olie naar binnen gezogen. De druk valt dan ook weg in de oliekanalen waardoor het waarschuwingslampje aan gaat.
    Kom je bij de compressie en/of verbrandingsslag, gaat het lampje weer uit omdat er genoeg druk is.
    Bij 800rpm stationair kom je dan op ongeveer 200 flitsen per minuut.

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 2,983)