Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weet ik ;) Maar als je zo dicht op een andere auto geparkeerd staat dat het niet anders kan, dan moet je wel ;)
Thanks PowerCorsa!
Twee componentenlak dus? Denk dat ik even een profi verfhandel moet zoeken daar voor dan.
Wat betreft de verlaging wil ik de auto netjes horizontaal hebben. Nu lijkt hij wat hoger te staan vooraan en dat wil ik gelijk trekken met de achterkant. Het is een klein verschil, maar wel zichtbaar. Kwestie van even nameten wat de ruimte tussen het spatbord en de top van het wiel is?
Kortere dempers heb ik dus ook nodig als ik er kortere veren op zet. Daar moet ik dan nog even naar op zoek.Naja, ik ben er nogsteeds niet achter wat het precies is geweest, maar het is tot op heden nogsteeds starten en gaan geweest na het akkefietje.
Ik heb ook geen vreemd geluid meer onder de motorkap vandaan gehoord, dus ik denk dat het iets eenmaligs is geweest.
Misschien is er iets blijven steken in het sleutelcontact waardoor de boel is blijven pompen oid. Ik heb echt geen flauw idee.Feit is wel dat hij het nogsteeds perfect doet sinds ik onder de kap aan het wroeten ben geweest.
Ik ga ook stilletjes de kerst door… ‘din heeft het zojuist (paar uurtjes terug) uitgemaakt :(
Meerdere dus, als ik je goed begrijp?
Wat doe je daar voor, om dat voor elkaar te krijgen?
ah, 14NV dus, sorry, typo ;)
Anyway, ik heb me wijs laten maken dat dat allemaal nagenoeg dezelfde blokken zijn, maar met andere brandstof systemen.
Of dat klopt is maar de vraag natuurlijk ;)Maargoed, zijn er nog andere relatief simpele en goedkope trucjes om een C14NZ wat meer vermogen te geven?
Misschien ergens kortsluiting? Of een kortsluiting met een relatief hoge weerstand, bijvoorbeeld door een laag prut heen oid, waardoor de accu over tijd leegloopt?
@Rens_Corsa: Van het warm worden heb ik gehoord ja. Warme lucht bevat per volume minder zuurstof als koude lucht. Je zou dan moeten zorgen dat er een constante instroom van koude lucht is.
Heeft een nieuwe nokkenas echt zoveel zin als de rest van de motor standaard is? Je moet dan toch juist ook bijbehorende hoeveelheden brandstof en lucht de motor in kunnen blazen?
Een groter uitlaat spruitstuk klinkt wel OK. Beter ademen enzo. Misschien als je dat combineert met een sportfilter? Want anders lijkt het me dat je het volle potentieel van de uitlaat niet benut. Wat er uit gaat moet er eerst in komen :P
@Fearless: Motorcarbs? Als in, van een tweewieler?
Hoe pak je zoiets aan? Zet je er dan één op? Volgens mij zou je dan meteen de carb van een Suzuki Hayabusa (1300cc) moeten hebben. Lijkt me sterk dat een carb van b.v. een Kawa Ninja ZX600 (600cc) genoeg brandstof in kan spuiten.
Of verbouw je dan het hele inlaat spruitstuk en zet je op elke inlaat een losse carb? Dan zouden 4 stuks van een 300cc voldoende moeten zijn.Volgens mij heb ik trouwens eerder ergens zoiets gezien. Ik weet niet of het standaard is, maar volgens mij was dat een Astra die op elke inlaat een losse carb heeft zitten en daar bovenop een luchtverdeler doos.
Als je dat probleem nog eens hebt, druk je kop dan eens onder de kap en luister eens ter hoogte van de luchtfilter of je een geluidje hoort alsof een servo en/of klepje steeds open/dicht gaat.
En ruik na de startpogingen eens of je een benzinewalm ruikt.Ik had namelijk zo ongeveer dezelfde symptomen met mijn Corsa A 1.4i.
Waarschijnlijk was die compleet verzopen geraakt. Accu er uit gehad en de volgende dag nog eens geprobeerd en toen was het starten en gaan.edit:
Kijk ook eens hier: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117107Sowieso hoort een diesel warmer te draaien dan een benzine in verband met compressie en ontbranding onder druk van diesel.
Daarbij is compressiedruk en voldoende warmte nodig.
De thermostaat is daar ook op aangepast. Die schiet bij een diesel wat later open dan bij benzine omdat de motor niet teveel moet afkoelen.Iig hoef je meestal pas echt op te gaan letten als de temperatuur 110 a 115 raakt. De toevoegingen in het koelwater verhogen het kookpunt en verlagen het vriespunt, dus voordat het water kookt ben je ook al ruim over de 100 graden heen.
Je hoeft met 100 dus niet bang te zijn dat je motor begint te koken ;)Vandaag wel een paar keer bijna zijwaarts door de bocht gegaan, maar geen schade tot noch toe :)
origineel gepost door rallyastra
Ik laat hem ijs stralen !Ijs en droogijs zijn twee verschillende dingen ;)
Ijs is tot onder het vriespunt gekoeld water, droogijs is CO2 (kooldioxide, het grootste deel van de lucht wat je inademt en wat voor bubbels in cola zorgt) in vaste vorm.Grootste verschil is dat je bij kamertemperatuur van normaal ijs druppels krijgt en droogijs verdampt bijna direct vanuit vaste vorm.
Maargoed, het heeft vziw hetzelfde probleem als normaal zandstralen, namelijk temperatuurverschil waardoor het materiaal kan gaan werken.
Enige voordeel is dat er geen troep achterblijft van het stralen omdat het straalmiddel verdampt.
Wat de neuk is het? Het lijkt alsof de neus van die corsa is vervangen door een plak rubber met weg afzettingen er bovenop…
Ik vind het niet mooi iig. Ik koop wel een stuk steenslag beschermfolie en plak dat op de neus.origineel gepost door TedMechanic
Ik zou ze het liefste meespuiten, maar daar zijn ze te flexibel voor. Ik zou eigenlijk van die harde moeten hebben, van een A1.Dan moet je er flexibele lak op doen. Kijk eens naar polycarbonaatlak.
Dat spul wordt gebruikt voor de kappen van model autotjes.
Die kappen zijn gemaakt van flinterdun en superbuigzaam polycarbonaat (aka Lexaan of kogelwerend glas) en die lak blijft er op zitten, hoe erg je ook botst.Zo, en dan een plaatje van mijn 100% standaard Corsa 1.4i TR 4deurs. :)

Hey cool! Er staat ook een complete motor demontage/montage handleiding in voor een C14NZ blok :D Daar kan ik wel wat mee denk ik, maar m’n duits laat wel te wensen over…
Dat zou ook betekenen dattie een eind met de handrem er op gereden heeft.
Er komt pas spanning op als je em aantrekt, en dan zou hij vastgevroren moeten zijn met spanning er op.Ik zou zeggen, gebruik de handrem niet tot je weet wat het is.
Als je parkeert: Koppeling in, versnelling in 1 of 2 en dan de motor afzetten en de koppeling op laten komen.
Komtie ook niet van z’n plek en geen risico dat er iets vastvriest.14 december 2009 om 17:37 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374992origineel gepost door Van het Ende Customs
:wors voor je werk.1 vraagje, waarom kies je voor een NE en niet voor een XE (of let)
terwijl ik dit typ vraag mezelf af waarom?
kan ik ook wel vragen waarom een TR en geen HB, maar dan ook net zo goed een Kadett of Manta … :oDe vraag TR of HB kan ik wel beantwoorden.
Een TR is gewoon 10 keer mooier als een HB.Andere redenen:
– Nagenoeg zelfde gewicht. Even duur in belasting.
– Ruimer en fatsoenlijk formaat achterbak. In een HB kan ik m’n gitaarkoffer niet kwijt. Of een lijk… :D
– Kontje om een spoiler op te parkeren.
– Heeft uberhaupt een kontje, dus kan je ook “Ohhh! lekker kontje!” roepen naar een TR. :P
– Aerodynamischer als een HB vanwege het kontje, minder luchtvortex vorming dus minder drag (in theorie iig)
– HB’s zijn voor mensen die niet kunnen inparkeren of achteruit rijden. Voor vrouwen dus. :jerry
– TR’s zijn niet zo gek veel meer van, dus unieker.Life’s a bitch, so fuck her hard.
Yoghurtkanon dan?
handcreme dispenser?
king: :angelorigineel gepost door Baas J.
Hahah mayhem zn roedehoofd weigert al dienst sinds ie 8 werd…Krijgt zeker alleen een harde plasser van een mooie Opel ;)
Lekker Opels kiek’n en dan met de piele in de brulpiepe! :jerryorigineel gepost door giuliettaevo
Hoe start je de auto?Bij een ingespoten motor moet je absoluut van het gaspedaal afblijven met starten. Het kan goed zijn dat je de motor verzopen hebt, de benzinelucht is daarmee dan verklaart. Vooral ook omdat de bougies, verdelerkap, rotor en kabels er allemaal goed uitzagen.:hmmz
Meet ook eens of de accu wel goed bijlaad.
Koppeling intrappen en de sleutel omdraaien. Thats it.
Ik denk dat het geluidje de brandstof inspuiting was en die stond al te pruttelen zonder dat ik de sleutel in het contact had.
Het kwam onder de luchtfilter vandaan iig, en recht daar onder zit de carb met inspuiting.Denk dattie de hele nacht er voor al heeft staan verzuipen dan…
Gisteren heb ik de tank volgegooid en ik had oppeens ook een afwijkend slecht brandstof verbruik. Krap aan 1 op 13 ipv 1 op 14.5
Rijstijl is niet anders en ook het soort routes hetzelfde. Veel snelweg en provinciale wegen, lekker cruisen tussen de 80 en 120kmh in z’n 5.
Ik had zelfs 1 op 15 verwacht omdat de vorige tankbeurt na een aantal ritten van m’n moeder was, en ze heeft een zwaardere rechter voet als ik…De nacht voordattie het weer deed is de accu er uit geweest, dus heeft de inspuiting sowieso niet kunnen draaien.
Denk dat de brandstof toen weer er uit verdampt is.
Sindsdien is het ook weer perfect starten en gaan geweest. Zelfs gisteravond in de vrieskou.origineel gepost door Gommel
Op mp had ik al gekeken maar nog niet veel gevonden. En zie dat die Haynes boeken in het engels zijn?
Engels is in princiepe geen probleem maar technisch engels is wel wat anders.Als je bij Haynes zelf besteld krijg je gratis een woordenboek technisch engels naar nederlands ;)
Gooi maar eens in je winkelmandje. dan kan je een taal kiezen en krijg je er een gratis woordenboekje bij op de lijst.origineel gepost door rabbitopc
ik heb me ook uitgeleefd en dit keer gekozen voor een rally look :Ddus zie hier de nieuwe agila wrc :P
http://i18.photobucket.com/albums/b117/rabbitgsi/photoshop/agilawrc.jpg
andere velgen
banden verbreed
spatlappen
mistlampen
bumper aangepast
interieur weggehaald
ramen aangepast
lv raam open
kuipstoel
bestickering
achterlichten aangepast
dashboard met 3 meters:wtf
Dude! Godslastering! Een Subaru logo op een Opel?:jerry
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door McKaamos
Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.Ff een plaatje van mijn C14NZ:
http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpgBij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)als jij ze ff aan wilt wijzen dan
http://i716.photobucket.com/albums/ww167/Dennis-Corsa-B1977/P1080603.jpg
Ok, ik heb niks gezegd. Dacht dat bij de C die delen nog wel zichtbaar zouden zijn…
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door McKaamos
Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.Ff een plaatje van mijn C14NZ:
http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpgBij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup
Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.
Ff een plaatje van mijn C14NZ:

Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
Kwestie van de bougiekabels volgen.
Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem. -
AuteurBerichten