Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2013 om 19:59 In reactie op: ‘Reflectie/Weerspiegeling’topic (ipv fotowedstrijd 17) #18145739

Gold reflection. by JoopNegerman, on FlickrEen van mijn eerste foto’s toen ik net mijn camera had.
Sevenum 2012, Astra van John (van het Ende Customs)Wheelcare.nl
24 mei 2013 om 18:09 In reactie op: Prijsopgave dealer vervangen vliegwiel en koppling reeel? #18146164Hoe lullig het ook klinkt, de dealerprijs is ´gewoon´ voor deze klus.
Weet enkel niet zeker waarom de cilinder ook mee moet.Mijn gigantische geluk is geweest dat bovenstaande reparatie in mijn garantieperiode is gevallen
Bij je neef gaat het al mis omdat het goedkope TA-Techniks is.. een hogere kwaliteit doet al wonderen.
als je niet te gek wilt en enkel veren wilt, zou je inderdaad naar een Eibach of Irmscher moeten kijken. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Deze Bazencorsa mag hier zeker niet ontbreken! (foto gejat van Sinead ;P )

@Vinci wrote:
@RISL wrote:
Wat een zinloze reactie is dat nu weer? Het is toch logisch dat je met een grote auto meer blokkeert dan met een kleine auto?
Als je nu met argumenten zou komen…het enige wat je nu doet is het jaloezie-argument van een aantal posts terug onderschrijven :thumbup@ trash, ik ken wel mensen die momenteel sparen voor een Audi S5 en een BMW E63 6-serie. Dat zijn echt geen “rijke mensen”. Maar zodra ze die auto hebben, zijn ze dus gelijk rijk en asociaal?
Joh, je moet een beetje kunnen lachen en slap ouwehoeren in het leven hoor, niet altijd te serieus! Wordt een beetje melig van dit draadje. Vind dat ik het al aardig lang volgehouden heb om serieus te blijven.
@mayhem wrote:
Maar…. waarom wordt en dan niks gezegd over de 2 andere ‘goedkope’ auto’s die ook over het voetpad staan?
Dat is niet erg wat t zijn geen rijkeren?Jeetje, dat het vier pagina’s heeft geduurd voordat iemand ook op deze slak zout ging leggen zeg!!
slakken zout leggen? Jou argument word weerlegt, en dan is het op alle slakken zout leggen? Feit blijft dat die anderen ook over het voetpad staan. echter omdat dit jou stelling niet ten goede komt, wordt dat feit genegeerd en afgedaan als ‘op alle slakken zout leggen’
@mayhem wrote:Ja die man staat gewoon idioot, maar de eigenaar van de paarden is ook een idioot als je bewust schade gaat veroorzaken.
Het ging er nou juist om dat dit dus niet het geval was, maar de eigenaar van de auto daar over zat te blaten. Naar mijn mening heb je als je zo parkeert nog steeds geen enkel recht van spreken. Dan kan je ook wel boos worden op de bouwvakkers over stof op je auto terwijl je hem binnen een meter naast een tienkuuper parkeert. Je kiest er nog steeds zelf voor waar je je auto parkeert. Dit was overduidelijk niet de plek, zoals ik dat zelf ook al had ingezien en er gewoon voorbij reed.
Klopt, echter wie is verantwoordelijk als er een steen op stuitert? Nog steeds de bouwvakker. Ik ben het met je eens dat die vent daar niet had moeten parkeren, maar in geval van schade heeft hij toch voor de wet zeker wel recht van spreken.@mayhem wrote:
Het feit blijft, dat er meer ‘goedkopere auto’s zijn, en daardoor valt de duurdere ‘rijkelui ‘s’ auto simpelweg meer op.
Het valt dan dus ook op dat in verhouding de meeste goedkope auto eigenaren wel netter parkeren (even goed letten op dat woord “in verhouding” in de zin aub!)
Vreemde stelling. Hiermee kan je dus ook zeggen dat in verhouding de lagere maatschappelijke klasse meer ongelukken veroorzaakt..
@mayhem wrote:Tel daarbij op dat men daardoor meer opvalt, en waarschijnlijk een stukje afgunst… en we hebben het vergrootglas gevonden waardoor men rijkeren beoordeeld en veroordeeld.
Ik heb daar echt geen vergrootglas voor nodig nogmaals. Hier in deze omgeving maak ik dit dagelijks mee. En afgunst, tja, als je een vrij nutteloze auto koopt met zo’n prijskaartje en zo’n proleterig uiterlijk… Naja, over smaak valt niet te twisten, maar al had ik miljoenen zou ik nog niet zo’n onsympathieke auto kopen.
Dit antwoord is dan toch het bewijs dat je afgunst hebt tegen rijkeren? Zonder dat er over de auto wordt gesproken, komt er in het antwoord een beledigende sneer over het voertuig.
@mayhem wrote:“Men ziet de eigen belangen, waarvan men zich zeer wel bewust is —in welke samenhang ze ook worden gethematiseerd— op beslissende wijze ingeperkt door de belangen en door de macht van de ondernemers” [Kudera e.a. 1979: 353].
In de ogen van de arbeiders is deze belangentegenstelling bepalend voor hun maatschappelijke situatie; de ervaring van deze situatie als benadeelde situatie is uitgangspunt voor opvattingen over de opbouw van de maatschappij.Daar waar geld macht is (en zo werkt nou eenmaal de wereld) zal dus altijd met een vergrootglas op de fouten worden gekeken van mensen die hogerop staan in de sociale hiërarchie.
Je bedoelt de economische hiërarchie, als je je stelling wilt bekrachtigen is het juist niet de sociale hiërarchie.
Mijn fout, de term sociale had daar inderdaad niet moeten staan.@Vinci wrote:
@RISL wrote:
@Vinci wrote:
Dus jij vindt dat de eigenaar van het landje dan maar tot sint juttemus met zijn paarden daar op de weg moet blijven staan wachten tot de eigenaar van dat kippenhok hem komt weg halen?? Geloof toch dat hier iets in de prioriteiten stelling niet goed gaat…
Laat ik het zo zeggen, ik ben zelf gelukkig niet zo’n analfabeet en ben dat plekje zelf nog geen tien seconden er voor voorbij gereden om elders te parkeren. Dus vond ik dit wel degelijk opvallend asociaal parkeergedrag.
Hoe je er ook omheen keuteld, er straalt iets heel asociaals van af, op twee manieren, de plek en de manier waarop hij over het voetpad staat.
Dus jij beschadigt liever iemand auto bewust (strafbaar feit)? Dan denk ik dat jij eens goed in de spiegel moet kijken….
Beter bel je in zo’n situatie gewoon de politie dat iemand een doorgang verspert en de auto niet wil verplaatsen. Komen ze echt wel voor (weet ik inmiddels uit eigen ervaring). Er werd heel vaak geparkeerd voor de garage van mijn opa waarin mijn Astra Coupé stond, zodat ik er niet uit kon.Begrijp me niet verkeerd: ja, ik vind die bestuurder asociaal. Dat heb ik hierboven ook al gezegd. Maar hij/zij doet feitelijk gezien niets verkeerd, terwijl die kerel met die paarden dus wel doelbewust die auto beschadigd. Dus die is net zo asociaal, zo niet asocialer bezig.
Nou moet je mij niet met de eigenaar van het landje gaan verwarren en ik wens je veel succes om de politie in te schakelen voor zo iets op koninginnedag. Daarnaast was er volgens mij geen schade aan de auto, maar had de eigenaar van de auto meer iets geschreeuwd over wat het wel niet zou kosten als er een kras op zijn auto zou komen.
En hoewel de bestuurder niks strafbaars heeft gedaan heeft hij in mijn visie wel degelijk iets fout gedaan, en dat is een hoop ergernis veroorzaken…
Maar…. waarom wordt en dan niks gezegd over de 2 andere ‘goedkope’ auto’s die ook over het voetpad staan?
Dat is niet erg wat t zijn geen rijkeren?Ja die man staat gewoon idioot, maar de eigenaar van de paarden is ook een idioot als je bewust schade gaat veroorzaken.
Het feit blijft, dat er meer ‘goedkopere auto’s zijn, en daardoor valt de duurdere ‘rijkelui ‘s’ auto simpelweg meer op.
Tel daarbij op dat men daardoor meer opvalt, en waarschijnlijk een stukje afgunst… en we hebben het vergrootglas gevonden waardoor men rijkeren beoordeeld en veroordeeld.“Men ziet de eigen belangen, waarvan men zich zeer wel bewust is —in welke samenhang ze ook worden gethematiseerd— op beslissende wijze ingeperkt door de belangen en door de macht van de ondernemers” [Kudera e.a. 1979: 353].
In de ogen van de arbeiders is deze belangentegenstelling bepalend voor hun maatschappelijke situatie; de ervaring van deze situatie als benadeelde situatie is uitgangspunt voor opvattingen over de opbouw van de maatschappij.Daar waar geld macht is (en zo werkt nou eenmaal de wereld) zal dus altijd met een vergrootglas op de fouten worden gekeken van mensen die hogerop staan in de sociale hiërarchie.
S2000 dus.
Als we dan jap gaan.. dan geen pistons :)
Spuikolk ingereden?
Ik spreek ook niet tegen dat de mentaliteit van de eigenaar vrij laks is, maar waarom moet het onder het vergrootglas dat het een persoon is met ietwat meer te besteden als een ander?
Een 205 die op de stoep even iets uitlaad in een volksbuurt zegt geen hond wat van, maar een goed verdienende middenstander, die even vlug Q7 op de stoep zet om iets uit te laden, is een rijke aso.Even inhakend op het oorspronkelijke topic … wat is het probleem nou eigenlijk. Het probleem is dat iemand verkeerd parkeert , lekker belangrijk dat het een duurdere auto is. Overigens, als je goed zoekt op marktplaats zie je dat je voor weinig ook een landrover discovery 3 kan vinden, cayenne etc.
Dan is het 1ste zinnetje prachtig van de TS, maar als het een Peugeot 205 was, had je dan ook een topic gemaakt?
zonder iets te voelen kan je vliegwiel kapot zijn.
Mijne begon pas te trillen toen hij echt loeihard rammelde.
1900 met een 6bak is zover ik weet m32
wollig stuurgedrag kan komen door speling.
rubbers zijn ook 20 jaar oud… roest in de frontbalk geeft ook leuke stuur effecten (je krijgt dan speling op je trekstangen)
dus ipv investeren.. eerst controleren
30 april 2013 om 10:06 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373555nog steeds lekker bezig dus :thumb
Je moet of 5×110 hebben, 5×108 en 5×112 past ook met schuifbouten.
18 inch gaat perfect.
hoeft in principe niet, boutjes zitten over het algemeen zo rond de 25Nm.

IMG_1242 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1239 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1258 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1222 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1280 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1315 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1271 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1269 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1268 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1259 by joopnegerman, on Flickr
IMG_1189 by joopnegerman, on FlickrHugo en Jerk , das altijd nog tegen elkaar gegaan.
Er heeft in een engelstalig vauxhall blaadje ooit een how-to gestaan voor R1 carb’s op een c20xe.
Meen dat boggbross daar de inlaatjes voor leverde.Hugo haha! het leeft gewoon nog. Dat geouwehoer toen was inderdaad wel een zaakje.
Forumknuppel BBQ gent… ik heb later nog een auto bekeken die hij had omgebouwd… die 20NE was er letterlijk ingetrapt. en gewoon €€€ rekenen voor die ombouw.Sinds een paar jaar kom ik hier eigenlijk amper meer, het niveau is naar beneden, er wordt weinig echt dik spul meer gepost in de project pagina.
:wtf
metaalplamuur polijsten? knappe vent
dat is zeker waar, echter valt het me al jaren op dat er in de vw scene meer dikkere wielen zijn te vinden.
Ik denk dat 15 inch pontiac wielen met randen naar 18 inch nogal een soepbord idee geeft.
RF naar 18 inch zou wel geweldig gaaf zijn.Verwacht geen setjes hier te verkopen Richard, Opel volk is over het algemeen vele malen anders in wielen dan VW lui.
een set RS voor 1200 op VW forum is zo weg, hier krijg je t aan de straatstenen niet kwijt.
Ik ben een set 3delig borbet A aan het klaarmaken wat hoogstwaarschijnlijk niet eens hier op t forum komt omdat toch niemand geld voor 3delig wil betalen :PDie polen doen indd mooi spul maken, volg ze al ff. Die pontiac wielen hadden 18″ moeten zijn :wub
-
AuteurBerichten