McKaamos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 2,851 tot 2,875 (van in totaal 2,983)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: opel combo slaat niet aan…. dieselpomp vervangen?? #17588489

    1: die kans zit er goed in, ja
    2: Pfoe, flink sleutelen zeggen ze? Geen ervaring, maar aan de hand van de term toch al gauw een dagdeel of meer.
    3: Volgens mij niet. Start onderbreking loopt over de computer toch?
    4: Valt nog mee… M’n pa had de dieselpomp van z’n Vectra 2.0 stuk na 6 ton en kon 2000 euro ophoesten om dat te laten repareren bij de dealer, met een nieuwe pomp. Financiele total-loss en nu rijd hij een Astra. Ik gok dat een nieuwe pomp dubbel zo duur is en de rest werktijd.

    In reactie op: [Spike] McKaamos' Corsa A Sedan #17587986

    origineel gepost door Aapje
    Effe wezen shoppen op dealextreme gok ik? :P haha Zijn die LED buis lampjes wat? Foto van in actie? Die pedaal dingen horen op een jappenbak thuis man :)

    Nummerplaat verlichting is btw geen buislampje..

    DX inderdaad ;)
    Die ledbuisjes zijn geweldig goed eigenlijk. Stukken beter als de standaard gloeidraad lampjes. Veel helderder en betere lichtopbrengst.
    Enige nadeel is dat er gewoon een printplaatje in zit waar de lampjes op zitten, en ze daarmee effectief niet omnidirectioneel zijn.
    Niet dat dat zo erg is, maar voor sommige toepassingen zou dat een nadeel kunnen zijn en je moet opletten met het plaatsen van de lampjes.

    Volgens de handleiding van m’n Corsa is de nummerplaatverlichting wel een festoonbuisje ;)

    Plaatjes heb ik nog niet, die komen zodra de auto weer terug is van de garage.
    Dan gaan de nieuwe H4’s er ook in :)

    Edit:
    Mocht je de lampjes van DX ook willen, deze zijn het: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5726
    Sommige mensen zeggen dat het nogal spotlampjes zijn. Klopt ook wel, maar de glaasjes van een Corsa zijn sowieso al zo opgebouwd dat ze als diffuser werken :) Dus top idee voor een Corsa om deze er in te hangen :)

    In reactie op: [Spike] McKaamos' Corsa A Sedan #17587984

    Nieuwe plaatjes!

    De spulletjes die ik eerder al had genoemd, nu prachtig mooi op de foto :P

    Vandaag nog even een rondje gereden met de auto om wat warmte onder de motorkap te houden. Hopelijk is de accu dan morgen geen elektrische ijslollie en start hij nog een beetje fatsoenlijk.
    Was echt geen pretje met de shake in m’n linkerwiel. Daarbij knalt de wagen ook nog eens in de rem zodra ik koppeling intrap en merk ik gewoon dattie erg tegen gehouden wordt door die brakke rem.
    Hij is helaas nog niet naar de garage geweest maar morgen gaattie er echt heen.

    Ik heb al wel even de festoonlampjes geplaatst in de kofferbak en het hemeltje.
    De andere twee zijn voor het dashboard kastje en de nummerplaat verlichting.

    Het derde remlicht heb ik open geschroeft om alle overbodige draden te verwijderen (witte bandkabel @ foto) en het blokje met blauwe leds er af te slopen.
    Die blauwe leds zijn goed voor een boete, evenals de extra functies achter de extra draden. Er zit namelijk ook nog een knipperlicht Left/Right in en een alarm mode waarbij de verschillende segmenten ombeurten gaan lopen flitsen.
    Dat mag niet op de openbare weg, dus de draden van die functies heb ik er uit gesloopt en er een fatsoenlijke dubbele ader er aan gesoldeerd puur voor de remlicht mode.

    In reactie op: wie weet dit #17588200

    Het heeft alles te maken met het gewicht van je auto en de daarbij behorende verstevigingen.
    Hoe zwaarder je auto is, hoe steviger hij moet zijn om z’n eigen gewicht te kunnen houden. Daarbij moet er voldoende veiligheidsmarge in zitten (ivm ongelukken).

    Voordeel is dat een zwaardere auto meer mag trekken. Je trekgewicht is opgedeeld in klasses en als de auto in klasse X valt mag hij aanhangers trekken van de corresponderende klasse.

    Mijn Corsa weegt 780 kilo (ledig gewicht) en valt daarmee in de klasse tot 800 kilo trekgewicht.
    De Astra van m’n pa weegt 1250 kilo en mag daarmee tot 1400kilo trekken, net als de 1300kilo zware Vectra die hij daar voor had.

    Meestal kom je in ieder geval uit op het gewicht van je auto plus een klein beetje.

    Uiteraard moet je auto officieel in die klasse vallen, dus het moet gekeurd zijn bij het RDW en op je kenteken gezet zijn.

    Edit: De hele reden dat je auto ongeveer zo zwaar (of zwaarder) moet zijn als het te trekken object is dat een zwaarder object de auto met zich mee zal sleuren als er iets mis gaat.
    Het moet juist andersom zijn, anders ben je een gevaar op de weg.

    origineel gepost door geeltje
    en dit vind ik raar waarom mag je wel een 2.0 16v in een 1.4 zetten daar kan de carrosserie ook niet tegen

    Oh? Sinds wanneer? Je mag de weg niet meer op als je een groter (of uberhaupt ander) motorblok in je auto zet.
    Hij moet dan eerst gekeurd worden bij het RDW, en die zullen hem afkeuren als het niet deugdelijk gemonteerd en verstevigd is.

    In reactie op: eigenwijze dynamobout…..kadett:( #17588234

    Works for me, you dirty girl :P

    Misschien moet je ook maar even een Haynes workshop manual voor je auto bestellen dan ;) Staat zo’n beetje alles wel in wat betreft onderhoud.
    Ik weet het niet zeker, maar misschien zit er zelfs een complete handleiding in hoe je het motorblok uit elkaar stript, reviseert/schoonmaakt en weer netjes in elkaar zet.

    In reactie op: eigenwijze dynamobout…..kadett:( #17588232

    Mmmmmm opwindend, vrouwen met verstand van techniek :wub

    In reactie op: sequentieel schakelen #17588083

    Misschien is dit iets?
    http://www.rallysport.nl/advertenties/nl/43/1/2351/f20-dogbox.html

    Wel F20, maar ik heb geen idee in hoeverre dat wat uitmaakt. Zou wel moeten passen op een C20XE…

    edit:
    Volgens mij zou dat ongeveer deze moeten zijn:
    http://www.quaife.co.uk/Vauxhall-Opel-Astra-Kadett-F16-F18-F20-5-speed-dog-engagement-gearkit

    fuck wat een prijskaartje…. :wtf

    In reactie op: sequentieel schakelen #17588080

    Ahh ok, hij is dus te traag.
    Heb er zelf nooit mee gereden, ik weet alleen wat het voor ding is en wat het technisch gezien kan doen.

    Naja, dan moet je waarschijnlijk iets anders zoeken… Op internet is er weinig over te vinden helaas…

    Edit:
    Ik weet niet of je het al hebt, maar als het schakelen simpelweg sneller moet kan je ook voor een Quickshift kit gaan. Dat verkort de schakelweg geloof ik.
    Geen ervaring mee, maar het is in ieder geval goedkoop.

    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270475622407&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

    In reactie op: eigenwijze dynamobout…..kadett:( #17588222

    Spuitbusje WD40, bout goed inspuiten.

    Dan een dopratel pakken en er op zetten. Liefst de hendel verlengen met een metalen pijp voor meer hefboompower.
    Heb je em zo los ;)

    In reactie op: sequentieel schakelen #17588078

    Stoppel, een Easytronic kan je ook doorrammen ;) Die bedient zelf de koppeling, synchronisatie, etc.
    Een echte sequentiele bak dus ;) En dan ook nog eens verkrijgbaar met stuurpeddeltjes of met pook ;)


    @Fearless
    : Ga eens naar een Opeldealer voor een testrit in een Corsa Easytronic ;) Weet je meteen of het snel genoeg is voor je ;)
    Smit&Co in Zwolle heeft er vast wel eentje staan, en anders Ophoff in Nieuwleussen wel ;)

    Edit:
    Volgens mij heeft dat ding wel een “gewone” koppeling trouwens, maar die wordt elektronisch bediend. Ik denk dat je daar ook nog wel een setje fatsoenlijke sport-koppelingsplaten tussen kan zetten.
    En gezien het elektronisch is kan je vast de snelheid ook nog wel tot op zekere hoogte aanpassen…

    In reactie op: [Thinktank] C14NZ performance boost #17571574

    Ik ben vandaag toch ff iets gaafs tegen gekomen op Ebay…
    Enkele verschillende inlaat spruitstukken voor diverse Opel 1.4 en 1.6 blokken (o.a. C16NZ, C14N, etc)… En dan niet zomaar inlaten, maar speciaal gemaakt om er twee Weber DCOE dualcarbs op te parkeren :P
    Zit wel een prijskaartje van 180 euro ex carbs aan, maar toch he… Te cool :P
    Leuk opfokkertje voor een C14NZ, of niet dan Fearless? :P


    @Oly
    : Ik denk dat ik al een 1600GSi uitlaatspruitstukje te pakken heb. Voor zover ik kan zien past dat plug-n-play op een C14NZ, right?
    Volgens de technische data is de compressieverhouding (zo even uit m’n hoofd opgerakeld) 9.41:1 bij een C14NZ.
    De 1.2S en 1.3S (S van Supercompression) hebben volgens mij 10.1:1 (ook even uit het hoofd) maar die zijn wel katloos en de C14NZ heeft wel een kat.
    Dus ik denk dat je icm de extra backpressure van de kat wat meer warmte vasthoud wat 10:1 moeilijk maakt. Puur een poging tot rationeel denken en het proberen te doorgronden van motortechnologie hoor ;) kan zomaar zijn dat ik nu onzin uitkraam.

    Ik zal in ieder geval eens verder kijken of een C13N kop gaat passen… Als die echt betere poorten heeft is dat zeker een overweging waard.

    In reactie op: sequentieel schakelen #17588075

    Ik denk dat je het beste even kan kijken of je een GM Easytronic bak (van o.a. Corsa D) aan je motor kan monteren.
    Op Ebay staan er wel een paar te koop… Je zou ook kunnen proberen om een compleet motorblok met alles er op en er aan van een Corsa D met Easytronic in je wagen te bouwen.

    http://cgi.ebay.nl/Opel-Easytronic-Getriebe-ASTRA-CORSA-AGILA-MERIVA_W0QQitemZ290372107533QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item439b86bd0d

    http://cgi.ebay.nl/Getriebe-Easytronic-Opel-Corsa-D-1-2i-Twinport-Z12XEP_W0QQitemZ300356666210QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item45eea70362

    En een F13mount Easytronic:
    http://cgi.ebay.nl/Opel-Corsa-C-Easytronic-Getriebe-F13-Code-MC8_W0QQitemZ300289686973QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item45eaa8fdbd

    In reactie op: [Spike] McKaamos' Corsa A Sedan #17587983

    Juh, d’r is iets met de remklauwen waarschijnlijk ja.
    Maja, tis te koud om er iets aan te doen dus ik laat het nu maar ff doen.

    Ik zit in Zwollywood btw.

    In reactie op: [Spike] McKaamos' Corsa A Sedan #17587981

    Kwikfit is alleen maar omdat het dichtbij is. Ben er binnen 5 minuten.
    Ik rij liever niet een heel eind met een brakke rem, anders was ik naar de dealer gereden.
    Plus, tis met kwikfit maar net welk filiaal je heen gaat. De ene is beter als de ander.

    De rem links voor wordt nu kokend heet, al na 5 minuten rijden. Rechts is gewoon koud…

    In reactie op: [Spike] McKaamos' Corsa A Sedan #17587979

    Ja covers ;) Heb een adresje in China waar dat vandaan komt.
    Kost geen ruk, dus als het inderdaad niet prettig is, beland het zo in de prullenbak ;)
    Ze zijn in ieder geval aardig smal, dus ik denk dat er wel ruimte overblijft.
    En trouwens, als je naar mijn schoenen kijkt denk je sowieso dat ik alle pedalen tegelijk intrap en daarmee rij ik ook prima ;)

    Hoe het er uit gaat zien zit al in m’n hoofd, ben erg visueel ingesteld, maar dat download zo lastig naar de PC :P
    En fotoshoppen is niet m’n sterkste vak ;)

    Edit:
    Btw, je woont in Wezep? Das niet zo gek ver hier vandaan… Heb jij onderdelen over? :P

    origineel gepost door redmanta

    Originally posted by stillekracht
    Er zijn altijd mensen zijn die liever in een paar velgen en een uitlaat investeren dan in een stuk veiligheid. ze rijden liever iemand dood met een paar mooie velgen onder de auto dan dat ze optijd stil staan.

    Tja…. met een paar mooie velgen in de in de krant is ook cool…… :puke

    ik kan me eigen niet voorstellen dat je dit meent, niemand rijd graag een ander dood!!!

    Carmageddon was anders verdomd gaaf :P :jerry

    In reactie op: wie kan beter?? #17450092

    Sik: true, das waar.
    Maar als je recreatief lekker op je dooie gemakkie even een stukkie wil driften is het niet vereist.
    Dan glij je wel met, zeg, 30kmh maar doet er niet aan af dat je wel zijwaarts gaat ;)

    In reactie op: wie kan beter?? #17450090

    origineel gepost door Jaccoooo
    wie kan beter??? oordeel zelf

    http://ascona-rallyteam.hyves.nl/album/25002577/ascona_rallyteam/HNirOKkm/video/215640877/0/yglo/

    ik niet dus:P maar ik moet er wel bij vermelden dat ik ong. 400pk minder heb

    De PK’s zijn het punt niet zo ;)
    Zorgen dat je wagen niet zoveel weegt, harde wielen achter (harde rubbercompound en stevig oppompen), harde ophanging, zorgen dat de wagen niet teveel overhelt.
    Oh en natuurlijk achterwiel aandrijving of 4×4 met een verhouding van 40/60 (ongeveer).

    Driften is de kunst van het gecontroleerd grip verliezen op de achterwielen.
    Het is dus een kwestie van je auto zo afstellen dat je achterkant kan gaan zwabberen. Vermogen helpt, maar is bij driften niet heilig.

    Een rappe, goed afgestelde achterwiel aangedreven auto is voldoende. Het kan netzogoed met een oude Opel of BMW.

    Neemt trouwens niet weg dat die stunts van Ken Block gewoonweg gaaf zijn :)
    Stuurmanskunst is net zo belangrijk als een goed afgestelde wagen ;)

    In reactie op: Rate the avatar #17405315

    Hmm, een 6. Twee wielen te weinig ;)

    Wehehe, nou kannie in ieder geval zonder liegen zeggen dattie een groene motor in de auto heeft liggen :P

    Ik moet ook maar eens een topicje gaan maken voor mijn Corsa. Niet dat daar zoveel vaart achter zit om er wat mee te doen gezien de huidige buitentemperatuur en het gebrek aan een sleutelruimte.
    Moet het hier helaas doen met een volgepakte schuur en een oprit…

    In reactie op: Wat heb jij vandaag met of aan je auto gedaan? #17400963

    Bloody bloody!
    Ik wil net weg om even de wagen uit te laten lijnen, starttie niet…
    Draai het contact om en de startmotor draait net 1 keer rond en sterft dan weg…

    Accu heeft wss last van de kou. Heb em even er uit getrokken en bij de kachel gezet. Nu even de oplader erbij zetten en dan hoop ik dat de indicator snel van zwart naar groen veranderd…

    In reactie op: NMO -> WTF? #17587001

    Moslim TV programma’s mogen niet, maar alles anders mag wel?
    Wat is dat nou voor onzin zeg.

    Allerlei christengroeperingen, boedistische omroep, humanistische omroep, hindoe omroep, en nog veel meer.
    Komt allemaal langs op de publieke zenders (NL 1/2/3) en wordt prima gevonden, maar als de Moslim omroep voorbij komt is het meteen een probleem…
    Lekker hypocriet jongens…

    En voor de geinteresseerden, een lijstje met de omroepen die allemaal op de publieke zenders langs komen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Publieke_omroep

    In reactie op: Het GROTE foute velgen onder de auto topic #17567308

    Hehe, die onderste, dat zijn velgen van Ronal :P
    Als het goed is staan er nog wat op Marktplaats te koop.
    En zoiets is wel leuk onder een Suzuki Alto, Daihastu Cuore of een Subaru Jumbo ofzo :P Vooral als je de rest van de wagen dan beplakt met bloemetjes ofzo. Voor de girlie look ;)

    In reactie op: Borbet t wel of geen 8j #17586939

    Ik denk niet dat het om de oorbeschermers gaat, maar eerder dat je permanent een lendegordel moet dragen omdat anders je nieren los schudden.
    En nee, das geen grapje. Motorrijders die hard willen gaan hebben vaak ook een lendegordel omdat ze anders hun nieren en alle andere weke delen in hun onderlichaam slopen.

    In reactie op: Het grote "Hoe zie jij eruit" Topic —- Ook Dames #17495421

    Hey, waar is dat?
    Dat lijkt namelijk op het parkeerveld bij Wâldrock in Burgum, het stukje waar je de sloot over kan steken.

25 berichten aan het bekijken - 2,851 tot 2,875 (van in totaal 2,983)