mcc_alive

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Uitlaten oude opels #18198107

    http://altopelhilfe.de/altopelshop/index.php?main_page=index&cPath=76_96&sort=20a&page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Pfff eerste die een uitlaat heeft liggen van alle zoekresultaten, echter 1099 echt te gek voor woorden.
    Wat ik niet begrijp is waar alle andere hun uitlaat halen voor hun oldies, daar dit toch echt een probleem is.

    Zal snel eens informeren wat het bij een uitlatenboer kost, enne EPS is daarin gelijk de duurste aanbieder.

    In reactie op: Uitlaten oude opels #18198103

    op de links vragen ze voor een verotte nog 50 en een gebruikte 150….
    Tevens zijn het niet de stukken die ik zoek.

    Denk dat dan toch op maat maken goedkoper is als een originele nieuw kopen(die ik ook nog niet heb gevonden)
    zal eens op de duitse site kijken.

    In reactie op: koltec vg 289 e #18195086

    Dan denk ik in eerste instantie Inductierelais vervangen, deze geeft maar 0,5 volt op de afsluiters. Ik meld me weer zodra ik nieuwe relais heb.
    Kabels zijn niet zolang, inductie relais zit vlak bij de afsluiters, dit is allemaal nog netjes.

    In reactie op: koltec vg 289 e #18195084

    @Gubje wrote:

    Kan alleen zeggen dat het draadje naar een inductie relais gaat. Deze krijgt spanning van het hoofdrelais wat op de keuze schakelaar zit. Dit inductie relais stuurt de afsluiter op de verdamper aan. Is geloof ik 5 polig. Deze wordt aangestuurd zodra je een vonk hebt.

    Maar verbeter mij als ik er langs zit. Is weer ff geleden.

    Wat ik zo zie is:
    Inductie relais wordt aangestuurd via de lpg stand schakelaar,
    het signaal van bobine krijgt hij via de draad van stroomverdeler op bobine.(????)Op mijn andere opel is dit een draad om de bobinekabel naar verdeler gewikkeld)
    De afsluiter op de lpg onder de motorkap hoor ik klikken, maar de afsluiter in de kofferbak op de lpg tank niet.

    Tevens het inductierelais geeft toch 12v door aan de afsluiters? deze krijgt echter maar een fractie van het voltage, namelijk maar 0,5v, toch schakelt hij duidelijk in. en na een aantal seconden uit(zoals het hoort).

    Ik zoek nog even uit waarom de afsluiter op de lpg tank niets doet, dit is denk ik een hoofdreden waarom hij het niet doet op lpg
    tevens vind ik het een vreemd verhaal dat het inductiesignaal bij de bobine signaal opzit, maja het heeft zo vroeger gezeten en het deed het. Dus daar zoek ik nu nog even niets achter

    Groet

    In reactie op: koltec vg 289 e #18195081

    216 x bekeken maar niemand met advies?
    sluit toppic maar de lpg boer weet dan wel raad, al kost het geld.

    In reactie op: koppeling sintra diesel #18191301

    toch vreemd, de body is mischiein amerikaans, maar het is een gewone opel motor met bak.
    Anders moet je ze zekers bij de opel dealer zelf bestellen voor $$$$

    In mijn geval, ik rij nog door totdat hij het echt niet meer doet. schakelen gaat zwaar klote, maar ik hoop de winter nog door te komen, daar ik hem elke dag nodig heb. Ik ben bezig met een 2de auto, maar daar zit nog een hoop werk aan.

    De auto alweer in elkaar zitten? of net pas het druklager binnen?
    groet

    In reactie op: koppeling sintra diesel #18191299

    Even gezocht en inderdaad dit moet hem zijn de 2.2 benzine heeft toch een andere koppelingskit. Het druklager is wel hetzelfde als de benzine versie.

    Ahoewel ik twijfel of de olie de koppelingsplaat aantast is inderdaad vevangen de juiste oplossing. Ik vond dezelfde plaat zelfs voor 50 euro duurder dus.
    Jou type versnellingsbak is een F35 voor de diesel, de benzine is een F25.

    Op ebay staat inderdaad geen diesel versie. Wel goedkope voor mijne.

    In reactie op: koppeling sintra diesel #18191297

    Goed bezig, viel het mee of zat er nog een addertje onder het gras?

    Ja in engeland zijn de spullen inderdaad goedkoper, via ebay zag ik het al ja.
    Bestel je al gelijk een koppelingsset? was je oude plaat op?

    gr

    In reactie op: koppeling sintra diesel #18191294

    ik heb het bij de sintra ook nog nooit gedaan, maar mijn vectra destijds had ook een F23 bak, die heb ik op deze manier uitgebouwd en ingebouwd.
    Ik had geen brug of zoiets, auto opgekrikt en bokken ondergezet. Uitlaat gaat los omdat je het blok gaat kantelen ook de steunen van het blok lossen. Blok ving ik van boven op met hardhout, met daardoor gaten gemaakt met m12 draadstangen op 2 punten.(gewoon hout veert te ver door) over de breedte gemaakt. Met datzelfde hout ving ik met spanbanden ook de bak op 2 punten op zodat ik hem rustig kon laten zakken. Ging echt perfect ook met inhijsen. Is een behoorlijk zware bak, van een calibra legde ik er met de hand in maar dit..

    Kijk als je de boel los heb gelijk je koppelingsplaat na. Mocht hij bijna op zijn, scheelt het dat je nu de boel los heb.
    Ik weet niet of de diesel ook een F23 heb, kan ik evt voor je nagaan, ik heb een digitale werkplaatshandboek van de sintra als je intresse heb.

    Bij de vectra had ik echt zeeen van ruimte, de sintra is volgens mij compacter. Maar wat iedereen ook zegt met subframe iets lossen, ik had hem weggehaald en ik kon overal echt goed bij, niks geen gekloot en het loshalen of weghalen is een kleine moeite extra.

    Hopelijk kan je mij de volgende keer iets vertellen haha

    In reactie op: koppeling sintra diesel #18191291

    ik hoop dat je met drijfstangen steekassen bedoelt.

    Groet alhier

    In reactie op: koppeling sintra diesel #18191289

    Mijn vloeistofnivo was inderdaad tot minimaal gedaald, echter de vorige eigenaar had de dop ook kapot gedraaid en opgevuld met kit. dit eerst verholpen. Naar een dag rijden is het vloeistof nog steeds op nivo.

    Ik krijg hem nu nog wel in de achteruit, ik rij er mee door tot het niet meer gaat.
    Ik heb bij een vectra 2.5 al eens de bak uitgebouwd, hier subframe in zijn geheel verwijderd, dan had ik ruimte genoeg, motorblok opgevangen met draadstangen zodat ik deze ook nog beetje kon stellen vanaf boven. blok schuin laten hangen en dan kon bak er zonder probleem af en op.

    Dit is met de sintra zelfde procedure?

    groet

    In reactie op: koppeling sintra diesel #18191287

    Hallo

    Sinds gisteren heb ik eigenlijk eenzelfde probleem met mijn sintra 2.2 benzine.
    Al vind ik het pedaal normaal aanvoelen, wordt voor mijn gevoel de koppeling niet geheel bediend, wat inhoud dat hij zeer moeilijk in de versnellingen gaat, zelfs met een beetje geweld. De achteruit gaat met de tandjes poetsen.

    Ik heb de koppelingscilinder ontlucht, en nog 1x extra doorgepomt. Dit heeft minimaal geholpen.

    Is het nu daadwerkelijk de cilinder of druklager die nu aan het overlijden is of is het probleem terug te leiden naar de versnellingsbak?
    de koppeling op laten komen is nog geen probleem al pakt hij onderin wel snel op. wat dus volgens mij zou duiden op dat het druklager niet geheel bediend wordt(90%??)

    groet

    In reactie op: MAC MEETING VELDHOVEN #17324160

    Ok na 55 bladzijden(die ik niet alle ga doorspitten), wat is nog aktueel, wordt er afgesproken bij de mac in veldhoven? Het topic loopt nu al sinds 2006!!
    Ben wel geintresseerd om ff langs te komen, rij nu een Sintra en een opel admiral

    Greets

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173711

    Zodra ik weet hoe je foto kan toevoegen had ik je het laten zien!

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173710

    @CQPV6 wrote:

    eeeeh X22XEV of X20XEV of X20XER spruitstuk?

    X22XEV is zelfde als X20XEV en X20XER zelfde bestelnummer en in het verleden wel eens uitgewisseld op andere sintra.
    Maar omdat ik nu kop heb zonder Egr wil ik het perfecte spruitstuk erop hebben, dan krijg je in plaats van die rare uitlaatgaten ovale gaten zoals bij de C20XE maar die kan niet omdat je dan het uitlaatgas terugvoer niet heb.

    gr
    Michel

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173708

    je kon 2 kanten op met het snoertje…. daar bovenop alles los is geweest heb ik hem blijkbaar met wegleggen bij de andere stekkers gelegd aan de verkeerde kant.

    Andere vraag, ik heb nu turbo kop erop, daar mijn spruitstuk gescheurd is moet ik nog andere kopen. wat is de beste voor deze kop? daar ik nu niet de erg op de kop heb zitten.

    Mensen zeggen me dat de c20xe uitlaat past maar naar mijn idee kan dit niet. daar het C20XE blok op de rechterzijde de uitlaatgas terugvoer heb zitten naar de inlaat, en die anders open blijft.

    Ik heb de pakkingen van diverse motoren bekeken, maar verder geen idee. Het beste is een spruitstuk met een flens van een z20let. maja die bestaat niet… of laten maken??

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173706

    Stekker bleek dus van de gasklep positie sensor.
    Doet het prima zonder alleen storingslampje brandt dan en stationair iets lager.
    Kon hem van boven niet zien, toen ik er midden onder lag zag ik het pas.
    Confused

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173704

    @wim-v6 wrote:

    Deze stekker is exact gelijk aan die van de Luchtmassameter, deze word nog wel eens verwisseld (hoe ze het doen ze het, maar ze liggen op een heel andere plek normaal gesproken…
    heb m afgelopen woensdag nog tegen gekomen toen ik met mijn bakkes over de motor gebogen hing van een Vectra-B X20XEV met Witte plaat met rode letters erop, bij Antwerpen haha…

    Willem

    Dan rust mij natuurlijk de vraag wat doe jij bij antwerpen met je bakkes boven de motor, normaal hoort je bakkes achter het stuur te zitten en je rechtervoet te beheersen!

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173702

    Ok morgen er maar weer even onder duiken, bij daglicht!
    Ik heb eerder een kapotte klopsensor gehad, toen wou de auto niet boven de 3000 toeren.
    Nu op dit moment heb ik wel vol vermogen(en toeren)

    Maar nu je het zegt, is dit zeer aannemelijk.

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173700

    @marijnl1988 wrote:

    Als dit de originele nokkenassen zijn heb ik wel belang bij ;)
    Zoek al een lange tij naar x20xer nokkenassen deze zijn iets scherper dan die van een x20xev
    Waardoor hij andere kleplift heeft en sneller is
    Alleen zal hij onregelmatig gaan lopen (iets)

    Moet je helaas teleurstellen, Kom er net via google achter dat ik een Z20LET kop heb gemonteerd op mijn X22XEV…
    Nokkenassen zien er ook niet scherp uit helaas.
    Mischien is dit wat voor je?
    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602919&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Groet
    Michel

    Weet je toevallig niet waarvan dit stekkertje is wat ik los heb liggen, zie topic eerder voor link

    In reactie op: zijn dit x20xer nokkenassen ??? met foto’s !! #18158483

    Hoi.
    Hoe kan ik zien welke nokkenassen ik heb? ik heb er niet de nummers op staan zoals bij julie,
    Wat er wel op staat:
    GM3 622 2671
    GM1 622 2671
    Meer staat er niet op de assen
    Op de wielen staat inlaat met de ronde gaten :BBG 93365296
    en uitlaat met de ovale gaten ” : GM 90 411 776 en 2008062
    Op de cilinderkop staat het nummer : 90 423 754

    Groet

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173698

    Nokkenassen heb ik er wel bij, maar niet gemonteerd, ik wist niet of deze te gebruiken waren.
    Zijn de nokkenassen scherper? niet te scherp?

    groet

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173697

    http://s815.photobucket.com/user/mcc_alive/slideshow/Koprevisie%20Sintra” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Slideshow via Photobucket, beter lukt me op moment niet.
    PS stekker lijkt op die van het bobineblok, maar deze zit er al op,(let op motor loopt aardig, rij er al mee)

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173695

    Hallo,

    Na uitbouwen cilinderkop bleek alleen de kop kapot te zijn.
    Nu andere kop ingebouwd(oude reviseren was te duur) Nu zit er een x20XER kop op doet het goed, alleen EGR is anders, los ik andere keer wel weer op.

    Nu na startup mis ik alleen 1 aansluiting voor een stekker, waardoor hij motorstoring geeft, hij loopt wel goed, alleen stationair beetje laag.
    Stekker ligt ter hoogte van bobineblok, is 3 polig.

    In reactie op: X22XEV Sintra vervangen voor X20XEV #18173694

    blok moet er van onder uit?

    hmms taktiek veranderen hoor ik net

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 58)