Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niet echt iets aan de auto gedaan maar wel een tripje gemaakt naar GerardH.
Even een setje 14inch LM velgen met Toyo Proxess T1R 195/45/r14 bandjes er omheen opgehaald :) Nogmaals, super bedankt Gerard! :worsGisteren nog even wezen tanken. Echt een astronomisch slecht brandstof verbruik gehad door alle korte stadsritjes die ik de afgelopen tijd doe. Zit bijna aan de 1-op-10 :cry
Zelfs met korte ritjes mag het niks uit maken.
De accu heeft een grotere opslagcapaciteit. Je startmotor gebruikt nog altijd evenveel en je dynamo laad nog altijd evenveel bij. Dus effectief gaat er netzoveel stroom uit de accu bij het starten als er door de dynamo weer bij komt.
Hoe groot je accu dan verder is maakt weinig uit.Als je een grote accu leeg trekt duurt het natuurlijk wel langer voordat die weer vol is.
Het enige waar een grotere accu goed voor is, is als je start motor meer stroom nodig heeft (denk aan een grotere motor, dat kost meer kracht om rond te draaien) en om het (over-)verbruik van je ICE op te vangen.Kan je die berekening eens uitleggen?
Want het eerste getal is toch de breedte van de band?18,5cm breed / 6,5cm wang / binnendiameter 14 inch
165 en 185 maakt dan in princiepe geen ruk uit, behalve dat 165 misschien te smal is voor de velg.
Zolang het 2de getal en de binnendiameter maar gelijk zijn is er niks aan de hand.Of doel je er op dat de band misschien nogal in de breedte uitgerekt gaat worden door de velg, en je zo wat hoogte gaat missen?
origineel gepost door Powercorsa
Houd er maar rekening mee dat Varta niet zomaar hun naam op een product zetten.Maar de keuze voor een accu is afhankelijk van het gebruik. :thumbup
Je kan in ieder geval nooit een te zware accu kopen, mits de accu fysiek in je accubak past ;)
Voor een standaard auto is een accu met hetzelfde vermogen als de standaard accu in ieder geval voldoende.
Duurdere accu’s zijn vaak wel wat meer koude bestendig, dus ideaal voor als het koud/vochtig (typisch nederlands) weer is.Meer vermogen in een accu kies je in de regel als je wat motorische aanpassingen hebt gedaan (b.v. groter motorblok, turbo geplaatst, etc.) of b.v. wanneer je een heeeeel erg dikke stereo in je auto hebt gebouwd.
Ik heb nog even contact gehad met de monteur die voor de vorige eigenaar onderhoud heeft gedaan.
Hij zegt dat het mogelijk de bougiekabels zijn (zijn eerder problemen mee geweest) en heeft mij aangeraden om bij een draaiende motor met een plantenspuit de kabels nat te spuiten en dan te kijken of de motor overslaat.
Komend weekend maar eens testen.JohnSmith: Idd, SuperMario Galaxy.
Ik heb hem net vanavond uitgespeeld.Undertaker: Twisted Fister? Kinky! :P
Tis ook niet mijn eerste keus hoor ;) Op een paar grote hits na. Die vind ik wel aardig, en de kerstplaat is ook best te doen :)
Normaal gesproken luister ik iets moderner zwaar metaal ;)Varta? Die ken je niet? Das echt een enorme fabrikant van alle accu’s en batterijen, van horlogebatterij-klein tot formaatje vrachtwagen accu groot en waarschijnlijk nog groter.
Prima merk in ieder geval!
Als je weet waar de breukjes zitten kan je vaak ook nog wel een poging doen om de verwarming te redden met Bison elektro lijm. Das zilverkleurig spul in een potje + kwastje.
Echt lijm is het niet, maar het is geschikt om printbanen en achterruit verwarmingen te repareren volgens de verpakking.Ik kreeg een beetje de neiging om impulsief te reageren op de topictitel met “VW’s zijn nooit mooi”.
Ten onrechte, though…Ik zie er zeker een paar mooie tussen staan.
Doet me denken, want de oude Jetta die m’n neef ooit had vond ik ook wel erg gaaf. En een Kevertje lijkt me ook super om een keertje zelf te restaureren.Zware metalen? Lood? Kwik? Uranium? Plutonium? :P
Of doel je meer op de muzikale sferen? Want dan geef ik je groot gelijk ;)
Twisted Sister’s metal kerst plaat is echt grappig :PIk heb m’n kerst in ieder geval goed besteed met SMG op de Wii, plannen maken voor m’n Corsa en wat kleine prut uit china laten overvliegen :)
T.z.t. maak ik wel een topicje aan om de voortgang van het verbouwen van m’n Corsa te showen :)27 december 2009 om 17:16 In reactie op: Leuk idee van het Motor-forum een "spot-sticker". #17561135Beetje laat, maar alsnog, een product van zusjelief:

Indien interesse heb ik ook een high-res versie in PNG format en een AI vectorfile.
Ik krijg hier ook oppeens een goed idee voor een low-cost, low-weight ambulance systeem…
Misschien moet ik maar eens aan het tekenen slaan. Zou wel eens van pas kunnen komen voor sommige mensen.Ik weet dat ze in amerika repo-agents hebben. Dat zijn lui die voor o.a. leasemaatschappijen en geld-uitleen instanties spullen ophalen (reposession), waar onder ook auto’s,
Die lui hebben vaak pickup trucks met een systeem er op dat onder de voorwielen van de betreffende terug te halen auto gestoken wordt en dan de auto bij de voorwielen optilt.Misschien kan je zoiets regelen, maar dan met een trekhaak mount, en wieltjes onder de vork die onder de voorwielen gaat.
Zo kan je de auto voortslepen aan een onderdeel wat normaal de auto ook mee trekt. Denk dat dat de meest veilige methode is.
Plus, er hoeft niemand in de te trekken auto te zitten om de rem te bedienen zoals het wel moet bij een sleepkabel of trektstang.ter illustratie, een repo truck:

Zo’n systeem zou niet al te zwaar moeten zijn als je dat als los deel maakt wat aan de trekhaak kan.
Neem die vork, wieltjes er onder, sjorbanden over de wielen van de te trekken auto heen om het goed vast te zetten: klaar.origineel gepost door wim-v6
Of leen een bestelbus en huur of leen een Ambulance.De meeste bestelbussen mogen 2000kg of meer trekken…
ik kan je zeggen, een auto ambu achter een vivaro gaat prima hoor, rit van 500 heen en 500 terug, geen centje pijn op 1 tank diesel
willem
Een busje huren en bij een garage een ambu lenen is ook een optie ja.
Meeste dealer garages hebben wel een ambu staan voor zover ik weet. Als je een beetje goeie vriendjes bent met de dealer zal het vast niet gek duur zijn om zo’n ding even een dagje te lenen.
Busje huren mag ook niet al te duur zijn, al zal de borg wel even pittig zijn.Wim, hartelijk dank!
Wat betreft de kortsluiting, die maakte ik niet met de fitting zelf maar met de stekkertjes die aan de zijkant zitten.
De spade-stekker van de + zit geen isolatie omheen. Daar doe ik ff een stukje krimpkous omheen zodat dat ook netjes geisoleerd is.origineel gepost door kermitc
kan iemand mij vertellen waar nummer 76 voor staat zie het vaker ook bij hansgroet john
Een oranje cirkel met 76 er in is het logo van een (als ik het goed heb) amerikaanse brandstofpomp keten.
M’n pa is ooit naar Canada geweest en daar schijnt die keten ook te zitten. Hij nam voor mij een antennedop van die tent mee. Oranje golfbal formaat schuimbal met een gaatje voor de antenne.
origineel gepost door giuliettaevo
Als je de basiskennis niet hebt van hoe een motor werkt dan zou ik me hier maar niet aan wagen..:wtfNiet lullig bedoeld of zo maar het is wel handig om te weten hoe iets precies werkt voor je er zelf aan gaat liggen kl*ten… waarschijnlijk gaat je motor dan alleen maar kapot als hij uberhaupt al gaat lopen.:(
Begin eerst eens met het lezen van enkele boeken over het hoe en wat van de autotechniek.:)
Ik weet in de basis wel hoe een motor werkt en ja, ik weet lang niet alles.
Dit topic is ook niet gestart omdat ik iets wil verbouwen. Dat staat duidelijk bovenaan vermeld ;)Ik zoek ideeen en informatie over werking. Wat gebeurt er als je iets doet, waarom, wat heeft waar effect op, etc etc.
Fijne kerst allemaal! En alvast een gelukkig nieuw jaar met vele veilige kilometers :)
You’re welcome :)
*McKaamos is listening to [ Spineshank – Height of Calousness – Playgod ]
Kwestie van een petitie indienen om dit soort zieke figuren preventief te ruimen, dunkt me. Ik bedoel, als geiten met Q koorts preventief geruimd gaan worden kan dat met dit soort gevallen ook wel.
Postnatale abortus is ook nog een optie.
origineel gepost door -CB-
165 op een 6j velg staat een beetje getrokken maar niet heel erg. 175 past een stuk mooier.Waarom wil je eigenlijk smaller als ik vragen mag? En onder wat voor auto komt het?
mvg Casper
Ik denk dat smaller om de hele simpele reden is dat smalle banden meer druk per vierkante centimeter straatoppervlak geven.
Daardoor graven ze harder in de sneeuw en komen de lamellen van een winterband beter tot hun recht.Voor een zomerband wil je juist wel weer zo breed mogelijk gaan omdat je dan juist meer hebt aan het feit dat je meer rubber hebt wat het asfalt raakt, waardoor je meer grip hebt.
Edit:
Denk bij de lamellen van een winterband eens alof elke ribbel is opgedeeld in plakjes, een beetje zoals een notitieblokje.
Als het wiel draait wordt er kracht uitgeoefend op de ribbel die de straat (of in geval van een winterband, de sneeuw) zodat de lamellen open gaan staan, zodat je een tandjesoppervlak krijgt. Daardoor grijpt elk ribbeltje de sneeuw, maar om fatsoenlijk grip te krijgen moeten die tandjes wel stevig in de sneeuw gedrukt worden, zodat je een harde sneeuwlaag met een inhakend profiel krijgt, ten opzichte van de band.origineel gepost door vectraman
Bedankt Wim! jammergenoeg kan ik er geen 2ehands vinden nieuw zijn ze 190 euro:( en zou het uitmaken of ik de stalen leidingen van een gsi gebruik in combi met monopoint pomp? ik kan nog kiezen tussen een gsi tank en een carburateur tank.. wat kan ik t beste doen?gr Hans
http://www.onderdelenlijn.nl al geprobeerd?
Landelijke database van slopers en welk bedrijf welk onderdeel op de plank heeft liggen.Ah jah, naja, TR is dezelfde vorm maar dan zonder de deuren achter :P M’n mams had er vroeger een. Tis dus echt een brokje nostalgie voor mij :P Heb altijd gezegd dat ik haar auto zou gaan rijden als ik m’n RBW heb, maar hij is inmiddels 5 jaar terug naar de sloop gegaan.
Qua verlaging raad jij aan om nog verder te gaan? Ik wil eigenlijk niet te ver gaan omdat ik hier anders de buurt niet meer uit kom :P Drempels enzo.
De velgen die ik er onder wil hebben zijn (incl banden) ook niet niet groter dan standaard dus m’n ground-clearance wordt daardoor ook niet groot gehouden.
Heel veel verlagen is daarom niet echt een optie, en ik denk dat ik met een 60/40 set al best een eind tegen de limiet ga lopen.En ja, goed materiaal… suggesties? :P
2e-c14nz: Jij werkt voor de NEM? :P
Fearless: Sounds simple :P
Misschien een tweede spruitstukje ritselen en dan afzagen? Van de C14NZ komen ze geloof ik redelijk recht het blok uit en komen dan pas samen.
Een computer zit er niet in vziw, dus dat maakt het al makkelijker :P
Zet je dan ook per carb een filtertje er op of zet je er een soort powerbox op (heb die dingen van Mantzel wel eens gezien online, schijnt erg goed te werken).Ennuh, toerenbegrenzer? Hoe werkt zoiets? Tzal iig niet gezond zijn voor een klein blokje om ineens twee keer zoveel toeren te draaien :P
@OpelRoos: Jah, maja, wat doe je er aan… Life goes on
@Undertaker: Ah, een lotgenoot :) Waar wil jij vrouwvolk vandaan halen dan? Iedereen die ik ken heeft wel wat te doen met kerst ;)
@biancaatje: Ach ja, ik heb het er ooit ook voor over gehad om bijna elke week 2.5 uur onderweg te zijn (trein/bus). Verhuizen is me net wat te gek ;) -
AuteurBerichten