Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de reacties.
Laat die engelse lamp lekker liggen waar hij nu ligt :)@calibrain: Je hebt een U2U
De calibra is eindelijk uit de stalling gehaald en staat nu bij de garage voor de APK.
Laatste bericht is dat hij op een paar kleine puntjes is afgekeurd (verlichting) en er moeten 3 nieuwe bandjes onder.
Meteen alle sapjes laten verversen en een totale controle.Zelf zou ik nooit een Cali V6 er op inruilen…………van een mooie 170pk naar 90pk :hmmz
Tigra is wel goedkoper in wegenbelasting, verzekering en benzine ;)Originally posted by wes155
leder kopen voor in cali tel 0630920979Er zit nu een DTM interieur in…….en deze blijft er lekker in zitten. Heb al leer in de Tigra zitten :P
Met een 100cells van Mtech komt mijn tigra standaard niet door de CO meting.
Ik moet dan altijd mijn bougies (bosch F6DTC) vervangen door standaard bougies.
Dan komt hij net door de meting. Vraag me niet waarom :POriginally posted by ANJO TOL
Mooie Calibra !! leukke velgen !! zijn die 17 of 18 inch ?
Ook lijkt ie wel verlaagt !!
Niet meer doen .. aan extra ’s aan de buitenkant !!De velgen (Dezent S) zijn 18 inch :wub
Aan het uiterlijk word, zoals ik al zei, niets meer aan gedaan.
Hij blijft zoals hij is. Ik knap hem gewoon op en ga er dan van genieten.Deze calibra is zo netjes dat zelfs de stoffen hoes om de accu nog aanwezig is (schijnt niet veel meer voor te komen). Zo ook de complete verbandtrommel achter in de kofferbak :P
Thnx voor de leuke reacties :thumbup
De lip en skirts zijn van Irmscher…….de cali was toen zo af-fabriek geleverd. De wielen vind ik echt super staan. Maar dat is een kwestie van smaak uiteraard ;)
Er zijn maar enkele kleine puntjes die gedaan moeten worden zoals:
– bestuurdersstoel herstellen (instapschade, erg klein)
– boordcomputer knopjes ontbreken
– achterruitschakelaar defect
– aircoslang is lek
– voorbumper heeft wat schadeFf laten fixen, keuren en rijden ermee :P
Leipe shit!!
Echt een mooie wagen hoor Dré.
Moet nog steeds ff een keer in het echt komen kijken ;)Kan ook nog Z282 zijn.
Ceramic blue zijn er namelijk in 2 verschillende kleuren.
De kleur zoals op mijn foto hier links is Z286.Verbouwing??
Timo……..geef eens een paar hints ;)Geloof me…….deze tigra is SNEL!
Er zijn idd weinig auto’s op de nederlandse snelwegen die er aan kunnen tippen. PK / KG verhouding is gewoon ideaal!
En turbo pk’s zijn gewoon heftiger als non-geblazen motoren.
Ik ben ook nog niemand tegengekomen waarvoor ik een baantje opzij moest :PWas voor mij een ERG dure meeting :fy1
Ik reed om half drie weg, wilde de snelweg oprijden en word meteen aangehouden door zo’n motormuis!
Of ik even mee wil rijden naar het buro in Vleuten.Komen er 4!! agenten aanlopen om mijn ruiten te meten. Die zijn natuurlijk geblindeerd dus heb er een prent van 90euri voor gekregen. En ik moest het er direct afhalen waar ik het niet mee eens was.
Dus hebben ze nu mijn kentekenbewijs ingenomen en moet over 4 weken weer terug naar dat gat om alles opnieuw te laten controleren. :swear Ze begonnen ook nog te zeuren over wielen, uitlaat enz. Gelukkig niet voor bekeurd.Heb het helemaal gehad met meetings! Dat was dus ook 1 van de voornaamste reden waarom ik niet meer zo actief ben met dat soort activiteiten.
Nog iemand het zelfde gezeik meegemaakt die dag????
Als LOD naar drachten wil om te sprinten, dan zal hij toch echt wel wat aan zijn tractie moeten doen.
Mijn tigra is onhandelbaar in de 1e, 2e en 3e versnelling. Ik rij dan wel met de zelfde setup als LOD, alleen met een pk’tje of 30 minder.
Dus Timo………knal er een keer slick’s onder!!
8 augustus ben ik nog met vakantie, anders had ik wel weer een keer meegedaan.
Wat is de datum na 8 augustus om weer te sprinten op Drachten??Kijk maar eens ff op de site van NL Power. Daar staat zowat alles op wat er voor de Tigra te verkrijgen is.
Idd gemeten op de krukas. Niet op de wielen!
Project staat nog even een laag pitje.
Heb nu de meeste originele onderdelen compleet hier liggen.
Nu nog alles monteren e.d.Een maatje van mij heeft een Yamaha R1 en hij heeft laatst een stukje mee gereden in mijn Tigra.
Hij vond de Tigra bloedje snel voor een “auto” en kon begrijpen dat motoren van wat mindere klasse (dan de R1) aardig wat moeite zouden hebben. En dan rij ik met minder vermogen dan L.O.D. (ca. 295pk)
Maare…….weer een mooie kill hoor sjef!! :wors
Wanneer spreken we weer eens wat af??En het is altijd op vrijdags. Dus moet je weer een vrije dag voor opnemen!
Originally posted by calibra-91
maar er staan altijd leuke verhaaltjes hier en alle dingen waar ie mee sport wint ie er is geen een keer dat ie verloren heeft.ik zit nu al ruim 3 jaar op dit forum en in geen 3 jaar tijd iets verloren.vindt ik gewoon beetje vreemd.toen ik mn veccie 2.016v had trapte ik ook wel eens tegen andere auto,s en cker wel een paar keer verloren en zette ik ook gewoon neer hierJe moet ook geen 150pk vectra (1100kg) met een 325pk tigra (960kg) gaan vergelijken :vertag
En er rijden hier in NL niet veel auto’s op de snelweg rond met zulke specs. Wat je op de snelwegen tegen komt zijn doorsnee gezins auto’s. Hooguit een dikke bak met 250pk??
Sporadisch een porsche of ferarri.Zelf kwam ik laatst nog een Ford GT tegen.
Jammer dat ik in mijn Panda 1.1 reed :P
Had het met de tieg toch wel moeten afleggen……maar toch ff proberen om te kijken tot hoever je mee kunt gaan.Nou dan ga je daar toch iets op verzinnen als je ombouw “gigant” m tech heet :hmmz Ik knijp mijn motoren altijd zo ver dat ze nog geen worst van de tafel trekken. Dikke restrictie op de inlaat, geen lucht = geen vermogen en geen vermogen = traag en weinig geluid. Lijkt me niet zo moeilijk.
Je kenteken word niet gelijk in beslag genomen, dat word hij pas als de eerste test goed is en je naar Lelystad mag. Anders sturen ze je gewoon weer terug met je kenteken om de problemen te fixen. Kom anders eens een keer langs met je auto als het niet te ver rijden is, kan ik dr ff naar kijken voor je.
Het vermogen word idd zo ver mogelijk omlaag gehaald.
Heb helaas niet veel tijd om aan de tigra te sleutelen. Hoop over 2 weekjes een start te maken en over ca. 1,5 maand voor de keuring te gaan.
Even naar Twente op en neer rijden is voor mij te ver. Moet vanuit Rotterdam komen. Maar bedankt voor het aanbod.
Ik hou je wel op de hoogte als ver vorderingen zijn. ;)
Originally posted by Spacejam
ik zag gisteravond bij de metropolis in antwerpen ook een nederlandse mat zwarte tigra (redelijk verbouwd) het kenteken zat achter de vooruit en er het was ook een 2de kentekenplaat met zo’n 1 erboven. Is deze ook van hier iemand?Dat is L.O.D. (Timo). Die komt wel vaker bij Metropolis ;)

Originally posted by johnny willems
wat betekende dat nou dan mayhem?:hmmzGrofweg vertaald: jouw naar jouw :P
Ofwel………een persoonlijk bericht sturen.Onder ieder bericht staan een 4-tal knopjes waaronder u2u.
Klik hierop en je kunt de desbetreffende persoon een berichtje sturen.Welkom in de wondere wereld van het forum :thumbup
Blijft leuk speelgoed zo’n LET.
Kan ook niet wachten tot ik hem weer uit de stalling kan halen :)
Lekker bezig Timo! :thumbup
Ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat straks.
Heb in ieder geval standaard velgen liggen dus knal die er gewoon op.
Mijn geblindeerde ruiten haal ik uit de deuren en plaats er originele ruiten voor terug.Geluidstest en weggedragstest zie ik het meeste tegen op. De rest is allemaal wel in orde.
Hoorde het verhaal van Mathijssen dat hij z’n Corsa A turbo niet door de geluidstest kreeg.
Niet door het uitlaat geluid, maar juist door de wheelspin in de 2e versnelling!!Zou niet weten wat ze allemaal gaan doen tijdens de weggedragstest.
Dan heb ik een serieus probleem. Ik heb mijn sleepoog er gewoon afgeslepen :D
Ik ga NIET met de huidige setup :vertag
Standaard 50mm uitlaat
Standaard computer
Turbo druk zo laag mogelijkIk haal de sensor van de bak af zodat de computer denkt dat hij continu in de 1e versnelling staat.
Zo levert de turbo nouwelijks druk.De winterwielen die er nu onder zitten hebben banden met slecht profiel. Vandaar dat ik met mijn goede velgen wil gaan.
Anders kost het me 4 nieuwe banden extra! Kost al niet genoeg die keuring.Ik vrees dat ik dan mijn ruiten moet ontdoen van de folie :(
-
AuteurBerichten