McKaamos

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 2,976 tot 2,983 (van in totaal 2,983)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Werkplaatshandboek? #17567031

    Koop een Haynes Workshop Manual?

    Haynes website, workshop manuals voor Corsa’s

    Specifieke manual die volgens mij voor een Corsa C van toepassing is

    Haynes is trouwens zo’n beetje wereldberoemd vanwege de erg goede workshop manuals die ze voor bijna alle auto’s hebben.
    En gezien de britse pond laag staat ben je wss minder dan 30 euro kwijt. Is z’n geld volgens mij dubbel en dwars waard.

    Edit:
    Oh en mocht je geen creditcard hebben om mee te bestellen op de Haynes website, dan staat het ISBN nummer er altijd wel bij, dus dan kan je em gewoon bestellen bij een boekhandel ;)

    In reactie op: ik wil op mijne 1400 ne turbo steken #17477674

    origineel gepost door giuliettaevo
    Leuk verhaal… alleen niet helemaal correct.:jerry

    De meeste motoren kunnen redelijk makkelijk en vermogensstijging van 30 tot 50% aan zonder aan de motor zelf iets te veranderen. Voor de versnellingsbak en assen geldt hetzelfde. De koppeling verschilt per auto maar kan meestal ook wel wat meer hebben als origineel.

    De nokkenas van een standaard motor voldoet prima voor een turbomotor. Alleen sportnokkenassen met heel veel overlap wil je niet hebben omdat je dan je mengsel zo de uitlaat in blaast.

    Het kan best voor een redelijk bedrag gebeuren maar dan moet je wel veel zelf doen en weten waar je mee bezig bent. Anders kun je beter gewoon een grotere motor inbouwen of een motor waar al een turbo af-fabriek op zit.

    Slimme mensen passen trouwens de motor als laatste aan… remmen en onderstel zijn veel belangrijker om snel te zijn (behalve bij rechtuit dragracen misschien..).:angel

    Nu moet je het zelf ook goed zeggen ;)
    De meeste moderne motoren. ;)
    Bij een oude C14NZ zou ik het niet proberen. Dat is sowieso al een blok wat praktisch gelijk is aan de kleinere types, behalve dat de cylinders iets groter uitgeboord zijn.

    Je mag echt wel versteviging gaan aanbrengen op dat blok, wil je een turbo er aan hangen ;)

    In reactie op: Rode diesel #17564661

    Mwah, ik denk niet dat je veel risico loopt als je rode diesel in de wagen gooit.
    Sowieso ruikt het niet anders uit de uitlaat, in tegenstelling tot biodiesels zoals gefilterd frituurvet (ruikt je wagen oppeens naar frietkraam :P ). Er zit alleen andere kleurstof in dan reguliere diesel (groene diesel).

    Het grote verschil is dat er maar weinig belasting wordt geheven over rode diesel. Daarom is het goedkoop.
    Het is dan ook bedoeld voor landbouw machines zoals trekkers. Bedrijfsgebruik zeg maar, zo ongeveer belastingvrij.
    Buiten de kleur is het fysiek niks anders dan normaal, en om er achter te komen zullen ze je tank leeg moeten pompen.

    Gezien het niet anders is zal niemand er iets van merken, dus als de politie je staande houd zullen ze echt wel een heeeeeel erg goede reden moeten hebben om brandstof uit je tank te pompen. Ik heb serieus nog nooit iemand de tank leeg zien pompen voor de politie, dus het risico lijkt mij zo ongeveer nihil.

    Als je toch een boete krijgt zal dat waarschijnlijk iets van 250 euro zijn ofzo, wegens zeer kleine belastingfraude.

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17313979

    Aapje! Gekke tweakert! :P jij hier?
    Hobbelt Destruction hier ook rond? :P

    origineel gepost door Dkadett84
    Vandaag in Nieuw-Lekkerland gespot..

    Originele Corsa TR ..!

    Ohhh dies mooi ja!
    Aan het kenteken te zien gok ik dattie van 86 of 87 is.
    Hier stond er ooit een voor de deur met een iets later kenteken :P
    Brings back memories…

    In reactie op: Leuk idee van het Motor-forum een "spot-sticker". #17561126

    Zoi’n sticker is wel een leuk idee idd.
    Helaas vind ik de aangedragen modellen niet allemaal zo geweldig.

    Die van Wesley015 vind ik wel lekker subtiel. Net een soort dealer sticker.
    Van TedMechanic vind ik ook wel grappig, maar ik verwacht dat er dan een wit vlak achter moet om het op te laten vallen wanneer je een rode of zwarte auto hebt. En laten nou veel mensen een rode of zwarte auto hebben :P
    En dan een wit vlak er achter wordt weer lelijk…

    Misschien dat er iets te doen valt met een landcode sticker? Zo’n ovale NL sticker zeg maar, maar dan met een Opel logo en de tekst Opel Forum er op?
    Ik zal binnenkort eens kijken of ik iets dergelijks kan fotoshoppen…

    Kheb ook nog een heel erg artistiek zusje. Wel helemaal manga/anime fanaat, maar misschien dat ze iets grappigs kan maken… Wordt het wel erg japans wbt stijl ;)

    In reactie op: ik wil op mijne 1400 ne turbo steken #17477672

    Turbo’s op elke auto zetten is vragen om meer werk dan alleen de turbo er aan plakken.

    Sowieso moet je zorgen dat je motor de samengeperste lucht aan kan en dat je kloppen (ontbranding voordat de bougie vonkt) voorkomt.
    Dat betekent aangepaste nokkenas (of 2 nokkenassen), groot genoege inlaat en een carburateur die voldoende brandstof in de mix kan gooien, timing van de motor waarschijnlijk aanpassen, zorgen voor voldoende grote uitlaat systeem.
    Daarbij is het meestal ook nog raadzaam om te zorgen voor verstevigde overige onderdelen zoals betere kleppen, zuigers die de hoge compressie aan kunnen, sterkere drijfstangen, etc etc etc…
    Plus dat de motor ook nog eens veel meer warmte gaat produceren, en je dus moet gaan zorgen voor meer koeling door een grotere radiator, oliekoelers en een intercooler voor de turbo.

    Een turbotje met bijbehorende spullen kost je waarschijnlijk maar een paar honderd euro (zeg 500?), maar de rest van het werk en aangepaste spullen kost je nog eens een meervoud daarvan. Denk aan minimaal 4 keer dat bedrag.
    Als al die onderdelen uberhaupt al verkrijgbaar zijn en je ze niet hoeft te laten maken…

    Oh, en dan heb je de motor geblazen met een turbo en alles voldoende sterk om al die kracht aan te kunnen, dan mag je nog de rest van de aandrijflijn gaan verstevigen.
    Ik denk namelijk niet dat de koppeling, versnellingsbak, homokineten en aandrijfassen dergelijke vermogens nou zo leuk gaan vinden… Je zou niet de eerste zijn die ergens een aandrijfas doormidden breekt of het chassis tordeert doordat er veel te veel kracht op komt te staan en de versteviging niet genoeg is of volledig achterwege is gelaten.

    Maargoed, dan rijd je, goed hard ook! Dus vergeet grotere remmen ook niet. Ka-ching, nog eens 500 tot 1000 euro er bovenop voor een goede big-brake kit en een discbrake conversie voor de trommeltjes die je waarschijnlijk achterop hebt zitten….

    Houd het er maar op dat het goedkoper, sneller en slimmer is om simpelweg een groter kant-en-klaar motorblok in je auto te hijsen. Dan zal je waarschijnlijk wat ophangingen moeten maken en de bedrading van de elektronica aanpassen.
    Neem meteen de bijbehorende remmen van de donor auto mee, en je bent voor minder dan de helft van het bedrag van de turboconversie klaar.

    In reactie op: Startproblemen Corsa-A 1.4i C14NZ #17564277

    Zo, het karretje rijd weer :)

    Ik heb vandaag even de motorkap open gehad, alle bougiekabels even nagekeken en de stekkers schoon gepoetst. Die waren vooral van buiten nogal smerig, in de stekkers was het wel netjes en de bougies zelf zagen er als nieuw uit.

    De verdelerkap heb ik er even af gehad, en een doekje er doorheen gehaald, maar hij was eigenlijk bijna brandschoon. Ook de rotor zag er goed uit, maar voor de zekerheid toch even afgeveegd.
    Verder geen groene aanslag oid, geen vuil, geen vocht.

    Luchtfilter er af gehad. Er lag wat troep (dooie vliegjes e.d.) buiten de filter-ring, en dat heb ik er even uit geveegd. De brandstof vernevelaar zag er wat vochtig uit maar dat leek een olierafinaat te zijn (geen idee wat. kan benzine zijn maar ook olie). Stekker wel even stevig aangedrukt.

    Oliepijl en koelvloeistofpijl gecontroleerd, was prima.
    Zekeringen waren ook allemaal intact.

    Accu is vanmiddag van de lader gekomen met 12.2volt. Indicator was weer groen, dus die is er weer in gezet en daar na startte de wagen direct. Meteen even een rondje stad en een stukje snelweg gedaan. Ging weer als van ouds, dus het probleem lijkt te zijn opgelost.

    Ik weet niet zeker wat het nou precies geweest is maar ik weet wel dat het een ontstekingsprobleem is geweest.
    Getuige de benzinewalm gisteren en het feit dattie klonk alssoffie wel wou gaan maar er geen verbranding plaatsvond.
    Wat ook nog zou kunnen is dat er iets is ge-reset doordat er een nacht geen accu in de auto heeft gezeten.

    In reactie op: Startproblemen Corsa-A 1.4i C14NZ #17564276

    En wat is dat voor stekker? Wil graag weten wat ik aan het doen ben als ik ergens aan ga sleutelen ;)

    Weet je toevallig ook wat het vreemde geluid is?

    Edit:
    Accu lijkt wel op te laden hier btw. Uurtje terug was het voltage nog 11.94, nu staatie op 11.98, aldus m’n multimeter.

8 berichten aan het bekijken - 2,976 tot 2,983 (van in totaal 2,983)