Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
controleer eerst je Timing nog een keer.
Komt er wel olie door heel je blok?
Zitten alle lagerkappen wel goed in je blok en op de juiste plaats, geen lagerschalen vergeten?Stuurhuis lijkt me van een B met kortgesloten stuurbekrachtiging :)
Verder lekker bezig hoor!!
2 januari 2008 om 09:59 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17379892Zo te zien gaat het schutbord er nog uit ;)
Kachel ook nog weg? gezien de pijlen (voor het lassen?)Komt me erg bekend voor dit allemaal qua werkzaamheden (met die van Micha hetzelfde werk gehad. http://www.corsa-novatuning.nl/nl/itb.html
Kabels kun je ook via het spatbord laten lopen en dan je slotbalk weer in maar zo gaat het ook. Nu heb je alleen sneller de kans dat je de kabels kapot trapt met je voet van de koppeling.
Verder netjes bezig.
28 december 2007 om 15:39 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301679Originally posted by Tim19
heb een a corsa met c20xe erin. met de naven van M-tech.. Nou waren de lagers er al ingeperst toen ik ze kocht, maar er zit nu buij 1tje wel wat speling.. Wat voor lagers moeten hierin??Gewone corsa lagers.
24 december 2007 om 15:15 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374492TR van jou is netjes maar die grille is niet echt mijn smaak.
De ruitjes-grille staat hem veeel beter.Hoe breed zijn jou velgen? Heb namelijk dezelfde, zoek nu alleen die wieldoppen nog.
24 december 2007 om 15:12 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373739de mijne heeft geen kofferbakbekleding aan de zijkanten. Alleen 1 mat op de bodem.
21 december 2007 om 12:34 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373736Originally posted by corsaagsi
Woon jij in Duitsland Max? Zo ja, wat doen die gele platen nog op je auto’s?Of er NL of andere platen op zitten maakt niet veel verschil.
Ik woon in 2 landen (1e in D, 2e in NL), als gevolg rij de auto’s dus ook in 2 landen, netjes volgens de regels die opgesteld zijn.
Dat heb ik van te voren compleet uitgezocht met de douane. :)21 december 2007 om 08:52 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373733Originally posted by sw16v
nu gaan we deze zien ipv de ford focus ?:PNee :P Deze wordt meer voor de meetings/shows voor in duitsland waar ik heen ga met http://www.opel-team-lightnings.de/Startseite.htm.
Voor de races nog steeds de blauwe 16V (staat ook deels op de foto’s) en nog een race-corsa in onderdelen staan :hmmz ……. :angel, juist die oude van Henk.
Nu nog de tijd vinden om alles op te bouwen, grootste probleem :cry19 december 2007 om 13:53 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373728Thanks voor de reacties.
Inderdaad old skool gaat het worden. Nu eerst die motor er maar eens uit halen en daar onder de kap flink aan de gang.
Motor gaat maar helemaal uit elkaar zodat ik zeker weet dat alles dicht is. Nu loopt de distributie riem in een oliebad. Ook meteen een Z20LET koppakking. Verder dan alles netjes in een kleurtje en alles beter wegwerken. Vooral al die bedrading is me nu nog een doorn in het oog en die gaat als eerste kompleet weggewerkt worden.18 december 2007 om 09:56 In reactie op: Cheungy.Corsa.A.Project… Kleine Fotoshoot 28-09-'09 V #17371268Bij van de Mik in Vinkeveen ook rond de 19 a 20 euro. Die mannetjes doen dat al sinds 1970….
18 december 2007 om 09:49 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17371699Sleutelbord is netjes geworden. Ik zie je vrijdag..
Boor de volgende keer eerst je gaten. Nu is het moeilijker in te spannen en kom je er niet makkelijk bij.
Verder leuk bezig.
9 november 2007 om 09:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301585Leuke oplossing maar werkt alleen als je geen hydraulische stuurbekrachtiging hebt. En je originele steun los wil :(
neem je er een van een ouder type daar zit het vloeistof reservoir meteen aan de Hoofdremcilinder.
je kan die beugel aan het einde net na het boutgat toch 90 graden omzetten dan komt hij ook recht te zitten en klemt hij goed.
10 augustus 2007 om 13:57 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301318Ik zou gewoon je boom van de A2 van je 1.4 laten zitten werkt net zo goed.
10 augustus 2007 om 08:14 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301314juist daar waar de zekering kast zit.
Vanuit daar gaat het de motorruimte in , naar je dash en naar achter.8 augustus 2007 om 16:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301309Gewoon de ECU aan de pasagierszijde loshalen. ECU moet er dan uit samen met de kabelboom van de oude motor, de stekkers van de motorkabelboom die naar de corsa kabelboom gaan binnen in de auto losklikken.
Van je 2.0 motor de kabelboom in de auto doen samen met de ECU. Nu heb je stekkers van de 2.0 en de stekkers van de Corsa kabelboom die aan elkaar moeten. Deze zijn niet gelijk qua vorm. Verbind nu alleen de draden zoals vermeld in het schema en je motor loopt er prima mee. Kleur op kleur dus.
Niet de kabelboom van de corsa die onder het gehele dashbord loshalen of eruit slopen. Niet te moeilijk bij nadenken.
je hebt in de corsa 2 kabelbomen. 1 is puur voor de motor en de andere is voor de rest. Deze 2 zitten alleen maar met een paar stekkertjes aan elkaar.
Dus corsa-Motorkabelboom eruit en 2.0 motorkabelboom erin.7 augustus 2007 om 14:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301299Calibra of vectra-boom werkt het makkelijkste op een Corsa B.
je kunt om gewicht te besparen ook het complete dakraam eruit halen en vervangen door een vaste lexaan of plexiglasplaat :)
24 mei 2007 om 14:47 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301085Originally posted by 5chaap2k
misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)Thanks,
Komt in de grote “nog te doen lijst” te staan :D23 mei 2007 om 11:26 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301079Standaard corsa uitlaat inderdaad. Kost je iets aan vermogen maar verder werkt het prima.
Beter is inderdaad een iets grotere uitlaat.15 maart 2007 om 16:24 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301027Originally posted by kadettgsi85
Kan iemand mij ook vertellen hoelang de lange as zonder homokineten hoort te zijn. Bij inbouw van een c20xe in een corsa?Check http://www.corsa-novatuning.nl voor de maten. Staan daar allemaal beschreven.
:afro:D:afro
14 november 2006 om 12:12 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300931ziet er netjes uit. snap alleen niet waarom je eerst je kenteken afdekt en op de latere forto’s niet meer?
:afro:D:afro
17 oktober 2006 om 11:17 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300912Originally posted by mike21
ff vraagje misschien dat iemand dat hier weet over een corsa b met een 1.4se met f15 bak. Ik wil hier een c20ne inbouwe en wil de f15bak voor het mooie gebruiken is dit mogelijk om de c20ne en zoja wat moet ik hiervoor aanpassen of past het er zo op? Op de c20ne zit nu een f16 bak. gr mike;)Kijk even op http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8vF13.htm
Hier staat alles wat je moet weten.
:afro:D:afro
Rustig aan wordt hier aan verder gebouwd voor in een Corsa A.

Deze zijn van 2 maten van me in Duitsland.




Cheers:afro:D:afro
-
AuteurBerichten