McKaamos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,876 tot 2,900 (van in totaal 2,983)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: zekeringenkast corsa c 17 diesel #17585613

    Heb je hier misschien iets aan?

    http://www.vauxhall.co.uk/vaux/static/pdf/manuals/Corsa/Corsa_OM_09JN.pdf

    Is wel van een 2009 Corsa schijnbaar…

    edit:
    Je moet ook niet zoeken naar elektronica schema’s maar naar een “fuse box diagram”.

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17400962

    Vandaag niks met de auto gedaan. Zelfs niet er in gezeten.

    Waarom toch een berichtje? Omdat ik vandaag twee pakjes met spullen binnengekregen heb :)

    Allereerst een spoiler van een Ascona B/C, verkregen bij onze waarde mede-forumgebruiker AsconaC. (nogmaals dank! :) )

    Als tweede een pakketje vanuit het verre oosten met de volgende inhoud:
    – Derde remlicht, 40 leds breed, met knipperlichtfunctie en alarm mode
    – 2x H4 90watt Ultrawhite koplampen (ja ik weet het, teveel watt, lekker boeie! :P )
    – 4x Festoon binnenverlichting lampjes, maar dan met 10 heldere leds.
    – Setje pedaal covers van geborsteld metaal en rubber-inserts (antislip)

    Ik zal later nog even wat plaatjes schieten ;)

    Lol, je hebt altijd baas-boven-baas :P
    Zijn dat wel winter rupsbanden? Met lamellen in de ribbels? :P

    Edit:
    Rupsbanden in actie: http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzjkpg&feature=player_embedded

    Vredestijn Conti is toch geen winterband? Vredestijn SnoTrac is een winterband.
    Conti is volgens mij hooguit een Allseason band, en die presteren netzogoed ruk in de sneeuw door gebrek aan lamellen.

    Daarbij zal je Astra iets zwaarder zijn dan je Corsa, maar vooral de nieuwe modellen verschillen niet zoveel.
    Corsa’s hebben voor zover ik weet standaard wat smallere banden waardoor je meer druk per vierkante centimeter hebt en je harder door de sneeuw kan snijden.
    Als je Astra inderdaad op Vredestijn Conti’s staat en zoals ik verwacht ook bredere banden heeft, dan is dat het euvel.

    Meer grip in de winter is meer als alleen winterbanden kopen.
    Het is een totaalplaatje. Er zijn meer factoren dan alleen maar de band.

    origineel gepost door bjornno
    ik heb niet gezegd dat ze niet beter zijn winterbanden hebben een zachtere rubber samenstelling waardoor ze better zijn in laagere temp zijn maar in sneeuw maakt het niet veel uit want het profiel zit ook zo vol

    Fout ;)
    Van het zachtere rubbercompound klopt, maar buiten normaal profiel hebben winterbanden ook lamellen.
    Elke ribbel of nop van een winterband is in plakjes gesneden. Een beetje alsof je honderden post-it kladblokjes om je banden hebt.

    Zet zo’n kladblokje eens met de onderste rand op tafel en trek hem eens achteruit. De velletjes vouwen uit elkaar wat een ribbeltjesoppvervlak geeft.
    Dat doen winterbanden ook. Ze produceren enorm veel extra oppervlak en een tandjes profiel die in de sneeuw grijpt.
    Het gewicht van je auto duwt dat profiel in de sneeuw zodat het samenpakt en een tegengesteld profiel in de sneeuw maakt. Daardoor heb je ook in de sneeuw extra grip.
    Nog een voordeel is dat die lamellen niet vol raken met sneeuw. Zodra ze contact met de grond verliezen maken ze zichzelf schoon. Ze liggen zo dicht tegen elkaar aan dat de ene als schraper voor de volgende gedraagt.

    Daarom is het ook belangrijk dat je winterbanden wat smaller neemt dan zomerbanden omdat je met smallere banden meer druk per vierkante centimeter oppervlakte hebt. Daardoor worden de lamellen extra hard in de sneeuw gedrukt voor extra grip.

    Bij droogte in de zomer wil je juist zoveel mogelijk glad bandoppervlak dat het asfalt raakt. Er is dan niks om aan vast te grijpen en moeten je banden juist zo min mogelijk profiel hebben voor zoveel mogelijk frictie.
    Daarom rijd men in de Formule1 ook op slicks.

    Bij nat weer wil je wel weer profiel hebben om het water onder je banden vandaan weg te voeren en zoveel mogelijk droog oppervlak contact laten maken met de rest van de band.

    Edit:
    Deze idioot rijd trouwens ook nog gewoon op zomerbanden. Ik hoef dan ook niet perse van huis met de auto. M’n werk is sneller te bereiken met de fiets gezien de enorme verkeerstdrukte in de ochtendspits. 70% van de rit is filerijden en met de fiets kan ik alle tussendoor routes pakken en in 1 keer doorrijden.

    Misschien dat ik nog wel een setje winterbanden op m’n oude stalen velgen laat zetten, maar dat is een beetje afhankelijk van m’n financiele situatie en de prognose voor het weer na deze koude periode.

    In reactie op: Show hier je corsa #17293606

    origineel gepost door michiel026


    Zo, en dan een plaatje van mijn 100% standaard Corsa 1.4i TR 4deurs. :)

    dat is geen opel corsa tr maar een limosine model ;) de tr’s zijn alleen maar van het eerste model gemaakt daarnaar niet meer 3 deurs is een sedan en een 4 deurs een limosine

    Daar ben ik inmiddels ook achter idd ;)
    Tis ook geen Limo trouwens ;) Het is een Sedan ;)
    De A1 en A2 zijn er als TR, wat in princiepe gewoon een hatchback met een kontje is. Daarmee is het ook effectief een tweedeurs, omdat een kofferklep niet meetelt als deur, maar een achterklep van een hatchback wel ;)
    A3 is er als 3deurs Hatchback en volwaardige 4deurs Sedan.
    Ander verschil is ook dat de Sedan veiligheidsriemen heeft bij de achterbank en de TR niet.

    De TR en Sedan heb ik altijd al de mooiste uitvoering gevonden.
    Is ook een stukje nostalgie, want m’n moeder had tot 14-04-05 (officiele vernietigingsdatum, heb de vrijwaring hier nog liggen) een 1.2S A2 TR in muisgrijs met blauwe striping. Ik heb altijd gezegd daar in te gaan rijden als ik m’n RBW heb, maar hij is inmiddels al bijna 5 jaar terug op de sloop beland :(
    Gelukkig heb ik nu m’n eigen Corsa met een lekker kontje :P

    Nog een leuk weetje is dat de A3 Sedan nooit verkocht is in Duitsland. Daar is het een echte bezienswaardigheid en menig duitser zal z’n camera trekken als hij daar een Corsa Sedan ziet rijden/staan.
    De dame die deze auto reed woont inmiddels in duitsland en stond ook raar te kijken toen er regelmatig mensen de Corsa stonden te bekijken :P

    In reactie op: verlagings set #17584044

    Ik weet het niet zeker, maar toch zeker wel 3 a 4cm lager volgens mij.

    In reactie op: verlagings set #17584042

    Verlaging is afhankelijk van de schroefset idd. De ene set kan vanaf 1cm, de ander pas vanaf 5, en ook de maximale verlaging is per set anders. Meestal tussen de 7 en 15cm.
    De meeste sets voor Corsa B gaan uit van de reguliere B, niet de GSi, dus standaard zullen die hoger staan dan de hoogte die je nu hebt, en daarmee heb je dus nog de ruimte om de huidige hoogte te behouden.

    Uitrollen kan bij de meeste garages wel die vaker aanpassingen aan auto’s doen. Dealergarages vallen vziw dan af, maar de gemiddelde non-merk-garage kan zoiets wel denk ik.

    Edit:
    GM Tuningparts, hier ook actief op het forum, heeft iig een advertentie staan voor schroefsets die 15 tot 90/70mm verlagen.
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=82760

    Denk dat zo’n setje voor jouw wagen wel voldoet.

    Prachtige kar Sylvester!

    En is dat nou een oliekoeler voor op? Ga je voor een Dry Sump systeem?

    In reactie op: verlagings set #17584035

    Wat is in vredesnaam je ET waarde dan? 15 ofzo?
    195 is helemaal niet zo gek breed. Ik heb zelf 195 breed onder m’n Corsa A liggen met ET 32 geloof ik (of was het nou 38?) en dat steekt niet uit.

    In reactie op: Astra F bonkt #17583382

    Nette KM stand ;)
    M’n pa heeft z’n vorige auto, een Vectra van ’97, tot de 6 ton gejaagd. Toen hield de brandstofpomp er mee op en was het een financiele total-loss…
    Bij de 5 ton is er een krantenartikel aan besteed :P Heeft hem een tripje naar de fabriek in Antwerpen opgeleverd :)

    Dus, mocht je de 5 ton halen, ga even bij de dealer langs. Dan vierttie misschien wel een feestje ;)

    In reactie op: verlagings set #17584031

    Simpele oplossing: Koop een schroefset ;)
    Met een schroefset kan je zelf de verlaging instellen. Van helemaal niks tot een bepaalde maximale waarde.
    Ik geloof dat er in het winkelforum van GM Tuningparts een topic staat voor schroefsetjes tegen een hele redelijke prijs.

    In reactie op: leuke velgen onder mijn corsa #17583139

    origineel gepost door Powercorsa
    @ McKaamos

    Volgens mij zaten we te gelijkertijd info te typen ;)
    Er bestaat trouwens ook een negatieve ET, al kom je die niet vaak tegen.

    Haha, lijkt er wel op idd ;)

    En idd, ET waarde 0 is als de montageplaat precies in het midden van de velg zit. Een positief getal is hoeveel milimeter de montageplaat naar de buitenste rand toe geschoven is (of de velg zelf naar binnen, tis maar hoe je het bekijkt).
    Een negatief getal is dus precies andersom.

    Negatieve waardes kom je volgens mij vaak tegen op uitgelaste stalen velgen (voor Roxy: dat zijn normale velgen waar de zaag in is gezet en er een extra ring in is gemaakt door te lassen. Daardoor worden de velgen extra breed). Das alleen interessant als je enorm uitgebouwde wielkassen hebt of wanneer je ophanging zo stijf is dat de wielen niet tegen de wielkassen komen.

    In reactie op: Wanneer is een accu écht opgeladen? #17583065

    tmug, weet ik.
    Maar in de regel kan je aan het voltage zien wat de accu geeft, wanneer hij niet belast wordt, hoe vol hij ongeveer is.
    Als een loodaccu onbelast meer dan 12 volt geeft is hij vol genoeg om een auto te kunnen starten.
    Hij is dan zeker niet vol, maar inderdaad ongeveer half vol.

    In reactie op: Astra F bonkt #17583378

    Issie verlaagd? Zou zomaar kunnen zijn dat een draagarm oid z’n maximum uitslag bereikt.

    En tis een station? Heeft die niet van die met perslucht op te pompen dempers? Als je dat hebt zit er bovenop de wielkas een ventiel, net zoals op de banden zit.
    Je zou kunnen proberen die iets op te pompen of leeg te laten lopen. Is een beetje afhankelijk van wanneer je de bonk hoort. Bij het naar beneden gaan van de wielen of bij omhoog.

    M’n pa heeft inmiddels 3 Astra Stations gehad waarvan twee in ieder geval die ventielen hebben.
    Huidige is geloof ik een G of H. Eerdere was een F als ik het goed heb en beide zijn ze van die ventielen voorzien.

    Edit:
    Oh, ik bedenk me net, een vriend van me had vroeger een Corsa A die ook bonkte bij drempels en gaten in de weg.
    Die had z’n achterdempers verrot en het vroor toen ook nog eens keihard, wat het probleem erger maakte. Was echt geen pretje om in z’n wagen te zitten :P

    In reactie op: Show hier je corsa #17293594

    origineel gepost door Stylo

    origineel gepost door JapIoNET
    Mijn Corsa B GSI, helemaal standaard, pas 108d op de teller, en loopt als een trein. Heeft er iemand trouwens een tip hoe je de bumpers weer donker van kleur kan krijgen? Ik heb al bumper cleaner gebruikt enzo, maar dat is na 2 dagen weer weg…

    Verfbrander dr op:thumbup

    Verfbrander? Lijkt me niet echt optimaal voor het plastic.
    Misschien is dat voor 1 of 2 keer aardig, maar volgens mij wordt het plastic daar hardstikke broos van en breekt het door een klein tikje…

    Ik zou persoonlijk de bumpers er af halen, opschuren, kunststofprimer er op doen en dan mat zwart spuiten (of een kleurtje natuurlijk).
    Daarna uiteraard een laag blanke lak er op en je hebt weer jaren plezier van je bumpers.

    Wel even wachten tot het weer wat beter wordt. Verven gaat pas goed als het boven de 10 graden is.
    Of je moet natuurlijk een verwarmde ruimte hebben om je verfwerk te doen…

    In reactie op: Wanneer is een accu écht opgeladen? #17583063

    Als de accu nog goed is, en je zet een multimeter er op, dan zou je 13.5 a 14 volt moeten meten bij een volle accu.
    Ruim 12V onbelast is in de regel voldoende om je auto te kunnen starten.

    Lood accu’s zijn niet zomaar te overladen. Die kunnen behoorlijk wat hebben.
    Met droge accu’s of gel-accu’s moet je beter uitkijken. Die zijn een stuk gevoeliger voor overladen.

    Wat betreft laadtijd uitrekenen mag je het vermogen van de accu delen door de laadstroom. plus 10 tot 15% (b.v. 44A accu met 5A opladen kost je 9.7 tot 10.1 uur).

    Voor de zekerheid zou je elke paar uur even een multimeter er op kunnen zetten om het voltage te meten.

    In reactie op: leuke velgen onder mijn corsa #17583136

    Ik zal proberen de codes uit te leggen.
    4×100 -> 4 gaten, in een cirkel van 100milimeter doorsnee. Dus van twee tegenover elkaar gelegen gaten 100mm afstand.

    ET is de offset. Dat is hoeveel milimeter de montageplaat (waar de gaten in zitten van het wiel) vanaf het middenpunt van de velg naar buiten zitten. Hoe hoger die waarde, hoe verder de velg naar binnen geschoven is.

    15inch (of 14 inch of whatever) is de doorsnede maat van de velg. 1 inch is 2.54 centimeter.
    Het is de maat die je vanaf de grond tot bovenaan hebt als je de velg zonder band op de vloer zet.

    7J (of 6J of 5J) is de breedte maat van de velg. Volgens mij ook in inches. Dus 7jx15 is een velg die 7 inch breed is en 15 inch doorsnee.

    195/45/15 is een bandenmaat.
    195 is het aantal milimeter dat de band breed is
    45 is de hoogte van de rand van de band (het stuk tussen het deel wat de grond raakt en de rand van de velg). Dit is een procent waarde van de breedte van de band.
    15 is de binnendoorsnede, die moet gelijk zijn aan je velg maat.

    Voor jouw auto zou ik kijken naar velgen 6Jx15 met ET 38 tot 42.
    Banden daarbij zou je moeten nemen in 175/45/15. Dan heb je een mooi passend setje.
    Die banden zullen waarschijnlijk ook zonder aanpassingen aan de auto er onder passen en kan je ook nog verlagen zonder dat de boel tegen de binnenkant van de wielbakken begint te schuren.

    Als je goedkoop andere velgen zoekt, kijk dan eens in het Te Koop gedeelte van het forum of zet een oproep in het Gezocht gedeelte.

    In reactie op: waterpomp komt niet los! #17582407

    Beetje WD40 op de bout spuiten en 5 minuten wachten voordat je de boel los probeert te draaien? Deed wonderen op de vast geroeste wielbouten van m’n Corsa…

    In reactie op: DATINGOPROEPEN/SEXPRAAT #17591519

    I know ;) Ik steek de draak met je ;)

    In reactie op: DATINGOPROEPEN/SEXPRAAT #17591517

    origineel gepost door OpelRoos
    Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik een lover heb? ;) Maar je hebt wel gelijk.. Sinds 31-12-’09, 00:00 heb ik een officieel een lover.. :o:wub

    Ah, ik dacht al wel eerder. Misschien verkeerde interpretatie, maar dacht dat je wat met BaasJ hebt/had, afgeleid aan het aantal berichten waarin je hem aanhaalt en de manier van schrijven in de betreffende berichten.

    Voor zover ik weet heb ik idd nergens gezien dat je specifiek iets noemt.
    Daarom ook het “volgens mij” in het berichtje een stukje terug ;)

    Anyway, gefeliciteerd! :)

    origineel gepost door turbootje
    ach vrouwen je kan beter kippen houden denk ik

    :hmmz

    aan uit aan uit aan uit pffffffffffffffffffff GEK word je van ze hahaahhaa

    dan maar weer single :jerry

    Nou, ik weet niet wat jij met kippen doet, maar ik geef de voorkeur toch aan een vrouw ;)

    In reactie op: Tank inhoud. #17582372

    Mijn tank zou 42 liter moeten zijn. Corsa A Sedan.
    Precies op het middenstreepje is ongeveer 22 tot 24 liter tanken. Denk dat ik de 40 ook niet ga halen.
    Hoewel, misschien als je em helemaal leeg rijd. Vergeet de jerrycan met extra peut niet mee te nemen zodat je niet ergens strand ;)

    In reactie op: Extreme kou op komst……. #17581619

    Als je aan de binnenkant van je auto moet krabben betekent dat dat er vochtige lucht in je auto hangt die tegen je ramen condenseert en dan bevriest.
    Kwestie van een vochtvreter plaatsen ;)

    In reactie op: kom mijn c kadett niet meer in #17582214

    Ah hier ook een topic er over :P

    Naja, Slim Jim dus, zoals elders ge-opperd, om hem nu open te krijgen.

    Ter voorkoming in de toekomst zou ik alle bewegende slotdelen voorzien van een beetje grafiet of teflonspray.
    Ook in het slot een beetje grafiet doen zodat je slot zelf niet bevroren raakt en de sleutel er niet in wil.
    Daarbij ook de rubbers insmeren met vaseline of talkpoeder.

    origineel gepost door pipo

    origineel gepost door hanskadett
    zou ik graag willen doen beste pipo maar de slotstangen zijn aan beide kanten los gegaan

    oowww.

    dan moet je een lange tyrap nemen halverwege knikken dan door de rubber steken en aan een kant trekken dan buigt hij dan om het pinnetje en omhoog trekken walla open
    kan ook met zo,n stevig lint waar ze dozen mee verpakken

    Dat lijkt me nogal sterk… Er staat behoorlijke kracht op. Een dikke tie-wrap was bij mij nog niet eens voldoende om een speakerdraad door een gaatje te hengelen.
    Het is ook niet voor niets dat er een metalen stuk gereedschap voor het openen van autosloten bestaat, genaamd “Slim Jim” ;) Werkt alleen op oudere auto’s zonder beschermingen rond de stangen, dus met een Kadett moet het wel lukken.

    In reactie op: Extreme kou op komst……. #17581615

    Kadett zeg je? Al een Slim Jim geprobeerd?
    Dettjes zijn oud genoeg om geen afgeschermde slot stangen te hebben, dus met een Slim Jim moet het wel lukken.

    Gewoon zoiets maken. In princiepe is een metalen lineaal genoeg. Even een haakje er in zagen en dan tussen ruit en rubber stoppen en dan lekker hengelen met dat ding tot je de slot stang te pakken hebt en je het slot los kan trekken.

25 berichten aan het bekijken - 2,876 tot 2,900 (van in totaal 2,983)