Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2011 om 11:57 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302172
Ja daar zitten bouten in met fijne draad.
Klinkt inderdaad als de bouten die je daar beschrijft.bekeuring altijd aanvechten.
Heb ik ook gedaan met een boete voor bellen tijdens rijden. Stond stil, had geen telefoon in me hand en leunde met mijn elleboog op de stoel naast me.
Volgens de agenten was ik aan het bellen. Pissig geworden, merkte echter als snel dat dat niet hielp, toen maar gezegd dat hij die boete dan maar snel moest schrijven daar ik nog andere zaken te doen had en dan wel een bezwaarschrift in zou gaan dienen.
Vroeg de agent om mijn verklaring bij het Process Verbaal, heb ik gezegt dat ik niet aan het bellen was. Wilde hij niet noteren, dus werd het geen verklaring.Duurde bijna een jaar met heen en weer schrijven. Heb ook het PV opgevraagd bij de politie en later bij de rechtbank, zeer informatief, altijd doen. De andere agenten en de mensen van de rechtbank hebben me nog extra aangemoedig daar die agent niet als leuke collega (Lees naaier) bekend stond. Bel overzicht erbij gedaan van mijn rekening en daaruit was te zien dat ik niet aan het bellen was, Foto’s erbij van de situatie, enz, enz.
Uiteindelijk mijn gelijk gekregen, maar duurde wel een lange tijd.Succes
Succes!!! Nu er voor zorgen dat ie binnekort maar eens echt pruttelt!!
Goed bezig, Motor erin hangen en gaaaaaan.
is de slang van een 1.8 ecotec, X18XE
Hoi Nirac,
Antwoord van Opel NL is een standaard antwoord. Beetje bot antwoord maar verder niet te druk om maken.
Is dit een nieuwe of gebruikte auto?
Kan het er niet aan liggen dat de achterruit een keer kapot is geweest en je daardoor die splinters in je vingers krijgt?
Kijk eens na of er onder jouw koffermat ook glassplinters liggen. Kapotte ruit kan in de productie of tijdens transport gebeurt zijn voor hij aan jou geleverd is. Zelfs de dealer weet dat dan niet.Glasvezels krijg je niet zomaar in je vingers, glassplinters wel, daarbij praat je ook van metaal splinters. Hoe weet je dat het glas en metaal splinters zijn? Heb je die uit je vingers gehaald, verzamel ze dan, daarmee heb je dan een bewijs. Neem ook foto’s van je handen.
Glasvezels en glassplinters zijn 2 veschillende dingen.
Misschien heb je een glasvezelallergie of is er een andere stof verwerkt waar je op reageert.
Normaal zijn bijna alle interieurdelen op allergieen getest. Bij Ford in ieder geval zeker.Wat je kunt doen is toch via je dealer vragen of hij jouw hoedenplank met een andere kunt wisselen om te zien of het verschil maakt.
Heb je hierna geen problemen meer dan kan de dealer jouw originele plank claimen op glas splinters of materiaal fouten en een garantie aanvraag indienen voor een andere hoedenplank.Productie fouten zijn zeer zeldzaam en worden normaal ruim voor het einde van de productielijn in de fabriek ontdekt.
Kan gebeuren als een toeleverancier (opel koopt die dingen in) een fout in de productie heeft gehad.
Hoeft namelijk niet zo te zijn dat iedere hoedenplank dan dat probleem heeft maar misschien 1 of 2 stuk en dat jij die nu net in jou auto hebt.
Mocht het namelijk een ernstig probleem zijn waar meerdere corsa rijders last van hebben dan wordt er in zo’n geval direct een terug roep actie gestart.
Corsa rijders in duitsland melden dit probleem ook (nog) niet (even gekeken op diverse forums).Mocht dat alles niet baten schakel dan je rechtsbijstandsverzekering in.
Succes
Net setje, eropzetten en rijden ;-)
Deuren leeg bouwen, dus portierbekleding eraf en dan leeg bouwen. Dat is de enige juiste manier.
Voor de rest van je ramen is het langzaam het rubber van binnenuit over de rand drukken, Op de grootse lengte beginnen als dat mogelijk is. GEEN schroevendraaier gebruiken dan kun je namelijlk de ruit kapot drukken. Gewoon met de hand stukje bij beetje de ruit eruit drukken.
Probeer de ruit niet te buigen, hij breekt 100% in 10000 stukjes. Ruimt slecht op.Voor blinderen kijk hier even.
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/Blinderen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dan je de gever versleten in de tank. Nieuwe erin en hij doet het weer beter.
Moer losdraaien, niet eraf!!
Met een doorslag op het midden van de naaf slaan met een 5KG hamer en daarbij je knieen het stuur tegenhouden. Goed tegenhouden is het sleutelwoord.
Dan springt hij eigelijk altijd los.
Zo niet dan een poelietrekker maken, kopen of bij de dealer proberen te lenen.
Van erin slaan ben ik geen voorstander.
Ik haal altijd het kleppendeksel eraf en dan de lagerkap eraf waar je keerring in zit.
Dan kun je beter de keering eruit halen en later monteren.
Bij het monteren van de lagerkap doe ik altijd een heel klein beetje vloeibare pakking op het aanlegvlak van de lagerkap en het blok, daar wil wel eens wat olie tussendoor kruipen.In de hoeken van de lagerkap naar kop waar later je kleppendekselpakking komt een klein tufje kit en dan is ie daar ook dicht.
Let erop dat je nokkenas schoon is daar deze een beetje in kan lopen door de keering.
In geval van pittige lekkage langs je keerring kun je ook nog kit op de buitenrand van je keering doen voor je hem in de kop en lagerkap legt.
Ik haal altijd de nokkenas iets los zodat ik hem omhoog kan tillen, kit om de keerring, dan de keerring om de nokkenas doen en dan ik de uitsparing leggen.@Nicowico wrote:
3.55 is korter dan een 3.72. 3.55 trekt dus beter, maar ook kans dat de motor over zijn toeren draait in 5.
Net andersom dus.
3.55 is de lange versie
3.72 is de korte versie.Kort trekt sneller door de toeren heen.
Leuk project. Goede basis als je veel onderdelen hebt maakt het veeeeel makkelijker een perfecte auto te bouwen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.Persoonlijk zou ik alleen niet het Astra dashbord gebruiken, koop dan een Astra cabrio. Hou dat liever origineel, maar dat is mijn idee.
Succes
Kijk ook je ontsteking eens na. Verdelerkapje, rotor, kabels en bougies kosten niet de wereld. En belangrijkste dat de onsteking op tijd staat. Stroboskooplamp erop en dan weet je het zeker.
Kijk ook na of je choke niet de hele tijd aan staat, klep moet goed terug gaan, anders zuipt hij ook als een malle.
Met je voet op de koppeling rijden is fout nummer 1 en kost je snel een plaat.
Na iedere keer schakelen je voet weer van het pedaal halen! Ook niet aan laten leunen, je duwt hem namelijk toch ietsjes in. Gewoon je voet ernaast zetten.
Kijken of er een olie lekkage is waardoor er olie op je plaat komt.
Daarvoor bestaat een officieel stuk Opel gereedschap (soort van U-vork die de as eruit drijft) maar vaak met een rukje aan de aandrijfas zelf plopt hij er al uit al hoewel dit niet altijd werkt (homokineet kan uit elkaar vallen).
Goed alternatief is met een platte beitel aan de kop van de homokineet en hem er dan met een paar hamerslagen uit drijven.
Koop in ieder geval een vraagbaak of een Haynes Manual (werkplaatshandboek.
Hier staat alles over de auto beschreven en dan kun je eigenlijk alles los halen en weer in elkaar zetten. Ik gebruik hem ook af en toe nog voor sommige kleine dingen die je niet iedere dag los haalt.Motor haal je er het makkelijkste uit met een Motorkraan, te huur bij Boels verder een krik en 2 bokken.
Auto voor op 2 bokken zetten, bokken net achter de draagarm onder de chassisbalken.
Dan komplete trekstangen weg, aandrijfassen uit de bak trekken (komt vaak nog wat olie uit), wielen eraf, kabels, electra (tape met benaming erop doen wat waar heen gaat) en uitlaat los, slangen los.
Motor + bak dan met behulp van de motorkraan in de hijsogen aan het blok hangen en de motor en baksteunen los maken.
Bak en motor compleet laten zakken op de grond.
TR dan met de motorkraan aan de onderste radiateurbalk mbv een spanband omhoog brengen zodat hij op de achterwielen staat en dan de motor er onder weg schuiven (op een houten plaat gaat dat makklijker en je vloer wordt niet vies of beschadigd).
TR daarna weer laten zakken op de bokken en dan kun je de trekstangen en de wielen weer monteren zodat hij kan rollen. Voor je lagers is het beter om de aandrijfassen in de fusees te laten zitten en ze met een paar kablbinders of een stukkie touw op te hangen in je motorruimte (aan je stuurhuis b.v.).
Beste Rens
Als je de advertentie had GELEZEN had je die nummers dus ook kunnen ZIEN.
Ik verwijs er niet voor niets naar toe.
Pleuellager & Hauptlager
STANDARD für OPEL
C20XE & C20LET
Übermaß auf Anfrage
Hersteller GlycoVergleichsnummer Pleullager: 71-3764/4 STD
Vergleichsnummer Hauptlager: H982/5 STD
Maar ja LEZEN het is niet makkelijk.
Voor het vertalen kun je de Google translator gebruiken.Verder graag gedaan en succes met het bestellen van je lagers.
is de pakking van de mechanische benzine pomp van de 1200
Alleen die gaten van de A stijl naar het interieur afplakken is al voldoende. Het moet alleen maar zo zijn dat het water niet meer in je ECU kan lopen.
In de A stijl verzamelt zich altijd wat water/condens. Er zitten zelfs afwaterings gaten door je dorpel.leuk ding maarre met een F13 en een 1700 diesel vliegwiel kun je ook een NE in je corsa laten rijden. Staat ook op Corsa nova tuning
gewoon hier kijlken. Heb ik ook en werken goed!
http://cgi.ebay.de/GLYCO-PLEUELLAGER-HAUPTLAGER-OPEL-C20XE-C20LET-TURBO-16-/280681006390?pt=DE_Autoteile&hash=item4159e44536″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit heb ik ook gehad met mijn 16V
Computer (ECU) stond vol met water.
Daardoor stuurde hij ook met contact uit de brandstofpomp aan en zette de injectoren open.
Kijk waar je ECU gemonteerd zit. als het onderin bij de A stijl is kan het zijn dat er water in loopt, vooral als je een schuifdak hebt.Start de motor NIET!!! Ook niet even proberen. De benzine loopt namelijk ook in je normale olie en die moet je eerst vervangen.
Dus eerst kijken naar je ECU en je brandstofpomp relais.
Dan je olie aftappen en je bougies eruit.
Verse olie erin en de motor starten met dikke lappen op je bougiegaten om de resterende benzine uit je inlaat te krijgen, die lappen vangen die benzine dan op. Niet zonder lappen doen (brandgevaar).
Dan bougies er weer in en proberen te starten.
Controleer ook je luchtfilter daar die door de benzine aangevreten kan worden.13NB is dezelfde en kun je er zo in drukken.
Camber kun je ook instelbaar maken op een standaard veerpoot door 1 van de 2 gaten waar je fusee in komt op te boren. Dan wordt de boel wel verstelbaar.
-
AuteurBerichten