max

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 677)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300796

    die moet je minimaal 1 tot 1.5 cm inslaan. De opstaande rand boven moet gewoon weg.

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300783

    Originally posted by floris
    vandaag de steekas ontvangen met de homokineet ik weet alleen niet of ik moet lachen of huilen

    was een compleete as ik gekeken van buiten zelfde was goed diameter van de asstomp ook goed, homokineet er afgeslagen en op mijn gsi as gemaakt Yes ging ook goed , ik blij , wil ik de as in de bak steken past ie niet!

    eerst diameter gecheckt die waren goed, toen tandjes aan het tellen geslagen 34 ook goed, toen viel me op dat het borg veertje behoorlijk vast zat dit is afgehaald en weer geprobeer lukt nog niet klemde kreeg hem er wel deels in maar niet goed. heb ik me er nog is scheef op liggen te staren en meten en toen viel het me op , ze hebben op het uiteinde van de asstomp die in de bak gaat er dwars een verlengstuk ofzo oplegt en toen kij hard opgeslagen om de 1 of andere reden. Dus zijn die tandjes bol gaan staan op 2 plaatsen ik alles rond gevijlt, toen schoot ie er al stuk verder in maar nu zijn denk ik toch het begin van de tandjes beschadig en pakt hij dus niet in de bak!! Terug sturen begin ik niet aan das toch ombegonnen en de verzendkosten ben ik toch kwijt, nu heb ik 2 opties.

    * het eerste kleine rijtje met tandjes rond om afdraaien het springveertje kan gewoon nog in zijn groef blijven, maar ik vraag me af of de 2 rij tanden er handig in schiet

    *of ik frees de beschadigde tandjes van de eerste rij weg

    wat denken jullie er van?

    Alleen met een sleutelvijltje (klein vijltje) de beschadigde tanden weer in de vorm vijlen verder laten zoals het is. Zorg er wel voor dat alles goed schoon is.

    Cheers :afro:D:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300773

    stuur in het vervolg de man voor controle naar de site van Corsa-novatuning.nl dan kan hij zien welke bakzijde homokineet je precies bedoeld. Gezien de asdiameter krijg je nu waarschijnlijk de verkeerde. Aan de vorm alleen al kun je de juiste herkennen.

    Cheers :afro:D:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300724

    Als je temperatuurmeter wel oploopt wordt je motor dus wel warm. Dit kan betekenen dat er een kachelschuif niet goed werkt. Haal desnoods je kachelmotor (onder je ruitenwissers) er eens af en kijk of je de zwarte schuif ziet bewegen. Zo niet dan kan er een kabeltje voor de bediening van je kachelschuif afgebroken zijn.

    andere optie is, wordt je kachelslang die tegen je inlaatspruitstuk zit niet dicht gedrukt?

    Cheers :afro:D:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300713

    niet op die manier doen.:thumbdown

    Gewoon koude motor, afvullen, koelvloeistoftemperatuursensor bij de thermostaat eruit draaien, die kleine, en verder afvullen tot de vloeistof er daar uit gaat stromen en blijft stromen als je hem door blijft afvullen in het reservoir. Sensor er weer in draaien en afvullen tot op juiste niveau. Dop erop en je kunt rijden.

    cheers:afro:D:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300693

    van die 4 kante corsa stekker is de zwarte je geschakelde plus en je groene de toerenteller. De rest is van je corsamotor en heb je dus niet nodig.

    Cheers :afro:D:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300691

    Motorkabelboom van calibra met uitzondering van dynamo controle, startmotor, oliedruk, temperatuurmeter en accu. Die draden kun je dus uit de 2.0 boom snijden (tape openmaken en eruithalen en opnieuw intapen..

    Dynamo, startmotor, oliedruk, temperatuurmeter bedrading van originele corsa nemen en op 2.0 motor aansluiten. Dan alleen de overgebleven draden calibra en corsa op elkaar aansluiten, brandstofpomp, toerenteller, geschakelde plus, diagnose 2x.

    Vragen? Kijk eerst anders nog even op http://www.corsa-novatuning.nl voor een idee hoe de ombouw gedaan moet worden.

    Cheers :afro:D:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300678

    Kijk de spoorbreedte van beide auto’s na en je weet genoeg.

    Cheers :afro:D:afro

    Originally posted by Elektric S
    Vapor heeft een Corsa A met een SEH en een F16 en niet een Corsa B met F16/F20 :)
    Maar goed, hij heeft al Ascona 1.6SV (toch) homo's gehaald, maar die pasten niet, want het blijkt dat je bij Ascona 1.6 / 1.6 Diesel // Kadett E 1.6 S/1.6 Diesel ook weer foute types heb, en die passen net niet!

    Dus tja, maar als het diff-gedeelte van een F13 niet past in een F16-bak, dan houd het op.
    Dan word het OF heel NL afzoeken/afrijden, of de asjes doorslijpen en aan elkaar lassen.
    Kan wel geen ruk hebben dan, maarja, als de auto stil staat heb je er helemaal niks aan…. :thumbdown

    Of het een A of een B is maakt uiteindelijk NIETS uit, een as van een B is alleen 3 cm langer dan die van een A.

    Het gaat om de corsa assen die je als basis hebt. Die moeten die 22 tanden hebben op de as zelf.
    Als je dan gewoon de tanden telt en je laat dat ook op de sloop doen dan weet je zeker dat je de goede hebt. Die assen/homokineten kun je gewoon op laten sturen en als ze niet goed zijn sturen we ze terug. Wij doen dit al tijden zo en dat werkt prima. Tevens kun je de sloperij de foto nu laten zien op de site waarin je duidelijk het verschil kunt zien vanaf de buitenzijde in de homokineet. Alleen de juiste 22 tands homokineten hebben die buitenvorm.

    Cheers:afro:P:afro

    helaas dat past niet.

    Kijk even op de site van http://www.corsa-novatuning.nl bij 2.0 8V corsa B en je weet precies welke assen/bakzijdehomokineten je moet hebben.

    22 tanden/groeven op de STEEKAS zelf dus. Dat is de bepalende factor. Dus homokineethoes eraf en tellen.
    Bij de A moet je standaard assen van de 1991 t/m 1993 GSI gebruiken.
    Bij de B de aandrijfassen van de GSI.
    Die assen combineer je dus met een bakzijdehomokineet uit de lijst op de site en je kunt de F16 en de F20 bak monteren.

    Homokineten haal je van de as af door even wat vet weg te halen en dan zie je de seegerborgveer zitten. Die duw je open met de tang en dan trek je de homokineet van de as. Niet moeilijk dus.:thumbup

    Cheers :afro:P:afro

    Ben er zaterdag helaas niet bij wegens sleutelwerkzaamheden elders.

    Cheers :afro:P:afro

    Mooi!!!!:thumbup Kunnen we binnenkort de http://www.corsa-novatuning.nl site weer eens een heel groot stuk updaten.

    Cheers :afro:P:afro

    Originally posted by Fah
    ik schat dat hij ongeveer 3750,- rekent ;)

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=21162

    Dat is inclusief het getunede blok, als je zelf een blok aanlevert wordt het verhaal natuurlijk een beetje anders.

    Cheers :afro:P:afro

    Originally posted by Ge Es Ietje

    Ik wil een 2.0 16v erin LATEN lepelen. En nu krijg ik verschillende verhalen te horen.
    * Past makkelijk, hetzelfde blok op de steekassen na.
    * Past wel maar dan moet je echt alles van een 2.0 16v overzetten (ophanging veerpoten etc. etc. etc.

    Kunnen jullie mij uit de brand helpen en mij vertellen wat het nou is? Makkelijk of Niet.

    Makkelijk is een relatief woord, als je weet wat je moet doen en je hebt alle stukken gereedschap tot je beschikking valt het wel mee, anders kan het wat meer werk opleveren.

    Neem anders eens contact op met Kerni van dit forum. Hij doet dit soort ombouwen vaker met een net resultaat, voor de prijs zou ik even contact opnemen.

    Cheers:afro:P:afro

    Hangt er vanaf. Is hij lopend weggezet met oude olie? Dan kan de boel wel eens vaster dan normaal zitten. Tevens is er kans op roestvorming in je cilinders en op de kleppen als hij in een erg vochtige plaats gestaan heeft. Kun je hem met een gewone sleutel op de krukas rond draaien? Als het een injectie is kunnen ook je injectoren nog vast zitten door de benzine die oud geworden is.
    Als het motortje netjes met verse olie in het cater is weggezet en de cilinders zijn op z'n tijd ingespoten met wat kruipolie en de motor is ook om de zoveel tijd een paar keer rondgedraaid, oude benzine uit de injectoren en rail en ingespoten met kruipolie, dan zou ik hem er zonder problemen inzetten. Anders blijft het toch een risico. Dus die keuze moet je zelf maken.

    Succes

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300507

    Wat goed helpt met een brommer nippel is om hem na het monteren nog even na te solderen, net als bij een stroomdraadje. Gaat ie nooit meer los en is op de juiste lengte.

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300504

    Waarom zou het met een brommer gaskabelnippel niet werken?:hmmz

    Maarre jou oplossing werkt inderdaad ook.

    Er zijn meerdere wegen naar die naar Rome leiden.

    Cheers:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300494

    Knip de klemmen van de ashoes los en schuif die weg en haal je met een doekje wat vet weg, dan kun je de tanden tellen op de as.

    Cheers:afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300450

    Gaskabel van een kadett werkt alleen is de binnenkabel 2 cm te lang.

    Kijk gewoon naar de kabel die je van je donor auto hebt. Zover ik weet werkt die van een calibra ook en die is dan ook net te lang.

    2 oplossingen:

    1 Uitvullen van de buitenkabel met een busje of ringen of iets dergelijks.

    2 tonnetje van de kabel afknippen en een tonnetje van een gaskabel van een brommer of fiets eraan schroeven op de gewenste lengte en goed borgen zodat hij er niet afschiet.

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300434

    :thumbup tja wie anders.:P

    cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300432

    Ja het was zeker gezellig, thanks for the drinks, was slechts 04:00 toen ik thuis in me bedje lag, enne het komt zeker goed met jou A.:thumbup. Radio dingetje zit al bij die VW dude in zijn auto en is er erg blij mee.

    Resumee over de assen, bij een gelaste as blijft altijd een kans dat ze breken maar dit is bij behoorlijk extreem gebruik (piekbelastingen, slicks, enz). Bij normaal straatgebruik blijft het wel heel.
    Ik heb eerder al aangegeven dat er ook andere assen op de markt zijn, die van Regal Motorsport uit de UK bijvoorbeeld. Die van Regal zijn helemaal uit 1 stuk staal en de vertanding is er opnieuw ingefreesd en gehard. De pasvorm is helaas wel een beetje op zijn engels dus het past niet makkelijk met monteren. Bij mij zijn die assen tot nu toe wel heel gebleven:angel.

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300431

    Originally posted by geert666
    die firma die die assen inkort zal drent wel zijn die ken ik die leveren goed werk en als ik me niet erg vergis komen die van mathijsen ook daar vandaan

    Daar komen de assen van mathijssen NIET vandaan.

    Met in zijn 2 starten word ik 2e en niet 1e, we willen toch winnen? Althans ik wel.

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300407

    Originally posted by KERNI
    Oke overtuigd :D
    Gr.kerni

    Nu al? Damm, had wel even je turbo willen bekijken onder het genot van een bakkie leut en daarbij een beetje discusieren over die assen.:D:D:D

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300405

    Originally posted by KERNI

    @floris

    Zijn die assen van mathijssen gelast? :o
    Dan laat mij maar eens zien waar die gelast zijn!
    Want die assen zijn uit een geheel :P
    Die assen van mtech gaan nooit kapot.:thumbup
    Ik heb hier al vaker topics gehad , over assen van m tech die breken maar nog nooooooit heeft iemand hier een foto van geplaatst:P
    Gr.kerni

    Ik kom graag een keertje bij je langs om het te laten zien hoe de assen opgebouwd zijn, U2U me maar. Desnoods nodig je Patrick ook uit en dan kan hij mijn gebroken en daarom opengeslepen C20XE as meenemen. Ik heb hem daar destijds achtergelaten, ik kreeg een andere as ervoor terug en daarmee was de zaak voor mij opgelost.

    Hetgeen wat bij de Mtech assen niet goed is in mij ogen en daar heb ik het met Mtech over gehad, is dat er bij de overgang van dun naar dik scherp is. Als hier een ronding/radius zit dan heb je veel minder last van kerfwerking en daarmee de kans dat de assen breken/afscheuren.

    Op zich maakt het mij allemaal niet veel meer uit, ik heb nu assen van Regal Motorsport uit UK en die zijn van een speciale staalsoort en echt uit 1 stuk gefreesd en die doen tot nu toe erg goed hun werk.

    Gelaste assen werken op zich prima maar ze kunnen gewoon een keer breken.

    Cheers :afro:P:afro

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300394

    Originally posted by KERNI
    En dan straks gaan lopen zeiken dat de assen breken :P
    Niet gewoon de assen van m tech bestellen weet je zeker dat het goed blijft :D
    En de veerpoot brug moet je zelf maken!
    Of bij m tech halen :)
    Gr.kerni

    Bij mij zijn M-tech assen helaas al een keer kapot gegaan. Dus dat wil niet garanderen dat het goed blijft, is uiteindelijk wel opgelost.

    Cheers :afro:P:afro

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 677)