Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ook nog een dik Drag Race Projekt:
http://www.akracing.de/24.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Is wel een vw but who cares :-) zolang het maar Hard gaat
Heb je al eens gekeken of de sloten van je zuigerveren niet in lijn staan?
TB’s op een standaard XE doen hun werk al.
Ik heb destijds die set gebouwd die op de Corsa zit van Corsa-novatuning.Extreem low budget gemaakt met wat Polyester voor de luchtverzamelbox, als mal een stuk regenpijp en wat hout. Aansluitkragen voor de slangen met de bovenfrees in het hout gemaakt.
Box is daarna gespoten en in de kabine gedroogt.
Een origineel afgezaagd spruitstuk, met Epoxy aangepast (van Ovaal naar rond gemaakt) zodat de verbindingsslangen van spruitstuk en TB beter zitten. Hierdoor kun je dan ook de originele benzine-rail en injectors gebruiken.
Originele C20XE gasklepsensor gebruikt op de Kawa TB’s. Adapter gemaakt van een bout (beetje zagen en vijlen). Gasklepsensor op een alu plaatje gemonteerd.
Alu plaat op de TB’s gemonteerd om de luchtverzamelkast op te kunnen vastschroeven (afgedicht met wat kit).
Stukjes verbinderpijp van Gates voor koelwaterslangen op elkaar pasgemaakt voor de slangen naar de LFR. ook wat T stukjes en slang voor de BDR.Al met al werkte het prima. Was in principe ook dezelfde set-up als die van D-Bilas. Die gebruiken ook een originele LMM en LFR.
Reageerde super op het gas en trok als een lier. Hadden de BDR iets verhoogt icm met een goedkope chip van ebay.
Als je er dan nog een leuk setje nokkenassen bij kan doen en je chip op maat laat schrijven wordt het echt interesant.2 weekenden mee aan het werk geweest en koste me rond de 200 euro aan materiaal.
Kawa TB’s gebruikt 125, regenpijp en hout op de bouw voor niets uit de container, poly en epoxy via polyservice.nl 40 euro, Spruitstuk gebruikt voor 25 euro, Slangen en klemmen bij Landbouwmechanisatie Werkplaats 10 euro, Alu plaat bij de bouwmarkt voor 5 euro, T-stukjes en slangen bij de automaterialenzaak voor 5 euro.Als je niet bang bent je handen vies te maken en zelf technische oplossingen voor problemen kunt bedenken is het allemaal geen probleem.
Succes!
Vergeet je Niet je nokkenas blind te maken als je zonder verdeler gaat rijden? Anders heb je geen oliedruk in je kop.
Pas je wel op met die Opel zuil? Offcieel mogen alleen aangesloten dealers het Opel logo gebruiken.
Dit kan tot gevolg hebben dat je in ene een Opel man in je werkplaats hebt staan daar je oneigenlijk gebruik maakt van het Opel logo.Als prive persoon of niet zichtbaar vanaf de weg liggen de zaken anders.
wel nog even laten uitlijnen!
Met alleen veren kun je tot 40 mm gaan op standaard dempers.
Ga je lager liggen je veren los, mag niet voor de apk en is gevaarlijk.As op de veren leggen kost niets en is goed te doen. Je gaat wel meteen behoorlijk laaaaag.
Hoi Rich, leuk dat je ook op het forum te vinden bent.
Lange tijd niet meer gezien en gesproken. Kennen elkaar zeker nog wel uit de Met tijd. Zit je nog steeds in Uitgeest?Is dat de oude van Jan? Of had jij nou destijds een andere gekocht?
Is jan ook nog steens met zijn V6 op zandvoort te vinden?
Ik ben ook nog steeds met het corsa virus besmet, laat je niet los…Succes, Max
Zou kunnen dat ie hem verkocht heeft. Ben er al laaaaaaange tijd niet meer geweest. Had hem destijds geholpen met wat informatie van Corsa-Novatuning.nl.
Jongens van Duparts zitten daar om de hoek, zo ben ik bij hem voorbij gekomen.Maar mooi dat ie van jou het weer doet. Vastzittende stoters is af en toe een probleem met die motoren, schoon maken en ze doen het weer.
Je tuimelaar kan gebroken zijn door de vastzittende stoter, hierdoor krijgt hij steeds een klap van de nokkenas inplaats dat hij continu contact heeft (sleept).
Loop eens binnen bij garage Gootjes in Langedijk, die jongens kunnen je wel verder helpen. Hebben meerdere opels in hun prive bezit o.a. een Corsa 2.0.
Garage Gootjes
Vreekesweid 26
1721PR Broek op Langedijk
Nederland
Telefoon: (+31) 022632077715 september 2011 om 08:44 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373978
8 september 2011 om 15:18 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373977Ben nu druk aan het verhuizen, als ik tijd heb en het mooi weer is maak ik een paar nette foto’s.
8 september 2011 om 09:48 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373974Afgelopen vrijdag gekeurd voor het eerst na 3 jaar, RDW Almelo, APK en motorwijziging.
Alles OK, nu kenteken afwachten.Ben blij dat ik er nu eindelijk mee kan rijden. Nog steeds een paar dingen af maken, interieur e.d. trekhaak eronder, beetje lager aan de voorkant.
Foto’s volgen.8 september 2011 om 09:12 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569922Doe je ook handschoenen aan?
Verder lekker bezig!
@kaneelschep wrote:
Duidelijk! :) 28 tanden aan beide kanten?
En de GSI heeft er dan 26 als ik het goed heb?En zijn die vd diesel hetzelfde als de GSI??
Nee.
22 tands voor de Turbo diesel en de GSI. 22 tands wiel en bakzijde
28 tands voor de diesel en alle andere benzine modellen. 28 tands wiel en bakzijde.Betreft de 22 tands GSI, heb net zelf een setje op mijn TR zitten met 22 aan de bakzijde en 28 aan de wielzijde…. die bestaan dus ook.
8 september 2011 om 08:45 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302209gewoon een stukkie rembekrachtiger slang halen bij de dealer. Is extra gewapend.
Gezien de ruimte onder de kap zou een C20XE wel moeten passen. Vraag is alleen of je de emmissie waardes haalt.
Welk bouwjaar is de Agila? Tot 1999 is het makkelijk om te keuren.Verder lijkt me de ombouw redelijk gelijk aan die van een Corsa A met een F13 of F15.
Dit kan ook met een C20XE maar dan moet je je vliegwiel aanpassen daar je met een drukgroep en een plaat van een F13/F15 moet gaan rijden.
Hierdoor hoef je ook geen bak en assen aan te passen. F13 3n F15 bakken houden het vermogen van een C20XE toch behoorlijk goed vol.
Motorsteun gewoon pas maken als je de motor in de auto bouwt, dan hangt hij al aan de bak op 2 punten vast en door hem dan op de juiste hoogte te brengen kun je ook de steun ontwerpen.
Gaspedaal is gewoon met een beetje creatieiteit om te bouwen.Al met al een echt leuke sleeper. Velgen iets wat breder, lager/stugger en verder laten zols hij is, moah eventueel de achterkant vol met stickers waar je allemaal op vakantie was en op de zijruiten de kinderboerderij stickers.
Injectoren reinigen.
Special Mechanics Startmotoren en Dynamo’s
Bedrijfsweg 5
5683CM Best Noord Brabant
+31 49939560820 augustus 2011 om 16:24 In reactie op: Corsa B GSI 16-16v bwj ’98 stationair probleem….HELP #17903735Stappenmotor vervuild. Zit op de gasklep. Nieuwe is de oplossing, heb ze enkele keren geprobeert te reinigen maar zonder langdurig resultaat. Reining meteen je gasklep. Carburateur reiniger werkt het beste.
Let er ook op dat je vacuumslangen niet valse lucht zuigen. Kan zelfde probleem geven.19 augustus 2011 om 13:01 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302207Ja.
Die van je andere motorsteunen weet ik zo niet uit mijn hoofd maar controleer het gewoon even.
Normaal haal je eigenlijk niet de steun los maar aleen de bout eruit die er doorheen gaat (rubber-steun).
Die van je voorwielophanging aan de voorzijde zijn ook fijne draad maar dat is niet motorisch maar moet wel los bij een ombouw.
Wat mij opvalt is dat de drijfstang lagerschalen van alle C20XE’s die ik open gehaald heb totaal versleten zijn.
Bouw nu altijd nieuwe in, die paar tientjes maken het verschil tussen lang heel en snel stuk.
Jammer dat jouwe stuk gelopen is, succes met de wederopbouw.zie PM.
Erg netjes bezig.
Is het niet makkelijker de auto eerst in NL op C20LET kenteken te zetten en dan in te voeren in duitsland? Ik vraag me echter af of het wel zin heeft de auto uberhaupt in te voeren….
Vergeet niet dat je voor je luchtfilter, velgen, remschijven, verlagingsveren, uitlaat, stuur (zonder airbag) en je kooi een ABE/gutachten moet hebben. Zonder die papieren hoef je al niet eens bij de TÜV aan te kloppen.
Als je de andere bumpers gaat monteren moet je daar ook de papieren bij hebben en die moeten vrijgegeven zijn voor de hogere top ivm je C20LET.
Banden moeten de vrijgegeven zijn voor jouw auto en velgen en moeten ivm de hogere top ook het juiste snelheidsgetal hebben, boven 250 kmh = W.
Vooral je katalisator om je emissie waardes te halen gaat straks niet goedkoop worden. Daar kun je de meeste problemen verwachten. Vooral je emissie klasse kan dan nog wel eens duur uitpakken met de belasting. Ik denk dat je bij een Euro 2 uitkomt, eventueel moet je dan nog een koudstart-regelaar erbij laten plaaten.
Teller moet je nog aanpassen, daar je ver over de 220 gaat. Banden moeten ook passen bij je teller en die moet je laten eiken met een rapport.
Voor “Abname” moet je ook een uitlijnrapport meenemen.
Let er ook op dat je banden nergens aanlopen. Test doen ze zo dat je auto bv LV en RA (diagonaal) tot het maximum ingeveerd word en dan kijken ze waar hij aanloopt.
Verwacht niet dat je met 1 bezoek aan de TÜV klaar bent, al met al zonder invoer ben je aan de goedkeuring van je LET minimaal 1000 euro armer.
Zodra je weer iets verandert, velgen bv kun je weer terug voor een abname en weer €€€€ betalen.Als je eenmaal alles op papier hebt staan is de rust echter nog niet voorbij. Iedere polizei agent houd je aan om het verhaal nog een keer te kontroleren (getunede auto’s zijn een makkelijke buit). We je gebeente als er een ding niet duidelijk is of als hij het niet vertrouwd. Zonder tegenspraak mag hij jouw auto dan nog een keer bij de TÜV aanbieden en een andere keurmeester kijkt er dan nog een keer naar. Helaas is de ene de andere niet en kan het dus zijn dat je auto afgekeurt wordt en stilgelegd.
Zorg altijd voor een gevarendriehoek, EHBO-kast (niet verlopen) en je Fahrzeugschein met daarbij alle ABE’s (dat kan vaak een boekwerk worden).
Dit zijn de ervaringen die ik heb met vrienden van mij in duitsland die dus alle keuringen hebben moeten doen. Is niet altijd even makkelijk en levert veel frustatie op.Is het al met al niet makkelijker om hem op NL kenteken te laten staan? Dan heb je dit alles niet nodig. Motor inbouwen, auto helemaal van binnen strippen ivm gewicht op kenteken, naar de RDW en voor 50 euro heb je de C20LET op kenteken.
Woon ook al 8 jaar in duitsland en tot nu toe heb ik enkele auto’s nog op NL kenteken laten staan vanwege de TÜV. Te veel dingen waarvan ik de papieren niet had.
Met NL kenteken een paar keer aangehouden door de polizei, die kijken met grote vragende ogen naar het NL kentekenbewijs (snappen ze helemaal niets van) en laten je dan direkt verder rijden. Scheelt een boel gezeur en rijdt net zo goed.@TechNAB76 wrote:
Hoi Allemaal.
Wie heeft er hier ervaring met Open Lucht Filters? Ik heb gehoord dat hierdoor de motor beter ademt en dat hij iets meer Pk’s geeft. IS hier ook een How To voor en ook eventueel welke soort filter, of merk ik het beste kan kopen? Oh ja… mijn auto is de Opel Corsa B uit 1995 1.4i
Bij voorbaat dank voor jullie info.
Wat voor een 14i is het eigenlijk?
Als het een 14XE = 16V motor dan heeft een filter niet veel nut. Een Powerbox van Manzel echter wel. Dan win je werkelijk meer PK’s.
-
AuteurBerichten