McKaamos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,983)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609823

    @93CorsaStefan91 wrote:

    @McKaamos wrote:

    Nieuwe spatbord randjes er op gezet en de knippers verwisseld voor mooie donkere.

    hoe haal jij die er af? en hoe zet jij die vast?

    weet je trouwens ook hoe ik de bumpers er af kan halen?

    Om de bumpers te demonteren, verwijder je het makkelijkste eerst de sierstrips van de spatborden.

    Aan de achterkant zitten ze met kunststof 10mm moertjes aan de binnenkant van de wielkuip vast. Achteraan zit er vlak onder je achterlicht ook nog een pushpin met weerhaakjes.
    Eerst maak je alle moertjes los, dan kan je via de ruimte bij je achterlichten bij de pushpin komen om die in te knijpen zodat hij los schiet.

    Aan de voorkant zit het net even anders.
    De eerste (vanaf de voorkant gerekend) zit achter een klepje in de modderkuip.
    De tweede is vrij toegangkelijk in de modderkuip.
    De rest zit allemaal achter de modderkuip verborgen. Om erbij te komen moet je minstens het achterste deel van de modderkuip los maken.
    Onderaan zitten twee pushpins met een vul-pin. Die pin kan je er uit duwen met een klein schroevendraaiertje en kan je uit de koker vissen met je vingers via de gaten in de krikpunten.
    Bovenin, vlak achter de onderste veerschotel van je schokdemper, zit de derde. Die kan je er ook uit duwen met een kleine schroevendraaier. Wel even met iets meer kracht doen, dan stuitert hij tegen de bovenkant aan en komt dan weer naar beneden en met een beetje geluk ligt hij dan op straat onder de auto.
    Er zit ook nog een kunststof 10mm moertje die los moet, zo’n beetje ter hoogte van de aandrijf-as.

    Zodra dat allemaal los is, kan je de het achterste deel van de modderkuip los trekken en kan je bij de overige moertjes van de sierstrips.
    Dit alles gaat trouwens het makkelijkste met het wiel verwijderd.

    Dan de achterbumper. Die zit langs de onder-rand en boven-rand met Torx T25 schroefjes vast.
    De hoeken worden op hun plaats gehouden door de achterste schroef van de sierstrips, die inmiddels dus al los zijn, en een klem-pen. Kwestie van even trekken.

    De voorbumper zit langs de onderkant met 10mm boutjes vast.
    In de rand van de spatborden zit een kruiskop schroefje.
    De bovenkant van de bumper zit vast met een tweetal 10mm boutjes.
    Tevens zit er weer bij de hoeken de overlap met de sierstrips die al los zijn, en een uiteraard weer een kunststof klem. Even wrikken, komt zo los.

    Ik raad je trouwens sterk aan om een nieuwe set sierstrips te kopen. Je gaat geheid een paar van de houdertjes aan de achterkant van de strip slopen. Er zitten metalen schroefjes in met een rechthoeken kop die in de strip schuift, en de houders in de strip draaien nogal eens kapot.

    @93CorsaStefan91 wrote:

    ik doe er gewoon antivries in

    G10 (Groen), G11 (Blauw) en G12 (Rood/Oranje) is allemaal antivries…

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609816

    Had ik pas nog laten zien dat ik n filtertje in de koelwater leiding had gezet?

    Filtertje nu… beetje donker geworden

    Filter even uitgespoeld, deze drap kwam er uit. Met hele klontjes er in trouwens, maar die zitten onder water op de foto

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609813

    @juruca wrote:

    Na het demonteren van de voorbumper is het nog gelukt met een waterpomptang de slang los te krijgen van de radiateur.
    Wel een beetje gepiel maar ik heb eigenlijk geen speciaal gereedschap :D

    Maar de kvs is er nu uit en er zat geen troep in :(
    Maarja nu weet ik de status in idergeval.

    Moet er nu rood of blauw of groen in ? :hmmz

    Groen sowieso niet, G11 (blauw) of G12 (rood/oranje) is verder prima, maakt niks uit.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609808

    Klopt, ik heb de 4×4 drive ingeschakeld en de lage giering. king:

    Nah, komt nog ;) eerst belangrijkere zaken

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609806

    Nieuwe spatbord randjes er op gezet en de knippers verwisseld voor mooie donkere.

    In reactie op: abs storing calibra uitlezen,hoe? #18220485

    Lijkt me sterk.
    Ik heb 195/45/17 op de voor-as en 215/45/17 op de achter-as en dat levert geen problemen op. Dat is een groter verschil dan het afslijten van het profiel.

    En idd, de paperclip methode kan ook voor ABS… Ooit per ongeluk eens achter gekomen, maar welke pinnen waren het ook alweer…

    Ff opgezocht voor 10polige stekker:
    A+B voor ECU
    A+K voor ABS

    Bron: viewtopic.php?f=132&t=180682

    In reactie op: ruitenwissers kapot #18220498

    Het relais zit als t goed is gewoon in je dashboard bij de zekeringkast.
    Je kan m er uit trekken en testen met een 9volt batterijtje.
    Ff 9volt op de coil aansluiting en dan een multimeter over de schakelcontact(en) om te meten of daar gewoon spanning door komt.

    Maargoed, wat de rest al zegt, check eerst de hendel eens.
    Een niet-origineel relais maakt geen bal uit namelijk. Die dingen zijn zo simpel dat een aftermarket een prima vervanger is.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121724

    Die zit in elke Corsa.
    Waar t ook alweer voor was? Denk iets van SAI, Airco, ABS, etc.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609786

    Ach ja, mooi rood is niet lelijk :)

    Anyway, Juruca, ik stond gisteravond nog even in de schuur.
    Deze combi heb ik gebruikt voor de motorsteun.

    Wel een beetje merk materiaal gebruiken, had hier nog weer een pijp op staan :P

    En als je echt met geen enkele mogelijkheid die slangklem te pakken kan krijgen, dan bestaan deze tangen ook nog:

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609777

    Dan moet je dus een kleinere T-Bar hebben (1/4de inch maat), met een adapter er op en een normale diepte E14 dop.
    Een 3/8ste T-Bar paste er bij mij ook niet tussen.

    Ik dacht dat mijn waterpomp lawaai maakte, maar blijkt achteraf toch iets anders te zijn.
    Toch geen spijt dat ik hem heb vervangen, gezien de rotzooi die uit t koelsysteem kwam zetten.

    Edit:
    Owjah, vandaag ook nog even een universeel benzinefiltertje en een stukje slang gehaald en die op de KVS retourleiding gebeund.
    Is de leiding van de gasklep en daar wordt constant KVS doorheen gespoeld, dus ideale kandidaat voor een filter.
    En mocht het filter tijdens het rijden dicht slibben, dan is er nogsteeds niks aan de hand, want zonder gasklep verwarming loopt hij verder ook prima. En de koelvloeistof neemt dan gewoon een andere route naar de KVS tank (via overflow van radiator of via de kachelradiator)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609775

    @juruca wrote:

    Tja, dat is een goede tip want de kvs loopt meestal overal behalve in je opvangbak :(

    Maar ik zie op de foto;s heel veel ruimte om dit soort dingen te doen.

    Bij zit er nog een airco compressor en ik ben al blij dat ik m;n vingers daar kan tussen friemelen :(

    Maar bij mij gaat het ff om de onderste slang los te halen……

    De motor steun moet ook nog los en m;n eerste poging heb ik gestaakt vanwege dat de ratel er niet tussen kon en niet direct een oplossing had.

    Heb je misschien nog een tip ?

    Thx!

    Ja het is soms wel ff knoeien. Ik heb geen airco, dus iets meer ruimte idd. Maargoed, het is wel te doen. Je zal er waarschijnlijk gewoon even van onderaf bij moeten, dat werkt het handigste. Alssie nog op standaard hoogte staat kan je er zo met je kop onderdoor.

    De motorsteun is ook ff klote ja, want je zit inderdaad met de dikte van je ratel.
    De achterste en de onderste bout kon ik los krijgen met een 3/8ste inch ratel, de voorste heb je bijna geen ruimte en moet je vrij diep in het gat zitten om de bout te pakken te krijgen.
    Dat heb ik opgelost met een T-Bar sleutel in 1/4de inch maat.

    Daar heb ik een verloopstukje van 1/4de naar 3/8ste op gezet en daar mijn E14 dop op gedaan. Dat valt goed er tussen te manouvreren. Eventueel kan je het schuifstaafje van de T-Bar sleutel helemaal naar 1 kant trekken en er een stuk pijp op zetten voor extra kracht.

    @wim-v6 wrote:

    Astra-G vanaf mj2001 heeft rood er in zitten.

    Mijn Corsa-B 1999 zat en zit ook rood.

    Mijn Vectra-B1 zat blauw, later rood ( en daar blijft je systeem knap schoner van zeg).

    Mijn dealer onderhouden Vectra-b2 van 1999 zat en zit ook rood in.

    In mijn Ascona komt ook rode in, nu zit daar groen in.

    Rood is G12 bij de weg.

    Willem

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    Er zit dus gewoon geen lijn in wat waar in gebruikt wordt.
    En G11 is gewoon geschikt voor Alu en gemengde systemen, dus waar hebben we het eigenlijk over? :P

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609772

    Sja, als je die slang los maakt stroomt de KVS over de balk er onder en drupt t overal en nergens, behalve in je emmer…

    Ik pak altijd een leeg melk-pak met schroefdop (b.v. die van Milsani, vande Aldi)
    Bodem snij je 3 kanten van los, behalve de kant die aan de dop-kant zit.
    Dan snij je zijkanten in waar dat nodig is zodat je het melkpak als opvangtrechter kan gebruiken voor je specifieke toepassing.

    Like this:

    of dit:

    Dat is een heel ander verhaal ;)
    Er werd gevraagd naar de correcte/voorgeschreven methode ;)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609767

    Uhm, nee, G11 (blauw) is juist de goeie voor dit blok.
    Heb het nog nagekeken in de werkplaatshandleiding, het boekje van de auto en gecheckt bij Kroon Oil op de website.
    G12 (de rode/oranje) zit pas in Opels na zo’n beetje 2005. Zelfs de Astra G 2.2DTI (2004) van m’n pa heeft het standaard niet eens er in zitten.

    Plus, het etiket van de koelvloeistof zegt ook dat het geschikt is voor Aluminium en blokken die gemaakt zijn uit gemengde onderdelen (zoals een X12XE. Alu kop, gietijzer onderblok, diverse messing aansluitingen en bussen/pijpen)

    Daarbij was het vorige spul hoogstwaarschijnlijk kraanwater. Van KVS krijg je geen kalk afzetting en het voelt vettig aan en ruikt zoet. Wat er uit kwam was alles behalve vettig en rook naar dood water.

    Wat nog zou kunnen is dat er G10 (groen) in gezeten heeft, maar eveneens, kalk krijg je daar niet van.
    G10 is wel ongeschikt voor aluminium, dus in dat opzicht…

    @joop1970 wrote:

    Een verfroller met een sponsje erop ty wrappen werkt ook heel goed ;)

    Ohh hee, das ook een goeie ja :)

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609764

    En zostraks even een mini-schuimspaan gefabriekt.
    Bij het ontluchten kwam er weer rotzooi in de KVS tank drijven. Stuk staaldraaid, stukje oude lap, tie-wrap… Tadaa! Schuimspaan die door de KVS dop kan.
    Er zal nog wel meer meuk los gaan komen uit het blok, dus ik ga zo maar even een universeel benzinefilter halen en die in de retourleiding zetten. Kan die mooi de troep opvangen.

    De correcte methode is door het spatscherm in de wielkuip te verwijderen.
    Je kan dan met je hand bij de achterkant van het lampje komen en daar de weerhaakjes induwen, waar na het lampje naar buiten plopt.

    Wel een kutwerkje, gezien de boutjes van de spatbord randjes nog wel eens mee willen draaien.
    Handigste is om zo ver mogelijk onderaan de moertjes los te draaien en de push-pin clip onderin er uit te halen.
    Je kan het pinnetje in de pushpin wegduwen en via het gat in de chassisbalk te pakken krijgen.

    Dan maak je dus alleen zo laag mogelijk de boel los en duwt het spatscherm aan de kant. Dan kan je je arm er tussen steken en bij het lampje komen.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609763

    Dankuwel, heren :)

    Soms moet je ff creatief zijn. Had nog bij de automaterialen zaak gevraagd naar n nieuwe KVS tank. Hadden ze zo niet in t assortiment, dus toen maar besloten deze schoon te maken.

    Latex handschoen in stukjes geknipt om de slang aansluitingen dicht te maken, scheutje schoonmaak azijn er in, en een omgebogen tandenborstel er in voor t poetsen.
    Kan nu iig weer de mooie blauwe kleur van KVS door de zijkant zien :)

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic #18121720

    Alssie niet lekker meer schakelt.
    Staat geen termijn voor in de handleiding. Maar als je een termijn wil, ergens tussen de 100K en 200K. Dus laten we zeggen elke 150K oid.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609760

    Zeau, waterpompje vervangen in de Corsa. (oh, ja ik heb geen GSi meer, nu een X12XE)
    Werdt een beetje bemoeilijkt door een gebrek aan een ratel die tussen koker en motorsteun in kon, maar uiteindelijk met wat creativiteit en de aanschaf wat een paar stukjes extra gereedschap toch gelukt :)

    De meuk die uit t koelsysteem kwam zetten… Volgens mij heeft een of andere oelewapper er gewoon kraanwater in gedonderd :X Roestbruin water en kalk ophoping in de slangen….

    Motorsteun en pomp er af….

    Pomp en motorsteun er weer op :)

    En m’n custom KVS-Tank borstel :P Kan ik tenminste weer door de zijkant zien hoeveel KVS er in zit.

    In reactie op: MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6 #18204388

    Spaghetti bestaat vziw wel, Corsa14slow ;) Het is verdomd lastig te vinden, maar het bestaat.
    Zie deze afgelopen advertentie: http://www.ebay.co.uk/itm/nova-gsi-4-manifold-gsi-gte-sri-sr-autograss-rally-c16se-e16se-not-c20xe-redtop-/151199249245″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    En de powerbox? screw that…
    http://www.ebay.nl/itm/Vauxhall-C16SE-Inlet-Manifold-to-Suit-GSXR-600-750-1000-1300-Throttle-Bodies-/231165867592?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35d28f3648&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Met n set throttlebodies er op. BROAAAAAP! ;)

    Ivartje, have fun er mee :) tijd voor n soundcheck video? ;)

    Edit: ff wat catalogusjes door gespit voor Corsa14Slow.
    Corsa B 1.4i 8v 4-2-1 spaghetti wordt o.a. gemaakt door Powersprint. Advies verkoop ex btw 398 euro.
    Productnummer 991619.

    In reactie op: koeling probleem 1.7td corsa b #18219939

    Uhm, diesel of niet, de temperatuur hoort gewoon net iets boven 90 te staan. Zo’n beetje 92/93 graden.

    Kijk ns ff of er prut in je koelvloeistof zit. If so, goed spoelen en nieuwe KVS er in.
    Met de waterpomp ook meteen ff een thermostaatje erbij doen. Kan nooit kwaad.
    En kijk eens wat er gebeurt als je m stationair laat draaien. Als de temperatuur oploopt en de ventilator slaat niet aan, dan mag je waarschijnlijk aan een nieuwe thermoschakelaar in de radiator.

    In reactie op: Mijn Calibra,1 jaar verder. APK!!! #18210630

    Asconahobbyist, dus je wil zeggen dat je praktisch bij me op de stoep hebt gestaan (ommen -> apeldoorn) en niet eens even langs bent geweest om te kijken? ;)

    In reactie op: dashboard verlichting corsa b #18061034

    Oh geen idee, ben ook maar n hobbyist ;)
    anyway, oplossingen zat :)

    In reactie op: dashboard verlichting corsa b #18061032

    Mbt het dimmer van LED’s… je zou een microcontroller kunnen gebruiken (b.v. een ATMega8 of 168 of 368) en het voltage van de dash verlichting draad daar mee “voelen” via de analog-in.
    Dan stuur je via een Digital-out een PWM signaal naar je LEDs.

    LED’s kan je namelijk wel dimmen met PWM (Pulse Width Modulation). Dat is in essentie de electriciteit aan en uit pulsen op een bepaalde snelheid (b.v. 4Khz). De lengte van elke puls maak je dan langer of korter.


    Op dit plaatje zie je de groene streepjes, dat is dan die snelheid, maar de het aan v.s. uit gedeelte binnen die puls lengte maak je dan korter of langer.

    wat arduino-pseudo-code voor de microcontroller:

    while (true) {
    $brightness = analogRead(analogPin1);
    analogWrite(digitalPin1, map(0-255,0-1024,$brightness));
    }

    Daar staat dus letterlijk “lees analoog voltage”, “schijf analoog voltage naar PWM waarbij waarde van 0 tot 1024 wordt omgezet naar schaal 0 tot 255”, “herhaal deze opdrachten tot in de eeuwigheid”.

    In reactie op: handremkabel overzetten #18219580

    Die rubbertjes/geleidertjes kun je uit de houdertjes trekken. Dan schuif je ze over de kabel en druk je het geheel weer terug.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,983)